Aihe: Tuottaja hoi!
1
Aleksir18
16.04.2017 11:16:44
Hei. Olen aloitteleva räppäri ja musanteko ei taida olla minulle helpoin kun biittien teosta puhutaan. Itselläni olis paljon räpättävää mutta tuottajaa ei vielä ole. Hirveän kaupallista settiä en tee ja itselläni on tosi omalaatuinen laulusisältö. Olen kokeillut kyllä musantekoo abletonilla ja lmms -ohjelmilla mutta siitä ei ole ikinä tullut mitään.
simohovari
18.04.2017 07:54:14
Asia selvä
http://www.joosua.fi
Aleksir18
18.04.2017 22:11:00
Spedemix: No treenaat vaikka ensin sitä räppäämistä (ennen kaikkea flowta) paremmaksi niin sitten voidaan kattoa uusiksi. Ei meinaan ollu nuo sun SC-pätkät kauhean vaikuttavan kuuloisia. En puhu biittien laadusta, puhun räpin laadusta. Miksaamalla/tuottamalla musastasi ei vielä tässä kohtaa osaamistasi paremmaksi tule. Treenaat vaikka viisi vuotta joka päivä räppäämistä (sittenhän sä olet vasta 22-vuotias), ja katotaan sitten.

mä tiedän et noi sc pätkät on säälittävii ja kyllä pitää harjoitella mutta haluisin silti saada musaa soundcloudiin tässä välissä silti mut kai mun vaa täytyy ite opetel tekee biittei, monien vuosien työ siis edessä.
MC JoJo
17.05.2024 14:16:20
Aleksir18: mä tiedän et noi sc pätkät on säälittävii ja kyllä pitää harjoitella mutta haluisin silti saada musaa soundcloudiin tässä välissä silti mut kai mun vaa täytyy ite opetel tekee biittei, monien vuosien työ siis edessä.

Kai olet ymmärtänyt että jos etsit tuottajaa se on eri asia kun etsiä biitin tekijää. Jos tarvitsee biittejä, niitä löytyy halvalla niin monelta tekijältä että aivan varmana löytyy jokaiselle jotain. Tuottajat kuten minä, katsomme isompaa kuvaa, artistin taso, brändin rakentaminen, markkinallisuus, tyyli jne. Kukaan tuottaja ei halua tuottaa kappaletta/artistia millä ei ole potentiaalia. Jos saat hyvän biitin ja räppäät siihen miksausvaiheessa (jos tuottaja hoitaa myös tämän) mikäli rytmitys, versen pituudet, tahti, flow ei ole hyvä se on homma alusta. Ennenkuin aletaan tuottamaan, (säveltämään, sanoittamaan, sovittamaan, äänittämään, miksaamaan, masteroimaan) Niin tekniikka pitää olla kunnossa. Valmis studiolaatuinen demo on tasan niin hyvä kuin sen äänittänyt artisti on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)