Aihe: Minkälainen on hyvä kaula?
1 2
LaMotta
06.05.2017 21:44:19 (muokattu 06.05.2017 21:44:39)

high_society: Eikös ne jo luonnehdittu? =)

Minun nähdäkseni hyvyys ei ole subjektiivinen mielipideasia, josta voidaan mussuttaa eri harmaan sävyjä elämän kirjojen avaamiseen päättyvään tuomiopäivään tai jotain saakka.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
high_society
06.05.2017 21:49:32
LaMotta: Minun nähdäkseni hyvyys ei ole subjektiivinen mielipideasia, josta voidaan mussuttaa eri harmaan sävyjä elämän kirjojen avaamiseen päättyvään tuomiopäivään tai jotain saakka.

Käy hellittämässä vähä.
King for a day.
Kefiiri
06.05.2017 22:03:11
LaMotta: Minun nähdäkseni hyvyys ei ole subjektiivinen mielipideasia, josta voidaan mussuttaa eri harmaan sävyjä elämän kirjojen avaamiseen päättyvään tuomiopäivään tai jotain saakka.

Kunhan taas trollailet :D
En ole musiikin asiantuntija.
Tomasi
06.05.2017 22:57:59 (muokattu 06.05.2017 23:00:33)

Kait se on vaan se, että tuntuu luontevalle ja hyvälle soittaa. Tykkään kovasti vähän paksummista kauloista matalilla nauhoilla, pienet vintagenauhat fenkuissa ja kuten mun wanhassa '74 customlespassa "fretless wonder" nauhat. Varsinkaan noista jälkimmäisistä ei ymmärtääkseni moni tykkää. Toisaalta taas monissa mun keihäistä on tavalliset jumbonauhat ja/tai tavanomainen c-profiili tai vaikka erilaisia radiuksia, eikä asia mitenkään häiritse soittamista tai fiilistä. Tuntuma on vaan toisenlainen ja itse asiassa innostaa soittamaan vaan vähän erilaisella tyylillä. Mulle siis ei ole olemassa vaan yhtä toimivaa yhdistelmää. Perinnetelen ja firebirdin täytyykin kuulostaa ja tuntua erilaisilta ainakin minun mielestä. Ainoat soittoa häiritsevät ja vaikeasti totuttavat vastaan tulleet jutut ovat olleet scallopoidut otelaudat ja joidenkin Rickenbackerien (Vaikka esim. muuten tosi hieno 360) pienet kielenvälit. Oli pakko viritellä itse muuten rikumainen keihäs, ettei tarvinnut raiskata aidosta satulaa, tallaa ja vaihtaa uuteen kieliväliin sopivia mikkejä saadakseen kaulaa mulle luontevan tuntuiseksi. ;)
Pitihän tätäkin kokeilla...
hallu
07.05.2017 10:10:11
LaMotta: Tämäkin meni subjektiviiseksi mussutukseksi vaikka voitaisiiin periaatteessa määritellä ne prinsiipit joilla luonnehtia hyvä kaula vai mitä se nyt oli tai jotain.

Mutta et vahingossakaan määrittele :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Krice
07.05.2017 11:34:12

Ohut kaula on siitä kiva, että ylettyy sormet sen ympäri ja voi soittaa. Se on aina plussaa, että ylettyy soittamaan.
antikristus
07.05.2017 14:13:40

Semmonen on hyvä kaula mikä säilyttää säädöt ja on muutenkin vakaa. Objektiivisesti. Eli käytännössä vahvistettu vaahterakaula :D
Jackson-mies
LaMotta
07.05.2017 14:27:58

Hyvässä otelaudassa pysyy nauhat kiinni.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
ÄrGee
07.05.2017 14:42:38
antikristus: Semmonen on hyvä kaula mikä säilyttää säädöt ja on muutenkin vakaa. Objektiivisesti. Eli käytännössä vahvistettu vaahterakaula :D

Eli 3-11 palaa, ja mahdollisesti titaania tai hiilikuitua vahvistuksena vielä. Onhan niitä muitakin kovia kaulamateriaaliksi sopivia puita, kuten wenge tai bubinga.
TO THE STARS!!!
J.Nikkanen
08.05.2017 12:54:16
LaMotta: Tämäkin meni subjektiviiseksi mussutukseksi vaikka voitaisiiin periaatteessa määritellä ne prinsiipit joilla luonnehtia hyvä kaula vai mitä se nyt oli tai jotain.

Luitko ekan viestin vai pelkän otsikon?

Nyt mussutan pizzaa, nom nom.
BulletFace
08.05.2017 13:03:57
Aika hyviä pointtejahan tuossa jo asiaan tulikin eikä asia selviä kuin kokeilemalla mikä istuu käteen ja mikä ei. Itsellä kun on tällaiset nakkisromet niin väittäisin, että ns ohut kaulaa sopii niille parhaiten. Jos taas sormet ovat mallia Vai niin sellaisilla veivataan sitten kitaraa kuin kitaraa.

Itselle omaan käteen parhaiten sopivat nuo Jacksonein RR mallien kaulat ja toisaalta kun joskus tuli soiteltua Schecter hellraserilla niin se tuntui omaan käteen aivan hirveältä vaikka muuten Schecteristä pidänkin.

Kitaristien onneksi valinnanvaraa on valtavasti, joten ei muuta kuin soitinliikkeeseen kokeilemaan mikä omaan lapaa tuntuu parhaalta. Itse ainakin huomaan kyllä melkein heti, että istuuko kaula lapaan vai ei.
Get the best and fuck the rest.
atct
19.05.2017 16:07:09 (muokattu 19.05.2017 16:18:11)
Straton U-profiili ja radius 7.25 mulle sopivin. Modern C-profiilinen kaula aiheuttaa peukalon tyven kipeytymisen kun tapanani on soitella peukalo otelaudalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)