Aihe: Monster-vahvistimet
1 2 3 4 5
Exhausted
02.02.2017 08:42:25

joniakaidiot:
Itselläni ei ole kokemusta uudemmista Monster-vahvistimista, mutta pidän todella paljon 1970-1972 valmistetusta TJM 120W Monsteristani. Huollatin vuosia sitten nupin Monsterin tehtaalla ja asennutin samalla master volumen - todella toimiva laite ja tehtaalla loistava asiakaspalvelu!

Porvoon Mankku-studiolla on tällainen, soitin sillä yksissä sessioissa. Miellyttäväsaundinen nuppi, säröä irtosi todella maltillisesti mutta sopi siihen musaan hyvin.
joniakaidiot
02.02.2017 17:03:09

Exhausted: Porvoon Mankku-studiolla on tällainen, soitin sillä yksissä sessioissa. Miellyttäväsaundinen nuppi, säröä irtosi todella maltillisesti mutta sopi siihen musaan hyvin.

Jep, hyvin toimii tuohon mun omaan juttuun kans.
Tuo master-modi on hyvä, jos kaipaa enemmän säröä, tosin sillä mitään metallipörinää saa aikaseks. ;)
Exhausted
02.02.2017 18:43:56 (muokattu 02.02.2017 18:46:41)

joniakaidiot: Jep, hyvin toimii tuohon mun omaan juttuun kans.
Tuo master-modi on hyvä, jos kaipaa enemmän säröä, tosin sillä mitään metallipörinää saa aikaseks. ;)

Muistaakseni tossa koneessa oli tehty sama modi.

Tän biisin alussa kuuluu ehkä parhaiten se saundi (oikea kanava). Olisko ollut Orangen V30-kaappi perässä ja kitarana SG. Kertosäkeessä sitten rouhitaan Rat-pedaalilla. https://open.spotify.com/track/74hyAbl5OT95t86Wo8yGlI
StJerky
03.02.2017 20:27:25
joniakaidiot: Ah, mielenkiintoinen aihe.

Itselläni ei ole kokemusta uudemmista Monster-vahvistimista, mutta pidän todella paljon 1970-1972 valmistetusta TJM 120W Monsteristani.

Minullakin oli joskus 90-luvun alussa sellainen.
Birger
21.04.2017 21:05:34
Mulla on uuden sarjan Monster Pineland 25/15w combo.

Puhtaat on todella hyvät ja etuasteen saa vähän ruttuun kun säätää gainit lähelle maksimia. Volaa kun nostaa niin kompressoituu mukavasti ja orgaanisesti. Erilaisia pedaaleja olen kokeillut ja kaikki ovat toimineet hyvin, sekä säröt, odt ja fuzzit.

Säätövaraa on paljon ja sitä saa kytkimillä vielä muokattua. Lisäksi on power scale potikka jolla päätteen tehoja saa säätää dynaamisesti, joten kotisoittelutkin toimii.

Särökanava on middlepainotteiden ja paksu, mutta omasta mielestäni se alkaa toimia paremmin vasta kun volaa on ja päätettä on avattu. ODT toimii tähänkin kanavaan mutta säröpedaaleista en tässä ole tykännyt. Päätteen saa A tai AB moodiin. KItaran volaa tottelee kiitettävästi.

Marsu soundeja tästä ei irtoa millään (paitsi pedaaleilla puhtaaseen, guru double decker ja S0r0ss pedaaleja tähän olen käyttänyt)

Etuaste toimii niin että särökanava 'summaa' clean kanavan ja särökanavan gainit, eli näiden suhteella saa soundia vielä muokattua.

Palvelu on kaiken puolin ensiluokkaista ja henkilökohtaista niinkuin tämän tyyppiseen kuuluukin ja Juha Mäntymaa varmasti modaa vastetta haluttuun suuntaan. omanikin on kertaalleen modattu kun kytkentä oli kehittynyt valmistumisen ja ekan huollon välissä. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen työn laatuun ja vahvariin. MArsu maailmaa varten tarvitsee kuitenkin toisen vahvarin tai pedaaleja, kaikkea hyvää ei saa yhteen pakettiin. Ja hevimiesten kantsii katsella muualle.
Exhausted
21.04.2017 22:35:05 (muokattu 21.04.2017 22:35:26)

Birger:

Etuaste toimii niin että särökanava 'summaa' clean kanavan ja särökanavan gainit, eli näiden suhteella saa soundia vielä muokattua..

