Aihe: Marshall Mk II 50 Lead, infoa kiitos!
1 2 3
Charger
01.12.2002 12:32:33
Kyselin jokin aika sitten Marshall Super Bass -vahvarista. Sain eilen vahvarin tarkasteltavaksi, ja kyseessä olikin vuosimallia 1976 oleva Marshall MK II 50 Lead -nuppi, kaksi kanavaa ja ei master volumea. Nuppi on muutettu pysyvästi 8 ohmiseksi ja jännitteen valitsin on ohitettu(jossa ilmeisesti vika piilee). Ulkoisesti ja kotelon sisältä vahvari on huippukunnossa. Vaikka kyseessä on eri vahvari, se kiinnostaa silti, joten kyselenkin nyt käyttökokemuksia kyseisetä nupista. Onko kannattava sijoitus, jos saa halvalla kuntoon?

Mistäköhän se Super Bass -nimi löytyi...?
Damned
01.12.2002 14:09:06
Minulla on ollut tuollainen vuosimallia 1973. Parhaita Marshalleja. Ja oli myös 100 vattinen mallia 1975, kylläkin mastervolumella. Siihen 50 vattiseen laitatin mastervolumen. Helppo asentaa ja helppo purkaa pois. Onko siinä nupissa virta- ja standbykytkimet metallisia vai niitä uudempia muovisia, joissa on merkkivalo? Joka tapauksessa jos etsit vanhanajan kunnon Marshallmurinaa ja ärinää, niin tuosta lähtee. Sellainen 70-luvun punksaundi, ei oikein moderni metallikone.
Charger
02.12.2002 08:36:23
Nupissa on vanhan malliset metalliset kytkimet. Rock vahvaria etsin, en metallimeininkiä. Pitää ilmeisesti vakavasti harkita tuon ostamista ja korjaamista. Tosin täytyy ensin näyttää sitä putkivahvariekspertille, että saako siitä peliä... Kiitos jälleen!
kivi
02.12.2002 09:15:09 (muokattu 02.12.2002 09:15:48)
Pitää ilmeisesti vakavasti harkita tuon ostamista ja korjaamista. Tosin täytyy ensin näyttää sitä putkivahvariekspertille, että saako siitä peliä... Kiitos jälleen!

Jos näyttää, ettei saa, ja ettet aio ostaa; kerro. Mulla olis tarvetta yhdelle tuon kokoiselle marsunupin kuorelle. Vois "varaosien hinnan" maksaakin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jabe
02.12.2002 09:27:37

Ja jos sen saa korjattua, mutta et sitten jostain syystä haluakaan pitää sitä, niin kerro mulle. Mulla olisi tarvetta tuollaiselle nupille (sisuskaluineen kaikkineen :-)).
Charger
02.12.2002 10:40:22
Ok, laitan lisää infoa kun saan vahvarin tutkittua asiantuntijan kanssa. Paljon mahdollista että tuo tulee myyntiin, eli en osta sitä vaan myyn sen kaverini puolesta ja hinta ei varmasti päätä huimaa...
Jabe
02.12.2002 10:53:57

OK. Kiinnostaa kyllä. Pistä postia, jos haluat myydä. Tarjoatko sitten Kivelle tai mulle riippuu varmaan vähän niistä korjausmahdollisuuksista. Voit varmaan infota meitä molempia joka tapauksessa. Tuskin kuitenkaan ryhdymme keskenämme huimaan tarjousnokitteluun :-)
Charger
02.12.2002 11:51:28
OK. Kiinnostaa kyllä. Pistä postia, jos haluat myydä. Tarjoatko sitten Kivelle tai mulle riippuu varmaan vähän niistä korjausmahdollisuuksista. Voit varmaan infota meitä molempia joka tapauksessa. Tuskin kuitenkaan ryhdymme keskenämme huimaan tarjousnokitteluun :-)

Jeps, nostan vaikka tämän topicin ylös tai teen uuden, kun tiedän tilanteen. Voi mennä jonkin aikaa kun pääsen hommaan käsiksi.
kivi
02.12.2002 12:37:45

Jeps, nostan vaikka tämän topicin ylös tai teen uuden, kun tiedän tilanteen. Voi mennä jonkin aikaa kun pääsen hommaan käsiksi.

Awright. Keskustelemme Jaben kanssa sitten siitä - mutta varaus jommalle kummalle on olemassa:-)

Tuskin äidymme tappelemaan, kun olen itsekin tässä sivusilmällä etsinyt Jabelle sopivaa Marshallia, jos vaikka vastaan tulis. Tärkeintä että laitteet saa hyvän kodin:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Micha
02.12.2002 14:52:35
Pistä Charger se vain avoimesti vaikka tuonne torille myyntiin, jos myydä aijot, on nimittäin muitakin kiinnostuneita. Saat paremman hinnankin ja kivellähän on jo JMP.. =)

Nuohan on muuten aika rajuissa hinnoissa vaikka rikki olisivatkin..
Damned
02.12.2002 15:39:10
Itse ostin omani aikoinaan hintaan 1500mk ja vuosimallihan oli -73. 100 vattinen maksoi 2000mk. Ja että vielä metallikytkimet, hienoa. Oikea Marshalli. Alkuperäinen 800 oli suurinpiirtein sama, kuin tuo 100 vattinen Mastervolume JMP. Ulkonäkö muutettiin modernimmaksi ja vähän viilailtiin sisältä. Noissa koneissa on raakaa voimaa. "Real amps for real men" mainosti joku aikoinaan.
Charger
02.12.2002 16:28:53
Itseasiassa tuo "Hyvä koti" oli lähtökohtana ton vahvarin hankinnalle. Kyseinen yksilö on lojunut vuosia unohdettuna eräässä vanhassa varastossa, josta se pelastettiin. Oli kuulemma suht iso kerros pölyä ja hämähäkinseittejä koristeena. Nyt se on putsattu ulkoa ja kotelon sisältä, ja mainiolta näyttää! Varmaan myyn tuon kaverin puolesta, kun itsellä ei juuri tuolle vahvarille ole käyttöä. Helvetin hyvä soundi siinä oli silloin 10 vuotta sitten kun sitä olen viimeksi kuullut soitettavan...sai trankkukoneet kuullostamaan leluilta. Ja kyllähän sen kuntoon saa, mutta se taas voi maksaa pahimmassa tapauksessa maltaita(johon minulla ei ole nyt varaa).
aon
02.12.2002 16:31:37
"Real amps for real men" mainosti joku aikoinaan.

Yngwie. Punaiset sukkahousut jalassa.
Damned
02.12.2002 16:48:17

Yngwie. Punaiset sukkahousut jalassa.

Niiiin juuri, MIESTEN musaa! Heviä!
tudor
02.12.2002 17:13:06
Jottei ihan eksytä aiheesta, voisin tähän väliin hieman esittää arvailuja kyseisen Mk II:n hinnasta; Jos saat sen kuntoon, ei varmaan pitäisi olla vaikeuksia saada 700 euroa siististä pelistä. Kalleimmat osat on muuntajat, eli jos niitä on sökönä, hinta laskee 150-200 euroa per muuntaja. (poislukien choke joka on paljon halvempi)
kivi
03.12.2002 12:10:35
Jottei ihan eksytä aiheesta, voisin tähän väliin hieman esittää arvailuja kyseisen Mk II:n hinnasta

Parahin Tudor - sä käyt ihan liian kalliissa kaupoissa, ellei sun hintatiedot sitten oo peräisin amerikan markkinoilta.

Kitarapaja on verrattain kallis kauppa, ja siellä tuon hinta kunnossa olevana olis arviolta 400 euroa. Se, paljonko per muuntaja tippuu hinta, oli kyllä paljon paremmin arvioitu:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
tudor
03.12.2002 16:18:48
Hehe.. ei kyllä pidä paikkaansa! Ehkä 400 voisi olla hinta jonka kitarapaja maksaa jos myyt Marsun sinne, mutta ne kyllä lätkäisevät tuplahinnan hintalappuun. Eikä todellakaan hinta laske 0-100 euroon vaikka molemmat muuntajat olisi kärvähtäneet jos laite muuten on siisti.
Näytäpä muuten yksikin linkki, missä hyväkuntoinen 4-input about 76 JMP 50w lähtee 400 eurolla? Tai edes master volume malli? Voisin mennä heti ostamaan!

Vastaavasti tässä muutama kalliimpi hinta:
http://www.custom-sounds.com/vintage.htm loppuvuoden 75 JMP 50w 850$+ALV
http://www.kitarapaja.com/guitam.htm super bass 100: 1977, Modified to Vox AC-100 specs.... 505e modaus laskee hintaa, eikä ole 50w, kuten ei myöskään
http://www.soitin-huttunen.com/huttunen.htm JMP 100 650euroa, mutta heillä on myös JMP 50 2x12 combo 820euroa
Ebayssa noita on silloin tällöin myynnissä, mutta ei lähde 400 eurolla, eikä ainakaan Suomeen toimitettuna.

Kivi, ehkä todellakin joskus löydät noin halpoja Marshalleja ostettavaksi, mutta minä en. Ja siksi olenkin valmis tarjoamaan paljon parempaa hintaa edellisen viestini mukaisesti.. ja hyvän arvostavan kodin. :)
PIM
03.12.2002 17:04:00
Nyt kun Marsuilla tuntuu olevan kysyntää niin heittäkääs leikkimielisiä tarjouksia hyväkuntoisesta ja siististä vm. 1970 PTP pienikoppasesta JMP 50w:sta. Jos jossain mielenhäiriössä pälkähtäisi päähän ryhtyä myymään tuota niin olisihan se hyvä olla ostajia tiedossa.
Jabe
03.12.2002 18:08:11

Noihin tudorin ja Kiven hintakommentteihin sen verran, että kaupan myymissä käytetyissäkin on tietysti kaupan kate mukana. Yksityishenkilöltä toiselle pitää kaman liikkua halvemmella.

Olen silti valmis maksamaan enemmän kuin 400 euroa toimivasta, ei-modatusta, ei-master-volume jmp -stygestä. Mutta en missään tapauksessa 700 euroa. Ei ne nyt _niin_ ihmeellisiä tai harvinaisia vermeitä ole! Että tarjotkaa vaan jos kaupan on. Tai pistäkää Torille. Pistän kyllä oman hintatarjoukseni tulemaan, jos passelia styrkkaria on liikenteessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)