![]() 18.05.2017 17:45:30 | |
---|---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 | |
![]() 18.05.2017 18:09:38 | |
Epämuusikko: Tämä lienee ollut täällä? https://www.youtube.com/watch?v=2DaG6p-u--U Fear and Loathing in Liusvesi. Kaunista menoa. | |
![]() 18.05.2017 18:12:46 | |
Hargon: Kaikkien parhaiden Andy-biisien tapaan kuulostaa lähes plagiaatilta jostakin, jota ei osaa nimetä, mutta ei haittaa yhtään. Tai melkein mikä tahansa The River aikainen Bruce Springsteenin biisi, vaikkapa Jackson Cage. Jos olis instrumentaali, niin olisin lyönyt vetoa, että joku ylijäämäbiisi. :D Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina | |
![]() 09.06.2017 08:52:27 | |
Hieno kertsi. Vähän sekäsikiöbiisi sinällään. Intro kuulostaa kuin joltain Springsteenin Riverin aikaiselta outtakelta, ja kertsi on ihan kuin jokin Hanoi-ylijäämä 80-luvun alusta, silleen hyvällä tavalla. Kuulostaa Hanoilta eikä miltään muulta. 0% hardrockia ja 90% poppia. 10% jonkinlaista 60-luvun lollipop-juttua. Just sitä tyyliä mikä Hanoin comeback-levyiltä puuttuu, eikä Andyn aikaisemmilla sooloillakaan ole sitä hirveästi ollut. The Clash meets Abba. Kyynel tirahti kun on niin kaunis kertsi. Toi on oikeasti aika jännä toi Andyn tyyli, jos alkaa ihan analyyttisesti miettiä että mitkä tuossa ovat ne vaikutteet. Andy on siitä poikkeava, että jenkkivaikutteita on biisinteossa ja soitossa hirmu vähän. Andyn juttu tulee tukevasti Englannin maaperältä, paitsi ton biisin intro nyt ei tietenkään. Andyn äänestä kuulee että ukolla on nyt vaihteeksi taas vähän parempi kondis päällä, laulussa on yritystä. Tietysti nykyreleillä nyt saa ihmeitä aikaan studiossa muutenkin. Livenähän se on varmaan taas kännissä, mutta levyä odotan mielenkiinnolla. Hienoa kun vanha ukko petraa ja palailee juurilleen. | |
![]() 15.06.2017 18:43:49 | |
Tympee Huttunen: Ilahduttavasti siellä oli pientä riffittely Turbonegron Get it Onia, joka on taas napattu Ramonesin jostakin biisistä. Itse en kyllä tuosta biisistä sen koommin välittänyt, toivottavasti monet muut. Se Turbonegron Get It Onin, ja luultavasti myös Ramonesin just sen yhen biisin riffi, on lipastettu Dictatorsin Next Big Thingistä, joka on vuodelta 1975. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 16.06.2017 11:15:55 | |
Hei Boyakasha, mä kerran näin kun jätkä listas Facebookkiin sun Hanoin suosikkilevyt. Pystyks pistää perustelujen kera samat Andyn ei-Hanoi-levyistä? Tää tuli vaan mieleen siitä kun pitkästä aikaa kuuntelin tuon Briard Revisited levyn joka on mielestäni aivan paska. Mites muuten se Andyn ja Makkosen uudelleen lämmennyt yhteyden pito? Nähdäänkö Andy nyt kulttuuritalolla vieraana? Mietiin vaan et pitäiskö mennä katsomaan. | |
![]() 16.06.2017 12:02:02 (muokattu 16.06.2017 12:02:26) | |