Grade-säätö? Mulla on El Monarcassa sama, enkä ole oikein koskaan hiffannut sen toimintaa kunnolla, muuten kuin että säröä tulee lisää kolmesta eri potikasta. Diggaan kyllä oman Monsterini saundeista edelleen varauksetta. Ostin nyt vielä alle Mesan 4x12" Rectifier -komeron ja botneosasto on massiivinen
Birger
22.04.2017 08:46:55
Tavallaan, tuossa ne on nimetty ride ja more. Säröä tulee oikeastaan neljästä potikasta master vola ja power scale säätää päätesäröä ja noi ride&more sitten yhdessä etuasteiden säröytymistä.
Shredator
22.04.2017 10:17:25

Kieltämättä kiinnostelee tuo El Mocambo kun torillakin pyörii pari oikein nättiä yksilöä. Näistä on vaan vaikea saada tietoa, minkä tyyppisiä vehkeitä nämä ovat? Kokemuksia?
toivase
22.04.2017 13:16:43 (muokattu 22.04.2017 13:18:52)
Shredator: Kieltämättä kiinnostelee tuo El Mocambo kun torillakin pyörii pari oikein nättiä yksilöä. Näistä on vaan vaikea saada tietoa, minkä tyyppisiä vehkeitä nämä ovat? Kokemuksia?

Mulla on ollut El Mocambon kombo 15"-tuumaisella kaiuttimella muutaman vuoden. Aivan loistava peli, jonka upeaa soundia on muutamalla keikalla moni ihastellut. Tervetuloa testaamaan, samalla voi testata ja vertailla El Mariachia, Naylor SD60:tä, Kingsleyn Bastionia tms...

Lisäys: aivan käsittämättömän (ja aivan liian) halvalla mielestäni naitä tarjoavat torilla...
Mänty
11.05.2017 17:32:10
Birger: Mulla on uuden sarjan Monster Pineland 25/15w combo.

Puhtaat on todella hyvät ja etuasteen saa vähän ruttuun kun säätää gainit lähelle maksimia. Volaa kun nostaa niin kompressoituu mukavasti ja orgaanisesti. Erilaisia pedaaleja olen kokeillut ja kaikki ovat toimineet hyvin, sekä säröt, odt ja fuzzit.

Säätövaraa on paljon ja sitä saa kytkimillä vielä muokattua. Lisäksi on power scale potikka jolla päätteen tehoja saa säätää dynaamisesti, joten kotisoittelutkin toimii.

Särökanava on middlepainotteiden ja paksu, mutta omasta mielestäni se alkaa toimia paremmin vasta kun volaa on ja päätettä on avattu. ODT toimii tähänkin kanavaan mutta säröpedaaleista en tässä ole tykännyt. Päätteen saa A tai AB moodiin. KItaran volaa tottelee kiitettävästi.

Marsu soundeja tästä ei irtoa millään (paitsi pedaaleilla puhtaaseen, guru double decker ja S0r0ss pedaaleja tähän olen käyttänyt)

Etuaste toimii niin että särökanava 'summaa' clean kanavan ja särökanavan gainit, eli näiden suhteella saa soundia vielä muokattua.

Palvelu on kaiken puolin ensiluokkaista ja henkilökohtaista niinkuin tämän tyyppiseen kuuluukin ja Juha Mäntymaa varmasti modaa vastetta haluttuun suuntaan. omanikin on kertaalleen modattu kun kytkentä oli kehittynyt valmistumisen ja ekan huollon välissä. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen työn laatuun ja vahvariin. MArsu maailmaa varten tarvitsee kuitenkin toisen vahvarin tai pedaaleja, kaikkea hyvää ei saa yhteen pakettiin. Ja hevimiesten kantsii katsella muualle.

Moi,

Uudessa Pineland sarjassa on mahdollista tilata kone A (American) ja B (British) versiona, jolloin "British Flavour" audiovaste ON hallitseva, tai A/B versiona, jolloin voin varustella esim. Clean asteen A versiona ja Lead asteen B versiona, sekä pääteasteen A tai B versiona.
parek
03.07.2018 11:24:41 (muokattu 03.07.2018 12:04:50)
Olen ehkä sitä mieltä, että ei kannattaisi nettisivuilla pitää "uudet sivut avataaan xxxkuussa 201X" -tekstiä esillä, koska aina kun deadline on käsillä kuukausi (ja lopulta vuosi) vaihtuu uusiin ja sivuja ei koskaan tulekaan. Niitä on lupailtu tulevan jo kohta kolmisen vuotta. Parempi kun ei lupailtaisi mitään.
arijuki
15.12.2018 10:58:33
Käytin Monster nuppini päivityksessä ja on kyllä maukkaat soundit nyt. Samalla ostin mätsäävän kaapin Neo Creambackillä. Eli tällainen setti - 2018 Monster MCS-112 Custom Cabinet with 2016 Monster Pineland 5/10W DCA Head.

