Cehas 20.06.2017 05:29:16 (muokattu 20.06.2017 05:34:29) | |
---|
Moi, oon aina digannut soittaa SG:llä, onko olemassa minkäänlaisia hyviä halpiksia ko. skitasta? |
s151669 20.06.2017 08:24:46 | |
---|
Eipä ole tullut vastaan. Gibson SG Faded ei uutenakaan maksa paljoa, kyttää torilta sellainen. Antikitarasankari. Siis basisti. |
tuskiz 20.06.2017 12:06:44 | |
---|
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
opel99 20.06.2017 13:05:44 | |
---|
justiin kans katselin noita greenin sivuja,kiinostais kans tietää ovattenko mistään kotoisin, ei se ikä vaan asenne |
Ardez 20.06.2017 13:21:45 | |
---|
Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta - Esa Pulliainen |
opel99 20.06.2017 13:31:56 | |
---|
ei se ikä vaan asenne |
J.Hollström 20.06.2017 16:22:49 | |
---|
|
Metalkallo 20.06.2017 17:12:43 (muokattu 20.06.2017 17:14:25) | |
---|
Mulla on Tokai SG-43 ja ihan jees SG mallin keppi on, ainakin oma. Eipä nuo 43:t tuosta varmaankaan ole muuttunut. Made in china eli kiina joten vaihtelua laadun suhteen saattaa olla joten aina hyvä itse testata ja katsella, mutta noin muuten Tokai SG-43 on ihan hyvä kitara, ja paremmaksi muuttuu jos vaihtaa mikit parempiin. Muuta ei ole tarvinnut vaihtaa tuohon omaan. Tässä tämä Y-tuben intheblues kanavan ukko tykkää myös: https://www.youtube.com/watch?v=rtr6XDrAFZsVähemmän on nykyään enemmän |
The Jack 20.06.2017 17:56:02 | |
---|
|
Gary the pine 20.06.2017 19:38:48 | |
---|
Tulin, näin, paskoin housuun. |
jukkajylli 20.06.2017 23:33:00 | |
---|
Eikös Yamahalla ollut kasarilla oma versio aiheesta? Se oli uutena aika kallis kitara. Mahtaakohan niitä vielä olla liikenteessä? Se ei ollut ulkonäkönsäkään puolesta ihan gibsonin kopio. Stidi alla. |
tuskiz 21.06.2017 00:29:50 | |
---|
jukkajylli: Eikös Yamahalla ollut kasarilla oma versio aiheesta? Se oli uutena aika kallis kitara. Mahtaakohan niitä vielä olla liikenteessä? Se ei ollut ulkonäkönsäkään puolesta ihan gibsonin kopio. Sama kaksimerkkinen nimi, täysin eri kitara. Enemmänkin ns. Les Paul killer, painonsa puolesta olisikin varmaan Lesin saanut viimesillä vuosillaan hengiltä, 5 kiloa näiltä on ihan mahollista. https://uk.yamaha.com/en/products/m … ars_basses/el_guitars/sg/index.html Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
fox 21.06.2017 01:56:06 | |
---|
jukkajylli: Mahtaakohan niitä vielä olla liikenteessä? Se ei ollut ulkonäkönsäkään puolesta ihan gibsonin kopio. Onhan toi edelleen tuotannossa niinku tuosta tuskizin linkistäkin näkkyy.. Torillakin on yks malliston alkupään Yamaha SG. (Jenkeissä niitten mallinimi oli "jostakin syystä" SBG..) Kyllä niit wanhempia edelleen liikkuu, vähän hinnakkaita tuppaavat olemaan, vallankin nuo mallisarjan yläpään kitarat, SG 1000 edespäin. Hippasen painavampia kuin melko lailla samannäköiset Ibanezin Artistit. Kuten tuossa todettiinkin. Santanan Carlos SG 1000 - SG 2000 kitaroilla soitteli Gibsonien jälkeen, ennen Paul Reed Smithin hänelle tekemiä custom-kitaroita. Mutta ihan eri soitinhan tuo tuohon Giban SG-malliin verrattuna on. Hyvät kopiot tuppaa olemaan melkein halvemman pään