kujis 14.06.2004 12:40:12 | |
---|
Eli ottaako pk-seudun liikkeet helposti vastaan käytettyjä soittimia? Oon myymässä vanhaa Ibanezin bassoa, joka on hyvässä kunnossa, mutta tarpeeton. Ostotodistus puuttuu. Ottaako liikkeet näitä helposti vastaan? Ja jos niin mitkä? |
mie 14.06.2004 12:43:01 | |
---|
Ainakin Savonlinnassa ottivat vanhan kitarani vaihdossa kun ostin uuden, eikä mitään ostotodistuksia tarvinnut. Tosin jos myyt soittimen jollekkin yksityiselle henkilölle saat siitä varmasti paremman hinnan. |
lord 14.06.2004 12:44:10 | |
---|
käyt heittämässä basson ovesta sissään ja sanot OLKAA HYVÄ ja juokset karkuun niin noppesti kun pääset nii varmana huoliivat... hmm no käyt kysymäässä niilta sediltä siellä soitinliikkeessä että huolivatko... kyllä minä uskosin että siitä jonkun kympin maksaavat ööö pitäsköhä tähä pistää jotain |
Jos liikkeeseen viet, niin kannattaa ehdottomasti lähteä pois uusi soitin mukanaan. Ostohinnat ovat nälkäisiä, mutta vaihtoarvo nousee melko korkealla kunhan jaksaa hetken jankata ja esittää köyhää. Tietysti tämäkin johtuu lähinnä siitä, että hinnoissa on niin saatanasti ilmaa. "I've been busier than a one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
hirvoksi 14.06.2004 12:55:53 | |
---|
Jep. Kyllähän ne siitä jotain varmaan maksavat, riippuu aika paljon siitä oletko vain myymässä vai vaihtamassa toiseen. Saattaa olla että saat paremmin rahaa, kun myyt itse. Liikkeistä lähtisin ensimmäiseksi kokeilemaan Soitin Huttusta tai Aron Soitinta ... - Pete |
PIM 14.06.2004 13:00:56 | |
---|
Peruslähtökohta on kuitekin että vanhaa ei kannata antaa vaihdossa. Vaikka siitä jonkun kympin vaihdossa saisikin niin saman verran lohkeaa alennusta jos ostat uuden riihikuivalla käteisellä. Ainakin paikallisessa liikkeessä homma toimii niin että jos tyrkytät vaihtokonetta niin välirahan laskenta aloitetaa uuden listahinnasta ja käteisellä ostaessa listahinasta putoaa heti kymmenen pinnaa ellei vähän enemmänkin. Päivän tarjous: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e |
PomppoK 14.06.2004 13:03:07 | |
---|
Kannattanee ihan ensimmäisenä kartoittaa liikkeen "imago" soitintarjonnan osalta ja lähteä kokeilemaan sopivimmista. Sen voin ainakin sanoa, ettei Tampereen Musiikkiin kannata lähteä tarjoamaan halpoja hevikepakoita, "surffaaja" käännyttää tylysti ovelle päin :) Tosiaan, ei kannata lannistua vaikka joku liike tyrmäisikin täysin. "I've been busier than a one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
PomppoK 14.06.2004 13:06:36 | |
---|
Peruslähtökohta on kuitekin että vanhaa ei kannata antaa vaihdossa. Vaikka siitä jonkun kympin vaihdossa saisikin niin saman verran lohkeaa alennusta jos ostat uuden riihikuivalla käteisellä. Ainakin paikallisessa liikkeessä homma toimii niin että jos tyrkytät vaihtokonetta niin välirahan laskenta aloitetaa uuden listahinnasta ja käteisellä ostaessa listahinasta putoaa heti kymmenen pinnaa ellei vähän enemmänkin. Riippunee myyjästä/liikkeestä. Itse sain propellikaulaisen Jacksonin JS-20:n vaihtoarvoksi n. 200e, eikä ostamani uusi kitarakaan ollut listahinnan mukaan kuin 500e. "I've been busier than a one-armed bass player."
poppamies 14.06.2004 13:56:48 | |
---|
Jos kyseessä on esim. -52 mallinen Precision basso voit myydä sen mulle suoraan ilman välikäsiä... "G-strings are for strippers" |
KooMikko 14.06.2004 14:34:01 | |
---|
Jos kyseessä on esim. -52 mallinen Precision basso voit myydä sen mulle suoraan ilman välikäsiä... Ja mulle kävis vasuribassot. Fenderit ja Musarit erityisesti. Myy bassosi minulle, vasuri! |
kujis 14.06.2004 15:23:14 | |
---|
sori vaan kundit, se on edelleen se Ibanezi mikä lähtee ja lujaa. Yritän kaupata kaverille. Tack för hjälpen. |