Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittimen lähetys ulkomaille
1
rocktheworld2016
06.05.2017 10:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko palstalaisilla tietoa ja kokemuksia kustannustasosta paljonko maksaa kitaran lähetys esimerkiksi Ruotsiin ja millä se kannattaa lähettää?
 
Vobg
07.05.2017 18:29:10 (muokattu 07.05.2017 18:29:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Googleta Postin, DHLn ja Matkahuollon hinnastot.
 
V.M.V
07.05.2017 18:31:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari vuotta sitten Italiaan lähti kovassa laukussa n. 80 rahan hintaan Postitellalla.
 
Mandarax
08.05.2017 00:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Postin palveluissa kannattaa huomioida korvaussummat jos käyp huono tuuri ja paketti tuleekin palasina perille. Normi postipaketti esim Ruotsiin maksaa vain n.30-40€ mutta korvaussumma on joitakin kymppejä (painon mukaan mitattuna), alta satasen kuitenkin n. kymmenen kilon paketille. Arvokkaamman soittopelin voi lähettää vakuutettuna pikapakettina jonka korvaussumma on 1680€ tapaturman/katoamisen varalta mutta lähetyskin on sitten kalliimpi, n.satasen luokkaa.
Eli riippuu siis vähän mitä lähettää ja millaisen riskin on valmis ottamaan.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
rocktheworld2016
09.05.2017 18:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitokset asiallisista vastauksista.
 
Humanoid
16.05.2018 19:56:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nosto. Ja varoituksen sana:
 
Lähetin juuri kalliin kitaran UK:hon Postin kautta, ja jatkossa en suosittele palvelua ainakaan Englannin suuntaan lähettäessä. Vastaanottaja nimittäin kertoi, että UK:n päässä toimitusta jatkaa Parcel Force, joka on maineeltaan todella huono. Tälläkään kertaa eivät kuulemma oikein hoitaneet hommaa kunnolla:
Kitara oli nimittäin jätetty rappuun oven eteen (keskus-Lontoo, tavara lähtee aika liukkaasti). Lisäksi nettipalvelussa vastaanottajan allekirjoitus oli feikattu jollekin naapurin "Mr. Lollelle" jota ei oikeasti ole edes olemassa. Tällä kertaa kävi kuitenkin tuuri ja vastaanottajan tyttöystävä saapui kotiin miltei heti paketin "luovutuksen" jälkeen. Onneksi olin pakannut kitaran myös todella halvan näköiseen laatikkoon eikä se ollut herättänyt huomiota.
 
Vastedes siis TNT tai mikä tahansa muu palvelu hoitakoon homman, vaikka kustannukset nousevatkin.
 
JeKo
16.05.2018 20:01:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen lähettänyt Postin kautta kitaroita Saksaan, Espanjaan, Italiaan ja Irlantiin. Aina on toiminut paremmin kuin hyvin. Kannattaa pakata kuitenkin todella tukevasti kun vakuutusta tavallisille lähetyksille ei saa.
 
Joskus kysyin hintaa UPS:lta, mutta hinta oli melkein 5-kertainen niin jäipä heidän palvelut käyttämättä.
 
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
"There's no money beyond the 5th fret" -Tommy Tedesco
fox
16.05.2018 20:14:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JeKo: Mä olen lähettänyt Postin kautta kitaroita Saksaan, Espanjaan, Italiaan ja Irlantiin. Aina on toiminut paremmin kuin hyvin. Kannattaa pakata kuitenkin todella tukevasti kun vakuutusta tavallisille lähetyksille ei saa.
 
Samanmoisia kokemuksia.. tosin Espanjaan en oo lähettänyt. Lisänä vielä tuohon listaan mm. Hollanti ja se edellä mainittu Englanti.
Tietty saattaa olla, että jossain maassa on se "jatkokäsittely" delegoitu jollekin muulle firmalle/taholle, mutta en tosin oo minkään moista huomautusta saati moitosta saanut, etteivät olis ehjinä perille tulleet.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
18.05.2018 19:46:05 (muokattu 18.05.2018 19:46:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fedex ainakin toimittaa henkilölle saakka. Minulle tuli Hollannista hifipäätevahvistin noin vuonna 2005. Se toimitettiin työpaikalle ns kädestä käteen.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
tuskiz
18.05.2018 21:08:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Fedex ainakin toimittaa henkilölle saakka. Minulle tuli Hollannista hifipäätevahvistin noin vuonna 2005. Se toimitettiin työpaikalle ns kädestä käteen.
 
Et vanhempaa esimerkkiä löytänyt?
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
LaMotta
18.05.2018 21:12:59 (muokattu 18.05.2018 21:14:29)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Et vanhempaa esimerkkiä löytänyt?
 
Enpä ole sen jälkeen käyttänyt kuriiripalveluja.
 
Vastasin kuitenkin aiheeseen. Toisin kuin sinä.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Stone
18.05.2018 22:21:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tätä mainittu ketjussa, mutta lisään sen tänne. Postia halvempi vaihtoehto. Itse olen kotimaan lähetyksissä käyttänyt mm. vahvistimille. Toimii ulkomaan lähetyksille myös.
www.shipit.fi
 
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
tuskiz
18.05.2018 22:38:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Enpä ole sen jälkeen käyttänyt kuriiripalveluja.
 
Vastasin kuitenkin aiheeseen. Toisin kuin sinä.

 
Teknisesti aihe kysyi lähettämistä Suomesta ulkomaille, ei vastaanottamista.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Morri
19.05.2018 18:19:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen lähettänyt kitaroita Postin kautta Saksaan, Espanjaan ja Brasiliaan ja on toiminut todella hyvin ja kulut ovat olleet kohtuulliset.
 
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «