Aihe: Esiintyminen "koskettavissa" tilaisuuksissa
1 2
Tempura
31.03.2005 19:16:46 (muokattu 31.03.2005 19:17:29)
Jotkut itkee vähemmän ja jotkut enemmän. Sovitaan että ollaan kaikki rankkoja.

Luulen että tulisi väreitä ääneen ja tippa silmämunaan, kun tuppaa tulemaan kunnolla vaikkei edes esiintyisi. En ole kertaakaan esiintynyt koskettavassa tilaisuudessa, mutta tuntuu päässä että semmoinen tulee eteen vielä.
Jos nyt pitäisi ajatella jotain lähitulevaisuuden hommaa, niin ehkä äitin 60-vuotissyntymäpäivät olisi sellaiset.
Siinä vaiheessa on pakko laulaa joku äidille tehty laulu, ja kun en moista ole aikaisemmin tehnyt, niin kai siinä koko lapsuusikä vilisee silmissä ja tulee aivan helvetinmoinen poru.

Niimpä minä sen mielessäni kuvittelen.

EDIT: Oikein hyvä aihe, plussaa piti antaa.
Leper Messiah
31.03.2005 21:03:01 (muokattu 31.03.2005 21:07:47)
mumman hautajaisissa soitin...

itse soiton aikana en kuitenkaan tainnut itkeä, se oli sitten sielä mummulassa itse hautajaistilaisuuden jälkeen.

vaan kyllä se silti vaikeaa oli

e: niin pianoa soitin.
maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu
baron
31.03.2005 21:10:09

mumman hautajaisissa soitin...

itse soiton aikana en kuitenkaan tainnut itkeä, se oli sitten sielä mummulassa itse hautajaistilaisuuden jälkeen.

vaan kyllä se silti vaikeaa oli

e: niin pianoa soitin.

Kyllä kai mikä tahansa esiintyminen olisi ollut siinä tilanteessa vaikeaa.
Ei ole mitään kaavaa, miten surua osoitetaan, jotkut vollottaa ja jotkut ovat ulkonaisesti "pokerina", kaikki tavat sallittuja.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
konehes
31.03.2005 23:04:23
Vähän yli viikon päästä pitäisi kai säestää siskon tyttöä kitaralla sedän hautajaisissa.

Oman bändin keikat on ollu kaikki tietysti koskettavia ja hienoja tilaisuuksia.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Dolmo
01.04.2005 08:47:34
Älä käsitä väärin, suretti se ja kovasti.
En vaan oo semmosta tyyppiä jotka itkee hirveesti suruun.

Jep, jokaisella on oma tapansa käsitellä tuota surua.

Mulla taas tuo ei onnistu, koska jos kovetan itseni niin olo vaan pahenee. Siksi en halua edes yrittää moista. Mieluummin menen hautajaisiin itkemään kuin yrittämään olla itkemättä.

Pakon edessä on yrittänyt tunkea ne tipat jonnekin tuonne muualle pään sisälle, jotenkin se onnistui. Mutta kauhea tulva se sitten oli kun "kerkesi" tunteilemaan.

Tokkopa kukaan hautajaisvieraista katsoo pahalla jos mokaa jonkun biisin juuri sen takia, että ei vain kykene vetämään sitä loppuun tunteiden takia. Olisi aika härskiä jos siitä tultaisiin jälkeenpäin moittimaan tms.
baron
01.04.2005 09:41:46

Tokkopa kukaan hautajaisvieraista katsoo pahalla jos mokaa jonkun biisin juuri sen takia, että ei vain kykene vetämään sitä loppuun tunteiden takia. Olisi aika härskiä jos siitä tultaisiin jälkeenpäin moittimaan tms.

Just näin. Se ei oo esiintyvä konsertti, johon tulee suosionosoituksia vaan kunnianosoitus vainajalle ja osanoton osoitus jälkeenjääneille.
The Steinway piano - with its beauty and power - is the perfect medium to express the performers's art, drama and poetry
baron
01.04.2005 15:39:39

Tulen juuri hautajaisista, kiva tilaisuus, koruttoman kaunis.
Olisin muistotilaisuudessa mieluummin soittanut Gounodin Ave Marian tai Händelin Largon, mutta ei ollut soitinta, jouduin puhumaan.
Kousi
31.03.2017 17:23:19 (muokattu 31.03.2017 17:26:41)
Esitän pianistin kanssa muutaman kitaravetoisen kappaleen hautajaisissa, tai tarkemmin ottaen muistotilaisuudessa seurakuntatalolla. Jotkut kappaleista kaipaisi mielestäni sähkökitaraa lead -osuuksiin. Onkohan tämä jotenkin epäkorrektia, vai pitäisikö biisit soittaa akustisella kitaralla, vaikka sitten lopputuloksen hieman kärsiessäkin? Tarkoitus ei toki olisi kaivaa mitään sirkkelisäröä esiin, vaan mahdollisimman paljon tilannetta, vieraita ja ennen kaikkea vainajaa kunnioittaen.
arppah8
31.03.2017 17:59:57

