Aihe: Karkkiautomaatti
1 2
Heavy Metal Machine
11.06.2004 23:14:51
Tänään vihdoinkin sain aikaiseksi käydä ostamassa ensimmäisen Karkkiautomaatti levyni, suudelmilla.
On kyllä aika kipeen hyvää tavaraa! Paljon parempaa mitä uskalsin odottaa..
Mielipiteitä ja vinkkejä mitä tämä bändi kerkesi julkaista ja mikä on saatavuus enää?
Hei lennä pois, tyttöni pois
Mia
12.06.2004 12:49:12 (muokattu 13.06.2004 16:59:01)
Hieno ostos, Karkkiautomaatti on mahtavaa musiikkia. Tuo Suudelmilla on monen tahon mielestä Karkkiksen uran huipentuma ja se on se viimeiseksi jäänyt. Itselläni on tuon lisäksi pitkäsoitto Karkuteillä (niin ja pari singleä) joka on lähempänä tuollaista alkuaikojen Levy-yhtiön bändien saundia. Sympaattinen teos kuitenkin, paljon säröisempi kuin Suudelmilla. Karkuteillä levyä on kohtalaisesti näkynyt kaupoissa pienellä kiertelyllä. Itse sen aikoinaan tilasin Epe's:stä Tampereelta. Hinta kohtuullinen.

Tuosta Suudelmilla-levystähän otettiin uusintapainos tuossa jokin aika sitten, jonka vuoksi sitä on onneksi taas saatavilla. Karkkikselta on ilmestynyt noiden kahden pitkäsoiton välillä myös Kaksi-nolla-nimeä kantava levy, jota en pitkän etsimisen jälkeenkään ole löytänyt mistään, divareista, messuilta tai kaupoista. Tiedä sitten miten harvinainen tuo on. Karkkiautomaatin varsinkin uudempia singlejä on aika kohtalaisesti liikenteessä käytettyinä, vinyyliversiot tietysti liikkuvat kohtalaisissa hinnoissa.

Lisää tietoa löytyy: http://www.sci.fi/~evil0/karkkis/karkkis.htm

Edit: Jäi häiritsemään yksi puuttuva sana.
In the world where you can be anything-be yourself.
Heavy Metal Machine
12.06.2004 14:11:04
Tuon Karkuteillä levyn näin myös samassa paikassa mistä eilen Suudelmilla levyn ostin. Kyllä täytyy käydä ostamassa sekin sieltä lojumasta!
Huuto.netissä näyttää olevan pari karkkiksen vimppaa myynnissä... Hinnat on kyllä aika pahoja.
Stain
12.06.2004 14:51:39
Eikös tämä ole Apulannan ja Tehosekoittimen aikalaisbändejä?
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
Heavy Metal Machine
12.06.2004 15:01:53
Eikös tämä ole Apulannan ja Tehosekoittimen aikalaisbändejä?

Kyllä juu... Olivat kasassa vuodet 93-98. Sitemmin laulaja jansku perusti jumalaisen Liekki-yhtyeen.
1960-1980
12.06.2004 15:03:10
Karkkiautomaatin perinnettä jatkaa jotenkuten TV-Resistori, jonka debyyttialbumi 'Intiaanidisko' julkaistaan lähipäivinä. Suosittelen.

http://www.fonal.com/tv/
Järvihirviö
12.06.2004 15:14:59
Karkkiautomaatin perinnettä jatkaa jotenkuten TV-Resistori

Eikös näillä ollut sen niminen biisi kuin 'Kuuntele Kuinka Aleksi Tiskaa' ?
Lähikauppias
12.06.2004 19:36:39

Karkkiautomaatin perinnettä jatkaa jotenkuten TV-Resistori, jonka debyyttialbumi 'Intiaanidisko' julkaistaan lähipäivinä. Suosittelen.

