Aihe: Millaisia kitaran mikkejä porukat tykkää käyttää?
1 2 3 4
sustain65
30.04.2017 11:14:23
h.e.k.a: Mikkien vaihdon yhteydessä oli tarkoitus tehdä hieman hifimpää A/B-vertailua, eli nauhoitin täsmälleen samalla setupilla samantyyppisiä riffejä, vaihdoin mikit ja vedin samat jutut narulle. En vain saanut tätä työstettyä selkeämpään muotoon, mutta voisin yrittää tuon Logic-projektin metsästää ja laittaa mp3:sta jakoon...

No toi olisi kyllä hieno juttu jos löytäisit, silleen vähällä vaivalla.
hallu
30.04.2017 13:10:08
Tuli mieleen sellainen seikka, että sehän riippuu myös tosi paljon siitä vahvistimesta miten eri mikit käyttäytyy. Joissakin vahvareissa sieltä tulee aina makkaraa vaikka sisään syöttäisi mitä, ja jotkut ovat taas suorastaan yliherkkiä mikin tarjoamalle taajuuskattaukselle. Jos signaalin kierrättää purkkien kautta niin se saattaa heterogenisoida signaalin niin että mikkien erot kutistuu tai jopa katoaa.

Meinaan, että kun ihmiset näyttävät olevan kovasti kuka mitäkin mieltä näistä yleisistäkin mikrofoneista, niin mielipide tulisi heijastaa siihen muuhun signaaliketjuun ja musakontekstiin. Sama mikrofoni voi olla toiselle taivaat aukaiseva toiveiden täyttymys ja toiselle ihan paska ja halpakin vielä :-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
antikristus
30.04.2017 14:50:36

hallu: Tuli mieleen sellainen seikka, että sehän riippuu myös tosi paljon siitä vahvistimesta miten eri mikit käyttäytyy. Joissakin vahvareissa sieltä tulee aina makkaraa vaikka sisään syöttäisi mitä, ja jotkut ovat taas suorastaan yliherkkiä mikin tarjoamalle taajuuskattaukselle. Jos signaalin kierrättää purkkien kautta niin se saattaa heterogenisoida signaalin niin että mikkien erot kutistuu tai jopa katoaa.

Meinaan, että kun ihmiset näyttävät olevan kovasti kuka mitäkin mieltä näistä yleisistäkin mikrofoneista, niin mielipide tulisi heijastaa siihen muuhun signaaliketjuun ja musakontekstiin. Sama mikrofoni voi olla toiselle taivaat aukaiseva toiveiden täyttymys ja toiselle ihan paska ja halpakin vielä :-).

Ite en ois osannu aavistaa et kaikista maailman vahvareista Axe fx tuo mikkien eroja niin selkeesti esille.
Tajusin tossa muuten et oon todella epäedullisessa asemassa mikkien kokeilun kanssa. Kaikkiin kitaroihin on löytyny se täydellinen setti jota ei oo mitää järkee lähtee muuttamaa. Pitää ostaa lisää kitaroita.
Jackson-mies
sustain65
30.04.2017 14:58:14
antikristus: Ite en ois osannu aavistaa et kaikista maailman vahvareista Axe fx tuo mikkien eroja niin selkeesti esille.
Tajusin tossa muuten et oon todella epäedullisessa asemassa mikkien kokeilun kanssa. Kaikkiin kitaroihin on löytyny se täydellinen setti jota ei oo mitää järkee lähtee muuttamaa. Pitää ostaa lisää kitaroita.

Tuo on kyllä totta, eri mikkien (ja kitaroiden) erot tulee kyllä Axesta läpi.
sustain65
30.04.2017 15:05:55
hallu:

Aivan totta kyllä, mutta aina ei jaksa kirjoittaa kaikenmaailman lisätarkennuksia ja lopuksi vielä sitä "soundi lähtee sormista" toteamusta, kun vain haluaa lätistä kevyesti asioista.

Hyvä esimerkki omista kamoista on Mark V:n Edge-moodi yhdessä seiskassani olevien EMG:n aktiivimikkien kanssa. Aika hurjan mojovaa runtua tulee sillä yhdistelmällä, tosin se ei ole itselläni mikään usein käytössä yhdistelmä, enemmän vaan sellainen tapa huvitella.
Metalkallo
30.04.2017 23:19:47
Mä olen kokeillut Seth Lovereita noilla eri alnico magneeteilla ja kerran myös keraamisella ja eniten SG:ssä tykännyt Alnico 3 setistä siinä. Les Paul:ssa tykkäsin Setheistä ihan sellaisenaan alnico kakkosilla.

Alnico 3 on hieman kirkkaampi ja omaa tiukemman basson kuin alnico 2 sekä ehkä hieman vähemmän keskialuetta joten on sopinut SG:n hyvin.
Vähemmän on nykyään enemmän
Boozer
15.05.2017 18:47:39 (muokattu 15.05.2017 20:00:01)
iec: Mulla oli edellisellä kerralla mikkien vaihdossa vaihtoehtoina Slash-setti ja Hotrodded setti. En uskaltanut kokeilla Slash-settiä sillä jo entuudestaan tiesin että Hotrodded on mun makuun sopiva. Eli mielenkiinnolla lukisin kommentteja jos joku on vertaillut niitä samassa kitarassa.

En oikein tiiä tykkäänkö näistä Slash-mikeistä. Liikaa tonepotikoiden kanssa pelaamista.
Hienosti kyllä puhdistui molemmat mikit täydestä rähinästä 50's wiringillä.

Luulen että laitan JB/Jazzit takaisin ja kokeilen 50's wiringiä niiden kanssa. Sitä ennen voisi kokeilla 300k potikoita volumessa.
Let there be rock
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)