Aihe: Rumpukone neuvoja
1 2
silhouette
23.04.2017 19:53:22

Osaisitteko neuvoa, että löytyykö netistä ilmaista virtuaalista rumpukonetta joka olisi yhteen sopiva ja toimisi Cubase Elements 9:n kanssa? Menin juuri joku aika sitten ostamaan ko. ohjelman enkä tajua rumpukoneista ja niiden käytöstä juurikaan mitään, joten kaikki neuvot olisivat erittäin tervetulleita, iso kiitos! =)
Aina voi yrittää.
-Q-
23.04.2017 21:04:45
Kokeile nyt ensin sitä Cubasen mukana tullutta Groove Agent SE:tä.
Jos taasen etsin valmiita komppeja yms. joilla soittaa tuota Groove Agenttia niin hakusanoiksi MIDI drum loop.
silhouette
23.04.2017 23:10:16

-Q-: Kokeile nyt ensin sitä Cubasen mukana tullutta Groove Agent SE:tä.
Jos taasen etsin valmiita komppeja yms. joilla soittaa tuota Groove Agenttia niin hakusanoiksi MIDI drum loop.

Joo, tiedän, että mukana tuli tuo Cubasen oma Groove Agent, mutta mulla on pienoinen ongelma sen kanssa ja yritän parhaani mukaan selittää sen teille:

"Silloin kun muutama päivä sitten asensin tuon ostamani Cubasen koneelleni, niin asennuksen aikana koneeni kovalevyn tila ei riittänyt siihen, että Groove Agent olisi tullut asennetuksi samalla ja nyt jälkeen päin kun olen saanut enemmän tilaa koneeseeni, niin en ole uskaltanut asentaa ko. ohjelmaa uudelleen, niin, että Groove Agent asentuisi viimein ja se johtuu taas siitä, että pelkään, että nyt kun olen rekisteröinyt Cubaseni (ilman tosiaan Groove Agentia) niin jos asennan sen uudelleen, niin en pysty enää uudelleen rekisteröimään sitä koska rekisterönti koodi on jo kertaalleen käytetty."

Siitä siis on kyse, kiitos teille! =)
Aina voi yrittää.
Heguli
24.04.2017 07:37:11
silhouette: Joo, tiedän, että mukana tuli tuo Cubasen oma Groove Agent, mutta mulla on pienoinen ongelma sen kanssa ja yritän parhaani mukaan selittää sen teille:

"Silloin kun muutama päivä sitten asensin tuon ostamani Cubasen koneelleni, niin asennuksen aikana koneeni kovalevyn tila ei riittänyt siihen, että Groove Agent olisi tullut asennetuksi samalla ja nyt jälkeen päin kun olen saanut enemmän tilaa koneeseeni, niin en ole uskaltanut asentaa ko. ohjelmaa uudelleen, niin, että Groove Agent asentuisi viimein ja se johtuu taas siitä, että pelkään, että nyt kun olen rekisteröinyt Cubaseni (ilman tosiaan Groove Agentia) niin jos asennan sen uudelleen, niin en pysty enää uudelleen rekisteröimään sitä koska rekisterönti koodi on jo kertaalleen käytetty."

Siitä siis on kyse, kiitos teille! =)

Ei se noin mene. Rekisteröinti ja lataaminen on kaksi eri asiaa. Ladata voi koneelleen vaikka joka päivä. Kannattaa lisätä levytilaa, eihän tuossa muuten ole kauheasti järkeä.
silhouette
24.04.2017 10:30:06

Heguli: Ei se noin mene. Rekisteröinti ja lataaminen on kaksi eri asiaa. Ladata voi koneelleen vaikka joka päivä. Kannattaa lisätä levytilaa, eihän tuossa muuten ole kauheasti järkeä.

Eli minä voin siis poistaa koneeltani Cubasen ja asentaa sen uudelleen samalla serial-keyllä?
Aina voi yrittää.
-Q-
24.04.2017 10:50:17
silhouette: Eli minä voin siis poistaa koneeltani Cubasen ja asentaa sen uudelleen samalla serial-keyllä?