TV-Resa on mahdollisesti vielä parempi. Hienoja biisejä. Eivät kait itse tykkää Karkkis-vertauksista, mutta kyllähän se Yrjön ääni aika samantapainen on. En tosin oo kuullut kuin livenä, kaksi kertaa.
Anagram
13.06.2004 00:22:11
Jepulisjee kyllä Karkkiautomaattia minultakin löytyy kolmen levyn ja yhden Trallallallaan verran. Vaikka Suudelmilla onkin se helmi niin suosittelen myös Kaksi-nolla plättyä. Aivan loistava kesälevy (joka itseasiassa on äänitetty talven pahimpien pakkasten aikaan, 94-95'kösse nyt olikaan...) Olen havaitsevinani levyssä sellaisen teeman että se ikäänkuin alkaisi keväästä ja päättyisi syksyyn. Lisäksi sivuteemana olisi rakkaus joka alkaisi ujona ihastumisena, puhkeasisi kukkaan ja päättyisi siitten "me kasvettiin erillemme" judduun.

Pitääpä käydä pistämässä 2-0 soimaan....
akame
13.06.2004 14:11:18
en oo kuullu, mut kovasti oon yrittäny ettii kirjastosta ja levykaupoista, vaan eipä ole kohdalle osunu
Can't sleep, clowns will eat me.
alanko
14.06.2004 11:23:17
Eipä tähän muuta voi sanoa, kuin että, kaksi nolla on loistolevy. Muita levyjä en omista ko. bändiltä joten niitä en sen kummemmin voi kommentoida.
'Not a day goes by, when I don't spare you a thought' - Frankie Stubbs
salmivaara
14.06.2004 11:49:01

Hei Johanna on yksi kaikkien aikojen parhaita tsipaleita.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Heavy Metal Machine
14.06.2004 12:51:24
Hei Johanna on yksi kaikkien aikojen parhaita tsipaleita.

Miltä levyltä tuo on?
Itse odottelen että sade lakkaisi ja pääsisin ajelemaan fillarilla kohti Stupidoa. Siellä on hyllyssä tuo Karkkiautomaatin Karkuteillä albumi jonka käyn hakemassa! :)
Anagram
14.06.2004 13:19:01 (muokattu 14.06.2004 13:22:39)
Hei Johanna nimenomaan Karkuteillä levyllä, eka raita muistaakseni.

(Edit: siis toka raita sittenkin)
disarm
14.06.2004 22:05:10
Kuulin Hei Johannan n.10 vuotta sitten, erään sen aikaisen punkkariystäväni joltain punkki-kokoelmalta. En ole Karkkiautomaattiin sen kuummin törmännyt, eikä ole kaveriakaan näkynyt vuosiin. Niihin aikoihin liikuin vielä Johanna nimisen tytönkin kanssa..

"Hei Johanna, sun silmiin sinisiin mä ihastun aina uudelleen ja uudelleen."

Tulipa yhtäkkiä paljon muistoja mieleen noilta ajoilta.
Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds..
Mortal Jane
14.06.2004 22:20:26
TV-Resa on mahdollisesti vielä parempi. Hienoja biisejä.

Melodi Melodika - seiskaa on pakko suositella. Eikä se Petit Pianistakaan huono ole. Oivallista materiaalia kerrassaan!
Beware of the Furious Kissa.
Heavy Metal Machine
15.06.2004 17:38:22
Ei kyllä ollut mun makuun tuo karkuteillä levy... Voi voi kun tulisi jo lokakuu ja liekin tupla cd!!
iida
15.06.2004 23:43:14
Vaikka Karkkiautomaatin musiikki niin mukavaa olikin, olen silti iloinen Liekin myöhemmin löytämästä linjasta. Liekki on ihan Suomen upeimpia Bändejä, niillä on niin oma saundi ja maailma. Sellasta ihanaa hippihilluntamusaa, joka toimii livenä ihan täysillä: jopa viime vuoden provinssi-keikalla, jossa kaikki tekniikka temppuili, toimi mahtavasti. Liekki huumaa.
Mia
16.06.2004 00:20:32
Komppaan iidaa.

Ilmoitelkaa ihmiset ihmeessä vaikka pikaviestillä jos näette jossakin myynnissä tuota Kaksi-nolla-levyä (tai muitakin tuotoksia).
In the world where you can be anything-be yourself.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)