Kuva löytyy Monsterin FB sivuilta ja omista kuvista - https://muusikoiden.net/dyn/users/159809.jpg

Juttelin samalla Juhan kanssa ja nyt tuntuu tapahtuvan. Factory muuttaa Forssan keskustaan ja sinne tulee show room myös. Sivut päivittyvät myös, varmaan tammikuusta.
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
parek
16.12.2018 09:32:32
arijuki:
Juttelin samalla Juhan kanssa ja nyt tuntuu tapahtuvan. Factory muuttaa Forssan keskustaan ja sinne tulee show room myös. Sivut päivittyvät myös, varmaan tammikuusta.

Oliko puhettaa minkä vuoden tammikuussa? :)
arijuki
16.12.2018 16:42:13
o0o: Oliko puhettaa minkä vuoden tammikuussa? :)

No ainakin Factory oli jo siirtymässä koska vanhasta, missä siis kävin, puuttui valtaosa vehkeistä ja muutto oli siis käynnissä. Eiköhän ne sivut tulisi samalla kun uusi Factory aukeaa :-)
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
heinovi1
13.01.2019 15:36:18
Olen itse ollut vuosien varrella Juha Mäntymaahan yhteydessä kaksi eri kertaa sähköpostitse. Molemmissa tapauksissa oli kyse jo vuosia vanhan käytetyn Monsterin hankkimisesta ja halusin kysellä tarkkaan tekniset tiedot, valmistajan suosituksia putkiksi, kauttimeksi, käyttöohjeita, säädinten toimintaa jne. Molemmilla kerroilla sain vastaukset sähköposteihini viikonloppuisin saman vuorokauden sisällä vaikka viestini olivat A4 arkin pituisia sisältäen myös kuvia ja lisäkysymyksiä. Valmistajan vastaukset olivat kattavia ja erittäin ystävällisiä, sisältäen liitteenä myös nimelläni varustetut käyttöohjeet molempiin vahvistimiin. Ottaen huomioon, että en ole tuonut eläessäni euroakaan Monsterin kassakoneeseen, tämä on poikkeuksellisen hyvää palvelua. Oma oletukseni on, että tässä on kyse suurelta osin "rakkaudesta lajiin" sekä oman työn jälkensä takana seisomista koko sen elinkaaren ajan. Palvelu yhdessä vahvistinten laadun kanssa tosin on kääntänyt tilannetta siten, että harkitsen vakavasti hankkivani oman vahvistimen myös suoraan valmistajalta.
Laulava Kylätohtori
13.01.2019 17:13:43
heinovi1: Olen itse ollut vuosien varrella Juha Mäntymaahan yhteydessä kaksi eri kertaa sähköpostitse. Molemmissa tapauksissa oli kyse jo vuosia vanhan käytetyn Monsterin hankkimisesta ja halusin kysellä tarkkaan tekniset tiedot, valmistajan suosituksia putkiksi, kauttimeksi, käyttöohjeita, säädinten toimintaa jne. Molemmilla kerroilla sain vastaukset sähköposteihini viikonloppuisin saman vuorokauden sisällä vaikka viestini olivat A4 arkin pituisia sisältäen myös kuvia ja lisäkysymyksiä. Valmistajan vastaukset olivat kattavia ja erittäin ystävällisiä, sisältäen liitteenä myös nimelläni varustetut käyttöohjeet molempiin vahvistimiin. Ottaen huomioon, että en ole tuonut eläessäni euroakaan Monsterin kassakoneeseen, tämä on poikkeuksellisen hyvää palvelua. Oma oletukseni on, että tässä on kyse suurelta osin "rakkaudesta lajiin" sekä oman työn jälkensä takana seisomista koko sen elinkaaren ajan. Palvelu yhdessä vahvistinten laadun kanssa tosin on kääntänyt tilannetta siten, että harkitsen vakavasti hankkivani oman vahvistimen myös suoraan valmistajalta.

