Aihe: ada8000 ongelmat, ei vi**u
1
m.e.a.n
13.06.2004 18:23:34
Joo olen sätännyt tuon marian marc a ja behringer ada8000 jo pienen elämän ajan ja aluksi ongelma oli kun marcissa ei ole kaiutin lähtöjä piti käyttää integroitua äänikorttia monitoroimiseen ja niiten bufferithan ei sopinu yhtään niiku ei..

Mut vedin sitten ada8000 out:eista kaiuttimet tämä ongelma hävisi.. Mutta nyt kun äänittää huomaa selvästi että sälvelkorkeus muuttuu ja näin ollen kaikki kuulostaa epävireiseltä (ei instrumenttien virityksistä kiinni). Pientä rätinää (PIENTÄ heh..) on ainakin kitaraa äänittäessä ja kaipa muissakin, mutta kun ei oo kaikkia tullu kokeiltuu ko oon tämän kanssa kamppaillut.. Kaikkia mahdollisia oon yrittäny kokeilla kortti slavena ja masterina ja ohjelmassa asiolla,MME:llä ja suurin piirtein kaikilla, mutta silti epäilen et nois on jotain vikaa ku en tiedä nois äänikortin sync asetuksista enkä niin clock sydeemeistä ni kertokaa nyt jotain ??
dewil
14.06.2004 12:39:11

Jos sävelkorkeus muuttuu, ni se vihjaa vahvasti siihen, että sulla on näytteenottotaajuudet jotenkin iloisesti sekaisin.
(esim:äänikortti haluaa nauhoittaa 48Khz mut sequ tahtoo käsitellä dataa 44Khz. Tai vastaavaa...)
Don´t Clone The Beat. Own The Beat.
mowler
14.06.2004 17:53:26
Itsellä oli samankaltaisia ongelmia, mutta korjaantuivat heti kun näpäytin sen ada8000:n takana olevan vipstaakin 44,1khz ja marcin asetuksistakin 44,1khz + vielä ada8000 slaveks ja marc masteriks. Vielä ohjelmakohtasestikkin kannattaa zekata, että on sama 44,1khz. Voihan sillä 48khz:llakin kikkailla, mutta siitä ei ole erityisempää etua, vaan turhaa uudelleensämpläilyä, useat ohjelmatkin ovat vakiona 44,1khz ja aina ei jaksa olla ruuvailemassa ohjelman asetuksia samoiksi.
Mohla
15.06.2004 01:02:23

Joo. Samalla tavalla kuin muillakin on minunkin vastaava ongelma korjaantunut.

Tosin yhden session nauhotin sillätavalla, että roudauksen aikana oli ADAn takaa nappi mennyt väärään asentoon ja jälkeenpäin otti päähän. Kannattaa muistaa tsekata se jos siirtelee laitteita. Amatööri touhua muuten.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)