Niskamies 02.05.2004 19:54:31 | |
---|
Ashdown Peacemaker kombo, 40 tai 60 wattinen. Loistavia vehkeitä, toi 60 wattinen on siitä vielä parempi että on 2 12 tuuman elementtiä. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Eemil 02.05.2004 23:06:56 | |
---|
Juu, Laney TT20 voi olla hankala saada mistään. Mutta onhan sitä TT-sarjaa TT50, 50-wattinen combo, jossa 3 kanavaa ja myös kaksi nuppia: TT50H ja TT100H. Tuo 100-wattia vaan on niin paljon tehoa, että kannattaa tuo 50-wattinen mieluummin tsekata kun taitavat ominaisuuksiltaan olla samoja vehkeitä. Noista en ole itse testannut kuin TT20 mutta kai nuo isommat homman hoitaa ainakin yhtä mallikkaasti. Laneyltä en LC-sarjasta pitänyt. VC30-comboa kokeilin ja ihastuin rokkisäröön. Todella hyvä vahvistin, mutta säröä ei irtoa paljoakaan. |
Hannu H. 03.05.2004 17:21:19 (muokattu 03.05.2004 17:25:07) | |
---|
Tuohon ekaan kysymykseen vastaus tuli tuolla aiemmin jo: laitetta ei enää valmisteta. Niinpä löytyikin. Pysyi hyvin päässä tuo tieto kun piti uusiksi kysellä vielä sitten... Mimmosias nuo Ashdownit ovat soundiltaan? Ihan uusi tuttavuus merkkinä mulle... Onkos jollain kokemuksia tuosta TT50H nupista? Paljonko hinta suomessa? Mahtaakohan levytukussa olla hyllyssä näitä vai pitäneekö tilata testiin? "May the tone be with you" |
Niskamies 03.05.2004 19:41:27 | |
---|
Niinpä löytyikin. Pysyi hyvin päässä tuo tieto kun piti uusiksi kysellä vielä sitten... Mimmosias nuo Ashdownit ovat soundiltaan? Ihan uusi tuttavuus merkkinä mulle... Onkos jollain kokemuksia tuosta TT50H nupista? Paljonko hinta suomessa? Mahtaakohan levytukussa olla hyllyssä näitä vai pitäneekö tilata testiin? Ashdowneissa on ainaskin se hyvä puoli, että soi pikkuvoluumeilla hyvin. Yks tuttu kitaristi kävi meillä ja ihastu mun Peacemakeriin, kuulemma niin paljon monipuolisempi vehje kun oma Twin Reverb. Hyvät puhtaat ihan iskelmälstä jo rosoon, ja särökanavalla pitäis kaikki haardrokit toimia. Särökanava vaan ei toimi läheskään yhtä hyvin pikkuvoluumeilla. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Eemil 03.05.2004 20:15:57 | |
---|
Mahtaakohan levytukussa olla hyllyssä näitä vai pitäneekö tilata testiin? Levytukussa ei ole. |
Socialite 04.05.2004 15:23:38 | |
---|
Suosittelen Peavey Classic 50:stä! Kyllä siinä saundillisesti on jonkun verran eroa Classic 30:seen..parempaan päin nimittäin! Komponenteissakin taitaa olla muutama vähän vahvempi lenkki ellen erehdy. Itselläni oli classic 30, joka sekin oli jo hyvä vekotin... Classicci on loisto höylä blues ünd rock musaan ja vaikka mihin siltä väliltä! I'm looking at the sky and it's getting me high... |
Eemil 04.05.2004 22:34:27 | |
---|
Kävinpä tänään levytukussa. Siellä on tuo TT20 ja TT50. Combot siis. Testasin molemmat, totesin TT20 hyväksi jälleen, mutta TT50:n kolme kanavaa eivät oikein päässeet oikeuksiinsa. Nappuloita oli paljon, mutta joistain ei tuntunut tapahtuvan oikein mitään. Kakkos ja kolmoskanavat olivat aikalailla samat. Saundit olivat kyllä loistavat. Hinnat muuten ovat poikkeuksellisen kovat levytukussa: TT20 799€ ja TT50 n. 1700€. |
mongoloidi 04.05.2004 23:08:18 | |
---|
Engl,Orange tai Laney. Orangelta AD30 on ihan mahtava,mutta voi olla,että menee vähän budjetin yli..... Englin scremer vois toimia tossa tarkotuksessa. Marshall+Fender+Peavey+Framus+Morley+Boss=V***nmoista melua. |
