Marley 25.04.2017 16:17:34 | |
---|
Onkos kellään tietoa, että mikä laadukas talla menisi suoraan tuollaiseen Squier Vintage Modified 70s Stratoon? En haluaisi porailla tai muokata bodyä ollenkaan. Haussa siis koko roska tallapaloineen. Meneekö esim. Fenderin omat osat suoraan Squiereihin (talla, virittimet yms.)? |
tuskiz 25.04.2017 17:22:52 | |
---|
Marley: Onkos kellään tietoa, että mikä laadukas talla menisi suoraan tuollaiseen Squier Vintage Modified 70s Stratoon? En haluaisi porailla tai muokata bodyä ollenkaan. Haussa siis koko roska tallapaloineen. Meneekö esim. Fenderin omat osat suoraan Squiereihin (talla, virittimet yms.)? Tsekkaa netistä tallan mitat, eli lähinnä ruuvien välit ja tallapalojen spacing. Näin äkkiseltään en uskalla väittää että meksikostratoihin tarkotetut meni skujuihin, mutta mm. Wilkinsonin 6 ruuvinen teräsblokkitalla menee. Virittimissä taas riittää kun tarkistaa onko reiät moderni 10mm vai vintagempi öö öö 6.2mm(ko?) Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen. |
JuSu 25.04.2017 17:26:32 | |
---|
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
JuSu 25.04.2017 17:27:54 | |
---|
tuskiz: mutta mm. Wilkinsonin 6 ruuvinen teräsblokkitalla menee. Wilkinsonilla noita vaihtoehtoja riittää, mutta missä on 2 1/16 tuuman (n. 52.5 mm) kieli/ruuviväli? JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Marley 25.04.2017 18:10:07 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä. Täytyy vielä mittailla ja sitten hankkimaan osia. Yllättävän hyvä tuo Squierin Strato on tällaisenaankin, mutta ei varmasti ole pahitteeksi hankkia parempaa tremoloa, virittimiä ja mahdollisesti satulaa. |
tuskiz 25.04.2017 18:38:09 | |
---|
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen. |
wiili 27.04.2017 09:24:21 (muokattu 27.04.2017 09:33:52) | |
---|
|
73nd3r 16.05.2017 20:51:23 | |
---|
|
StevieRayVehkakoski 18.05.2017 14:30:35 | |
---|
Löytyykös jostain laadukasta mutta järkihintaista tremoloa jossa olisi se leveämpi 56mm kiinnitys mutta kapeampi 52mm kielijako? Mulla on Jazzmaster-Caster-Strato-hybridi jossa on nyt tuo leveämpi talla ja P-90 mikit ja tallamikin kohdalla kielet roikkuu melkein napapalojen ulkopuolella. Tällainen siis mutta sais olla vaikka satasen halvempi: https://www.callahamguitars.com/strat_bridge_vn_catalog.htmYou can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
73nd3r 18.05.2017 21:33:14 | |
---|
Laadukas ja järkihintainen voi olla mahdoton yhdistelmä... Wilkinsonilla on muistaakseni joku kapea kieliväli - leveä kiinnitys tremolo, se on ainakin halvempi. (Tarkistin, D12 tyypiltään, 56/54 mm.) Tai tsekkaile käytettyjä Fenderin omia tremoloita. Mutta: voi olla, että soundiin ei vaikuta ollengan onko ne kielet tasan napapalan päällä vai ei. Mites kielet kaulareunoilla sujuu? |
LaMotta 19.05.2017 22:30:49 | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
PIM 20.05.2017 11:15:07 | |
---|
StevieRayVehkakoski: Löytyykös jostain laadukasta mutta järkihintaista tremoloa jossa olisi se leveämpi 56mm kiinnitys mutta kapeampi 52mm kielijako? Mulla on Jazzmaster-Caster-Strato-hybridi jossa on nyt tuo leveämpi talla ja P-90 mikit ja tallamikin kohdalla kielet roikkuu melkein napapalojen ulkopuolella.
