Khassera 28.05.2017 17:57:58 | |
---|
musamies: Stagepiano on kuitenkin auttanut siinä, että saa transponoitua helposti sellaiselle korkeudelle, josta tuntuu mielekkäältä laulaa. Sen ja nuottejen kanssa voi harjoitella, että osuu oikeaan säveleen. Mulla on sellanen ikivanha yammun PSR syntsa jossa on miljoona eri komppia ja sointukierrot voi valkata yhdellä koskettimen painalluksella, eli itsensä säestäminen on aika heleppoa. :) Suosittelen. Maksaa ehkä 20-40€ kirpparilta. :D Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
Khassera: Mulla on sellanen ikivanha yammun PSR syntsa jossa on miljoona eri komppia ja sointukierrot voi valkata yhdellä koskettimen painalluksella, eli itsensä säestäminen on aika heleppoa. :) Suosittelen. Maksaa ehkä 20-40€ kirpparilta. :D Vaikka hupaisalta kuulostaakin, pidän ideaa aika hyvänä, joskin paremmat mallit voi maksaa enemmän :D Tää olisi siinä mielessä hyvä idea, että voisi testata mikä olis meininki jos on nöyrä bändi mukana, joka ei vähästä vedä herneitä nenuun! |
Khassera 28.05.2017 19:30:54 | |
---|
musamies: Vaikka hupaisalta kuulostaakin, pidän ideaa aika hyvänä, joskin paremmat mallit voi maksaa enemmän :D Tää olisi siinä mielessä hyvä idea, että voisi testata mikä olis meininki jos on nöyrä bändi mukana, joka ei vähästä vedä herneitä nenuun! Jos löydät rumpalin joka ei välitä että rummut tulee yammun digipankista, basistin joka ei ihmettele kun hänen bassonsa soittaa itse itseään ja kitaristin/kiipparistin jolle on OK ettei heitä enää bändissä tarvita niin sittenhän toi vois hyvinki toimia bändin kans! Onnea etsintään! Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
musamies 28.05.2017 19:58:23 | |
---|
Khassera: Jos löydät rumpalin joka ei välitä että rummut tulee yammun digipankista, basistin joka ei ihmettele kun hänen bassonsa soittaa itse itseään ja kitaristin/kiipparistin jolle on OK ettei heitä enää bändissä tarvita niin sittenhän toi vois hyvinki toimia bändin kans! Onnea etsintään! Otin neuvosta vaarin ja hain kokeiluun yhden pilipaliluokan Yamaha PSR:än - tykkään hieman vakavammalla meiningillä omasta pianosäestyksestäni, koska se on vähän sitä good old days meininkiä, mitä haluan. PSR:ällä aion testata asiaa eri näkökulmasta. En usko, että mulla on koskaan sellaista luomu taustabändiä mitä voin itse tehdä keyboardeille. Laulamisen oppimisen kannalta ei niin paljon väliä millä konstilla taustansa tekee. Teen myös ilman vippaskosteja soittamalla stagepianolla samaan aikaan pianon, basson, jousia volapolkimella sekaan ja laulun. Oma maku live-esiintymisen näkökulmasta on sensuuntainen, että sinne mielellään ilman vippaskonsteja - vaikka ihan piano ja laulu pohjalta. |