SnowCrow 28.04.2017 15:10:34 | |
---|
Reason 9.5-päivitykseen lisätään vihdoinkin VST-tuki. Itse Reasonin käyttäjänä tämä on erittäin tervetullut ja kaivattu päivitys. Päivityksen myötä Reasonista paras DAW ikinä? ;) https://www.propellerheads.se/reason-95 |
Krice 28.04.2017 18:10:20 | |
---|
Minusta VST ei ole Reasonin suurin ongelma, vaan ufologian jatkokurssin vaativa käyttöliittymä. Mutta jotkut oppii käyttämään sitäkin, sama juttu vaikka linuxin kanssa, kyllä sitäkin lopulta oppii käyttämään kun tuhlaa komentorivikäskyjen opetteluun aikaansa vuositolkulla. |
anapena 28.04.2017 18:37:37 | |
---|
höpöhöpö. Itse kokeilin ehkä sata vuotta sitten Reasonin 1 tai 2-versiota, ja hihkuin innosta hieman erilaisen käyttöliittymän edessä. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
SnowCrow 30.04.2017 23:25:40 | |
---|
Krice: Minusta VST ei ole Reasonin suurin ongelma, vaan ufologian jatkokurssin vaativa käyttöliittymä. Mutta jotkut oppii käyttämään sitäkin, sama juttu vaikka linuxin kanssa, kyllä sitäkin lopulta oppii käyttämään kun tuhlaa komentorivikäskyjen opetteluun aikaansa vuositolkulla. Minusta se on aika simppeli ja looginen verrattuna moneen muuhun DAWiin. Kuten se, että kaikki soittimet ja efektit saa visuaalisesti räkkiin on tosi kätevää. |
SnowCrow: Minusta se on aika simppeli ja looginen verrattuna moneen muuhun DAWiin. Myös linux on joidenkin mielestä helppo käyttöjärjestelmä. |
Spedemix 01.05.2017 20:24:55 | |
---|
Reasonin käyttöliittymä on tottumiskysymys. Itse käytin aikoinaan Reason 1.0 versiota silloin kun se tuli markkinoille; se oli eka DAW jota käytin ikinä. Neljä vuotta myöhemmin vaihto Pro Toolsiin ei tuottanut ongelmaa, ei ne käyttöliittymät niin erilaisilta tuntuneet. Vaihdon syynä oli että Reason 1.0 aikana softa ei tukenut timelineen perustuvaa audiota laisinkaan. Viimeisenä Reason vuotenani triggailin säkeistön mittaisia kitararaitoja Reasonin NN-19 samplerilla. :D Muistan miettineen jo silloin että "tähän pakko olla joku järkevämpi tapa tehdä tää asia!" Pikkubroidini vääntää edelleen Reasonilla musaa. VST-tuen lisäys on hyvä juttu, pääsee sekin hyödyntämään extramuljuttimia. Hyvä askel eteenpäin, vähän samalla lailla kun moniraita-audio tuli mukaan Reasoniin jokunen vuosi sitten. Spede blendaa: https://blend.io/spede |