Aihe: tietokoneet ja näytönohjaimet
1
helma29
25.06.2017 22:50:07

Moro!
Kertokaapa papalle, onnistuuko kukaan Winukkaa ja Cubasea käyttävät, pitämään näytönohjaimen omia ajureitaan päällä?
Olisi kiva käyttää muutamaa näyttöä, mutta läppärissäni se ei onnistu; asio-ajuri huutaa hoosiannaa.

Käytän läppäriä, jossa Intelin i5-prossu (tuplaydin 2.jotain gigahertziä), SSD-levy, 8gigaa muistia ja erillinen näytönohjain.
Yleensä projekteissa 30-50 raitaa.
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista, ei välttämättä aina siitäkään.
Kasu-_-
27.06.2017 10:56:18

Käytätkö jotain ASIO4All -tyyppisiä ajureita vai jonkun audio-interfacen omia ASIO-ajureita? Kyllä mulla on aina toiminut ihan normaalisti kaikki näytönohjainten ominaisuudet, kun eivät millään tavalla kuitenkaan Asioon liity. Ehkäpä jos ASIO4All on käytössä, niin kuormittaa näyttistä jostain syystä.
helma29
27.06.2017 14:06:27

helma29: Käytän M-audion omia ajureitaan, taitaa olla Fast Track-malli ja USB-liitäntä.
Latency Checker-ohjelmalla tutkimalla asioita, näytönohjaimen omien ajurien ollessa käytössä, hyppii Cubasen ASIO-mittari kovasti, eikä voi todellakaan miettiäkään 30-50 raidan projekteja.

Nähtävästi NVIDIAn näyttikset ovat pahimmasta päästä DAW-käytössä; netti kertoi.
Ammattilaisen ja harrastelijan erottaa ainoastaan tilipussista, ei välttämättä aina siitäkään.
pappasfin
27.06.2017 15:00:27 (muokattu 27.06.2017 15:08:35)
Mä olen ainakin omasta koneestani (pöytäkone) plokannu laitteistosta pois käytöstä NVIDIAN ns. audiolaitteet koska musahommissa mulla on Scarlett ja pelikäytössä toimii pöytäkoneen oma äänikortti ja noilla NVIDIAn jutuilla en tee mitään kun en niitä tarvi. Ainakin mulla joka kerta NVIDIA näyttiksen ajureiden päivitysten jälkeen saa käydä niistämässä pois ne laitepuolen audiohommelit.

Sitä en tiedä sitten käyttääkö joku ylipäätään noita NVIDIAN audio-juttuja mitä tulee näytönohjainkortin mukana. Liittyistkö tuo jotenkin siihen, että näyttis-kortin liittimissa on HDMI jne. jonka kautta myös kulkee ääntäkin tai esim. jos on kajarilla varustetut näytöt. Joka tapauksessa ite en noita käytä.
PappaSFin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)