Necromuru 10.06.2004 20:24:25 | |
---|
Moi. Mulla on tullu viimepäivinä kitaran soittoon hieman nopeutta lisää, samalla oon huomannu että ranne tulee siittä kipeäksi. Kipu ei viellä ole mikään valtava mutta melko kiusallinen. Auttaako vaivoihin pelkkien hitaiden kappaleiden soittaminen vai pitääkö pitää täyttä lomaa soittohommista? Voiko vika olla myös soittoasennossa? Entä joutuuko kivuista kärsimään aina kun soittaa nopeasti, vai lakkaako se tulemasta ajan myötä.? Kiitos noin etukäteen. 10 päivää G3:n |
Da Make 10.06.2004 20:33:15 | |
---|
Tämä on maajoukkue soittajillakin yleinen ongelma. Urheilu fysioterapeuttisi osaa autaa. Myös juoksu jalkineissa saattaa olla ongelmia. |
sarkjan 10.06.2004 20:36:15 | |
---|
Ennen tosissaan treenaamista olis suotavaa ensin hieman lämmitellä, verrytellä ja venytellä käsiä. Ja treenaamisenkin aikana pitää pikku taukoja ja venytellä käsiä siinä samalla. Lisäksi jos on älyttömän jäykät kielet, nekin 'kuluttavat' käsiä turhan paljon, ainakin alussa. Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin. |
zepeteus 10.06.2004 22:57:49 | |
---|
Niin kuin Sarkjan jo sanoikin, kunnollinen alkulämmittely/venyttely auttaa. Ja sopivia taukojakaan ei sovi unohtaa. Ymmärrän hyvin jos varsinkin "hyvään vauhtiin päässeenä" ei oikein malttaisi taukoilla, mutta jos et huomioi kehon varoituksia, voit joutua kärsimään enemmänkin. Itselläni kävi aikoinaan kiivaasti harjoitellessa saman tapaisesti. Ensin tuli pientä vihlontaa kämmenselkään/ranteeseen. Jatkoin kuitenkin harjoituksia entiseen tapaan, tuntitolkulla päivästä toiseen...Sitten vihlonta ja kuumotus paheni ja lopulta meni sormituskäsi niin jumiin ettei yksinkertaisesti kyennyt enää soittamaan. Pelkkä sormien liikuttelu tuntui kivuliaalta, ei itse sormissa vaan pidemmällä käsivarressa. En käynyt koskaan näyttämässä millekään lekurille, joten en tiedä mitä tapahtui, mutta kesti melko pitkään toipua tuosta...useita kuukausia! Tosin minulla asiaa varmaan vain pahensi että vaikka siirryinkin hieman varovaisempaan rytmiin, en missään vaiheessa pitänyt kunnon taukoa. Tokihan pienet vaivat voivat ilmaantua ihan vain kehon tottumattomuudesta uusiin rasitteisiin, niin kuin kaikki liikuntaa harrastavat voivat todistaa...muttei kannata viedä hommaa överiksi ihan silläkään perusteella. |
Necromuru 10.06.2004 23:57:39 | |
---|
Ensin tuli pientä vihlontaa kämmenselkään/ranteeseen. Tossa vaiheessa on mullakin kipu. Täytynee alkaa vähän pitään huolta kädestä.
10 päivää G3:n |
zepeteus 11.06.2004 00:10:09 | |
---|
Taatusti suositeltavaa. Kyllä tuli itselläni ainakin varsin karu olo siinä vaiheessa kun piti kirjaimellisesti kaksin käsin yrittää sormittaa kieliä, kun tuntoa ei enää ollut oikein ollenkaan. Se kai oli sitten sitä viimeisen päälle turhaa sinnittelyä, josta ei ainakaan ollut mitään hyötyä jatkoa ajatellen. |
JS 11.06.2004 08:47:39 | |
---|
Ja semmonen juttu vielä että kitaransoittoon ei kuulu minkäänlainen kipu (ellei sitten sormenpäiden ihossa) ja kaikki kivuntunteet kertovat joko liiasta soittamisesta tai väärästä tekniikasta/rentouden puutteesta. "mikä vitun ongelma sulla saatana on?"-PoLFus |
TheWickerMan 14.06.2004 13:28:25 (muokattu 14.06.2004 13:46:23) | |
---|
Tähän vielä, että soitin pyöreästi noin 2½ tuntia putkeen, pelkästään nopeus treenejä. Siinä välissä sitten tietenkin pidin pienen tauon. Mutta kun otin kitaran uudelleen käteen jatkaakseni siitä mihin olin jäänyt, niin pikurilliä alko pistämään niin h*lvetisti siitä rystysen kohdalta. Nyt en uskalla enää tehä mitään sillä. Huuhtelin sitä kylmässä vedessä ja pistely vähän hellitti, mut kitaraan en enää tänää uskalla koskee. Pitäskö näytää terveyskeskuksessa? Mutta sain siinä samalla muuten henkilökohtaisen nopeus enkan: Tempo oli 320, 2 nuottii per isku, ja kuvio mitä veivasin: e----9-7-5-------------------------- H------------9-7-6-7-9------------ G-------------------------------------- D------------------------------------- A--------------------------------------- E------------------------------------- Itse olen tyytyväinen, paitsi että iski se kipu siihen pikkurilliin :( - Kyllä. |
JS 14.06.2004 18:58:40 | |
---|
Noin kauan ei kyllä yhtä harjotusta kannata tehdä. Ei ole enää hyötykään järkevässä suhteessa aikaan. Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Noin kauan ei kyllä yhtä harjotusta kannata tehdä. Ei ole enää hyötykään järkevässä suhteessa aikaan. No hyvä tietää... siis luulitko että veivsin tota yhtä kuvioo 2½ tuntii?!?!?!?!?!!!!!111111 No vittu ktlä mä siinä ehkä jotai muutaki treenasin. - Kyllä. |
JS 14.06.2004 20:56:14 | |
---|
No hyvä tietää... siis luulitko että veivsin tota yhtä kuvioo 2½ tuntii?!?!?!?!?!!!!!111111 No vittu ktlä mä siinä ehkä jotai muutaki treenasin. Luulin... Itse joskus vahingossa teen :) Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
TheWickerMan 16.06.2004 22:56:32 | |
---|
Luulin... Itse joskus vahingossa teen :) hehe.. pitänee kokeilla ;) - Kyllä. |
JS 17.06.2004 10:37:10 | |
---|
hehe.. pitänee kokeilla ;) Ei kannata... Tämä on juuri syy siihen miksi mulla on nyt vasemman käden etusormi paskana (RSI) :( Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |