![]() 23.04.2017 12:22:07 (muokattu 23.04.2017 12:22:56) | |
---|---|
Jotain kuvaa se, että kun silloin tällöin tulee myytäväksi tavaraa, josta ajattelee, että tuon täytyy kyllä mennä suurin piirtein heti (itsellä ei varsinaista tarvetta), niin eipä vaan tunnu menevän. Torilla on läjä päin laadukasta tavaraa hyvään hintaan, joten siitä se ei voi olla kiinni. Ilmeisesti jonkinlainen saturaatiopiste on saavutettu? Vai ovatko ihmiset alkaneet ostaa enemmän uutta tavaraa? Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. | |
![]() 23.04.2017 15:31:18 | |
petrip: Jotain kuvaa se, että kun silloin tällöin tulee myytäväksi tavaraa, josta ajattelee, että tuon täytyy kyllä mennä suurin piirtein heti (itsellä ei varsinaista tarvetta), niin eipä vaan tunnu menevän. Torilla on läjä päin laadukasta tavaraa hyvään hintaan, joten siitä se ei voi olla kiinni. Ilmeisesti jonkinlainen saturaatiopiste on saavutettu? Vai ovatko ihmiset alkaneet ostaa enemmän uutta tavaraa? Voi olla että molemmat, mutta kun katsoo GAS ketjuja, niin aika paljon ihmisillä olisi ostohalujakin jos vaan olisi rahaa joten varmaan markkinoiden lamassa eskaloituu moni seikka samaan aikaan. Itse olen huomannut, että vaikka olisi tavaran ostanut käytettynä ihan käypään (lue edulliseen) hintaan, niin myydessä saa väistämättä vähemmän mitä itse on maksanut. Se vanha väite että voi myydä suunnilleen samalla hinnalla ei ainakaan mun kohdalla ole pitänyt paikkaansa. Toisaalta mä olen kierrättänyt niin nopeasti viimeaikoina kamaa (kahta vahvistintakin pidin vain vuoden), että laskukierteessä olevat hinnat tietenkin kolahtaa omaan nilkkaan. Jos kamoja pitäisi itsellä kauemmin saattaisi suhdanne ehtiä muuttua. Toisaalta ei se hirveästi haittaa, että saan vähemmän myydessä koska minähän olen saanut käyttää sitä tavaraa, niin pitäähän siitä toki maksaa edes vähän. Mutta luulen, että myös jonkinlaista rakennemuutosta on tapahtumassa digikamppeiden suuntaan, mutta jonkin verran myös paluumuuttoa tapahtuu (olen lukenut, että jotkut Kemperiin siirtyneet ovat palanneet käyttämään analogisia kamppeita). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 23.04.2017 16:06:52 | |
Toivon että digivallankumous ottaa vielä suuremman harppauksen niin tori pursuaa laatuputkareita kolmella markalla :) | |
![]() 23.04.2017 17:18:21 | |
Epävirtuoosi: Toivon että digivallankumous ottaa vielä suuremman harppauksen niin tori pursuaa laatuputkareita kolmella markalla :) No joo, kyllä minäkin olen hyötynyt halvoista hinnoista enemmän kuin kärsinyt. olen pystynyt ostamaan unelmieni kamppeita joihin ei oikein ole ollut aikaisemmin varaa, niin se mitä olen kallista kamaa osatessani voittanut hinnassa, peittoaa kirkkaasti sen että olen joutunut edullisempaa kamaani myymään vielä vähän edullisemmin. Pakko myöntää että ehdin ja ihan laatukamaakin myymään, mutta nyt alkaa olemaan soittokamppeet sen verran kohdillaan,että eiköhän näillä nyt mennä...... ainakin kaksi viikkoa :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 24.04.2017 13:47:15 | |
