Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5183 184 185 186 187215 216 217 218 219
Pinewood
29.05.2017 23:21:48
steelduck: Huikeaa soittoa ja soundia. Kiitos videon teosta.

Upealta kuulosti sekä soitto että vahvistin vaikkei jälkimmäinen täysin omaan makuuni tehty olekaan. Hauskana, ilmeisen tahattomana yksityiskohtana oli kabinetin Bluetone-logon välkähtely. :)
h.e.k.a
29.05.2017 23:30:51
Pinewood: Hauskana, ilmeisen tahattomana yksityiskohtana oli kabinetin Bluetone-logon välkähtely. :)

Joo, tuo hymyilytti kun editoin vielä illan päätteeksi klipin, valitettavasti valosuunnittelupuolen ansioksi ei tätä voi laittaa, välillä käy vaan tuuri... :)
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Laulava Kylätohtori
11.06.2017 22:03:47
Treenit jääneet kiireiden takia vanhan bändin kanssa, joten piti pistää uusi pumppu pystyyn. Pitkästä aikaa Dusty Road pääsi taas tosi toimiin ja siinä on kyllä loistava soundi.

Ensin kehuja tuli bändikavereilta ja eilisen keikan jälkeen myös yleisön suunnasta.

Signaaliketjuun kuuluu lisäksi Xoticin wah ja Skreddyn Screw Driver. Kaapista löytyy vastoin kaikkia odotuksia ja huuhaamielikuvia Eminencen Texas Heat ja Lil Texas.

Hieno ja toimiva setti, jolla vetää keikan Hendrixeistä Black Magic Womaniin ja Stevie Rayhin ihan vaan kitaran volaa pyörittelemällä.

Kaikkien vuosien jälkeen edelleen ihan ykköspeli tämä Dusty Road. :)
More is less.
sustain65
11.06.2017 22:22:09
Laulava Kylätohtori:
Hieno ja toimiva setti, jolla vetää keikan Hendrixeistä Black Magic Womaniin ja Stevie Rayhin ihan vaan kitaran volaa pyörittelemällä.

Hei, voitko opettaa tuollaisen noin vaivattoman tavan soittaa minullekin?
toivase
11.06.2017 22:23:58
...Hieno ja toimiva setti, jolla vetää keikan Hendrixeistä Black Magic Womaniin ja Stevie Rayhin ihan vaan kitaran volaa pyörittelemällä.

No nyt on kyllä ammattimies asialla.
Laulava Kylätohtori
11.06.2017 23:06:04
toivase: No nyt on kyllä ammattimies asialla.

Hah! :D

Kaukana siitä. Kyse on oikeasti siitä, että mä en vaan osaa optimoida soundeja erikseen joka biisiin. Pakko vetää samoilla. Stratoon tallahumppari ja alle dynaaminen vahvari, sillä siitä selviää. Emmä sitten tiedä, millaista skeidaa se meikän räpellys todellisuudessa on... :D
More is less.
Laulava Kylätohtori
12.06.2017 13:27:39
sustain65: Hei, voitko opettaa tuollaisen noin vaivattoman tavan soittaa minullekin?

Tarvitseeko pyrkiä mahdollisimman autenttiseen soundiin? Minusta ei välttämättä. Eikö jokaisella ole se oma soundi, joka sopii itselle ja on omalle soittotyylille luonnollinen sekä mieluisa? Eikö se ole juuri se soundi, jolla kannattaisi soitta siitä riippumatta, mitä soittaa - covereita tai omaa tuotantoa.

Eikö se ole hullua yrittää saada keikalla joka biisiin ihan erilainen soundimaailma? Eihän se, että joku soundi toimi jollain tunnetulla kitaristilla, tarkoita, että se toimisi kaikilla. Eikö suora kopioiminen ole jo lähtökohtaisesti tylsä ja huono lähestymistapa.

Toki tämä on osittain tyylipoliittinen juttu, mutta jos nyt ajatellaan vaikka roots henkistä matskua.

Miten muut sitten hoitavat tilanteen, jos settiin kuuluu vaikka em. artistit/biisit? Itsellä menee Hendrixit särö täysillä tallahumpparilla, SRV:t kaulamikillä kitaran volasta vähän pois säröä ja Black Magic Womanissa kaulamikki ja kitaran volasta soundi puhtaahkoksi. Sooloissa taas säröä ja mikit fiiliksen mukaan. Jos taas oikein puhdasta haluaa, niin Screw Driverin voi napsauttaa päältä ja wahia tarpeen mukaan, mutta maltilla. Eihän ne soundit mitään autenttisia ole alkuperäisesityksille, mutta on kuitenkin kätevää ja helppoa.

En sitten tiedä, mitä lisäarvoa se toisi, jos olisi enemmän erilaisia säröpurkkeja, joita polkea. Olisihan se varmaan hyvä, mutta sen verran hankalaksi menisi, että ei taitaisi tulla meikäläiseltä yhtään mitään...
More is less.
sustain65
12.06.2017 16:51:18
Kylätohtorille huomioksi, että yritin vain heittää pienen kevennyksen, kun tarjosit siihen niin helpon tilaisuuden. En näemmä onnistunut.
Laulava Kylätohtori
12.06.2017 16:54:25
sustain65: Kylätohtorille huomioksi, että yritin vain heittää pienen kevennyksen, kun tarjosit siihen niin helpon tilaisuuden. En näemmä onnistunut.

