samir94 02.05.2017 19:15:57 | |
---|
Juzpe: Mullehan on tulossa Ocean Custom suoralla neloskoneella, eli 4xKT-66 päätteellä. Mitään ei oo jätetty pois ja lisäherkkuakin on tulossa vielä normaalin lisäksi. :D ABC:tä ei tule tosin. Bluetonen lyhkäsellä tankilla toteutettu putkireverbi on ihan helvetin hyvä. Kannattaa kyl ottaa. Mitä otit lisäks siihe? Ja tultii Harryn kans mun vahvistimen kohalla siihen tulokseen, ettei sitä reverbiä kannata ottaa. |
samir94: Mitä otit lisäks siihe? Ja tultii Harryn kans mun vahvistimen kohalla siihen tulokseen, ettei sitä reverbiä kannata ottaa. Ei parane paljastaa tässä vaiheessa :D Semmosia superyllätyssektorin juttuja :D Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice |
AngieRainbow 04.05.2017 10:17:33 | |
---|
Juzpe: Ei parane paljastaa tässä vaiheessa :D Semmosia superyllätyssektorin juttuja :D Ilmoittele Juzpe, kun sulla on sun uusi Bluetone. Tulen mielelläni tyyppaamaan ja jammailemaan. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
samir94 06.05.2017 16:56:06 | |
---|
Ehkä hieman offtopicina, mutta mites tuo "Friedeye" kanava ja vahvistin pitäis lausua? Onko se Fried niinku Friedman lausutaa vai Fried niinku miten sana paistaa englanniks lausutaa? D: |
TTV 06.05.2017 17:34:51 | |
---|
samir94: Ehkä hieman offtopicina, mutta mites tuo "Friedeye" kanava ja vahvistin pitäis lausua? Onko se Fried niinku Friedman lausutaa vai Fried niinku miten sana paistaa englanniks lausutaa? D: Paistaa on oikea tulkinta tässä tapauksessa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
steelduck 06.05.2017 19:29:23 (muokattu 06.05.2017 19:33:10) | |
---|
TTV: Paistaa on oikea tulkinta tässä tapauksessa :-) Joo... Fraid-ai :) minun Wizardina elämänsä aloittanut olohuonevahvistin meni pajalle ja nyt on "fender cleanin" kaverina FriedEye Crunch kanava. EL34:lla tuo FE kanava toimii ainakin todella huikeasti treenikämpällä, nyt vähän jännittää miten soundaa 6V6:lla. Huomenna käyn hakemassa. |
samir94 06.05.2017 20:16:56 | |
---|
Kiitän selvennyksestä. Nämä on kuitenkin tärkeitä asioita tietää jos jollekkin tuota tulevaa styrkkaria pitää joskus esitellä. :D Ja EL34 kyllä natsaa parhaiten omasta mielestä noihin marshall tyyppisiin saundeihin. |
steelduck 06.05.2017 21:48:18 | |
---|
samir94: Kiitän selvennyksestä. Nämä on kuitenkin tärkeitä asioita tietää jos jollekkin tuota tulevaa styrkkaria pitää joskus esitellä. :D Ja EL34 kyllä natsaa parhaiten omasta mielestä noihin marshall tyyppisiin saundeihin. Joo, olen samaa mieltä mutta tuohon, kun ei saa kuin 6v6:set ja se on kaksi kanavainen. En parempaakaan crunch kanavaa keksinyt. Kerron ensi viikolla voin raportoida miten toimii. :) |
samir94 09.05.2017 02:27:36 | |
---|
Tuli muuten tuosta oceanista mieleen kun tuo särökanava perustuu tuohon Brown Eye vahvistimeen, niin eikös tuo Dave Friedman ottanu mallia tuohon Fried Eye kytkentään nimenomaan noista modatuista plexeistä, esim. Jose Arredondon vastaavasta, joka taisi ainakin Rattin Warren Demartinille modata yhden Super Leadin? Ainakin itse kun testailin tuota oceania niin se vei saundiltaan kyllä samantien takaisin kasarille mikä varmaan olikin se syy miksi sen pistinkin tilaukseen. |
steelduck 09.05.2017 08:48:05 | |
---|
samir94: Tuli muuten tuosta oceanista mieleen kun tuo särökanava perustuu tuohon Brown Eye vahvistimeen, niin eikös tuo Dave Friedman ottanu mallia tuohon Fried Eye kytkentään nimenomaan noista modatuista plexeistä, esim. Jose Arredondon vastaavasta, joka taisi ainakin Rattin Warren Demartinille modata yhden Super Leadin? Ainakin itse kun testailin tuota oceania niin se vei saundiltaan kyllä samantien takaisin kasarille mikä varmaan olikin se syy miksi sen pistinkin tilaukseen. Siltä se ainakin kuullostaa. Minulla on "FriedEye 45":nen, jossa siis FriedEye särkökanava ja JTM45/JMP50 "puhdas"-kanava. Nuo saa säädettyä hyvin saman soundisiksi. FriedEye:n ollessa toki tiukempi, mutta selkeästi ollaan samalla pallokentällä. Eilen tuli muutaman vuoden vanha Wizard takaisin pajalta ja nyt se on "FriedEye 15" - eli FE ja BlackFace tyyppiset etuasteet ja 6V6 putket. Vähän epäilytti nuo 6v6:set tuossa FE kanssa, mutta hyvin näyttää potkivan niilläkin, kun tuo särö tulee pääasiassa etusesta. Testaan vielä myöhemmin tällä viikolla rinnakkan tuon isoveljen kanssa. |
TTV 09.05.2017 09:44:52 | |
---|
steelduck: ... Vähän epäilytti nuo 6v6:set tuossa FE kanssa, mutta hyvin näyttää potkivan niilläkin, kun tuo särö tulee pääasiassa etusesta. Testaan vielä myöhemmin tällä viikolla rinnakkan tuon isoveljen kanssa. Hyvin ne toimii, mulla oli kans omassa FE Customissa 6v6 pääte :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
harryk 09.05.2017 10:34:58 | |
---|
samir94: Tuli muuten tuosta oceanista mieleen kun tuo särökanava perustuu tuohon Brown Eye vahvistimeen, niin eikös tuo Dave Friedman ottanu mallia tuohon Fried Eye kytkentään nimenomaan noista modatuista plexeistä, esim. Jose Arredondon vastaavasta, joka taisi ainakin Rattin Warren Demartinille modata yhden Super Leadin? Ainakin itse kun testailin tuota oceania niin se vei saundiltaan kyllä samantien takaisin kasarille mikä varmaan olikin se syy miksi sen pistinkin tilaukseen. Se meidän Fried Eye-kytkentä ei ole suora kopio mistään muusta kytkennästä. Sen pohjana on Friedmanin Brown Eye, jonka pohjana taas on lukuisia eri kytkentöjä kuten Jose Custom ja Chupacapra. Nämä em. kytkennät ovat pitkälti erilaisten alaa harrastavien nettifoorumien kautta syntyneitä juttuja. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
samir94 09.05.2017 22:12:37 | |
---|
harryk: Se meidän Fried Eye-kytkentä ei ole suora kopio mistään muusta kytkennästä. Sen pohjana on Friedmanin Brown Eye, jonka pohjana taas on lukuisia eri kytkentöjä kuten Jose Custom ja Chupacapra. Nämä em. kytkennät ovat pitkälti erilaisten alaa harrastavien nettifoorumien kautta syntyneitä juttuja. Ahaa, itekki oon tainnu tuolta netin puolelta lukea esim. noista Josen kytkennöistä ja niit tuntu olevan aika paljon liikkeellä kuvineen jne. |
samir94 10.05.2017 19:21:25 | |
---|
Piti tuohon edelliseen lisätä vielä, että onhan tuo Ocean kuitenkin tosi plexi henkinen saundiltaan mikä nimenomaan oli sitä, mitä aluksi hainkin. Tietenkin tuossa on myös Bluetonen omaa saundia mukana minkä ainakin itse totesin ihan uskomattomaksi. Offtopicina vein kitarankin tänään huoltoon, uudet kielet ja dimarzion super distortion tallamikiksi niin pitäisi saada Oceanista kaikki mahdollinen irti sitten kun kyseisen styrkkarin saan itselleni. D: |
