Aihe: Overdrive Fender Deluxe Reverb Reissuen kanssa
1
Wrille
12.06.2017 12:54:23
Paljon on netissä keskustelua tästä, mutta haluaisin vielä kuulla teidän mielipiteitänne. Eli mitä overdrive pedaalia suosittelette Fender Deluxe Reverbin kanssa? Tarkoituksena olisi käyttää pedaalia cleanin päällä. Musatyyliin blues/rock/pop.

Tutkiskelun jälkeen olen löytänyt Fulltonen Ocd:n sekä Fulldrive 2 mosfetin. Arvon näiden kahden välillä tällä hetkellä. Mielipiteitä puolesta/vastaan yms.?
Laulava Kylätohtori
12.06.2017 13:44:06
Tsekkaa Xoticin SL Drive, jos mahdollista. En ole DR:n kanssa kokeillut, mutta noin muuten se oli todella hyvä stand alone särö...
More is less.
Vladi
12.06.2017 13:53:18
Laulava Kylätohtori: Tsekkaa Xoticin SL Drive, jos mahdollista. En ole DR:n kanssa kokeillut, mutta noin muuten se oli todella hyvä stand alone särö...

Onkos SL Drive sellainen Marsusärö? Jos on, DR:n kanssa se voi olla aikamoista botne- ja treblehyökkäystä. DR on käsittääkseni todella middlescoopattu laite ja jos näin on, itse käyttäisin siihen Tubescreamer/Fulltone OD-osastoa, jotka boostaa keskitaajuuksia.
Harashoo tovaarish!
Metalkallo
12.06.2017 13:53:50 (muokattu 12.06.2017 13:55:47)
Wrille: Paljon on netissä keskustelua tästä, mutta haluaisin vielä kuulla teidän mielipiteitänne. Eli mitä overdrive pedaalia suosittelette Fender Deluxe Reverbin kanssa? Tarkoituksena olisi käyttää pedaalia cleanin päällä. Musatyyliin blues/rock/pop.

Tutkiskelun jälkeen olen löytänyt Fulltonen Ocd:n sekä Fulldrive 2 mosfetin. Arvon näiden kahden välillä tällä hetkellä. Mielipiteitä puolesta/vastaan yms.?

Tuo fulltone ocd on varmasti hyvä mitä tullut kuultua sitä Y-tubesta muiden käyttämänä puhtaan päällä. Sitten on boss sd-1 ja tube screamer ainakin mitkä toimii suht hyvin puhtaan päällä.

Vladi: Onkos SL Drive sellainen Marsusärö?

SL Drive on marsumainen särö.
Vähemmän on nykyään enemmän
Rämppy
12.06.2017 14:44:22
Mulla pelitti ihan perus tubescreamer aivan hienosti deluxe reverbin kanssa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
juici
12.06.2017 15:09:07

Rämppy: Mulla pelitti ihan perus tubescreamer aivan hienosti deluxe reverbin kanssa.

Näin minäkin ajattelisin. Palauttaa puuttuvan keskialueen soundiin.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
petrip
12.06.2017 19:53:10
Mikä tahansa TS-johdannainen toimii hyvin. Ja jos haluaa hifistellä, niin OKKO:n Diablo GH:
http://www.okko-fx.com/gregorhilden_english.html
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
iec
12.06.2017 21:51:45

Proco Rat toiminee myös mallikkaasti DR:n kanssa. Jos siis haluaa vähän enemmän säröä kuin mitä Tubescreameristä lähtee. OCD taitaa olla liian suora taajuusvasteeltaan DR:lle. Mulla toimii SuperSonicin DR/Vibrolux -kanavan kanssa rottatyylinen DIY-pedaali tosi hyvin, joten pitäisi toimia myös aidon DR:n kanssa myös.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Wäiski
12.06.2017 23:09:51
iec: Proco Rat toiminee myös mallikkaasti DR:n kanssa. Jos siis haluaa vähän enemmän säröä kuin mitä Tubescreameristä lähtee. OCD taitaa olla liian suora taajuusvasteeltaan DR:lle. Mulla toimii SuperSonicin DR/Vibrolux -kanavan kanssa rottatyylinen DIY-pedaali tosi hyvin, joten pitäisi toimia myös aidon DR:n kanssa myös.

Komppaan Rrrottaa ja TubeScreameria. Ensin TS ja Rotta perään, niin saa hienon valikoiman särösoundeja. Ainakin DIY-Screamerini herättää RAT:iin upean soolosoundin.
OCD ei ole innostanut ainakaan minua, jää vähän hengettömäksi. Tosin nämä ovat juuri niitä mielipideasioita.
73nd3r
12.06.2017 23:18:05
Pitäiskö olla hiukan pirullinen ja kysyä mikä kitara..? Voi meinaan olla että singlecoilmallit kaipaa erilaista apua kuin humputtimet. ;)

Mutta Tube Screamer varmaan toimisi. Tai kotimaista suositellen vaikka Mad Professor Sweet Honey.
Freewheeler
13.06.2017 08:57:30
EH Soul Food toimii sekä kliinibuustina että middlekkäämpänä särönä oikein hyvin Deluxen kanssa.
Captain Farrell
13.06.2017 10:03:36
Yhdyn muiden näkemykseen. Aikoinaan kun omistin deluxe reverbin, niin käytin ihan perus tubescreameria ja hyvin toimii!
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
peltsi451
14.06.2017 21:49:15
Mites toi Xoticin BB Breamp. Aika paljon kehuja kuullut että hoitaa Tube Screamerin hommat jopa paremmin.
Illu
14.06.2017 22:52:29 (muokattu 14.06.2017 23:03:05)
Oma valintani DRRI:n kaveriksi on Mad Professor Sweet Honey Overdrive. Oikein mukava ja hyvin tatsiin reagoiva purkki.

Edit: Mitään hillittömiä säröjähän tuo ei tarjoile, soolobuustina olen käyttänyt sen edessä DIY Orange Squeezer -kompuraa. Toimii.
Maailman raatajat sorron kahleet pois!
pliksu
15.06.2017 10:29:04
Oman Deluxe Reverbin kanssa on toiminut MP:n Royal Blue Overdrive, kiinnostaisi päästä kokeilemaan tuo Big Tweedy myös, sai ainakin tuollaisesta budjettumallin Fenkusta aika komeita saundeja https://youtu.be/YPPRi_JKvwk

Omasta kloonista tosin löytyy master volume -modaus, minkä ansiosta tulee heitettyä volumet kohti kaakkoista ja boostattua Xoticin EP boosterilla lisähöökit, oma särö paras särö oman vahvistimen tapauksessa :)
And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)