Kyllä ne helmet sieltä häviää hujauksessa, mie olen nyt akustista kyttäillyt jonkun aikaa ja muutama aika huippuvehje on vilahtanut nopeaan, esim Martin D-41, tietysti tuossa oli hintakin suorastaan halpa. Ite aina ostan olevinaan hyvän diilin, sitten kun laittaa saman vehkeen samaan hintaan takaisin kiertoon niin se roikkuu vuoden ja ilmaseksi pitäs antaa. Mulla taitaa olla vaan maku pielessä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash | |
![]() 24.04.2017 14:27:08 (muokattu 24.04.2017 14:28:58) | |
Täällä tullut tehtyä enemmän tai vähemmän kauppaa yli kymmenen vuotta, mutta asia mikä jaksaa aina ihmetyttää on se miten huonosti jotkin kauppamiehet vastaavat viesteihin. Torilla saattaa olla myynnissä tavara A hintaan X, jonka allerkijoittanut haluaisi ostaa ja tarjoaa partikkelista joko pyydettä hintaa tai tarjoaa esim 10 euroa pyydettyä vähemmän. Lopputuloksena, että myyjä ei vaivaudu edes vastamaan allerkijoittaneen viestiin vaikka myyjä on ilmoituksessa maininnut, että tarjotakin saa. Ja tätä tuntuu tapahtuvan hämmästyttävän usein ja ärsyttää sitäkin enemmän kuin huomaat, että myyjä on kyllä käynyt sivustolla mutta vastata ei ole viitsinyt edes sen vertaa, että olisi haistattanut tarjoukselle pitkät. | |
![]() 24.04.2017 16:23:02 | |
askomiko: Ite aina ostan olevinaan hyvän diilin, sitten kun laittaa saman vehkeen samaan hintaan takaisin kiertoon niin se roikkuu vuoden ja ilmaseksi pitäs antaa. Mulla taitaa olla vaan maku pielessä. Heh! Itsellä ihan sama homma. Mä olen kanssa päätynyt siihen, että meikä fanittaa sellaisia kamoja, mitkä ei kiinnosta enää ketään muuta... :D Ratkaisuna oli lakata ostelemasta yhtään mitään... More is less. | |
![]() 24.04.2017 17:52:53 | |
BulletFace: Täällä tullut tehtyä enemmän tai vähemmän kauppaa yli kymmenen vuotta, mutta asia mikä jaksaa aina ihmetyttää on se miten huonosti jotkin kauppamiehet vastaavat viesteihin. Torilla saattaa olla myynnissä tavara A hintaan X, jonka allerkijoittanut haluaisi ostaa ja tarjoaa partikkelista joko pyydettä hintaa tai tarjoaa esim 10 euroa pyydettyä vähemmän. Lopputuloksena, että myyjä ei vaivaudu edes vastamaan allerkijoittaneen viestiin vaikka myyjä on ilmoituksessa maininnut, että tarjotakin saa. Ja tätä tuntuu tapahtuvan hämmästyttävän usein ja ärsyttää sitäkin enemmän kuin huomaat, että myyjä on kyllä käynyt sivustolla mutta vastata ei ole viitsinyt edes sen vertaa, että olisi haistattanut tarjoukselle pitkät. Mulla ainakin saattaa jäädä pikaviesteihin vastaamatta "heti" vaikka sivulla olisin käynytkin kun käytän mnettiä kännykällä joka zoomaa näkymän automaattisesti aika lähelle jättäen ton yläosion kokonaan pois ja kirjanmerkkikin menee suoraan tälle palstalle, ei siinä aina muista tarkistaa sivun yläosaa jos äkkiä vaan tahtoo vilkasta tauolla tai muussa sopivassa kohdassa. Vika on siis enemmän mnetin olemattomassa kompaktimmissa kännykkänäkymässä, voi kun tämäkin sivu siirtyisi joskus 2010-luvulle... Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus sisältää mielipiteen. | |
![]() 24.04.2017 19:05:14 (muokattu 26.04.2017 11:19:17) | |
