Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 587 88 89 90 91115 116 117 118 119
shuffle
30.04.2017 17:25:58
Kyllä ne vielä jotenkin eteenpäin kaatuilevat suunnilleen rytmissä, mutta rokkaamisesta ei voi juuri enää puhua. Tämä seniorirockin aikakausi on luonut uuden genren, nimeltään "rock"n"rollia ilman energiaa". Rock ilman nuoruuden tai keski-iän energiaa on vähän sellaista näyttämötaidetta. Puuttuu vaara ja voima, jotka ovat oleellinen osa rockia.

Kun on kuunnellut jo vuosikymmeniä sitten tuotannon puhki, niin ei oikein jaksa kuunnella sitä saattohoitoversiona. Sellaista rentoa fiilistelyähän se on noilla nykyään, muuta nyt yli seitsemänkymppisiltä kukaan varmaan odotakaan. Blueslevy on ihan hyvä. Viimeinen kerta kun papoissa oli vielä aavistus yritystä jäljellä oli se Scorsesen livedokkari, kymmenen vuotta sitten.

Mick vaatii, että "vittu Out of Control settiin, tai mä en sjungaa":) Kyllä Mickiltä yhä laulu lähtee hienosti, siinä ei ole moitteen sijaa. Keithin soitto on sellaista keinutuolikomppausta nykyään. Charlie on lähes pystyyn kuollut muumio, mutta selviää yhä setin läpi. Sellaista kevyttä hiplausta.

Dokkari oli ihan ookoo. Country Honk duettona oli paras hetki. Keikkatallennetta ei jaksanut katsoa. Sielua riipii seurata kun vuosi vuodelta maailman paras bändi kuolee pystyyn. Kannattaa toki vetää niin kauan kuin pystyy, rahaa tulee jälkikasvulle ja vaimolle.

Ihmeen hyvin niillä nivelet yhä kestää. Tietysti fyrkkaa maailman parhaaseen hoitoon auttaa.
Joees
30.04.2017 19:45:55
shuffle: Puuttuu vaara ja voima, jotka ovat oleellinen osa rockia.

Täh? Oot niin kuutamolla kuin voit vaan olla. Tossahan sitä vaaraa just on kun ei tiedä käveleekö ne pois lavalta vai tilataanko ruumisauto.

Mick vaatii, että "vittu Out of Control settiin, tai mä en sjungaa":) Kyllä Mickiltä yhä laulu lähtee hienosti, siinä ei ole moitteen sijaa.

Hyvä biisi ja toimii livenä. Sais vetää enemmänkin biisejä Voodoolta ja Bridgesilta.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Karmea Karju
01.05.2017 01:44:33
shuffle: Ka.

Aika heikko trollaus, yritä vähän parempaa.
Tympee Huttunen
01.05.2017 08:34:15 (muokattu 01.05.2017 16:45:37)
Dave Dangerous: Minulla ei ole yhtään Rollareiden levyä ! En ole koskaan edes omistanut.
En vihaa heitä mutta ei ole ollut mun juttu.
Mutta nyt kun kuuntelin tuota uusinta blues levyä niin olin aivan kuin puulla
päähän lyöty, se on niin hyvä etten sanoja löydä.
Jokohan ostais levynä ?

Mulla ihan samat mietteet. On kyllä kovaa matskua. Täytyy kadehtia Jaggeria. Mies on ikäloppu ja siellä se Kuubassa vapaa-ajallakin tanssi ravintolassa nuoruuden innolla. If you think you're too old to rock, you are.

Edit: oli pakko tilata tuo uusin levy. Eka rollari-levy mulle(!).
Funkånaut
01.05.2017 13:50:12

Joees: Täh? Oot niin kuutamolla kuin voit vaan olla. Tossahan sitä vaaraa just on kun ei tiedä käveleekö ne pois lavalta vai tilataanko ruumisauto.

Hoho, vinha perä.
"Aber Einmischung die Enkelin ist schneller." - päänahka
HaloOfFlies
01.05.2017 16:01:04

shuffle: Puuttuu vaara ja voima, jotka ovat oleellinen osa rockia.

Rock ei kyllä ole enää vuosiin ollut vaarallista edes nuortenkaan bändien osalta.
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Regalis Apertura
01.05.2017 17:19:47 (muokattu 02.05.2017 09:36:01)
Minusta tuosta rockin vaarallisuudesta/vaarattomuudesta voisi vääntää ihan omassa topikissa. Ja jos olisi meikästä kiinni niin koko hypoteesi voitaisi jo vihdoinkin unohtaa näin 2010-luvulla ja pohtia ennemmin rockin tulevaisuutta.

Mitä Stonesin (ja rockin) "vaarallisuuteen" tulee niin se jäi sinne 60-70-luvun puolelle. Deal with it. Halusimme sitä tai emme. Rock on nykyisin salonkikelpoista.
HaloOfFlies
09.05.2017 12:58:58

Nyt se Euroopan kiertue julkistettiin. Suomi jää tällä kertaa väliin, mutta Tanska ja Ruotsi ovat listalla.

9 September Hamburg, Germany: Stadtpark
12 September Munich, Germany: Olympic Stadium
16 September Spielberg, Austria: Spielberg at Red Bull Ring
20 September Zurich, Switzerland: Letzigrund Stadium
23 September Lucca, Italy: Lucca Summer Festival-City Walls
27 September Barcelona, Spain: Olympic Stadium
30 September Amsterdam, Holland: Amsterdam ArenA
3 October Copenhagen, Denmark: Parken Stadium
9 October Dusseldorf, Germany: Esprit arena
12 October Stockholm, Sweden: Friends Arena
15 October Arnhem, Holland: GelreDome
19 October Paris, France: U Arena
22 October Paris, France: U Arena

http://www.videomuzic.eu/the-rolling-stones-european-tour/?lang=en
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
zekeode
09.05.2017 13:53:16

3 October Copenhagen, Denmark: Parken Stadium

Tosta välistä puuttuu yksi mahdollinen keikka.
Muusikon elämä terveellisemmäksi: iHerb alennukset ja kokemuksia - Rouhee Blues - Spotifyn paras blueslista... ...tai aina
Regalis Apertura
09.05.2017 14:32:46
Eihän Stadikka tule kondikseen vielä tänä vuonna?
mrk
09.05.2017 15:42:56
zekeode: 3 October Copenhagen, Denmark: Parken Stadium

Tosta välistä puuttuu yksi mahdollinen keikka.

Ne on vanhoja miehiä. Tarvitsee taukoa.

100% varmaa on, että Suomeen eivät tällä kiertueella tule.

30.9 alkaen keikat ovat stadion-kokoluokan sisähalleja.
"Short On Long Term Goals"
Flash
11.05.2017 13:04:01

mrk: 30.9 alkaen keikat ovat stadion-kokoluokan sisähalleja.

On se vaan niin hyvä, että stadikka rempataan isolla rahalla, kun samaan hintaan olisi saanut tuollaisen Suomeenkin.

No, Tukholman piletti hallussa. Jälleen kerran luvassa "viimeinen" Stones keikka.
Live Music Is Better!
Musta Arkipyhä
11.05.2017 14:25:47
Regalis Apertura: Minusta tuosta rockin vaarallisuudesta/vaarattomuudesta voisi vääntää ihan omassa topikissa. Ja jos olisi meikästä kiinni niin koko hypoteesi voitaisi jo vihdoinkin unohtaa näin 2010-luvulla ja pohtia ennemmin rockin tulevaisuutta.

Tuo "vaarallisuus" on sellainen lähinnä rock-kriitikoiden hellimä myytti joka joutaisi todellakin jo romukoppaan. Rockia voitaisiin käsitellä hyvinkin ihan vaan musiikkityylinä.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
psavola
18.05.2017 14:09:04
Vaarit heittivät kohtalaisen keikan 2014 Stokiksessa. Lokakuussa sitten nähdään, miten Kekk... Rollareilta vielä käy rokkenroll.
jigsore
01.06.2017 10:13:14

En ole koskaan kuunnellut Rollareita, mutta tämän Melvins-jutun jälkeen alkoi vähän kiinnostamaan. Rumpalilla vissiin china-pellit hyvässä käytössä.

https://www.youtube.com/watch?v=CK3O8F_unzg#t=2m40s
Stone
03.06.2017 09:25:51

Nyt tullut kuunneltua etupäässä rollareita kaikesta saatavilla olevasta musiikista (aivan pieniä taukoja lukuunottamatta) about viimeiset ~40 vuotta.

