Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musta Paraati
1
jannu
12.06.2004 17:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diggarit ilmoittautukoon!
 
Musta Paraati, tuo 80-luvun alun kotimaisen synkistelyn kirkkain jalokivi, jaksaa edelleen kuulostaa tuoreelta.
Meikäläisen Musta Paraati-diggailu alkoi lukioaikoina kun kuulin joltain kokoelmalta "Romanssin". Siitä sitten pari vuotta myöhemmin sain hankituksi Peilitalossa-LP:n remasteroidun cd-painoksen, jolta löytyy bonuksena bändin sirpaleisen lopunajan tuotokset. Bonusbiiseillä laulaa mm. Njassa.
 
Allekirjoittaneen näkemys bändistä kirkastui entisestään tässä päivänä muutamana, kun tulin hankkineeksi Maj Karman Kauniiden Kuvien Musta Paraati-EP:n. Maj Karma kyllä rutistaa vanhat rallit hyvin itsensä näköisesti, jopa imartelevan kovalla meiningillä. Siitäkin huolimatta jäin jotakin kaipaamaan.. Tribuutista jäi uupumaan se hulluus jonka MP:ssa sai aikaan Joren mielipuolisen maaniset vokaalit. Ylppö kuulostaa Ylpöltä, mutta Jore kuulostaa sekopäältä.
 
Lihaa mumoille - geriAtria
----------------
TIISTAI
The Dessert Sessions
Henko
12.06.2004 18:18:00 (muokattu 12.06.2004 18:18:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä ilmoittaudun. On harvinaisen kalmanhajuista musiikkia. Suruajan toisella levyllä Nekropolilla, mikä ilmestyy tän kuun lopulla, on muuten Mustan Paraatin coveri. Toinen Puoli nimeltään. Se biisi on Paraatin ekalta demolta, ja ne jätti sen jostain syystä levyttämättä. Ja Mustan Paraatin rumpali Ykä on sillä biisillä vierailevana rumpalina :)
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
sikanaama
12.06.2004 19:06:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tässä kuukausi pari sitten kun ostin tuon Karman Musta Paraati levyn niin rupesin kiinnostumaan. Tässä kolmisen viikkoa sitten tuli hankittua tuo remasteroitu Peilitalossa cd. Hurjia piisejä heillä. Pelottavia ja ahistavia. Helevetin hyviä.
 
Kananmuna on kaikista soikein
1960-1980
12.06.2004 22:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä pidän kovasti, mutta täytyy sanoa, että minulle Mana Mana on SE suomisynkistelybändi.
 
Maj Karman Kauniit Kuvat muuten soittaa Mustaa Paraatia 22.7 Semifinalissa.
 
Blue Moon
12.06.2004 22:40:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta Paraati -- Maj Karman Kauniit Kuvat
 
Musta Paraati tuli mulle heti mieleen, kun MKKK:ta ensimmäisen kerran kuulin ja ookin siitä asti odottanut tällaisen ketjun näkeväni.
 
Sinänsä ei tommonen kama kiinnostanut ihmeemmin silloin 80-luvulla ja nyt vielä vähemmän mutta kiva nähdä, että Musta Paraati saa sekin huomiota.
 
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Henko
13.06.2004 12:44:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta en minä niistä Karmojen versioista oikeen innostunut.
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
jalmarus
13.06.2004 21:03:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miullapa onkin peilitalossa musiikkivideo, aika tylyä tavaraa.
 
You bastards!!!
Artu Pupunuss
13.06.2004 22:57:17 (muokattu 13.06.2004 22:58:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suruajan toisella levyllä Nekropolilla, mikä ilmestyy tän kuun lopulla, on muuten Mustan Paraatin coveri. Toinen Puoli nimeltään. Se biisi on Paraatin ekalta demolta, ja ne jätti sen jostain syystä levyttämättä. Ja Mustan Paraatin rumpali Ykä on sillä biisillä vierailevana rumpalina :)
 
Ei helvetti, Suruaika, tuo suomalaisen goottirockin Dr. Bombay raiskaamassa Mustaa Paraatia! Toivottavasti ei tarvitse koskaan kuulla tuota.
 
Musta Paraati on ilman muuta yksi kaikkien aikojen parhaita (suomalaisia) bändejä ainakin mulle.
 
What doesn't kill you, makes you wanna die!
Fuzzball
14.06.2004 10:46:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä siitä voisi sanoa,että on pelottava bändi..."mutta mahdoton yhtälö on mahdoton yhtälö"..Diggaan..
 
Tossun alla oleva tohvelieläin.
salmivaara
14.06.2004 11:51:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistava bändi, ei voi muuta sanoa.
 
Jos ei MKKK:n versioinnit iske, niin etsikääpä jostain käsiinne Forca Macabran luenta aiheesta Muukalainen.
 
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Antiharras
14.06.2004 13:07:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei helvetti, Suruaika, tuo suomalaisen goottirockin Dr. Bombay raiskaamassa Mustaa Paraatia!
 
Muhaa... :D Nooh, ei ne nyt NIIN huonoja ole.
Mutta aiheeseen palatakseni, ilmoittaudun vannoutuneeksi Paraati-diggariksi. Mikään muu bändi ei tähän mennessä ole saanut aikaan samanlaista puristusta rintakehässä... häiritsevää, kertakaikkiaan häiritsevää. Siis hyvällä tavalla.
 
-...there are brighter sides to life And I should know, because I've seen them But not very often...-
Henko
14.06.2004 13:38:52 (muokattu 14.06.2004 13:40:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei helvetti, Suruaika, tuo suomalaisen goottirockin Dr. Bombay raiskaamassa Mustaa Paraatia! Toivottavasti ei tarvitse koskaan kuulla tuota.
 
No äläs nyt vielä sano, kuuntele ensin. Kun kokoonpanostakin on yli puolet vaihtunut ja koneen tilalla on elävä rumpali. Meininki on kyllä muuttunut. Sitä paitsi, onhan tolla coverilla ite Mustan Paraatin alkuperäinen rumpali antamassa siunauksensa.
 
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Vessajono
25.05.2015 18:53:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olet kirjoittamassa yli 3997 päivää vanhaan aiheeseen ja ihan syystä, koska bändi puuhaa comebackia Herra Ylppö keulillaan ja nyt olis tarjolla peräti uutta musaakin jo: http://www.soundi.fi/uutiset/milta- … aan-kaksi-uutta-biisia-kuultavissa/
 
Herättääkö mietteitä? Mä olin ihan varma että tulossa on jotain hyvin voimaperäisesti oksennusta suuhun nostavaa mutta vaikka nyt en ihan riemusta kilju niin paljon vähemmän paskoja noi biisit kuin mitä olisi saattanut olettaa.
 
Uskaltaisin jopa myöntää, että en ole tykännyt näin paljoa mistään mihin on liitetty Ylpön nimi sen jälkeen kuin MKKK:n Metallisydän julkaistiin.
 
Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura.
järjestyssäännöt
25.05.2015 20:54:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paskaa :D
ei oo virhe
 
jukkajylli
26.05.2015 07:06:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

järjestyssäännöt: Paskaa
 
Niin olet.
 
And it's just a waste of time..
elsewhere
26.05.2015 11:38:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin potkii uusi materiaali. Minusta parasta kotimaista synkiömusiikkia iäisyyksiin.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
slowdive
06.09.2018 14:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän bändi palaa taas, tällä kertaa englanninkielisenä ja Jyrki 69 laulajanaan. En tiedä onko tuosta uutistoitu aiemmin, mutta itse törmäsin uutiseen vasta tänään kun tuo "The Leader" nettiin putkahti. Jotenkin heti arvasi tuosta yhdistelmästä kun otsikon pelkästään näki, että tästä kukaan ei sitten tykkää ja kaikki on muutenkin pilalla.
 
Mun mielestä tuo oli ihan OK. Musta Paraati nyt mulle muutenkin tarkoittaa melkolailla samaa kuin "Peilitalossa". Livenä en ole mitään kokoonpanoaan nähnyt, eikä muu materiaali oikein ole vakuuttanut, niin en jotenkin jaksa pitää pyhäinhäväistyksenä mitään mitä bändi näin 35 vuotta myöhemmin tekee. Hienoa että luovuutta ja intoa piisaa.
 
Alkuperäinen Johtaja on mun mielestä ihan hirvittävä veto, suurimmaksi osaksi johtuen Njassan laulusuorituksesta. Siihen nähden Jyrkin ulosanti on kyllä todellakin hunajaa korville. Ei tuolla vielä kuuhun mennä, mutta ihan postitiivinen odotus tuosta kyllä jää.
 
Tykkäsin siitä parin vuoden takaisesta uudesta biisistä myös mikä ainakin Radio Rockilla silloin soi. Vaikka en Ylppö-fani ole, niin tuossa yhteydessä toimi kyllä.
 
"one good thing about music, when it hits you feel no pain" (bob marley)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «