Siege 08.04.2017 20:23:00 | |
---|
Eli ongelma on selkeä latenssi soittaessa koneelle kitaraa, ei tule yhtään mitään. Eikä auta ASIOt asiaan. Kolme eri vanhahkoa konetta käytössä, Audacity ja Audition niissä. Onko mitään hyviä käytännön vinkkejä? Auttaisiko ulkoinen äänikortti asiaan? Voisi kuunnella koneelta/kortilta reaaliaikaista soittoa ja taustoja koneelta samanaikaisesti äänittäessä? |
anapena 08.04.2017 21:34:31 | |
---|
Ulkoinen kortti varmaan auttaa, saisitko mistään lainaksi tai muuten testiin ennen hankintaa? Vanhallakin koneella pärjää, jos monitoroit sisään menevää soittoa ennen konetta. Bufferit voi silloin olla isot ja löysät=helppo homma koneelle TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Krice 09.04.2017 16:04:25 | |
---|
Jos kone ei ole supertietokone niin nauhoittaessa hardware/direct monitorointi eli ääntä ei kierrätetä softan kautta. Sen jälkeen latenssi ei haittaa. Tuon vuoksi myös kannattaa välttää mallintavia softavahvistimia, ellei niitä sitten käytä efektinä jälkikäteen. |
Ensimmäinen Steel seriesin ulkoinen äänikortti ei ainakaan vienyt latenssia mennessään.. Varsin mielenkiintoista, että koneilla äänittämisestä ei omalla kohdalla näytä tulevan mitään. |
Vessajono 17.04.2017 20:51:09 | |
---|
Krice: Jos kone ei ole supertietokone niin nauhoittaessa hardware/direct monitorointi eli ääntä ei kierrätetä softan kautta. Sen jälkeen latenssi ei haittaa. Tuon vuoksi myös kannattaa välttää mallintavia softavahvistimia, ellei niitä sitten käytä efektinä jälkikäteen. En tiennytkään et mun kaheksangiganen i5 -MBP on supertietokone. Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 195 |
penatuna 18.04.2017 10:36:13 | |
---|
Siege: Ensimmäinen Steel seriesin ulkoinen äänikortti ei ainakaan vienyt latenssia mennessään.. Varsin mielenkiintoista, että koneilla äänittämisestä ei omalla kohdalla näytä tulevan mitään. Panostaisin edes vähän laadukkaampaan äänikorttiin, esim. Focusrite Scarlett 2i2. Edullisemminkin lähtee ihan ok interfaceja. Ihan halvimmista ei sitten taas tule kuin murheita ja tietokoneiden äänipiirit ovat vielä huonompia äänityskäyttöön. |
sepisti 18.04.2017 12:45:17 | |
---|
Vessajono: En tiennytkään et mun kaheksangiganen i5 -MBP on supertietokone. Samaa mietin. Mulla on kaksi vuotta vanha MBP ja hyvin onnistuu... https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |
Henri Henri Olavi 18.04.2017 12:56:22 | |
---|
sepisti: Samaa mietin. Mulla on kaksi vuotta vanha MBP ja hyvin onnistuu... Mulla 2011-vuoden malli ja hyvin onnistuu. Macit on superkoneita. K.F.S. is the Only Law |