styrox 12.06.2004 09:15:41 | |
---|
Olisiko jotain ehdotonta "ässää" kotinauhoituksiin.Pitäis saada halvalla 500-1500 erkkiä? |
PIM 12.06.2004 11:33:58 | |
---|
Aika laajan hintahaitarin heitit. 500 eukolla ei saa vielä juuri mitään ja 1500 saa jo vaikka mitä. Osaisitko yhtään selventää että mitä instrumentteja aiot äänittää ja mitä kaikkea (esim. kuuluuko monitorit ja mikit tuohon budjettiin) tuolla rahalla pitäisi saada. Päivän tarjous: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e |
askomiko 12.06.2004 15:15:10 (muokattu 13.06.2004 19:49:38) | |
---|
Jos ei ole mitään kamoja, ja tartteis 1500e saada poltettua, niin hommaisin ensin kajarit, seuraavaksi äänikortin, sitten mikin. Kajareita tarvitsee aina, ja niihin on hyvä totutella mahdollisimman paljon. Siksi ne ensin. Kiva fiilistellä hyvää musakkia paremmilla kajareilla. Äänikorttia tarvitsee, jos meinaa ääntä saada sisään tai ulos. Se ennen mikkiä sen takia, että suhinaton ääni on mukavampi kuunnella, ja mikillä ilman äänikorttia.. niin. Mikki sitten. Ensialkuun vaikkapa Shure SM57, joka on pätevä perusmikki, eikä menetä hyödyllisyyttään vaikka löisit budjettiin miljoonan lisää. |
jorma_r 12.06.2004 19:16:58 (muokattu 12.06.2004 19:17:13) | |
---|
Pitäis saada halvalla 500-1500 erkkiä? Jos löydät jostain todella halvalla - esim. 1500 erkkiä hintaan 500 € - kerro ihmeessä mistä. |
Jormaz 13.06.2004 03:35:25 | |
---|
Jos löydät jostain todella halvalla - esim. 1500 erkkiä hintaan 500 € - kerro ihmeessä mistä. Tolla budjetilla ei kyllä uusia ainakaan saa. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
dewil 13.06.2004 14:15:50 | |
---|
Mitä ihmiset yrittävät vittuilullaan sinulle nyt kertoa on... Ota ensin selvää tarpeistasi, niin on helpompi jeesata. |
Totta juu. Tarpeetonta kuraa levitin yllä. Oletko siis etsimässä jotain valmista purkkia "jossa on kaikki" vai joitain laitteita esim. tietokoneen kaveriksi? |
Shagrion 02.12.2004 18:43:26 | |
---|
Christians to ashes, angels to dust |
Teemu Tee 03.12.2004 09:28:53 (muokattu 03.12.2004 09:30:58) | |
---|
Tyhjän saa pyytämättäkin |
Torniojaws 03.12.2004 09:46:52 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-169899.html pääseekö tuollaisilla tarvikkeilla alkuun jos löytyy ohjelma koneelta valmiiksi? tarviiko tuohon jotain ostaa lisäksi? en ole ku näin aluksi kitaroita äänittämässä ja myöhemmin aattelin hommata synät tuohon kaveriksi. Passiivikaiuttimiin tarvitset vielä erillisen vahvistimen. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Säätäjä 03.12.2004 10:07:38 (muokattu 03.12.2004 10:10:45) | |
---|
Joo hanki mielummin semmoset behkut jonka numeron jälkeen on peen tilalla aa perässä. Loud fucker! |
Torniojaws 03.12.2004 10:09:57 | |
---|
Eikös nuo kyseiset behkut ole aktiiviset...? BxxxA = aktiivinen BxxxP = passiivinen "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
Säätäjä 03.12.2004 10:12:31 | |
---|
BxxxA = aktiivinen BxxxP = passiivinen Joo tsori, tajusin sen just samalla hetkellä kun olin lähettäny kirjoitukseni, mai misteik. Loud fucker! |
djtremolo 03.12.2004 16:35:07 | |
---|
- kuulokkeista en sano muuta kuin että AKG 240 olis varmaan kokonaisedullisempi hankinta jatkoa ajatellen Näistä kuulokkeista äänityskäytössä olen sitä mieltä, että suljetut luurit ne olla pitää, jos jotain äänittää mikillä (varsinkin laulua konkkamikillä). Alkuperäiset kysyjän esittelemät olivat suljettua mallia, mutta akg240 oli muistaakseni puoliavoimet. Impedansseista en ihan varmaksi muista, mutta niin kai se oli, notta pieniohmiset kuulokkeet vaativat luurivahvistimelta (tai mikserin luurilähdöstä tms) enemmän virtaa. Noissa kysytyissä oli 64ohm, eli jos löytys isommalla ohmimäärällä, niin varmaan saisi enemmän hönkää eikä tarvi sitä luurivahvistinta heti ostaa :) Oliko ne alkuperäisen kysyjän luurit hyvät muuten, siihen en kommentoi mitään, kun en tiedä. -z- Minä en siguista perusta. |