Steinberg käyttää ohjelmiensa rekisteröintiin e-Licenser -nimistä ohjelmaa / USB tikkua. Cubase Elementsin tapauksessa asennuksen yhteydessä koneeseesi on asennettu tuo e-Licenser -ohjelma jolla se rekisteröintiavain on naitettu _tietokoneesi_ kanssa. Voit siis asentaa tai poistaa sen saman Elements -version ihan niin monta kertaa kuin tykkäät, se rekisteröinti on ja pysyy sidottuna siihen koneeseesi. Vaihtoehtoisesti (ja Cubasen muiden versioiden kanssa aina) rekisteröinti tehdään sille USB tikulle ja ohjelma toimii missä tahansa koneessa johon se tikku laitetaan käytön ajaksi.
Kalmo
24.04.2017 11:49:45
En tiedä, miten Cubasessa, mutta monissa tapauksissa onnistuu asennus niin, että ei valita täydellistä asennusta, vaan Custom-asennus, joka sitten asentaa vain valitun osion entisen tavaran lisäksi. Ehkei koko asennusta tarvitse siis uusia.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
silhouette
24.04.2017 17:53:18 (muokattu 24.04.2017 17:54:30)

Hei, iso kiitos teille kaikille todella hyvistä vinkeistä ja neuvoista, koitan pärjäillä niillä vähän matkaa itsekseni eteenpäin! =)
Aina voi yrittää.
silhouette
29.04.2017 13:01:11

Sanoin, että koitan pärjätä yksin eteenpäin, mutta silti olisi hienoa jos viitsitte vielä neuvoa minulle miten siitä Cubasen Groove Agentista siirretään se komppi äänitysraidalle? Kiitti!
Aina voi yrittää.
-Q-
29.04.2017 15:00:56
silhouette: Sanoin, että koitan pärjätä yksin eteenpäin, mutta silti olisi hienoa jos viitsitte vielä neuvoa minulle miten siitä Cubasen Groove Agentista siirretään se komppi äänitysraidalle? Kiitti!

Tarkoitatko niitä valmiita komppeja jotka saa asetettua rumpukoneen padeille soitettavaksi? Ne voi ihan vaan hiirellä raahata halutulle raidalle johon ne midinuoteiksi ilmestyy
peltsi451
29.04.2017 21:39:57
Siinähän on sellaisia eri värisiä neliöitä vasemmassa reunassa. Kun klikkaat hiirellä neliötä, niin kuulet rumpukombin. Kun löydät mieleisen kombin, niin vedät sen hiirellä valitsemasi instuments track-raidan alkuun. Ja niin edelleen.

Siellä ihan alhaalla vasemmalla on pieni ympyrä, muistaakseni keltainen, klikkaa se aktiiviseksi, silloin ei valitsemasi rumpusoundi muutu toiseksi kesken kaiken.
silhouette
30.04.2017 19:06:02

Hitto, tiedän, että tämä keskustelu paisuu ohi aiheen kuin pullataikina uunissa, mutta on vielä pakko kysyä, että mikä on paras tapa äänittää bassokitaraa ko. Cubasella jos ei omista itse fyysistä bassoa? Eli, mistä saisi hyvänkuuloisia basso plugineja millä hoitaa homma kotiin pelkällä kitaralla? Kiitos taas!
Aina voi yrittää.
peltsi451
30.04.2017 19:44:58
Mielellään tässä auttaa vaan en tiedä ovatko neuvot nyt hyviä. Sullahan on kuuppasessa se Halion Sonic SE ohjelma, sitä voit käytää esim. midi-keyboardin kanssa.Siellä on useita basso-soundeja. On sitten toinen asia miltä basso kuulostaa koskettimilla soitettuna. Viimeksi tänään koitin äänittää huuliharppua samalla tavalla, tulos oli karmea.

Kai sitä kitaraa voisi käyttää jollain oktaaveri pedaalilla, en ole kokeillut. Jos toi homma kiinnostaa todella, paras ratkaisu olisi hankkia basso.
Jönssi Punainen
01.05.2017 22:23:17

silhouette: Hitto, tiedän, että tämä keskustelu paisuu ohi aiheen kuin pullataikina uunissa, mutta on vielä pakko kysyä, että mikä on paras tapa äänittää bassokitaraa ko. Cubasella jos ei omista itse fyysistä bassoa? Eli, mistä saisi hyvänkuuloisia basso plugineja millä hoitaa homma kotiin pelkällä kitaralla? Kiitos taas!

Ilmaista jos etit niin tää on omasta mielestä käypä peli
http://www.amplesound.net/en/pro-pd.asp?id=19
silhouette
02.05.2017 00:10:03 (muokattu 02.05.2017 00:11:18)

Jönssi Punainen: Ilmaista jos etit niin tää on omasta mielestä käypä peli
http://www.amplesound.net/en/pro-pd.asp?id=19

Latasin tuon ja hyvältä näyttää, eli kiitos vaan! Mutta, voiko tuohon basso pluginiin yhdistää kitaran jolla soittaa basso-osuudet vai pitääkö minulla olla sitä varten erikseen Midi-koskettimet tms.?
Aina voi yrittää.
-Q-
02.05.2017 10:55:42
silhouette: Latasin tuon ja hyvältä näyttää, eli kiitos vaan! Mutta, voiko tuohon basso pluginiin yhdistää kitaran jolla soittaa basso-osuudet vai pitääkö minulla olla sitä varten erikseen Midi-koskettimet tms.?