oikeitten hinnoissa, että onko sitten kannattavaa sellaista hommata. Kun sitten mennään kopiopuolella sinne kovempiin kilpailijoihin, niin monasti ovat kalliimpia. Ja osaa mainituista ei enää uutena saakaan, Epin Elitistit ja japsi-Orvillet on esmerkiks näitä. Jos ehdottomasti, syystä tai toisesta, on alkuperäisen sijaan se kopio saatava, on melkein ryhdyttävä kartoittamaan eBayta tai japsien käytettyjen markkinoita. Tai sitten hommattava halvalla joku "näköispainos", kyllähän niitä kiinanpojat edelleen tekee, ja merkeissä on valinnan varaa.. ;) |
Metalkallo 21.06.2017 12:10:03 | |
---|
The Jack: Tompalta saa USA:ssa tehdyn SG specialin b-stockista 555 euroon, ja ihan uuden 599 e. https://www.thomann.de/fi/gibson_sg … 016_t_wb_b_stock.htm?ref=prod_cothr Tokai on saman hintainen, kun olet joutunut vaihtamaan siihen mikit. Totta, mutta jos vaikka tuo Tokai SG-43 löytyisi käytettynä, niin silloin hintakin varmaan kohtaisi hyvin vaikka mikit päättäisi vaihtaa. Kaikkein paras vaihtoehto olisi ostaa Gibson SG Standard käytettynä. Vähemmän on nykyään enemmän |
Jos torilla tulee vastaan Wolf kimppatilaus sg kopio (oliskohan ollut kimppa 8, numeroidut sudet), niin suosittelen edullisesta hintaluokasta kokeilemaan tätä. Erityisesti jos tuollainen 58 roundback tyyinen kaula sopii tassuun. Itselläni sellanen on jäänyt soitantaan. Kevyen luokan kitaristi, raskain soitin ukelele |
hallu 21.06.2017 17:52:36 | |
---|
jukkajylli: Eikös Yamahalla ollut kasarilla oma versio aiheesta? Se oli uutena aika kallis kitara. Mahtaakohan niitä vielä olla liikenteessä? Se ei ollut ulkonäkönsäkään puolesta ihan gibsonin kopio. Yamaha teki noita SG:itä uustuotantona vielä tällä vuosituhannella eikä tästä niin montaa vuotta ole kun niitä musafasulla näki. Täytyy vaan muistuttaa, että ne Yamahan SG:t ei olleet mitään halpiksia yli kahta tonnia maksoi ja viimeisten mallien ulosheittohinnatkin oli jotain puolitoista tonnia. Kyllä niitä välillä käytettynäkin näkee ja kyllä niistä edelleen rahaa halutaan. Yamahan SG2000/3000 mallita käytettynä varmaan Gibson LesPaulin hinnoissa ja SG1000 tms. varmaan tonnin tai vähän alle. Ibanezin Artist pyörii varmaan samoilla huudeilla. Mutta pakko sanoa, että nää on ihan eri maailmasta kuin Gibson SG ja oikeastaan aika erilaisia kuin Gibson LesPaulkin ainakin mun Ibanez AR300 on melkoinen sustainhirmu mun Gibson LesPauliin verrattuna. On ne soundeiltaan muutenkin erilaisia ja mun kitarapaletissa myös Gibson on säilyttänyt paikkansa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
yanera 29.06.2017 20:09:15 | |
---|
Entä jos ei tilaa mitään ja saa kuitenkin laskun? |
Gary the pine 29.06.2017 20:19:16 | |
---|
Tulin, näin, paskoin housuun. |
kojones 30.06.2017 17:42:05 | |
---|
Torilla on valkoinen Burny, joka on aika hyvä. Mun vanha, kaulaliitoksesta maalit lähteny mutta oli jo silloin. |
tuskiz 30.06.2017 19:27:18 | |
---|
kojones: Torilla on valkoinen Burny, joka on aika hyvä. Mun vanha, kaulaliitoksesta maalit lähteny mutta oli jo silloin. Jos se on hyvä, niin miksi möit? Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |