Aihe: Minä valitsen suosikkibändini näin..
1 2 3 4
Muurari
13.06.2004 18:17:07
AC. Minusta bändin ei tarvitse tehdä omia sävellykiä mutta muiden tekemien kappaleiden sovittaminen bändille ratkaisee

Samaa mieltä. Sama kenen lauluja hoilaa ja soittaa kunhan kuullostaa hyvälle sillä tavalla että korvat tykkää.
Tytöt ovat kauniita, kuin lumpeet lammessa, katson niitä rannalta, vaan en voi poimia
Il Brutto
13.06.2004 19:28:14

Mulle riittää ihan vain se, että musiikki on loistavaa. Millään muulla ei ole oikeastaan mitään väliä. Piste.

Tämä oli hyvin sanottu ja omaa mieltäni lähellä. Lisätään vielä, että siitä saa sen jännän "tunteen" siitä musiikista. Tuntee olevansa mukana, pystyy aistimaan musiikin.
Dead bodies everywhere/ Piles of blood and entrails and hair/ I'm bleeding from the inside from the Armageddon outside -Armstrong/Frederiksen IHKK #2
L.Ruoska
13.06.2004 20:53:52 (muokattu 13.06.2004 20:54:26)

1) Hyvät rytmit ja hyvä laulu (Helmet!)
2) Hyvät sanat ja hyvä meininki (Elvis!)

Lopuilla ei oo väliä jos bändissä on jotain mikä miellyttää, mieluiten jotain omaperäistä ja sopii nohin kahteen.

EDIT: Hmm, noi kaks ensimmäistä sopii kyllä Elvikseen ja kaks viimestä Helmettiinkin =D
WahWah
13.06.2004 21:02:06
Vihaan melkein kaikkea mikä on saanut suosion teineiltä (vaikka en minäkään mikään aikuinen ole) ja vihaan kaikkia tekno yms. "muusikkoja", koska he eivät mielestäni tee kauheana muusikkinsa eteen (tämä on sitten vain minun mielipide, älkää vihastuko).

Tykkään kaikesta vanhasta rockista ja kaikesta mitä muut tuntemani nuoret eivät kuuntele esim. funk ja blues.
Biiseissä pitää olla panostettu kitaraan ja muihinkin soittimiin, niin ettei biisi ole yhden nuotin jankkausta.
Kolme mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli
Eddie
13.06.2004 21:13:23

Yhdistetty B) ja C). Jykevät rummut, kauniit kitaramelodiat ja rouhea vokalisointi.

Tämä myös minulle itselleni tärkeä. Hyvät biisit ja hyvät saundit esim. Immortal.
"If you like metal, you´re my friend."
miscage
13.06.2004 21:17:07
Hyvää, ajatonta, kestävää, tunteita herättävää musiikkia.
"A choice is made of free will, just like the choice to kill."
lfc
13.06.2004 21:24:03
tykkään bändeistä joiden musiikki miellyttää korvaani, olivatpa he minkänäköisiä tahansa tai tykkäsipä heistä ketkä tahansa, ei mitään väliä.

Aamen. Kaikki muu on turhaa paitsi musiikki, tässä tapauksessa hyvä musiikki. Kaikki loput ovat sivuseikkoja.
Life is a game, that's never too lame.
laulava_hamsteri
14.06.2004 01:20:44
Mulle riittää ihan vain se, että musiikki on loistavaa. Millään muulla ei ole oikeastaan mitään väliä. Piste.

yhdyn tähän samaan
"freedom's just an other word for nothing left to lose"
houre
14.06.2004 01:35:36
Jaa-a, yritän aina välttää välttelemästä mainstream pändejä.. se kun on minusta tyhmää että ei pidä jostain bändistä sen takia että monet muutkin ihmiset pitäät, vaikka musiikki olisi mieleistä.