SaBer 03.12.2004 18:27:14 | |
---|
Näistä kuulokkeista äänityskäytössä olen sitä mieltä, että suljetut luurit ne olla pitää, jos jotain äänittää mikillä (varsinkin laulua konkkamikillä). Alkuperäiset kysyjän esittelemät olivat suljettua mallia, mutta akg240 oli muistaakseni puoliavoimet. Paitsi jos niitä käyttää miksaukseen... Hieman ot, mutta modasin juuri peltoreihin Hong Kongin 6e luurit sisään. Tuli yllättävän hyvä. Impedansseista en ihan varmaksi muista, mutta niin kai se oli, notta pieniohmiset kuulokkeet vaativat luurivahvistimelta (tai mikserin luurilähdöstä tms) enemmän virtaa. Noissa kysytyissä oli 64ohm, eli jos löytys isommalla ohmimäärällä, niin varmaan saisi enemmän hönkää eikä tarvi sitä luurivahvistinta heti ostaa :) Mitä pienempi impedanssi ==> sen enemmän virtaa kulkee läpi ==> yleensä enemmän ääntä (riippuu herkkyydestä) Eli päinvastoin. "En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies |
Shagrion 03.12.2004 19:23:01 (muokattu 03.12.2004 19:31:13) | |
---|
Christians to ashes, angels to dust |
Torniojaws 03.12.2004 23:18:58 | |
---|
Ediroleista täällä on puhuttu vain pahassa. Siinä määrin, etten itse kyllä ostaisi niitä. "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
pkhlo 04.12.2004 23:41:43 (muokattu 04.12.2004 23:49:20) | |
---|
Näistä kuulokkeista äänityskäytössä olen sitä mieltä, että suljetut luurit ne olla pitää, jos jotain äänittää mikillä (varsinkin laulua konkkamikillä). Alkuperäiset kysyjän esittelemät olivat suljettua mallia, mutta akg240 oli muistaakseni puoliavoimet. Nää onpi näitä mielipide- / käyttötarkotusjuttuja mut ite speksaisin jotain muuta kun suljettua luuria. Syistä että: 1. Lauloin tossa just yhden session, missä piti laulaa vähän pahempia stemmoja. Ekaa kerta joutu vetään ns. Bryan Adamsilla eli vaan toinen luuri korvalla. Käytössä oli kahdenlaisia suljettuja luureja (Senkun HD 25 ja AKG:n 240). Laulelin Roden ykköseen ja vaikeaa oli. Oma avoin Beyerdynamicin DT 311 luuripolitiikka olis toiminu paremmin, kun ois kuullu ittensä. 2. Olen nelisilmä, silmälasikäärme ja rillipiru. Kokemukseni AKG:n ja Sennheiserin suljetuista luureista ovat kaikki tässä suhteessa negatiivisesti sävyttyneitä. Kaikki kohtaamani suljetut luurit painaa korvaa silmälasien sangan avustamana. 3. Jos luurilla ei tarvi tehä keikkaa, niin miksi sen pitäis olla suljettu? Oon joskus tehny yhden äänityssession TODELLA hyvillä luureilla, Staxin 4040 -setillä. Ei muuten painanu mistään ja tykkäsin ihan mahdottomasti. Ulkopuloiset akustiset äänet äänet vuotivat tosi mukavasti korvaan. Ehkä sekin joskus on plussaa? Hintakin tosin on aivan käsittämätön. Joka tapauksessa, lähtökohtia voipi olla tässäkin hommassa hiukan erilaisia. Omista luurestani olen kovasti tykännyt Beyerin halpisssetti istuu päähän eikä paina korvia. Jonkun mielestä soundi voi olla hiukan "hifi" mutta toimii mun mielestä aikas hyvänä kuulokereferenssinä. EDIT: Niin ja se mun pointtini, jonka unohdin pikkusievässä tuoda julki oli se, että kuinka vitusti ne taustat muka vuotaa niistä luureista sinne teijän isoihin konkkiin, kun ei oo häirinnyt vielä itteä? Pastilli?
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit. |
tkbass 06.12.2004 16:23:15 | |
---|
Lisäksi hankkisin jonkun kivan pikku putkietuasteen, esim. DBX, ART tai budjettisyistä vaikka sitten Behringer. Anteeksi tämä on varmasti todella idiootti ja tyhmä kysymys mutta kysynpä kuitenkin... mikä on toi etuaste mistä kovasti puhutaan joka paikassa? |
kapako 06.12.2004 16:36:39 | |
---|
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa. |