Olen tilannut Behringerin FCB1010 Midi foot controllerin saman valmistajan GMX110:n efektien ohjaamiseen. Kaikki suosittelevat tuon pedaalihässäkän ohjelmoimista PC:lle saatavalle softalla. Olen joskus 90-luvun alussa viimeksi tehnyt jotain MIDI-juttuja PC:llä (DOS-pohjainen ympäristö). Tuolta ajalta on jäänyt käsiini peliohjainporttiin liitettävä Gravis Ultrasound MIDI Adaptor laatikko, joka jakaa peliportin kahdeksi ja sisältää MIDI In, Out ja Thru-liittimet. Tähän ei löydy mitään ajureita uudempiin Windowseihin. Olen kuitnekin nähnyt noita peliporttiin laitettavia MIDI-johtoja kaupoissa ja kysynkin, mitne ne saadaan toimimaan? Omilla ajureillaaan vai miten? Onko minulla toivoa käyttää tuota Graviksen vanhaa liitinhäkkyrää Win 98SE:ssä tai XP:ssä? |
t1amatti 14.06.2004 07:23:51 | |
---|
mitne ne saadaan toimimaan? Omilla ajureillaaan vai miten? Käsittääkseni ne eivät tarvitse ajureita laisinkaan. Lyöt vaan peliporttiin adapterin ja adapteriin midivermeet, ja sitten käynnistät haluamasi ohjelman ja kerrot sille mistä portista midivermeet löytyvät. Ja, kuten aina, 100-varma minä en ole, mutta muistikuvani mukaan ne eivät mitään erillisiä ajureita tarvitse. no näinhän se on. |
Jaz 14.06.2004 08:35:25 | |
---|
|
Jaaba 14.06.2004 09:50:11 | |
---|
Eikös ne ajurit asennu normaalisti siinä äänikortin asennuksen yhteydessä.. Niin, minä jäin ihmettelemään että mistä Windows ja softa tietävät MIDI-tiedon tulevan peliportin kautta. Vasta nyt näin tuolla Control Panelin Multimedia-puolen säädöissä MIDIn mainittavan. Eli väärä hälytys, nothing to see here, move along... Jos tarttet sitä softaa kontrollerin ohjelmoimiseen, niin täältä löytyy: http://www.saunalahti.fi/jsvensk/download/FCB1010Setup.exe Jep, tuon jo latasin, kiitokset! |