Aihe: Akg vs Shure
1 2
zmb
13.05.2004 20:03:26
Kumpi mikki on parempi Akg D 880 vai Shure SM-58?
Ammattilaiset musiikkiliikkeessä sanoo, että Akg D880 on parempi. Vertailua voi tehdä myös muista Akg ja Shuren mikeistä. Mites D112 vastaan beta 52. Taitaa 52 olla parempi.
Setti: kannut: Tama Granstar (6 tomilla) pellit: Meinl, Amun ja Byzance, New Sound krässi, Zild. Oriental trash kiina
SamPpaa
13.05.2004 20:21:13
Mites D112 vastaan beta 52. Taitaa 52 olla parempi.

Parempi ja parempi... Ite tykkään enemmän b52:sta. Kuulosti mun korvaan paremmalta ja ostin, enkä oo katunu.
Rock'n roll will never die!!!
askomiko
13.05.2004 22:34:43
D112 on erilaisempi. Miekin tykkäsin B52:sta enemmän, siinä tuntui olevan hyvään paikkaan sattuva mossahdus-eq valmiina.
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Vilhelmus
13.05.2004 22:57:36

Kun puhutaan ton luokan vehkeistä, kyse on makuasioista eikä "paremmuudesta". Ni.
Puavali
14.05.2004 09:24:53
Kumpi mikki on parempi Akg D 880 vai Shure SM-58?
Ammattilaiset musiikkiliikkeessä sanoo, että Akg D880 on parempi. Vertailua voi tehdä myös muista Akg ja Shuren mikeistä. Mites D112 vastaan beta 52. Taitaa 52 olla parempi.

Mulla on hyvä AKG D880, mutta tutun tututulla on uudempi, joka on aivan paska. Siinä on jostain syystä ihan hirveä bassokorostus, ja ääni menee säröille, vaikka miten ekvalisoisi. Shuren halpaversio on minun suosikkini nykyään omaan lauluuni.
Teemu Tee
14.05.2004 09:32:39
Ammattilaiset musiikkiliikkeessä sanoo...

Niin, ammattilaiset...

Uskoisin eri käyttäjäkuntien ammattilaisten olevan toinen, ehkä luotettavampi taho mielipiteiden antajiksi. Niihin eivät vaikuta niin paljoa maahantuojien pönikkäkampanjat jonkun merkin puolesta, liikkeen erisuuruiset katteet eri merkeille jne.

Taannoin olin ostamassa uutta laulumikkiä ja kyseisessä liikkeessä on myös omaa maahantuontia. Arvatkaapa huviksenne mitä tarjottiin innokkaimmin :-) ???

Liikkeissä on myös paljon todella osaavia, kapitaalista edes hiukan vähemmän välittäviä tyyppejä. Heilläkin on valitetavasti hyvin paljon jumittuneita näkemyksiä jonkin merkin tai mallin puolesta. (mainos alkaa) Siksi mm. muusikoiden.net on aika hyvä paikka avartaa näkemystä. Täällä toisaalta lähes jokainen laite kerää puolesta ja vastaan -mielipiteitä, mutta myös paljon perusteluja. (mainos päättyy)

Kun otetaan vaikkapa mikeistä ns. suuret merkit, kaikilta löytyy hyvää tavaraa. Paras tapa on olla jutuissa musiikkiliikkeen setien kanssa ja saada käyttötestiin kasa tuotteita. Niistä voi löytää helpommin sen oman maun mukaisen.

Yksi ryhmä on vielä aloittelijat, joilla ei ole kokemusta tai vielä kykyä erottaa kovinkaan paljon laitteiden eroja. Tällöin suosittelisin itse aina jonkinlaisen "standardin" hankintaa. Mikeissä Shuren SM58 tai AKG D3700 antaa takuuvarman laulumikin ja korvan kehittyessä voi alkaa katsella sitä itselle sopivampaa sieppoa. Jos on ylipäänsä tarve. Ja vanhasta pääsee kyllä eroon ihan käyvällä hinnalla.
Tyhjän saa pyytämättäkin
dewil
14.05.2004 12:42:02

Word Up Teemu.

eri mikit sopii eri käyttötarkoituksiin.

