Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 556 57 58 59 60153 154 155 156 157
petrip
03.05.2017 20:18:36
Voipi olla edullinen. Oman kokemuksen mukaan saa hintapyynnön meilkein puolittaa uuteen verrattuna, jos kyseisen valmistajan vahvistimesta haluaa päästä eroon torilla.

Täältä niitä löytyy:
https://muusikoiden.net/tori/haku.p … rd=bluetone&offset=0&back=1

AngieRainbow: Eiks tää oo aika edullinen? 650 euroa Bluetone nupista:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1256209
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
hallu
03.05.2017 20:29:59
petrip: Voipi olla edullinen. Oman kokemuksen mukaan saa hintapyynnön meilkein puolittaa uuteen verrattuna, jos kyseisen valmistajan vahvistimesta haluaa päästä eroon torilla.

Täältä niitä löytyy:
https://muusikoiden.net/tori/haku.p … rd=bluetone&offset=0&back=1

Eikös tällä hetkellä tuo päde melkein kaikkeen kamaan. Ainakin mun kokemuksen mukaan kovin paljon yli puolta ei ole toivoakaan saada oikein mistään tällä hetkellä...... no ehkä nuo MesaBoogiet yrittää uusimmat mallit vähän käytettynä sinnitellä yli puolen pyynneissä, mutta nekin tippuu iän mukana puoleen tai alle siitä. Uutena halvempi kama näyttää pyyntien perusteella säilyttävän paremmin arvonsa eli mitä kalliimpi uutena niin sen reippaammin hinta käytettynä tippuu noin niinkuin prosentuaalisesti. Jostain syystä butiikkikamaa on nyt ihan perkeleesti tarjolla ihan joka lähtöön niin voi olla että käsityönä tehdyt uniikit kamat ei käytettynä enää samalla tavalla puhuttele..... tiedä häntä. Itse tykkään eniten liukuhihnatavaroista.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
03.05.2017 21:22:07
hallu: Eikös tällä hetkellä tuo päde melkein kaikkeen kamaan. Ainakin mun kokemuksen mukaan kovin paljon yli puolta ei ole toivoakaan saada oikein mistään tällä hetkellä...... no ehkä nuo MesaBoogiet yrittää uusimmat mallit vähän käytettynä sinnitellä yli puolen pyynneissä, mutta nekin tippuu iän mukana puoleen tai alle siitä. Uutena halvempi kama näyttää pyyntien perusteella säilyttävän paremmin arvonsa eli mitä kalliimpi uutena niin sen reippaammin hinta käytettynä tippuu noin niinkuin prosentuaalisesti. Jostain syystä butiikkikamaa on nyt ihan perkeleesti tarjolla ihan joka lähtöön niin voi olla että käsityönä tehdyt uniikit kamat ei käytettynä enää samalla tavalla puhuttele..... tiedä häntä. Itse tykkään eniten liukuhihnatavaroista.

Näin se on. Orangessa sai pistää hinnan kolmasosaan ja silti oli suuria vaikeuksia. Nyt saa samanlaisen AD30TC:n 600 euroon.

Eikä Bluetone ole missään tapauksessa vaikeiten myytävä putiikkivahvari, päinvastoin, ne menee melkein nopeiten. Bad Catit ym. on ainakin itsellä tuottanut paljon suurempia ongelmia kuin Bluetonet.

Näitä putiikkilumihiutaleita alkaa olemaan sen verran, että liekö rahapulan lisäksi myös runsaudenpula näissä...
More is less.
hallu
03.05.2017 22:23:53
Laulava Kylätohtori: Näin se on. Orangessa sai pistää hinnan kolmasosaan ja silti oli suuria vaikeuksia. Nyt saa samanlaisen AD30TC:n 600 euroon.

Eikä Bluetone ole missään tapauksessa vaikeiten myytävä putiikkivahvari, päinvastoin, ne menee melkein nopeiten. Bad Catit ym. on ainakin itsellä tuottanut paljon suurempia ongelmia kuin Bluetonet.

Näitä putiikkilumihiutaleita alkaa olemaan sen verran, että liekö rahapulan lisäksi myös runsaudenpula näissä...

Bluetonella on puolellaan aktiivinen ja verrattain laaja käyttäjäkunta täällä suomessa. Lisäksi Bluetonen tekijäkaarti on foorumilla aktiivista ja muutenkin tykötulevaa ja helposti lähestyttäviä. Kaikkein vahvin ominaisuus on innovatiivinen ja käyttäjälähtöinen laitesuunnittelu ihan erityisesti liikkuvan muusikon tarpeisiin. Olen itse liikkuessani nähnyt stagella Bluetonen laitteita todella kovien kavereiden seläntakana, niin siinäkin on jotain vakuuttavaa :-).

Mä luulen, että markkinat alkaa vaan olemaan kyllästetty huippulaatuisella kamalla ja lisäksi on jonkinlaista liikehdintää digin suuntaan, niin analogisia vahvareita on ehkä tavallista enemmän tarjolla senkin vuoksi. Olen esimerkiksi katsellut Mesojen tarjontaa, niin kyllä sielläkin kama näyttää seisovan myynnissä kuukausi määrin, vaikka hinnoittelu on millä tahansa mittarilla erittäin maltillista eikä kukaan tunnu unelmoivan kuuta taivaalta.
fox
05.05.2017 03:47:22

hallu: Olen esimerkiksi katsellut Mesojen tarjontaa, niin kyllä sielläkin kama näyttää seisovan myynnissä kuukausi määrin, vaikka hinnoittelu on millä tahansa mittarilla erittäin maltillista eikä kukaan tunnu unelmoivan kuuta taivaalta.

Mesoja saa nipun kerralla, jos/kun käyttää (tai hyväksyy käytettävän..) moternia tekniikkaa..
https://www.kemper-amps.com/profiler/overview

Tuommonen "The Profiler" tarjoilee kosolti eri vahvistin/mikrohvooni -yhdistelmiä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
05.05.2017 09:42:14
fox: Mesoja saa nipun kerralla, jos/kun käyttää (tai hyväksyy käytettävän..) moternia tekniikkaa..
https://www.kemper-amps.com/profiler/overview

Tuommonen "The Profiler" tarjoilee kosolti eri vahvistin/mikrohvooni -yhdistelmiä..

No juu, niinhän niitä saa ja olen vähän epäillytkin Kemperiä syypääksi niin Mesojen kuin muidenkin analogisten vahvistinten heikkoon menekkiin. Jännä ettei Mesa ole itse vielä ottanut haltuun uutta tekniikkaa. Keikkakäytössä nuo Kemperit alkaa olemaan jo suosittuja kun yhdellä ja toisella nimiartistilla on semmoinen.

Mesat saattaa ihan erityisesti kärsiä Kemperin markkinoille tulosta, koska nuo lippulaivamallit ovat perkeleellisen raskaita roudata. Mesat ovat vieläpä tunnettuja monipuolisuudestaan ja ovat siksi niin painavia kun niihin on upotettu niin vietävän paljon tekniikkaa, niin Kemperi tulee vähän niinkö samalle tontille ja on kevyt.

Mesat on kuitenkin hienoja vahvareita, kyllä niillä himassa tai reeniksellä soittelee jos ei tartte kanniskella niitä mihinkään :-). Luulisi, että ainakin kotisoittajalle etc. studiotouhuiluun olisi vielä ihan käypää kamaa.
TTV
06.05.2017 12:07:39
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Antso
06.05.2017 13:46:12

TTV: Mesan Mini Recto 650e:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1257377

Eikö tuolla rahalla saisi jo ihan kunnon vahvistimenki. :)
antikristus
06.05.2017 13:53:52 (muokattu 06.05.2017 13:57:30)

Antso: Eikö tuolla rahalla saisi jo ihan kunnon vahvistimenki. :)

Lähteehön toi puoleen hintaan uudesta.

E. Ja noi on niin uusii pelei et ekoihin huoltoihinkii on vielä väkisinkii vuosia.
Jackson-mies
toivase
06.05.2017 14:04:29
Guitarfreak
06.05.2017 15:24:20
Antso: Eikö tuolla rahalla saisi jo ihan kunnon vahvistimenki. :)

Toihan on kunnon vahvistin :)
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Guitarfreak
06.05.2017 15:25:45
hallu: No juu, niinhän niitä saa ja olen vähän epäillytkin Kemperiä syypääksi niin Mesojen kuin muidenkin analogisten vahvistinten heikkoon menekkiin. Jännä ettei Mesa ole itse vielä ottanut haltuun uutta tekniikkaa. Keikkakäytössä nuo Kemperit alkaa olemaan jo suosittuja kun yhdellä ja toisella nimiartistilla on semmoinen.

Mesat saattaa ihan erityisesti kärsiä Kemperin markkinoille tulosta, koska nuo lippulaivamallit ovat perkeleellisen raskaita roudata. Mesat ovat vieläpä tunnettuja monipuolisuudestaan ja ovat siksi niin painavia kun niihin on upotettu niin vietävän paljon tekniikkaa, niin Kemperi tulee vähän niinkö samalle tontille ja on kevyt.

Mesat on kuitenkin hienoja vahvareita, kyllä niillä himassa tai reeniksellä soittelee jos ei tartte kanniskella niitä mihinkään :-). Luulisi, että ainakin kotisoittajalle etc. studiotouhuiluun olisi vielä ihan käypää kamaa.

Onhan noita ollu line6 yms. vaffarinkorvikkeita jo pitkään.
Jukka Häikiö
06.05.2017 15:33:51

Korvike on aina korvike...mut kukin alallaan...
Pelimanni pizzerian nurkasta päivää...
RaskasMielinen
06.05.2017 16:03:22

Jukka Häikiö: Korvike on aina korvike...mut kukin alallaan...

Omakohtaisia kokemuksia Kemperistä?
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
Jukka Häikiö
06.05.2017 17:45:20 (muokattu 06.05.2017 22:30:22)

RaskasMielinen: Omakohtaisia kokemuksia Kemperistä?

Nojoo, ei oo, eikä tuu, tällainen vanha kaavoihin kangistunut jäärä kun olen, mut kuten sanottu, kukin alallaan. Ovat varmasti kelpo pelejä, sen verran tuohon rummutukseen on uskottava kokeilemattakin.
Mun omakohtainen pointti asialle vaan on, että haluan pitää kiinni perinteisistä jutuista, kun vaffarihommissa on mulle kiinni paljon muistakin tekijöistä, kuin pelkästä soundista, monipuolisuudesta, tai helposta roudattavuudesta. Laitteen fyysinen olomuoto on jo yksi sellainen, pakko myöntää olevani naurettavuuteen asti esteetikko kitarakamojen suhteen, niin on muuten moni muukin, vaikkei ehkä edes tiedä olevansa. Harva ostaa esim. kitaraa, jos ei se miellytä silmää, monenkaan on aika turha väittää muuta, eli suht turhamainen on eka kriteeri kitaran ostolle, joten puheet pelkästä työkalusta voidaan kai ilman suurempaa kädenvääntöä jättää.
Tämä sama pätee, ainakin mulla ja jossakin määrin myös vahvistimiin, jotain infernaalisen rumaa laatikkoa ei vaan jaksais, vaikka soundi ois taivaallinen.
Toinen juttu on myös laitteen fyysinen olema noin muuten, jotenkin pelkkä EL34 nelikon hehkuminen lämmittää vanhan sedän mieltä ja kun pari tuntia on luukutettu se putkikvartetin tuottama virilisoiva aroma, sitä kun ei tule mistään muusta, se on vaan niin...oikeastaan kaikki, mitä hyvin rakennetussa putkivaffarissa on, kestää ajan tuulet ja tuiskut, kaikkea uutta tulee ja menee, mut se on vähän sama kuin Rock`n`rollin kanssa, kaiken näköistä räbänderiä ja uutta inisijää nousee, ihan hyvä niin, kyllä tänne ääntä mahtuu, mut monasti pinnan alla, siellä juuritasolla, on ne originellit asiat:John Lee Hooker, Hound Dog Taylor, Mämmi, Koskenkorva, Bluesmiehen ahdistus(kukaan tervejärkinenhän ei halua olla Bluesmies, eihän?) Suvivirsi, ratakisko, HK:n Sininen, voikukka, Sultan, Volvo Amazon, Sorbus, katkaisuhoito, Olavi Virta, Hammond, Uudet perunat ja silli, Urho Kaleva Kekkonen, Marshall, Pimppi, asfaltti, Asperin, Diapam, Pectus-pastillit, onhan näitä...

Vähän pientareen puolella kyntää, tai oikeastaan jo ojan kautta keskellä peltoa...
Mut joo, kaikille on laitteensa, itse vaan sattuu tykkäämään noista vanhahtavista putkivaffareista ja oikestaan kaikesta niissä, kaikkine ikävine puolineenkin, kysehän ei totta vie ole pelkästä soundista, jos nyt ottaa vaikka esimerkiksi Hammond B3:n, paljon on hienoja, hyvin lähelle mallintavia lankkuja, mut kyse on jostain ihan muusta.

https://www.google.fi/search?q=hamm … 0&bih=979#imgrc=yEi9KLvIkp1dNM:

VS

https://www.google.fi/search?q=hamm … electro+5&imgrc=hKA6MhlJIdOHCM:

https://muusikoiden.net/dyn/users/143738.jpg

VS

https://www.google.fi/search?q=hamm … +profiler&imgrc=vfa-zrXCG2CsmM:
Jukka Häikiö
06.05.2017 17:49:32 (muokattu 06.05.2017 17:54:05)

Jukka Häikiö: no kunnon sähläämistä taas
Jukka Häikiö
06.05.2017 17:50:45 (muokattu 06.05.2017 17:57:14)

Et kun piti laittaa muokkaa, niin uupelo laittoi kahdesti vastaa lainaten, kaikkee se raivoraittius teettää:)
Guitarfreak
06.05.2017 18:35:50 (muokattu 06.05.2017 18:36:07)
Henk. koht huomannut et säätöjen pienempi määrä opettaa ottamaan olemassaolevista romuista enemmän irti ja pakottaa olemaan luovempi ;)
tuskiz
06.05.2017 18:50:32
Minun mielestäni vahvistin ei tarvitse muuta kun yhden kanavan, vol, gain, 3 eq ja reverb namiskat.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)