Eikun mä olen ihan oikeasti kiinnostunut, miten muut hoitaa vastaavat tilanteet? Onko eri purkkia eri artistien biiseille vai vaihtaako joku kitaraa tms?

Ketju tosin taitaa olla väärä vastaavalle keskustelulle, mutta kuitenkin...
More is less.
sustain65
12.06.2017 16:59:20 (muokattu 12.06.2017 17:15:09)
Laulava Kylätohtori: Eikun mä olen ihan oikeasti kiinnostunut, miten muut hoitaa vastaavat tilanteet? Onko eri purkkia eri artistien biiseille vai vaihtaako joku kitaraa tms?

Toivottavasti joku oikeasti osaavampi vastaa, mutta omalta kohdaltani totean, että pääosin soundien vaihteluni erityylisiin biiseihin perustuu Mark V:n kolmeen kanavaan ja kitaran monipuolisiin mikrofonikytkentöihin ja joskus jopa kitaran potikoihin. Mutta en minulla mitään autenttisia kopiosoundeja olekaan, enkä sellaisiin edes pyri. En edes osaa sellaista tarpeeksi vielä.
sustain65
12.06.2017 17:21:29
Olikos tohtorilla nyt siis vain yksi Dusty Roadin kanava käytössä ja loput menee volapotikalla ja purkeilla? Vai pelaatko kahdella kanavalla?
Laulava Kylätohtori
12.06.2017 17:32:18
sustain65: Olikos tohtorilla nyt siis vain yksi Dusty Roadin kanava käytössä ja loput menee volapotikalla ja purkeilla? Vai pelaatko kahdella kanavalla?

Pelkkä crunch kanava ja Screw Driver käytössä. En tosin keikalla tainnut ottaa Screw Driveria kertaakaan pois päältä.

Yritin joskus käyttää molempia kanavia, mutta ei siitä(kään) oikein mitään tullut.

Dustyn crunch kanava on myös pirun hyvä puhtaana kanavana, jos ei nyt ihan kellopuhdasta tarvitse..
More is less.
Teme.H
14.06.2017 16:43:18
Laulava Kylätohtori: Eikun mä olen ihan oikeasti kiinnostunut, miten muut hoitaa vastaavat tilanteet? Onko eri purkkia eri artistien biiseille vai vaihtaako joku kitaraa tms?

Mä oon yrittänyt pitänyt homman aina mahdollisimman yksinkertasena; sopiva vahvistin ja Ts tyylinen overdrive boostina. Soundien "hienosäätö" tapahtuu kitaran volume- ja tonepotikoilla ja tatsia muuttamalla. Oon mä joskus hifistellyt ja vaihtanut kitaraa eri biiseihin; LP:llä rajummat ja Telellä tai Stratolla ne kevyemmät biisit. Tällä systeemillä oon soitellut niin rootsimpaa kamaa kun rajumpaakin rokkia soittavassa bändissä.
Juzpe
15.06.2017 11:09:00

Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Vladi
15.06.2017 11:13:48
Juzpe: Valmis.

https://muusikoiden.net/dyn/users/152998.jpg

Kattelin ton sepustusta FB:ssä. Jestas sentään on komea peli.

Itse odotan, että kauppaamani Orange menisi torilla. Sitten lähtis meikäläiselläkin Bluetone-tilaus vetämään.
Harashoo tovaarish!
tumppusormi
15.06.2017 13:40:05

Heips. Ihan nätti ja vanhan ajan tyylinen.

Mutta tuo BlueTonen logo tuossa valkoisessa neliskanttisessa kyltissä tuo mieleen että siihen on lätkästy rekisterikilpi päälle. Mun mielest joku pyöreämpi juttu olisi sopinut paremmin, kuten esimerkiksi Fordin logo.

Mutta taitaapi olla parempi, että unohdat tämän kommentin heti tähän, niin ei rupea harmittamaan.
En allekirjoita mitään
askomiko
15.06.2017 13:45:43
Vähän niinku Scanian ohjaamo, nappia on riittävästi!
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Juzpe
15.06.2017 13:56:50 (muokattu 15.06.2017 13:57:31)

tumppusormi: Heips. Ihan nätti ja vanhan ajan tyylinen.

Mutta tuo BlueTonen logo tuossa valkoisessa neliskanttisessa kyltissä tuo mieleen että siihen on lätkästy rekisterikilpi päälle. Mun mielest joku pyöreämpi juttu olisi sopinut paremmin, kuten esimerkiksi Fordin logo.

Mutta taitaapi olla parempi, että unohdat tämän kommentin heti tähän, niin ei rupea harmittamaan.

Siinä on pyritty mukailemaan kuuskööndluvun JTM-45 tyyliä ja niissähän on valmistajan logo tommosella kantikkaalla lätkällä. Väri on muuten kromi, ei valkonen. Ennustan, että värjätystä tweedistä tulee Bluetonen uus hittituote... :D

Vähän niinku Scanian ohjaamo, nappia on riittävästi!

Kyllä siinä jo nappia pitää ollakin ku on kaks ja puoli vahvistinta, reverb ja tremolo...
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Thyvon
15.06.2017 14:08:34 (muokattu 15.06.2017 14:08:54)

Komea nuppi, onnea uudesta vahvistimesta! Soundi ja toimivuus on toki tärkeintä, mutta en silti voi kuin ihmetellä, että tämän hintaluokan käsityötaidon näytteessä ei saada sovitettua etupaneelin aukkoa siten, että sana "INPUT" näkyisi kokonaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)