steelduck 10.05.2017 22:03:20 (muokattu 10.05.2017 22:04:26) | |
---|
samir94: Offtopicina vein kitarankin tänään huoltoon, uudet kielet ja dimarzion super distortion tallamikiksi niin pitäisi saada Oceanista kaikki mahdollinen irti sitten kun kyseisen styrkkarin saan itselleni. D: Minulla parassoundiseksi kitaraksi FriedEye:n kanssa on päätynyt American Standard Strato jossa HSS mikityksenä Bareknuckle Pickups:n Holydiver, Trilogy, Trilogy. Ihan himmeen hyvin toimii. Toinen kova, mutta enemmän "stoner-soundia" on SG, jossa BKP:n Mississippe Queen kaulassa ja Mule tallassa. |
samir94 11.05.2017 00:26:24 | |
---|
steelduck: Minulla parassoundiseksi kitaraksi FriedEye:n kanssa on päätynyt American Standard Strato jossa HSS mikityksenä Bareknuckle Pickups:n Holydiver, Trilogy, Trilogy. Ihan himmeen hyvin toimii. Toinen kova, mutta enemmän "stoner-soundia" on SG, jossa BKP:n Mississippe Queen kaulassa ja Mule tallassa. Ei paha miellän ite nuo BKP:t vähän liian moderneiks mun makuu tai sellasiks ettei ne välttis tukkahevijyskytyksee sovi nii hyvi. |
steelduck 11.05.2017 08:10:53 | |
---|
samir94: Ei paha miellän ite nuo BKP:t vähän liian moderneiks mun makuu tai sellasiks ettei ne välttis tukkahevijyskytyksee sovi nii hyvi. Niillä on se moderni osasto ja vintage mikit erikseen. Tuo Holy Diver on nimensä mukaisesti Holy Diver osastoa. :) Mule on sitten southern rockia (Goverment Mule) jne. |
samir94 11.05.2017 12:02:57 | |
---|
steelduck: Niillä on se moderni osasto ja vintage mikit erikseen. Tuo Holy Diver on nimensä mukaisesti Holy Diver osastoa. :) Mule on sitten southern rockia (Goverment Mule) jne. Ahaa, no voi olla, että olen vain testannu noita moderneimpia mikkejä sitten. |
h.e.k.a 28.05.2017 11:25:20 (muokattu 28.05.2017 22:34:31) | |
---|
Täytyy todeta että tuo Ocean 2+2 Reverb on kyllä kova peli! Sain tuon Harrylta testiin ja olen tuota nyt kokeillut oman setupin rinnalla, eli rankkaa A/B-vertailua Crossroadin nupin kanssa. Perkules, tuo FriedEye-kanava toimii todella hyvin P90:sten kanssa, ja Odysseuksen OD:llakin innostui vinguttelemaan todella pitkään. Ei hemmetti, pitää harkita tuon Crossroadin modausta... kuva olohuonesessiosta (yritän videota saada tehtyä vielä tänään illalla): https://www.dropbox.com/s/ib52q9ypl … holy%20grail%20of%20sound.jpeg?dl=0 Tästä se soundin resepti pitäisi löytyä, ainekset testissä seuraavat... Novo serus J with Amalfitano's P90 pickups, Fulltone OCD, DIY Microamp clone, Lunar Module Deluxe fuzz clone, Wampler EGO Compressor, DD-7 Digital Delay, Strymon Flint Reverb/Tremolo, Bluetone Ocean 2+2 Reverb head with Bluetone Fried Eye crunch channel and Bluetone Odysseus clead/OD channel (based on world famous Dumble ODS with some modifications), Bluetone Crossroad head (clean channel based on Fender Deluxe/Twin world, crunch channel similar to Vox AC30 with some modifications and lead channel based on Soldano SLO100 with some modifications), Bluetone slanted cabinet with 1x12 WGS Veteran and 1x12 WGS Black Hawk edit: video lisätty: https://youtu.be/A9x9yo8w-gE Videolla tosin ainoastaan Oceanin kanssa soitantaa... "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... |
steelduck 29.05.2017 18:24:55 | |
---|
Huikeaa soittoa ja soundia. Kiitos videon teosta. |