Moikka! Elikkäs oon siis lähiaikoina menossa Madetojan lukion pääsykokeisiin. Kysyisinkin olisiko kenelle kokemuksia noista. Millaista on, eli suht. helppoja vai vaikeita? Ja mitä haastatteluissa yleensä kysytään? Nyt mikä tahansa apu olisi tarpeen, sillä en esim. ennen ole useinkaan laulanut muiden ihmisten läsnäollessa, pääosin siis itsekseni. Kiitoksia suuresti jos vain osaat ja voit auttaa! :):) |
Morjesta vaan. Mää valmistuin ylioppilaaksi Madikselta 2015. Pääsykokeet ei olleet mitenkään hankalat, siinä on vain sointujen ja rytmien toistamista laulamalla ja toinen osio oli haastattelu, jossa mukana oli ainakin minun aikanani opo ja musiikillinen johtajaope. Oletan, että käytänteet eivät ole juuri muuttuneet tässä viiden vuoden aikana. Pääsykokeissa pärjää kun vain yrität parhaasi, eli toistat rytmit ja soinnut niin hyvin kuin osaat ja haastattelussa olet iloinen ja avoin, mutta oma itsesi! Älä jännitä turhaan, vaikka et olisikaan laulanut tai muuten käyttänyt ääntäsi muiden seurassa, ei ole moni muukaan ja minäkin pääsin sisään :) Itse olen siis rumpali, mutta basistin hommatkin sujuvat aivan hyvin. Mitään teoriapohjaa minulle ei ollut, mutta sisälle pääsin ja tuli kyllä otettua kaikki irti musiikillisesti. Onnea pääsykokeisiin! Edit: Ja heti tajusinkin, että nuo kokeethan on menny jo :D Pääsitkö sisään? Toimikoon nämä neuvoina tuleville hakijoille! https://www.facebook.com/SoundranchStudio
Edullisia äänitys- ja miksaushommia Pohjois-Pohjanmaalla. |