Esimerkiksi minä etsin bändimme laulajalle keikkatilanteeseen sopivaa mikkiä rundin alussa ihan a-b vertailulla. Kaikkien eri valmistajien asialliset kapulat käteen ja siitä vaan sitten tutkimaan, että mikäkö se sopii kellekkin parhaiten. Toisessa ässä kihahtaa liikaa, toisessa hyvä yläpää, mutta heikko botne jne jne. Mut shuren 58. on hyvä ja tuttu lähtökohta, jos ei ole ihan varma, mistä lähteä liikkeelle. (no siihenhän me sitten tässäkin tapauksessa päädyttiin.)
Raimo
14.05.2004 15:10:09 (muokattu 14.05.2004 15:10:26)

Hyvin sanottu Teemu. Sen verran viel että itse pidän D112:sta PALJON enemmän kuin beta52:sta. Ja tiettyihin tilanteisiin 58 on lyömätön. Ellei 57 sitten toimi paremmin... :)
MJ
14.05.2004 15:40:15
Tuli vain mieleen nuista basarimikkeistä juuri, että tuo b52 on kyllä ihan toiselta planeetalta kuin tuo akg..Ainakin mulle on jäänyyt semmonen käsitys, että tuo AKg on vähän semmonen yhden soundin mikki, kun taas b52 on tullut käytettyä vähän vaikka minkalaisessa musiikkityylissä ja näin. Toki taas voin puhua puuta heinää ja joku alkaa iniseen eq:sta yms yms =) Tämä oli vain mun mielipide.
Raimo
16.05.2004 03:30:30

Tuli vain mieleen nuista basarimikkeistä juuri, että tuo b52 on kyllä ihan toiselta planeetalta kuin tuo akg..Ainakin mulle on jäänyyt semmonen käsitys, että tuo AKg on vähän semmonen yhden soundin mikki, kun taas b52 on tullut käytettyä vähän vaikka minkalaisessa musiikkityylissä ja näin. Toki taas voin puhua puuta heinää ja joku alkaa iniseen eq:sta yms yms =) Tämä oli vain mun mielipide.

Juu...

Kummasti meikä taas saa usein 112:lla (yleensä osana kahden mikin settiä) kelpo tervettä matskua atakkipuolelta talteen ja viiskakkosessa juuri tuo ylämidle- ätäkki- EQ on tehty niin jumalattoman rasittavaksi(liian korkea yms) että sitä on ÄÄRIMMÄISEN rasittava välillä kaivella sit jälkikäteen pois...

Mut jokaiselle jotakin.

Aaa... 112 killerivinkki... olen itseasiassa usein käyttänyt sitä basarin ULKOMIKKINÄ. 10cm reiän ulkopuolella toimii. jos tarvii helvettinapsua, laita joku 421 tai muu esa sisään.

Kännissä kirjoittelu on muuten viihdyttävää, ainakin itselle... Ja Petraxissa ne kännit on aina nastat. :)
Einherjar
17.05.2004 11:52:37

Väärin olet ilmeisesti käsittänyt; ß52 on juuri se yhden soundin mikki ja lisäisimpä vielä, että yhden paikan mikki. Se nimittäin ei oikein toimi mitenkään basarin sisällä ja soundina siitä lähtee yleensä se rokista tuttu tumps. Hevi-mallin tik-naputusta siitä on suorastaan tuskallista hakea.
Akg on siihen nähden monipuolinen ja tuskaton tapaus. Tosin se on ehkä suunniteltu enemmänkin basarin sisälle tungettavaksi...
Tähän mennessä monipuolisimpana tapauksena pidän itse Sennheiserin e602:sta.
lardie
17.05.2004 12:04:26 (muokattu 17.05.2004 12:04:55)