Näyttäisi olevan bassosyntikka, eli se soittaa midinuotteja jotka täytyy jollain menetelmällä sille tarjota. Periaatteessa on mahdollista soittaa kitaralla bassolinja, muuttaa se MIDInuoteiksi jotka sitten tuo (tai mikä tahansa muu vastaava) soittaa. Mille tahansa syntikalle voit tuottaa soitettavaa myös hiirellä piirtämällä tai näppäimistöllä "soittamalla" käyttämällä "virtual keyboard" -toimintoa.

https://www.youtube.com/watch?v=YhY6ORLunug

Usein paras tapa kuitenkin on ostaa käytetty squier satasella ja soittaa sillä..
peltsi451
02.05.2017 18:46:23
Saisiko tätä ketjua vähän lainata kun täällä Cubase-tuntijoita. Olen avannut instruments track-raidan jossa Halion Sonic Se soitin. Äänittäminen onnistuu hienosto usb midi-kiipparilla. Seuraavana päivänä kun haluan vaikka äänittää uudestaan niin mitään ei kuulu kiipparin kautta. Halionin virtuaalikoskettimilla ääni kuuluu hyvin, vihreä tasomittari vilkkuu, samoin keltainen valo. Vaan ei ulkoisella koskettimella.

Joskus sammuttamalla kaikki, käynnistämällä ensin keyboard ja vasta sitten Cubase, ääni toimii, aina ei tämäkään auta, joskus olen irroitellut USB-johtoja. Välillä auttaa. USB kiipparista menee suoraan tietokoneen USB-liittimeen.

Cubase 8 elements, Win8, Arturia Keylab. Sama ongelma oli aikaisemmallakin midi-kiipparilla joten pakko olla vika jossain Cubase asetuksissa.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi ideanpoikasta avuksi.
Jönssi Punainen
02.05.2017 19:02:13

peltsi451: Saisiko tätä ketjua vähän lainata kun täällä Cubase-tuntijoita. Olen avannut instruments track-raidan jossa Halion Sonic Se soitin. Äänittäminen onnistuu hienosto usb midi-kiipparilla. Seuraavana päivänä kun haluan vaikka äänittää uudestaan niin mitään ei kuulu kiipparin kautta. Halionin virtuaalikoskettimilla ääni kuuluu hyvin, vihreä tasomittari vilkkuu, samoin keltainen valo. Vaan ei ulkoisella koskettimella.

Joskus sammuttamalla kaikki, käynnistämällä ensin keyboard ja vasta sitten Cubase, ääni toimii, aina ei tämäkään auta, joskus olen irroitellut USB-johtoja. Välillä auttaa. USB kiipparista menee suoraan tietokoneen USB-liittimeen.

Cubase 8 elements, Win8, Arturia Keylab. Sama ongelma oli aikaisemmallakin midi-kiipparilla joten pakko olla vika jossain Cubase asetuksissa.

Olisin kiitollinen jos jollain olisi ideanpoikasta avuksi.

Jos kiinni Usb3 portissa voi tuottaa ongelmia kokeile lykätä USB2 kiinni.
Windowsin midi raja tulee nopeaa täyteen, kokeile poistaa laitehallinnasta kaikki midi ajurit jotka ei oo käytössä sekä kiipparin kaikki ajurit ja kokeile sen jälkeen asentaa kiipparin ajurit uudestaan
peltsi451
02.05.2017 22:04:20 (muokattu 02.05.2017 22:08:43)
Senverran uusi kone että käytössä 3 kpl USB3.0 portteja. Äsken kokeilin ja kaikki pelasi hienosti, loin uusia projekteja joihin lisäsin Halion Sonicin, vanhoihin projekteihin äänitin kokeeksi uudestaan, pelasi hienosti.
Sitten kesken kaiken katkaisin virran kiipparista ja kytkin virraan uudestaan ja senjälkeen ei Halion toiminut. Mikä olikin odotettavaa.

Kun laitoin kokeilun alussa kiipparin päälle, odotin riittävän kauan ennenkuin kytkin virran läppäriin. Tää tuntuu olevan Cubeissin vika (ominaisuus)

Jos huomenna ei mikään toimi niin lähden kokeilemaan ohjeitasi, kiitti niistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)