Ratkaisu ongelmaasi on soikeat kiinnitysreiät, mikä mahdollistaa saman tallan kiinnityksen sekä leveämmällä että kapeammalla kiinnitysreikien välillä. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Metalkallo 20.05.2017 13:37:54 | |
---|
Mä en ole vieläkään kyllästynyt mun american special stratoon, en soundiin enkä soitettavuuteen. Mitään ei ole tarvinnut edes muuttaa. Hyvä kitara hyvään hintaan. Vähemmän on nykyään enemmän |
PIM: soikeat kiinnitysreiät Hyvä idis. Mutta visioin jo ne ~kakssataa sivua aiheesta trempan kiinnitysreikien muodon vaikutus soundiin jne. |
StJerky 20.05.2017 16:08:17 | |
---|
73nd3r: Hyvä idis. Mutta visioin jo ne ~kakssataa sivua aiheesta trempan kiinnitysreikien muodon vaikutus soundiin jne. Pitää olla soikea poranterä. |
Rudenorth 20.05.2017 16:40:16 | |
---|
|
Dominaattori 20.05.2017 17:48:56 (muokattu 20.05.2017 17:50:20) | |
---|
Mitäs hurinattomia mikkejä täällä on stratoissa kiinni? Tällä hetkellä mulla on "jotkut" Duncanit kiinni. Tehoa sais ehkä olla inanen lisää mut toisaalta diggailen tosta noiden nykyisestä twangista. EMG:t yms. ei ole poissa laskusita, ihan avoimin mielin kokeilen jotain uutta. E: Ja ihan SSS-meiningillä siis. Örp |
steelduck 20.05.2017 19:07:39 (muokattu 20.05.2017 19:09:05) | |
---|
Miten nämä String spacing jutut menee Stratocastereissa. Minulla on 54 Custom Shop strato, jonka kanssa meinaan putoilla otelaudalta ylä-E:llä jatkuvasti, kun E:t on niin lähellä reunoja. 2009 American Standardin kanssa tälläistä ongelmaa ei ole. Kitarat eivät ole nyt samassa paikassa, jotta pääsisin mittailemaan kielien asettelua, mutta oliko 50 luvulla Stratoissa kielet leveämmällä kuin nykyään ja jos oli, niin saako noihin "vintage" malleihin kapeammalla keilivälillä olevaa tallaa? |
73nd3r 20.05.2017 20:04:26 | |
---|
Tossa on Callahamin peruskuva Stratojen kieliväleistä, millimuunnokset saa jokainen tehdä ite: https://images-na.ssl-images-amazon … m/images/I/81dkKY8lafL._SL1500_.jpg Kielten "sopiva" etäisyys kaulan reunasta on aika henkilökohtainen juttu, jonkun soittotyylissä voi olla lähellä, toinen tarttee paljon tilaa ja joku säätää kaulan niin että yläE on kauempana reunasta kuin alaE, varmaan joku vastoinpäinkin... Pienen säädön voi tehdä sheivaamalla tallapalojen reunoja pikkasen - jos osaa metallia työstää muutenkin kuin äänilevylle. Tallapalojen tyypilliset leveydet on suunnilleen 10,5 (monissa Squiereissa); 10,8 (se "kapea" Fender-väli eli yleensä MIM, MIJ ja osa MIA -malleista) ja 11,2 mm ("leveä" eli vintage Fender). Joskus on tietysti kyse ihan muusta, esim. kaulan väärästä asennosta kaulataskussa. |
HBM 20.05.2017 21:51:28 (muokattu 20.05.2017 21:53:57) | |
---|
Itse en ole tällaista ongelmaa huomannut CS Stratoissa, mitä minulla on muutama ollut. Kannattaa ekana tsekata satula erityisesti, jos se ei ole alkuperäinen, että onko siinä tehty e-kielten urat liian lähelle reunaa. Toinen asia, millä on iso merkitys, on nauhojen päiden viimeistely eli jos nauhojen päät on viimeistelty liian loiviksi, voi kieli helposti lipsahtaa pois otelaudalta. Tallaa en lähtisi ensimmäisenä modailemaan. Tuo kaulan asettuminen kaulataskuun on myös hyvä varmistaa, mikä tuossa mainittiinkin. steelduck: Miten nämä String spacing jutut menee Stratocastereissa. Minulla on 54 Custom Shop strato, jonka kanssa meinaan putoilla otelaudalta ylä-E:llä jatkuvasti, kun E:t on niin lähellä reunoja. 2009 American Standardin kanssa tälläistä ongelmaa ei ole. Kitarat eivät ole nyt samassa paikassa, jotta pääsisin mittailemaan kielien asettelua, mutta oliko 50 luvulla Stratoissa kielet leveämmällä kuin nykyään ja jos oli, niin saako noihin "vintage" malleihin kapeammalla keilivälillä olevaa tallaa? |