Nyt olen osittain palannut taas rollareissa aikaan, kun Brian vaikutti bändissä.
Olen yrittänyt tonkia, että mitä vahvistinta Brian suosi tai käytti livenä eniten? Vähän nihkeästi olen löytänyt mitään kattavaa.
Kuvissa olen nähnyt muistaakseni Fender dual vai showman vahvistinta ( tosin studiossahan voi olla mitä vaan) sekä Voxia ainakin vilahtanut.

Onko tarkempaa tietoa kenelläkään, että oliko Brianilla jokin #1 suosikki tai luottovahvistinta?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
varakeef
04.06.2017 22:27:18
Stone: Nyt tullut kuunneltua etupäässä rollareita kaikesta saatavilla olevasta musiikista (aivan pieniä taukoja lukuunottamatta) about viimeiset ~40 vuotta.

Nyt olen osittain palannut taas rollareissa aikaan, kun Brian vaikutti bändissä.
Olen yrittänyt tonkia, että mitä vahvistinta Brian suosi tai käytti livenä eniten? Vähän nihkeästi olen löytänyt mitään kattavaa.
Kuvissa olen nähnyt muistaakseni Fender dual vai showman vahvistinta ( tosin studiossahan voi olla mitä vaan) sekä Voxia ainakin vilahtanut.

Onko tarkempaa tietoa kenelläkään, että oliko Brianilla jokin #1 suosikki tai luottovahvistinta?

Vuosina 1963 -64 molemmat vetelivät AC-30:llä niin kiertueilla kuin studiossakin, tosin ensimmäisellä jenkkikiertueella '64 lavalla oli vuokrattuja Gibsonin Mercury-vahvareita ja näköjään myös jotain Fenkkuja. Chess-sessioissa oli Fenderin Concert Keithillä ja Band Master Brianilla. Toisella jenkkiturneella Fender Showmanejä.

1965 siirtyivät sitten Fender Showmaneihin kotimaassaankin, 15-tuumaisilla kaiuttimilla. Hybridi Voxeja (UL760) oli vuoden 66 lopun kiertueella molemmilla. Samoin 1967. Ja siihenhän se taisi loppua Brianin keikkailu.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Stone
05.06.2017 10:44:11

varakeef: Vuosina 1963 -64 molemmat vetelivät AC-30:llä niin kiertueilla kuin studiossakin, tosin ensimmäisellä jenkkikiertueella '64 lavalla oli vuokrattuja Gibsonin Mercury-vahvareita ja näköjään myös jotain Fenkkuja. Chess-sessioissa oli Fenderin Concert Keithillä ja Band Master Brianilla. Toisella jenkkiturneella Fender Showmanejä.

1965 siirtyivät sitten Fender Showmaneihin kotimaassaankin, 15-tuumaisilla kaiuttimilla. Hybridi Voxeja (UL760) oli vuoden 66 lopun kiertueella molemmilla. Samoin 1967. Ja siihenhän se taisi loppua Brianin keikkailu.

Kiitosta. Tässä tulikin nyt sitten astetta parempaa tietoa itselleni.
Onkohan näinollen 'Out of Our Heads' (1965) äänitykset jo tehty Fender Showmaneilla?
Olen aina jotenkin pitänyt ko. albumin rosoisuudesta.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
varakeef
05.06.2017 12:49:03
Stone: Kiitosta. Tässä tulikin nyt sitten astetta parempaa tietoa itselleni.
Onkohan näinollen 'Out of Our Heads' (1965) äänitykset jo tehty Fender Showmaneilla?
Olen aina jotenkin pitänyt ko. albumin rosoisuudesta.

Studiossa vetelivät Showmaneillä viimeistään siitä lähtien kun sellaiset omistukseensa hankkivat, eli kyllä. Between The Buttonsilla (ja Satanicilla) on sitten niitä hybridivoxeja aika paljonkin käytössä.

(Andy Babiukin Rolling Stones Gear -teoksesta poimin noita. Siellä on varsin perusteellinen esitys aiheesta.)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)