Tori.fi:n kautta meni eräs akustinen kitara. Rikastumaan ei tosin tälläkään kaupalla päässyt, mutta se oli kyllä jo muutenkin tiedossa. Vieläkin jäi ihan tarpeeksi soittimia, mutta yhden kitaran verran tuli lisää tilaa :) E: Kävi muuten niin hyvä tuuri, että samaista kitaraa oli muutamakin ihminen vailla. En kerennyt ilmoitusta poistamaan kun uuden ostajan viesti tuli juuri kun olin kauppoja tekemässä. Kun kitara oli kuitenkin myyty, niin laitoin toiselle ostajalle viestiä, että vielä olisi toinenkin akusitinen. Sovimme seuraavalle päivälle treffit ja tuntui olevan todella mieluinen kitara myös tämä toinenkin. Se oli tosin 3/4 kokoinen ja ihan kuusikannella oleva Yamaha, mutta se tulikin nuorelle tytölle ja olikin ostajalle siis paremman kokoinen soitin. Samalla ilmoituksella kaksi kitaraa on ihan hyvä juttu, mutta halpoja soittimia nämä olivat molemmat. Eivät kuitenkaan huonoja, mutta ei kuitenkaan tarvitse vielä varata matkoja kaukomaille :) | |
![]() 24.04.2017 19:24:01 | |
tuskiz: Mulla ainakin saattaa jäädä pikaviesteihin vastaamatta "heti" vaikka sivulla olisin käynytkin kun käytän mnettiä kännykällä joka zoomaa näkymän automaattisesti aika lähelle jättäen ton yläosion kokonaan pois ja kirjanmerkkikin menee suoraan tälle palstalle, ei siinä aina muista tarkistaa sivun yläosaa jos äkkiä vaan tahtoo vilkasta tauolla tai muussa sopivassa kohdassa. Vika on siis enemmän mnetin olemattomassa kompaktimmissa kännykkänäkymässä, voi kun tämäkin sivu siirtyisi joskus 2010-luvulle... Mnetistähän on nykyään mobiiliversio olemassa? Ja tuota zoomia saa yleensä säädettyä selaimen asetuksista. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 | |
![]() 24.04.2017 19:32:19 | |
tuskiz: Mulla ainakin saattaa jäädä pikaviesteihin vastaamatta "heti" vaikka sivulla olisin käynytkin kun käytän mnettiä kännykällä joka zoomaa näkymän automaattisesti aika lähelle jättäen ton yläosion kokonaan pois ja kirjanmerkkikin menee suoraan tälle palstalle, ei siinä aina muista tarkistaa sivun yläosaa jos äkkiä vaan tahtoo vilkasta tauolla tai muussa sopivassa kohdassa. Vika on siis enemmän mnetin olemattomassa kompaktimmissa kännykkänäkymässä, voi kun tämäkin sivu siirtyisi joskus 2010-luvulle... Sähän saat zoomattua tätä sivua kuten muitakin. Eli kaksi sormea ruudulle ja zoomailemaan... More is less. | |
![]() 24.04.2017 19:57:21 (muokattu 24.04.2017 19:57:56) | |
Laulava Kylätohtori: Sähän saat zoomattua tätä sivua kuten muitakin. Eli kaksi sormea ruudulle ja zoomailemaan... Ei kait sitä pysty jos toisella ohjataan autoa. :) | |
![]() 25.04.2017 08:07:42 | |
askomiko: Ite aina ostan olevinaan hyvän diilin, sitten kun laittaa saman vehkeen samaan hintaan takaisin kiertoon niin se roikkuu vuoden ja ilmaseksi pitäs antaa. Mulla taitaa olla vaan maku pielessä. No mulla oli just jokin aika sitten tuollainen. Löysin torilta yhden jutun halvalla ja myin reilua kuukautta myöhemmin nelinkertaisella hinnalla pois. Sillä rahalla ostin sitten torilta engl e530n, jolle periaatteessa tuli hintaa vain reilu 60 euroa =) | |
![]() 26.04.2017 13:04:24 | |
ei mee kaupaks oikein millään, mikin sain menemään mutta kaikki muu sitten saakin makoilla ihan rauhassa niin torilla, kuin liikkeiden myyntitileilläkin... kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 06.05.2017 19:02:55 | |