Hannu H. 12.05.2004 19:45:21 (muokattu 13.05.2004 15:30:57) | |
---|
Tulipas tossa semmonen kysymys vielä mieleen että onko Hotrod deluxessa samansuuntainen soundi kuin blues ja pro juniorissa? Junioreita olen joskus testannu ja soundeista tykkäsin mutta jäi kauppaan kun aloin tehojen piisaamista epäilemään... EDIT: tänään kävin sitten ite tota hotrodia testailemassa ja tais se oikea vahvistin sitten löytyä. Älyttömän hyvä cleani eikä se särökanavakaan paha ollu. Ei mee tonne raskaammalle puolelle mutta hommaa sitten pedaalin... Nyt vain kesätöitä ootteleen :) "May the tone be with you" |
javia 12.05.2004 20:09:12 | |
---|
Ei ole, hot rotti käyttää 6L6 ja juniorit käyttää EL84 pääteputkea, eli noilla soundieroa piisaa, vallankin kun kovaa soitetaan. Itse olen erittäin tyytyväinen blues juniorin omistaja. kompakti koko, HELEVETIN hyvä soundi, 15 putkivattia piisaa pitkälle, reeneihin ja keikoille, Ja lisä kaapin kanssakin toimii. EL84 Pääteputkien soundi on erittäin maukas. Mun BJ on toki vähä viritelty. Se kuulostaa vieläkin paremmalta. Tanakammat säröt tulee barberin direct drivestä - toimii.. niin ja bluussia ja vanhempaa rokkia veivataan. |
Kitarasankari 12.05.2004 20:21:32 | |
---|
kun ei kukaan ole heittänyt vielä kehiin tätä niin pistetään. Marshall dsl combo taipuu kuulemma todella moneen musatyyliin, ainakin rock ja blues hoituu hyvin ja kuulemma on marshalliksi todella hyvät kliinit! kyllä luulisin lähtevän suht hyvät hi gain sounditkin ja varmasti jos vielä vähän pedaalilla autat, marshallhan tunnetusti sopii hyvin yhteen säröspedujen kanssa!! mm. Steve Morse soitti tällä vahvistimella muistaakseni helsingissä olleen workshopin ja soundit oli kyllä nannaa! Morse käytti ainoastaan vahvistimen omaa säröä ja se toimi kyllä! Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!! |
Sintti 12.05.2004 20:43:56 | |
---|
ja hakusanaksi xxx Ja kannattaa kokeilla kans samalla hakusanalla googletusta. Löytyy monia mielenkiintoisia sivuja. (muka hymiö) Humppaa taikka kuole...^_^ prkl... Käykää kattomassa kaverini kitaraa osoitteessa koti.mbnet.fi/erkkakar . Tunnettiin suurta tarvetta modaus projektiin... x) |
Insane Kane 12.05.2004 21:31:31 | |
---|
Elikkä nyt kun kesätyöt varmistui niin päätin vahvaribudjetiksi 1000e. Melkonen jokapaikanhöylä tarttis olla kun tykkään kaikenlaista soitella mutta pääosin tarttis lähtee rockit ja bluesit. Hardrock tarttis ainakin mennä mutta kyllä highgain soundiktin mukava olisi löytyä. Hyvät puhtaat myös saisi olla. (Taidan jotain mahdotonta hakea mutta kysellään ny silti). -Putkivehje -Kaksi tai jopa kolme kanavaa olis kiva. Ei oikein tunnu yksikanavainen omalta, mutta en semmosta ole ku parikertaa testannut vähän aikaa joten ei niistä ole sitävertaa kokemusta jotta voisi kokonaan tuomita. -Efektilenkki (rinnan oleva plussaa). -Erilliset sävysäädöt kanaville. -Kaiku olisi kiva, mutta pakollinen ei ole. -Combossa lisäkaappi liitäntä jos semmosen tarve iskee joskus.. Käyttö olisi kotikäyttöä sekä bändinkanssa reenailua ja joskus sitten tulevaisuudessa keikkaakin tarttis pystyy heittämään (nyt siis haetaan semmosta pitempiaikasta kaveria jota ei heti tarttis vaihtaa). Nuppi+kaappi tai combo. Sillä ei niin hirveästi väliä, mutta tuo 1000e on ehdoton maksimi. Suomesta olisin ostamassa, kun mun tuurilla kummiskin jostain saksastatilatun kanssa tulee jotain ongelmia ja saa alkaa