Väärin olet ilmeisesti käsittänyt; ß52 on juuri se yhden soundin mikki ja lisäisimpä vielä, että yhden paikan mikki. Se nimittäin ei oikein toimi mitenkään basarin sisällä ja soundina siitä lähtee yleensä se rokista tuttu tumps. Hevi-mallin tik-naputusta siitä on suorastaan tuskallista hakea.
Akg on siihen nähden monipuolinen ja tuskaton tapaus. Tosin se on ehkä suunniteltu enemmänkin basarin sisälle tungettavaksi...

Kyllä Beta52 toimii niin basarin sisällä, kuin ulkonakin. Beta52:lla saa myös oikein maittavan 'metallinapsun' ja 'lätinän' basarista.
Väittäisin itse, että Beta52 on 'helpompi' mikki. Tarkoittaen siis sitä, että sillä saa pienellä vaivalla kelvollisen soundin. Nämä ovat kuitenkin kovastikin makuasioita...
-extreme action metalcore- www.scorched.org
Raimo
18.05.2004 09:50:52

Niin se meikäläisen vinkki D112:sta basarin kalvon reiän ulkopuolella on käsittääkseni tehtaalta suositeltu juttu... Jokaiselle jotakin.

Kyllä siinä b52:ssa napsua on, mutta ainakin mun mielestä aivan väärällä alueella...

Oli muuten juuri testissä tuo Yamahan Subkick. Mielenkiintoinen tapaus...
veltsu
13.06.2004 19:17:25
Ymmärsinkö "Ekman" oikein, että kaverisi uudempi AKG D880-malli olisi paskempi kuin edellinen malli? Onko muilla kokemusta tästä uudesta AKG:sta, se kun on kovasti maaaaaaaaailmalla kehuttu (mainoskikkaako), ja jopa ehdotettu Shure 58:n tilalle "standardiksi". Itse pähkäilen myös TSM 58:n kanssa - kokemuksia tästäkin? Ompa ainakin halpa.
Puavali
13.06.2004 19:46:07
Ymmärsinkö "Ekman" oikein, että kaverisi uudempi AKG D880-malli olisi paskempi kuin edellinen malli?

Minä ymmärrän, että se kaverin yksilö on rikkinäinen tai siihen on vaihdettu joku väärän mallin kapseli. Hän kuitenkin käyttää sitä lauluunsa, kun hänellä ei toista laulumikkiä ole, ja ääni vahvistuu.
rock777
13.06.2004 22:59:41
Munki mielestä akg d112 on enemmän useamman saundin mikki kuin shure. Kai se shurekin pitää joskus ton d112 lisäks ostaa. Molemmat huippuhyviä mikkejä!
jorma_r
14.06.2004 00:26:19
Oli muuten juuri testissä tuo Yamahan Subkick. Mielenkiintoinen tapaus...

Jatka vaan...
askomiko
14.06.2004 16:56:03
Muuan tutulle laulajalle kaupattiin isokalvoista konkkamikkiä lauluun bändikämpille kun "dynaamisten mikkien kalvo ei kestä rumpujen painetta kuin pari kuukautta."

Oho, aika härskiä. Kuinkahan moni musakaupan myyjä on ihan urpo. Paskat musakaupat-ketjua lukiessa vaikuttaa aika pahalta välillä. :)
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
jorma_r
15.06.2004 08:25:30
Oho, aika härskiä. Kuinkahan moni musakaupan myyjä on ihan urpo. Paskat musakaupat-ketjua lukiessa vaikuttaa aika pahalta välillä. :)

Keskimäärin musiikkikaupat ovat toiseksi huonoimpia kauppoja maailmassa. Huonoimpia tietenkin ovat kännykkäkaupat...

Ärsyttävä tekijä on nimenomaan suruton asiakkaiden kusettaminen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)