Isän hautajaisissa soitin/lauloin kolmisen vuotta sitten. Isoimmat itkut tuli itkettyä jo arkun vierellä siunaustilaisuuteen kantamista odottaessa ja kukkalaitteen muistovärssyä lukiessa joten selvisin muistotilaisuuden esiintymisestä kuivin silmin.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Lautuma
31.03.2017 18:19:36
Kousi: Esitän pianistin kanssa muutaman kitaravetoisen kappaleen hautajaisissa, tai tarkemmin ottaen muistotilaisuudessa seurakuntatalolla. Jotkut kappaleista kaipaisi mielestäni sähkökitaraa lead -osuuksiin. Onkohan tämä jotenkin epäkorrektia, vai pitäisikö biisit soittaa akustisella kitaralla, vaikka sitten lopputuloksen hieman kärsiessäkin? Tarkoitus ei toki olisi kaivaa mitään sirkkelisäröä esiin, vaan mahdollisimman paljon tilannetta, vieraita ja ennen kaikkea vainajaa kunnioittaen.

Kunnon Nieminen&Litmas-komppi päälle ja wahittelua perään, kanttori voi yhtyä heittämään urkulirutukset siihen asian vaatimalla hartaudella. Tämä siis kun olen itse jäänyt eturivistä takakatsomon varjoon.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Gary Enfield
31.03.2017 18:20:17
Kousi: Esitän pianistin kanssa muutaman kitaravetoisen kappaleen hautajaisissa, tai tarkemmin ottaen muistotilaisuudessa seurakuntatalolla. Jotkut kappaleista kaipaisi mielestäni sähkökitaraa lead -osuuksiin. Onkohan tämä jotenkin epäkorrektia, vai pitäisikö biisit soittaa akustisella kitaralla, vaikka sitten lopputuloksen hieman kärsiessäkin? Tarkoitus ei toki olisi kaivaa mitään sirkkelisäröä esiin, vaan mahdollisimman paljon tilannetta, vieraita ja ennen kaikkea vainajaa kunnioittaen.

Sitä vois kysyä sieltä seurakuntatalolta. Viime hautajaisissa kummipoika soitti jonkun final fantasyn teeman, joten ei se sähkökitara sinänsä varmaan epäsopiva oo. Lähiomaisten mielipide sen kai ratkaisee.
Kalmo
01.04.2017 12:01:45
Jos osaisin soittaa, niin soittaminen ehkä sujuisi (paitsi puhallinsoittimen) nyyhkienkin, mutta laulaminen ja puheen pito ovat rankkoja. En pystyisi laulamaan läheisen hautajaisissa.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
LepakonNahka
03.04.2017 06:35:28
Soitin tyttöystävän alle kolmekymppisen serkun hautajaisissa muutaman biisin säestäjänä. Aivan hyvin meni, tunnelma oli kuten nuoren ihmisen kuollessa tapaa olla.
kohta alkaa kalman tanssi...
Kefiiri
03.04.2017 07:45:56 (muokattu 03.04.2017 09:50:42)
Ei mitään...
En ole musiikin asiantuntija.
JudeJude
03.04.2017 11:10:18
Mä soitin puolison isoäidin hautajaiset viime syksynä, tiukkaa teki. Yhden parhaan ystävän häissä laulamaan pyydettäessä sanoin suoraan että en pysty, ja niin kyllä itkinkin koko vihkimisen ajan. Illalla sit toki soitin bändissä.

Vieraiden ihmisten häissä ja hautajaisissa tulee työn puolesta soitettua ja laulettua koko ajan, ne on sit eri asia eikä silmä yleensä kostu.
"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
artope
03.04.2017 13:48:31

Mä "pilasin" pikkuserkun häät kun ääni sortui häävalssissa... Mitä vanhemmaks olen tullut, niin sitä herkemmin menee vetistelyn puolelle...
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Exhausted
03.04.2017 16:09:57 (muokattu 03.04.2017 16:10:08)

Oon soittanut vainajille omistetut sävellykset pianolla kahden vanhuksen hautajaisissa ja laulanut kitaralla säestäen yhden lyriikkamuunnelman omissa häissä, kaikki menneet ihan suunnitellusti.
-Spade-
04.04.2017 19:26:58
Appiukon hautajaisissa soitettiin muutama hänen lempikappaleensa duona vaimon serkun kanssa. Yllättävän hyvin meni, mutta laulaminen olisi voinut omalla kohdalla tehdä vähän tiukkaa.

Hyvän ystävän häissä esitettiin morsiamelle pari biisiä niin, että sulhanen itse lauloi ja minä säestin akustisella kitaralla.

Hienoja muistoja.
Ohan se varma.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)