Aah, wanhan liiton työmoraalia. Se on katoava kansanperinne se.

Tulee mieleen mies, joka teki huopakattoa mulle. Yhdessä kohdassa mietti, että olisi voinut sen kohdan paremminkin tehdä. Sanoin, että sehän on hyvä, antaa olla. Mutta ei kuulemma kelvannut hänelle, joten uudestaan tehtiin. Ja siis urakkapalkalla, joten se oli vain äijän omasta tilipussista pois.

Asiasta sen verran, että harmillisesti ei ole ikinä päässyt Monstereita testasmaan, vaikka mielenkiintoisia pelejä ovat.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
parek
01.05.2019 10:55:05
Mänty:
- 2016 alkuvuodesta täysin uudistuva sivustoni tulee sisältämään laadukkaat soundisämplet, kuvasarjat ja tuotteiden hintahaarukan optioista riippuen

Ihan ystävällisesti tiedustelen, että mahtaakohan uusia sivuja olla oikeasti koskaan tulossa? Helpottaisi kummasti tilanteissa kun on ostohousut jalassa.
iec
01.05.2019 13:59:33

o0o: Ihan ystävällisesti tiedustelen, että mahtaakohan uusia sivuja olla oikeasti koskaan tulossa? Helpottaisi kummasti tilanteissa kun on ostohousut jalassa.

Jos on ostohousut jalassa, niin soita sinne tai laita sähköpostia. Älä anna nettisivujen olla esteenä. Se on eri asia herääkö muilla ostohalut nettisivujen perusteella vai ei.

Toiset keskittyvät siihen oikeaan tekemiseen enemmän kuin nettisivuihin. Minä ostan mieluummin taitavalta vahvistimen rakentajalta, joka ei viitsi päivitellä nettisivuja kuin sellaiselta joka tekee hemmetin hienot nettisivut, mutta ei osaa rakentaa vahvistimia ;)

Ymmärrän kyllä, että monelle huonot/päivittämättä jääneet nettisivut ovat "no go" kun mietitään mistä ja mitä ostetaan. Tämä asia on varmaan yrittäjän oma ratkaisu miten ajan ja resurssit käyttää. Tuossa olisi varmasti jollekin tällä foorumilla pyörivälle nettisivuammattilaiselle hyvä paikka antaa tarjous omista palveluista. Kukapa tietää millainen diili Monster-vahvistimilla on tällä hetkellä verkkosivuistaan. Kuulin tuossa eräältä pienyrittäjältä, että iso palveluntarjoaja yritti jopa nyhtää rahaa siitä että päivittävät sivut html5-koodiin vanhasta koodista jota itse ovat ylläpitäneet. Olivat sitten todenneet että ei tarvikaan maksaa, kun yrittäjä kysyi että pitääkö hänen siis maksaa siitä palvelusta vielä lisää, että korjataan koodia, vaikka sopimuksessa lukee että sivujen toiminnan varmistaminen kuuluu perusmaksuun. Yrittäjä ei nimittäin ole erikseen pyytänyt että tehdään JavaScriptillä yms mitään. Palvelun tarjoaja oli ihan itse koodannut sivut sillä, vaikka html5 on ollut jo pitkään tiedossa ja käytössä... :D
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
parek
01.05.2019 15:58:00
iec: Jos on ostohousut jalassa, niin soita sinne tai laita sähköpostia. Älä anna nettisivujen olla esteenä. Se on eri asia herääkö muilla ostohalut nettisivujen perusteella vai ei.

Kyllä ne nettisivut on isona esteenä. Ei minua sähköpostilla vakuuteta tilaamaan vahvaria. Kyllä ne videot, äänet, kuvat ja optiot hintoineen on ihan täysin oleellinen asia, että oma kiinnostus herää uuden vahvarin tilaamiseen. Toistaiseksi ostoaikeeni koskee vain vanhempia malleja, koska niistä tiedän mitä olen ostamassa.

Uusista vahvareista näyttää lukevan pääasiassa, että niitä saa american ja british soundisina. Ei toi tieto yksinään itselle kyllä ihan riitä. Mulla on yksi Monster ja ei se kuulostanut lainkaan siltä mitä aikanaan ne tekstikuvaukset sivuilla antoivat ymmärtää. Sokkona käytettynä hankin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)