takuuasioiden kanssa tappelemaan. Eikä kyllä houkuta idea että kokeilee jotain vehjettä ja sitten tilaa ja joutuu odottamaan viikkoja ennen ku sen saa käyttöön.. Hermonsa menettäneille: Tää ny on viimenen vahvistinkeskustelu minkä alotan.. EDIT: ainiin... hakua ja googlea olen jo sitten käyttäny että niiden käyttöön kehoittavat vastaukset voi suoraan jättää kirjottamatta... VHT Pittbull 50/12 Siinä on nuo ominaisuudet, jotka mainitsit. Käytettynä hyvällä tsägällä löytää. Itse semmotteen omistan ja siitä lähtee bluussit rokit hevit mätöt ja kohtalaiset puhtaatkin. "Portaat on perseestä ja kynnystenkin olemassaolo vituttaa!" |
LaXu 12.05.2004 22:00:35 | |
---|
kun ei kukaan ole heittänyt vielä kehiin tätä niin pistetään. Marshall dsl combo taipuu kuulemma todella moneen musatyyliin, ainakin rock ja blues hoituu hyvin ja kuulemma on marshalliksi todella hyvät kliinit! Vaikka pidänkin kovasti DSL-nupeista, combot eivät minua ole juurikaan säväyttäneet..niissä ei ole samanlaista potkua kuin noissa nupeissa. Viidakkorumpu tietää kertoa myös, että DSL-kombojen laatu ei ole erityisen hyvä..kuumenevat herkästi ja kylmäjuotokset yleisiä. Peavey XXX nuppia testasin tänään ja tuli kyllä "mitähän ne on ajatellut" fiilis. Puhtaat soundit oli hyvät ja kyllä siitä varmasti armottomat high gain hevijyräsounditkin lähtisivät, mutta välimaastosta ei tuntunut löytyvän mitään. Crunch-kanava oli gain lähes nollillakin vielä todella säröinen vaikka testikitarana oli yksikelaisilla ja Seymour Duncan '59 Modelilla varustettu Yamaha Pacifica..ei siis mikään jumalattomalla outputilla varustettu vehje. |
ollisal 12.05.2004 22:38:08 | |
---|
Joo, taitaa olla tuo XXX semmoinen vehje missä kitara toimii ennemminkin särögeneraattorin ohjainlaitteena soittimen sijasta... |
Ze Kink 13.05.2004 18:43:53 | |
---|
Tänään taas soittelin XXX:sällä, ja ihan hirveältä kuulosti. Varsinkin 7-kielisen kitaran kanssa. B-kieli kuulosti ihan pierulta, jouduin ottamaan melkein kaikki middlet pois ettei niin hirveältä kuulostanut. "I was at about 216 bpm. Let's suppose that was hard!" -John Petrucci |
Hannu H. 24.05.2004 20:16:57 | |
---|
Iski tossa nyt vielä mieleen, että kuinka hyvin yksikanavaisesta putkinupista saa cleania kitaran volumea ruuvaamalla jos on säröä? Varmaan helpommin jos säröä on vähemmän? (ekaa putkivermettä ku hommaa nii en tämmösiä tiiä...) "May the tone be with you" |
ollisal 24.05.2004 20:24:02 | |
---|
No siis näistä kunnollisista mastervolumettomista koneista voi vaihtaa säröltä cleanille jo pelkällä soittotatsin muutoksella. |
GNR puolelta on jubileen rankemmat säröt ja cleanit tutut, mutta mitenkäs kevyet säröt tommosessa? Muuten olis melko passeli vehje noin paperilla... "May the tone be with you" |
Ze Kink 14.06.2004 22:41:49 (muokattu 14.06.2004 22:45:23) | |
---|
Ei. Classicista lähtee vain käyttökelpoisia soundeja. Metal zonen kanssa kokeiltu. Lähtee siitä mättökin (Ja varsin mukavalta kuulostaa minun korvaani). Tosin sehän on käyttökelpoinen saundi, joten se oli siis jo tiedossa. Itse ainakin aijon tuon classic 30:sen ostaa kunhan rahhaa löytyy. Englin screamer on kyllä todella asiallinen peli, comboa olen testannut, ja siitä tosiaan lähti niin bluussit, rokit kuin mätötkin. Jos jostain 1000€ saisin yhtäkkiä, niin screamerin nuppimalliin ne menisi heti. "Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino |