henka 02.05.2017 00:35:48 | |
---|
Joees: Joudun katselemaan sen verran hiljaisella että kaikkea jorinaa ei kuule. Sanoiko Higgins jotain Haggiksesta? Taisi sanoa "too much haggis" kun maha otti kiinni kurotellessa ja joutui hakemaan keppiin jatketta. |
Joees 02.05.2017 00:44:37 | |
---|
henka: Taisi sanoa "too much haggis" kun maha otti kiinni kurotellessa ja joutui hakemaan keppiin jatketta. Jotain tollasta olinkin kuulevinani. Haggis Higgins. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Lennu 02.05.2017 01:18:14 | |
---|
No olis pari freimiä toivonu vielä Bosonille menevän. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Joees 02.05.2017 10:37:38 | |
---|
Nyt saa Selby olla rauhallisin mielin listan ykkösenä vielä pitkän aikaa. On nimittäin ihan huikea ero toisena olevaan Higginsiin. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Bongowing 04.05.2017 19:49:05 | |
---|
But where the heck is magenta? |
Funkånaut 04.05.2017 23:13:53 | |
---|
Bongowing: Voiko tuomari siis tuomita lyöntejä osumiksi, jos niin tahtoo, vai miten tuo sääntö menee? https://www.youtube.com/watch?v=y_8RbPqvsMA Hendryähän hyvitettiin neljällä pisteellä vastapuolen virheen johdosta, mutta sen sijaan että laittoi vastustajan lyömään uusiksi mistä löi, jatkoi siitä mihin kivi jäi. Joka on sääntöjen mukaan täysin mahdollista. Eli tossa oli virhe. Tsekkaa Hendryn pisteet 30 -> 34. "Kaikki tietää intonaation voi virittää myös vappa kieli ja saman mielen seitsämäs ääni." - k.sln |
Bongowing 04.05.2017 23:28:16 | |
---|
Funkånaut: Hendryähän hyvitettiin neljällä pisteellä vastapuolen virheen johdosta, mutta sen sijaan että laittoi vastustajan lyömään uusiksi mistä löi, jatkoi siitä mihin kivi jäi. Joka on sääntöjen mukaan täysin mahdollista. Eli tossa oli virhe. Tsekkaa Hendryn pisteet 30 -> 34. Niin mutta mitä nuo kommentaattorit ihmettelee, että tylyä tuomarointia tuomita tuo missiksi koska oli niin lähellä osumaa ja neljän vallin vaikea lyönti yms. But where the heck is magenta? |
JC 05.05.2017 00:02:21 | |
---|
"The rule comes into force when a player, usually trying to escape a taxing snooker, fails to make contact with the object ball. So far, so fair enough however, the referee can simply call a 'foul' for this, as with any other error that results in a penalty. The additional miss call signifies that the referee doesn't believe the player made a "good enough attempt" at hitting the ball in question." Tuossa lisää mielenkiintoista luettavaa: https://www.theguardian.com/sport/b … /breaking-the-law-snooker-miss-rule |
Vaihtovirta 05.05.2017 10:40:21 | |
---|
Bongowing: Niin mutta mitä nuo kommentaattorit ihmettelee, että tylyä tuomarointia tuomita tuo missiksi koska oli niin lähellä osumaa ja neljän vallin vaikea lyönti yms. Jos se ei osu, se ei ole tylyä tuomita missiksi, vaan ainoa oikea tuomio.. Demokratiassa maailmaa johtaa idiootit, joilla on äänioikeus. |
Funkånaut 05.05.2017 11:07:05 (muokattu 05.05.2017 11:07:44) | |
---|
Vaihtovirta: Jos se ei osu, se ei ole tylyä tuomita missiksi, vaan ainoa oikea tuomio.. Tosi on. Ja koska kohdepalloihin pystyi hakemaan oletusarvoisesti helpomminkin osuman, niin sen takia kyseessä on "foul and a miss" eikä pelkkä "foul." En muista koska tuo sääntömuutos tuli, mutta periaatteena on taktisten hutilyöntien karsiminen. Muistaakseni ero on se, että foulin jälkeen ei pistellä palloja alkuperäisille paikoille (toisin sanottuna vastapuoli päättää, jatkaako rikkeen tehnyt siitä mihin jäi, vai itse vapaapallolla mutta foul-and-a-missin jälkeen vastapuolella on optio siihen, että vastustaja lyö samasta paikasta pallojen ollessa samoilla paikoilla uudestaan. Kommentaattorien sympatiahöpinät ovat sitten aivan eri juttu kuin säännöt. Tuomio oli ainoa oikea. "Kaikki tietää intonaation voi virittää myös vappa kieli ja saman mielen seitsämäs ääni." - k.sln |
Bongowing 05.05.2017 11:15:56 | |
---|
Ok, en tiennyt että hutia on ylipäänsä mahdollista tuomita "osumaksi" (jos yritys katsotaan riittävän hyväksi tms.) ja täten pakottaa vastustaja jatkamaan siitä mihin kivi jäi, ja sitä siis ihmettelin. Sen tiesin että vastustajalla on mahdollisuus joko jatkaa tai pistää lyömään uudestaan. But where the heck is magenta? |
Funkånaut: Kommentaattorien sympatiahöpinät ovat sitten aivan eri juttu kuin säännöt. Tuomio oli ainoa oikea. Tämä kyllä hämmensi..vähän sama kuin futiksessa pallo osuisi tolppaan ja selostaja toivoisi tuomarin viheltävän maalin koska se oli niin lähellä.. Demokratiassa maailmaa johtaa idiootit, joilla on äänioikeus. |
Bongowing 05.05.2017 11:20:44 | |
---|
Funkånaut: Tosi on. Ja koska kohdepalloihin pystyi hakemaan oletusarvoisesti helpomminkin osuman, niin sen takia kyseessä on "foul and a miss" eikä pelkkä "foul." Tuomio oli ainoa oikea. Millä perusteella? But where the heck is magenta? |
Bongowing 05.05.2017 11:24:10 | |
---|
Vaihtovirta: Tämä kyllä hämmensi..vähän sama kuin futiksessa pallo osuisi tolppaan ja selostaja toivoisi tuomarin viheltävän maalin koska se oli niin lähellä.. Snookerissa tuo nimenomaan on mahdollista. Jos esim kohdepallo täysin toisten pallojen blokkaamana, niin osuma voidaan tuomita vaikka varsinaista fyysistä osumaa ei tapahdu. But where the heck is magenta? |
Vaihtovirta 05.05.2017 11:26:30 | |
---|
Bongowing: Snookerissa tuo nimenomaan on mahdollista. Jos esim kohdepallo täysin toisten pallojen blokkaamana, niin osuma voidaan tuomita vaikka varsinaista fyysistä osumaa ei tapahdu. No ei kyllä voida. Ainut tietty "touching ball" tilanne missä valkoinen on kohdepallossa kiinni lyöntihetkellä ni voi löydä valkoisen mihin tahansa..tuossakin oli touching ball mutta musta ei ollut kohdepallo, eli punaiseen piti osua.. Demokratiassa maailmaa johtaa idiootit, joilla on äänioikeus. |
Funkånaut 05.05.2017 11:27:19 (muokattu 05.05.2017 11:31:09) | |
---|
Bongowing: Ok, en tiennyt että hutia on ylipäänsä mahdollista tuomita "osumaksi" (jos yritys katsotaan riittävän hyväksi tms.) ja täten pakottaa vastustaja jatkamaan siitä mihin kivi jäi, ja sitä siis ihmettelin. Sen tiesin että vastustajalla on mahdollisuus joko jatkaa tai pistää lyömään uudestaan. Vastustajan ei ole pakko ottaa vuoroa pelkän hudin jälkeen. Voi jatkaa vapaapallolla vastustajan hudin jälkeen TAI pistää vastustaja jatkamaan tilanteesta, johon päätyi. Etenkin silloin, kun lyöjä on hudin myötä pelannut itsellensä snookerin tai värilliselle ei ole hyvää pussituspaikkaa, kannattaa hudin pelannut vastustaja pakottaa jatkamaan kohdepallolleen siitä, mihin kivi päätyi. Bongowing: Millä perusteella? Koska punaiset olivat pelattavissa pelkän päätyvallin kautta yhden vallin kosketuksella. Oletusarvoisesti helpompi saada kohdepalloihin osuma kuin neljän vallin kautta. Se olisi ollut jatkopelin kannalta varmaan huonompi lyönti (minne kivi ja punaiset päätyvät) kuin hyvin ohut osuma monen vallin kautta mutta silti. Säännöt ovat sääntöjä, ja aivan syystä. "Kaikki tietää intonaation voi virittää myös vappa kieli ja saman mielen seitsämäs ääni." - k.sln |
Bongowing 05.05.2017 11:32:21 | |
---|
Vaihtovirta: No ei kyllä voida. Ainut tietty "touching ball" tilanne missä valkoinen on kohdepallossa kiinni lyöntihetkellä ni voi löydä valkoisen mihin tahansa..tuossakin oli touching ball mutta musta ei ollut kohdepallo, eli punaiseen piti osua.. Niin siis "foul" tulee aina silloin, mutta ei välttämättä "foul and a miss" mikäli tuomarin mielestä lyönti oli riittävän hyvä yritys. But where the heck is magenta? |
Funkånaut 05.05.2017 11:34:47 (muokattu 05.05.2017 11:35:10) | |
---|
Bongowing: Niin siis "foul" tulee aina silloin, mutta ei välttämättä "foul and a miss" mikäli tuomarin mielestä lyönti oli riittävän hyvä ja oletusarvoisesti tilanteeseen nähden helppo yritys. Olennainen tarkennus. Jos vetää oletusarvoisesti "helpolla" lyönnillä snadisti ohi ja pallo olisi vauhdin puolesta osunut, on se foul. Jos hakee seitsemän vallin kautta minimaalista hipaisua, on se foul and a miss, mikäli helpompikin vaihtoehto oli tarjolla. Sääntö luotiin, jotta minimoitaisiin tahallisten taktisten virheiden määrää ratkaisupaikoissa eikä tahallisella virheellä voisi hakea etua. "Kaikki tietää intonaation voi virittää myös vappa kieli ja saman mielen seitsämäs ääni." - k.sln |
Vaihtovirta 05.05.2017 11:37:37 (muokattu 05.05.2017 11:39:24) | |
---|
Bongowing: Niin siis "foul" tulee aina silloin, mutta ei välttämättä "foul and a miss" mikäli tuomarin mielestä lyönti oli riittävän hyvä yritys. Nuo on välillä niin astrofysiikkaa että tuskin pelaajatkaan välillä tietää mistä isompia virheitä tulee..pääsääntöisesti, mitä helpompi lyönti, sitä varmemmin kannattaa osua..esim. jos kohdepallo on näkyvissä ja vedät kolme kertaa putkeen ohi, häviät framen.. edit: yllä selitettiinkin hyvin miksi se ei olekaan astrofysiikkaa..;) Demokratiassa maailmaa johtaa idiootit, joilla on äänioikeus. |
Bongowing 05.05.2017 11:42:37 | |
---|
Funkånaut: Vastustajan ei ole pakko ottaa vuoroa pelkän hudin jälkeen. Voi jatkaa vapaapallolla vastustajan hudin jälkeen TAI pistää vastustaja jatkamaan tilanteesta, johon päätyi. Etenkin silloin, kun lyöjä on hudin myötä pelannut itsellensä snookerin tai värilliselle ei ole hyvää pussituspaikkaa, kannattaa hudin pelannut vastustaja pakottaa jatkamaan kohdepallolleen siitä, mihin kivi päätyi. Jos siis tuomari olisi tuominnut tuon "osumaksi" (pelkkä "foul"), niin eikö olisi ollut pakko jatkaa siitä mihin kivi jäi? Miten tuo sitten eroaa siitä että tuomitaan "foul and a miss" ja mikä on se "hänmästyttävä urheiluhenkisyys", mitä Hendry videon otsikon mukaan tuossa tekee? But where the heck is magenta? |