Dirtyh: Hei Boyakasha, mä kerran näin kun jätkä listas Facebookkiin sun Hanoin suosikkilevyt. Pystyks pistää perustelujen kera samat Andyn ei-Hanoi-levyistä? Tää tuli vaan mieleen siitä kun pitkästä aikaa kuuntelin tuon Briard Revisited levyn joka on mielestäni aivan paska. 1. Building On Tradition: Ei tarvitse perusteluja. 2. Suicide Twins: Silver Missiles & Nightingales. Hienoa tunnelmointia. 3. Pöllö: Moottoritie on kuuma. Klassikko, muttei pelkästään McCoyn vuoksi. 4. Cherry Bombz: Live at Marquee. Rempseää meininkiä ja rockin riemua. 5. Shooting Gallery: Demot. Okei, ei levy, mutta Billy G. Bangin Tumblriin lataamat demot ovat paljon kovempia ja tunnelmallisempia kuin itse albumi. Dirtyh: Mites muuten se Andyn ja Makkosen uudelleen lämmennyt yhteyden pito? Nähdäänkö Andy nyt kulttuuritalolla vieraana? Mietiin vaan et pitäiskö mennä katsomaan. Käsittääkseni välit menivät katki jossain vaiheessa, en tiedä kumpi löi luurin kumman korvaan, muttei lempeä sitten lopulta löytynytkään. Eli tuskin Andya Kultsalla nähdään. Mutta mitä väliä Hanoista, kun meillä on nyt Dingon comeback! | |
![]() 16.06.2017 12:44:56 (muokattu 16.06.2017 13:03:38) | |
Boyakasha: Shooting Gallery: Demot. Okei, ei levy, mutta Billy G. Bangin Tumblriin lataamat demot ovat paljon kovempia ja tunnelmallisempia kuin itse albumi. Jahas, tälläisestä mulla ei olekkaan ollut mitään tietoa. Löytyyköhän noita vielä jostain? Shooting Galleryn levyllä on pari aika kovaakin biisiä mutta soundimaailma on niin tukkoisa että ärsyttää kuunnella. Lisäksi Billy ei lukeudu planeetan kovimpiin laulajiin.. Itse diggailen myös Grease Helmetin levystä vaikka eipä silläkään vokalisti nyt ihan terävimpään kastiin yllä (sori Jere). Hei muuten Boya, sulla on kuitenkin tietoa; kuka noilla Andyn 89-90 demoilla oikein laulaa? | |
![]() 16.06.2017 15:04:11 | |
Dirtyh: Jahas, tälläisestä mulla ei olekkaan ollut mitään tietoa. Löytyyköhän noita vielä jostain? Shooting Galleryn levyllä on pari aika kovaakin biisiä mutta soundimaailma on niin tukkoisa että ärsyttää kuunnella. Lisäksi Billy ei lukeudu planeetan kovimpiin laulajiin.. Itse diggailen myös Grease Helmetin levystä vaikka eipä silläkään vokalisti nyt ihan terävimpään kastiin yllä (sori Jere). Hei muuten Boya, sulla on kuitenkin tietoa; kuka noilla Andyn 89-90 demoilla oikein laulaa? Tuolta löytyy: http://billybangdouglas.tumblr.com/ Esim. Thin Lizzy -coveri Genocide on aivan suvereeni. Kuka demoilla laulaa: no, riippuu varmaan ihan demosta. Niitä Sebastian Bachin lauleskelemia äänitteitä ei ole tiettävästi pyörinyt verkossa vieläkään, jos sitä tarkoitit. | |
![]() 16.06.2017 15:12:06 | |
Boyakasha: Tuolta löytyy: http://billybangdouglas.tumblr.com/ Esim. Thin Lizzy -coveri Genocide on aivan suvereeni. Thänks, aivan uusi juttu mulle. Kuka demoilla laulaa: no, riippuu varmaan ihan demosta. Niitä Sebastian Bachin lauleskelemia äänitteitä ei ole tiettävästi pyörinyt verkossa vieläkään, jos sitä tarkoitit. Esim. tätä olen ihmetellyt; https://www.youtube.com/watch?v=_W7sX6goQac Oliko siitä muuten tietoa että mitä biiseja Bach silloin lauloi? Noita Andyn demojahan on sitten päätynyt sinen sun tänne aina myöhemmin niin päätyikö niitä? Erittäin tuottelias kaveri kyllä ollut tuo Andy. | |
![]() 16.06.2017 17:56:00 | |
Dirtyh: Thänks, aivan uusi juttu mulle. Esim. tätä olen ihmetellyt; https://www.youtube.com/watch?v=_W7sX6goQac Oliko siitä muuten tietoa että mitä biiseja Bach silloin lauloi? Noita Andyn demojahan on sitten päätynyt sinen sun tänne aina myöhemmin niin päätyikö niitä? Erittäin tuottelias kaveri kyllä ollut tuo Andy. No, Antti sai diilin Atte Blomilta Building on Traditionille juuri pojalleen säveltämällään kappaleella Sebastian - jonka lauloi Sebastian Bach. | |
![]() 17.06.2017 10:36:45 | |
Dirtyh: Thänks, aivan uusi juttu mulle. Esim. tätä olen ihmetellyt; https://www.youtube.com/watch?v=_W7sX6goQac Oliko siitä muuten tietoa että mitä biiseja Bach silloin lauloi? Jo nauhalle päätyneitä biisejä oli muistaakseni viisi ketaletta. Sebastianin lisäksi mukana oli työnimellä Rip This Joint kulkenut biisi, joka päätyi myöhemmin Andyn Building-lätylle uudella tekstillä ja nimellä Born Again Electric. Nauhoituksethan tehtiin Nyrkissä muistaakseni kesän/syksyn -93 aikana. Slave to the Grind oli ilmestynyt pari vuotta aiemmin ja muistaakseni se rundi oli Skid Rowlta tuolloin jo takana. Saatan tosin muistaa väärin, ne oli sekavia aikoja. :) Sen muistan, että myös Michael hengaili Andyn ja Sebastian kanssa tuolloin, hänen silloisilla kotikulmillaan kun oltiin. | |
![]() 17.06.2017 15:13:57 | |
Mulgero: Jo nauhalle päätyneitä biisejä oli muistaakseni viisi ketaletta. Sebastianin lisäksi mukana oli työnimellä Rip This Joint kulkenut biisi, joka päätyi myöhemmin Andyn Building-lätylle uudella tekstillä ja nimellä Born Again Electric. Nauhoituksethan tehtiin Nyrkissä muistaakseni kesän/syksyn -93 aikana. Slave to the Grind oli ilmestynyt pari vuotta aiemmin ja muistaakseni se rundi oli Skid Rowlta tuolloin jo takana. Saatan tosin muistaa väärin, ne oli sekavia aikoja. :) Sen muistan, että myös Michael hengaili Andyn ja Sebastian kanssa tuolloin, hänen silloisilla kotikulmillaan kun oltiin. Nyt taisi olla sisäpiirin tietoa mukana... Eikös Hanoin uudenlle tulemiselle päätynyt Centre of my universe ollut myös jokin Andyn vanha demo? Jos Andy sai diilin tuolla Sebastianilla niin onkohan sekin ilmestynyt myöhemmin uudella tekstillä? | |
![]() 17.06.2017 15:29:17 | |
Dirtyh: Nyt taisi olla sisäpiirin tietoa mukana... Eikös Hanoin uudenlle tulemiselle päätynyt Centre of my universe ollut myös jokin Andyn vanha demo? Jos Andy sai diilin tuolla Sebastianilla niin onkohan sekin ilmestynyt myöhemmin uudella tekstillä? Ainakin Andy veteli Centre of my Universea Antti, Pöllö ja Dave -rundilla, muistaakseni promosi raitaa silloin et "tää on mun uus styge, tää on tuleva klassikko" tms. | |
![]() 18.06.2017 19:40:04 | |
Dirtyh: Nyt taisi olla sisäpiirin tietoa mukana... Jos ei nyt sisäpiiritietoa niin vahvaa aikalaistietoa ainakin. :) Ja kyllähän tuo Center of My Universe pyöri noihin aikoihin ainakin melodiansa osalta vahvasti kuvoissa. On todella harmi, ettei Bach & McCoy -lätty toteutunut, mutta Sebastian oli luonnollisesti kiinni Skid Row:n diileissä, eikä Andyn musa ole ihan samaa metallia kuin esim. Skid Rown kaksi ekaa. Mutta aina voi fiilistellä ajatuksella, miltä Building on Tradition olisi kuulostanu Bachin laulamana. Strung Out -hitin säkeistö oli Andyllä ollut enemmän tai vähemmän kasassa jos vuosia, jo SG-aikoina, mutta kertosäe syntyi vasta myöhemmin eikä se ollut vielä kasassa Bach & McCoy -sessioiden aikaan. Mutta hei, jos aihe kiinnostaa, niin ei kun kysymään asianosaisilta. Nykyään kaikki on netissä, ja meilin/some-viestin lähettäminen ei paljoa vaadi. :) Vielä kun joku löytäisi omista nurkistaan nämä kireesti ennen digiaikaa tehdyt EP-nauhat. | |
![]() 19.06.2017 12:03:24 | |
Boyakasha: No, Antti sai diilin Atte Blomilta Building on Traditionille juuri pojalleen säveltämällään kappaleella Sebastian - jonka lauloi Sebastian Bach. Itseasiassa luulen, että Aten kuulema versio oli Andyn itselaulama. Muistelisin lukeneeni Billly g Bangin kertomana, että kun hän ja Andy riitaantuivat niin Andy poistatti "masterilta" Billyn osuudet ja lauloi itse tilalle uudet. Bachin laulama versio lienee pysyvästi siellä levy-yhtiön holvissa. Onneksi Billy käsittääkseni omistaa nykyään kuitenkin myös tämän oman versionsa, ehkä julkaisu joskus koittaa. | |
![]() 19.06.2017 21:44:03 | |
Boyakashalle väkevä hatun nosto tosta shooting galleryn demolinkistä, kiitos kiitos :) | |
![]() 21.06.2017 11:23:33 | |
Sliv: Itseasiassa luulen, että Aten kuulema versio oli Andyn itselaulama. Muistelisin lukeneeni Billly g Bangin kertomana, että kun hän ja Andy riitaantuivat niin Andy poistatti "masterilta" Billyn osuudet ja lauloi itse tilalle uudet. Bachin laulama versio lienee pysyvästi siellä levy-yhtiön holvissa. Onneksi Billy käsittääkseni omistaa nykyään kuitenkin myös tämän oman versionsa, ehkä julkaisu joskus koittaa. No jos Atte Blom kertoo minulle, että signasi Andyn Building On Traditionille Sebastian Bachin laulaman Sebastian-biisin takia, niin olen pahoillani, mutta tässä kohtaa luotan kyllä enemmän Blomin asiantuntemukseen kuin jonkun Muusikoiden.Netin luulon. :D No offense. | |
![]() 21.06.2017 22:08:21 | |
Boyakasha: No jos Atte Blom kertoo minulle, että signasi Andyn Building On Traditionille Sebastian Bachin laulaman Sebastian-biisin takia, niin olen pahoillani, mutta tässä kohtaa luotan kyllä enemmän Blomin asiantuntemukseen kuin jonkun Muusikoiden.Netin luulon. :D No offense. Niin. Ainakin sitten kyseinen Bachin biisi lojuu myös muualla kuin Atlantic Recordsin holveissa. | |
![]() 21.06.2017 23:51:01 | |
Sliv: Niin. Ainakin sitten kyseinen Bachin biisi lojuu myös muualla kuin Atlantic Recordsin holveissa. Tottakai se lojuu, esmes Herra McCoyn arkistoissa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)