Tämä on varmasti tämmönen ei kakkaa Sherlock-juttu, mutta täytyy sanoa, että torilla on kyllä paljon autokauppiaita myymähommissa, näin esimerkinä vaneristratoja josta ei mainita mitään kuvauksessa, mutta hinta korkeampi kuin nykyiset Affinityt, jotka sentään on umpipuuta... Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 07.05.2017 11:43:06 | |
Hyvä ettei mennyt kaupaksi niin sain hyvän syyn pitää itselläni :) Oikeastaan kannattaisi hillitä torikauppaa, niin tutustuisi näihin kamoihin paremmin ja oppisi löytämään näistä uusia sävyjä. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää | |
![]() 07.05.2017 11:49:45 | |
Shredator: Hyvä ettei mennyt kaupaksi niin sain hyvän syyn pitää itselläni :) Oikeastaan kannattaisi hillitä torikauppaa, niin tutustuisi näihin kamoihin paremmin ja oppisi löytämään näistä uusia sävyjä. Juuri näin! Itelläkin oli eilen hetken mielihäiriö ja laitoin AX8 torille, mutta siinä samalla soitellessani onneksi järki voittti (hetkellisesti) ja poistin ilmoituksen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 08.05.2017 14:59:10 | |
Tori.fi sivulta meni 1/2 kokoinen nylon kielinen tänään. Tämä oli jo kolmas edullinen nylonkielinen, jonka olen tuon sivuston kautta myynyt muutaman viikon sisällä. Kun ei ole laukkua, niin tällaiset edulliset on melkein paras myydä siellä, kun noutohommina menevät. Aika samoja kitaroita on tosin sielläkin paljon jos vertaa muusinetiin toriin, varsinkin sähkökitaroissa. Tällaiset edulliset akustiset ainakin tuntuvat menevän paremmin kaupaksi siellä, ainakin nämä meni todella mukavasti ja vaivattomasti. Samalla rahalla möin, mitä itse maksoin kitarasta käytettynä joskus 5 taikka 6 vuotta sitten. Eli 40 euroa, mutta vaihdoin eilen uudet punotut kielet kun sellaiset sattuivat ylimääräisinä olemaan. En tiedä, missä kitara oli valmistettu. Ihan hyvin se kuitenkin soi ja pysyi myös vireessä. 11-vuotiaalle tytölle meni tämä soitin ja kyllä tuolla kitaralla tuli itsekkin jonkin verran soiteltua, ettei se tosiaan ollut mitenkään huono. Vielä on vaan liikaa soittimia ja pakko on jostain sitä harvennusta tehdä. Itse möisin kyllä vaikka noita arvokkaampia sähkökitaroitakin mieluiten ensin, mutta kun ne eivät juurikaan tunnu menevän. Eikä ole kuitenkaan ihan pakko myydä kilohinnalla pois. Siksi on hävitettävä sellaisia soittimia, jotka tuntuvat menevän. Vieläkin jäi 30 kielisoitinta ja on niissä edelleen muutama liikaa... Jotenkin aika omitusta kun nykyään saa ihan soitettavia ja jopa hyviä soittimia jo muutamien kielipakettien hinnoilla. Toista se oli meininki joskus aikaisemmin, mutta niin se meininki vaan muuttuu. Kiinassa tehdään parempia kitaroita nykyään kuin mitä olivat ne huonoimmat Japanin kopiot joskus 70-luvulla. | |
![]() 08.05.2017 18:08:00 | |
Decadetroll: Mnetistähän on nykyään mobiiliversio olemassa? Ja tuota zoomia saa yleensä säädettyä selaimen asetuksista. Link or didn't happen! Ei löydy googlesta. Jackson-mies | |
![]() 09.05.2017 17:15:58 | |
Mulla on yksi strato mika ei meinaa millaan menna. Kummallista. Johtuukohan siita kun ei ole Fender. En allekirjoita. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)