Muuten valinta tulee lähinnä fiiliksen pohjalta: sitä joko tykkää tai sitten ei tykkää tai sitten on vaan ihan jess. Ja sitten semmoset lenmpi live bändit on yleensä vähän ei kun ne jota tykkää muuten kuunnella, koska keikalla pitää sitten olla sitä muutakin kuin vaan hyvää musiikkia. :)
While friends and lovers mourn your silly grave I have other uses for you, Darling (Alice on JUMALA)
simperi
14.06.2004 01:42:56
Pidän musiikista jonka kuunteleminen on mielestäni mukavaa.
"Do you want to be touched by the hands of god, or do you want to be who you are?" (Lex Icon)
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle
Corpsegrinder
14.06.2004 03:16:51 (muokattu 14.06.2004 03:22:06)
No D tietenkin. :D
St. Wanker
PoLFus
14.06.2004 06:36:13

1. Tekevät mitä haluavat
[polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä] - Tianzi
Jani The Rock
14.06.2004 10:51:10

Jos Natsipaska ois alottanu parikyt vuotta sitten ni se vois olla sun lempibändi :)

Heh! En oo muuten ikinä kuullut yhtään niiden biisiä. Ties vaikka ostaisin levyn, jos sattuu jossain divarissa käveleen vastaan.
Don`t mess with the countryboys
MC JayD
20.10.2004 10:48:45

Tärkeintä on, että musiikista kuuluu soittamisen meininki. Ajatusleikki, kumpaa kuuntelet mielumin:

a) vasta-alkanut, 5-vuotias viulisti soittaa mummonsa syntymäpäivillä yhden säkeistön Tuikituikitähtöstä tms.

b) Markus Lindberg tms. soittaa 5 tuntia putkeen Saariahoa tms. - ilman tupakkataukoa.

Minusta kyse ei siis ole soittotaidosta, vaan yrityksestä ja tulkinnasta, todellisesta soittamisen riemusta. En minä keikkojaan kuuntele siksi, että huomaisin virheet, vaan nauttiakseni ja kuullakseni, mitä toinen haluaa minulle kertoa.

a) ja b) vaihtoehdoissa kummassakin soittaja tahtonee viestiä, että minäpäs osaan soittaa, mutta jos se on joku supertaituri, niin big deal?

Siksi minä arvostan tällaisia amatöörejä kuin esim. KMT, jotka soittavat juuri niin kuin itse haluavat, välittämättä juurikaan siitä, mitä prot sanoo!
Semmosta se sitte tahtoo olla, sano.
Kapina
20.10.2004 10:57:44
niillä pitää olla munaa. mikään tylsä bändi jossa ei mitään tapahdu ei välttämättä ole niin hyvä.
sitten tietysti biisit pitää jollain tavalla erottua toisistaan. ---

Tuo biisien erottuminen toisistaan voisi kuulostaa hassulta Ramones-fanin suusta :)... Älä käsitä väärin, olen itsekin suuri ihailija. Kyseisestä asiasta vaan on joskus Ramoja moitittu. Heh.
Me sairastetaan sitä syöpää, pirukos sen nimi - ah, apatia! Sota apatiaa vastaan!
Feggy
20.10.2004 11:13:19

Biisit ratkaisee. Aina.
Less is more.
Tellervo
20.10.2004 17:06:40 (muokattu 20.10.2004 17:10:03)
Mulle on ihan sama miltä se musiikki kuulostaa ja mitä se sisältää, pääasia että tyypit näyttää hyvältä.

^
sarkasmia

No joo, asiaan. Bändin suosio on samantekevää, vaikka tuppaan kyllä olemaan aina kaikessa häviäjän puolella. Musiikissa en tietoisesti, vaan niin vaan yleensä käy, luonnostaan. Viimeistelty tuotanto on hieno juttu, muttei mulle mikään erityinen fiilistelyn aihe. Monesti saattaa jopa viedä fiilistä, jos liian viimeisen päälle viimeisteltyä ja vakuumipakattua. Oon aika vanhanaikainen: melodiat, sovitukset ja sanat on mulle tärkeimpiä. Plus laulaja. Jos on vielä vähän out mainstreamista ja hetken cooleimmista jutuista, saa todennäköisesti lisää sympatiapisteitä.
Ja nyt imette sukkaa siten, että "Imekää!" on käskyn valmisteleva osa, jolloin asento napsahtaa, ja "sukkaa" itse komento.
Silloin viette sukan, mallia harmaa, pitkä, suuhunne ja alatte purra patrioottisella innolla... - MrQ
Hohhoijaa
20.10.2004 17:09:58
Mun kriteerit:

- Biisit on hyviä.

Eipä sitten muuta.
Pelsi
20.10.2004 17:14:16
Laulaja ja lyriikat ovat itselleni tärkeimpiä. Loistava sävellystyö on tietysti hyvä lisä, mutta jos muuten loistavassa kappaleessa on luokaton tulkitsija ja sanat ovat bizzigaggaa, niin morjens.
Rekkamies on pyöreä, rekkamies on soikea, rekkamies on ukko ihan oikea!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)