Aihe: Mitä klooni saa maksaa?
1 2
hallu
16.05.2017 00:20:53
unsimilaer: HM-2 klooni b-m-t säädöillä. Tekijä olisi ollut, mutta hintaa melkein 100e enemmän kuin ulkomailta tilattuna.

Katkeraa kun suomalainen duunari kiskoo kovempaa tuntipalkkaa kuin kiinalainen :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
basisti1971
16.05.2017 05:58:58
Moi.

Mun mielipide, kuitilla 1-3*oma bruttotuntipalkka + osat, kuititta bruton tilalla netto.
Laitteen toimintakuntoon saattamisen vaativuudesta toki riippuen.

hallu: Katkeraa kun suomalainen duunari kiskoo kovempaa tuntipalkkaa kuin kiinalainen :-D

Juu, epäoikeudenmukaistahan tuo on, ahneet paskiaiset, ...tana :).

Osistakin halutaan lännen vähittäishinta, eikä tukkuhintaa jonka kaukoidän veijari bulkissa ostaessaan maksaa.
Osatkin kuulemma materialisoituvat ihan issesseen evää liikauttamatta ja kustannuksia muodostamatta työpöydälle.

Kyllä pienen persneton osista ja ilman tekemisen pitäisi olla olennainen osa efektilaiterakenteluakin, samoin kuin on laita instrumenttien puuhastelussa.

On se vaan niin mahottoman väärin kun ahne haluaa menetetystä ajasta ja tietotaidostaan korvauksen.
Ja ihan peeloo kun ei ymmärräkään mikä suuri kunnia ja etuoikeus on kun homma annetteisiin hänelle suoritettavaksi, ja perskules kehtaa KIELTÄYTYÄ :o.

No onneksi lähes aina on tee-se-itse vaihtoehto, likipitäen kaikkiin purkkeihin ja purnukoihin (kuten instrumentteihin yms.) löytyy ainakin ohjeet -jollei jopa rakennussarjaa- siitä vaan itse väsäämään jos ei halua antaa jonkun riistorakentelijan kasattavaksi.

Jos tuosta TI-vaihtoehdosta ei mitään muuta positiivista ekalla kerralla löydä, ainakin tulee melko nopsakkaasti huomattua ettei se kalustaminen ja juottaminen olekaan ihan niin suoraviivaista ja nopeaa kuin on kuvitellut, eikä laitteen toimivuus olekaan mikään itsestään selvä juttu.

Tekemisen ilo on kuitenkin useimmiten se eteenpäin ajava voima kaikessa rakentelussa, ei taloudellinen hyöty, joten jos/kun joku suostuu korvausta vastaan halutun värkin kasaamaan ja testaamaan ja budjetti on tiukka ja aika kortilla, ulkoistaa suosiolla.

T:Samuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)