Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 513 14 15 16 1723 24 25 26 27
TTV
19.02.2017 18:37:01
Shredator: Siinä lisää räpellystä Torpedolla jos jota kuta kiinnostaa...Ketjulla kitara-Mesa Mk IV-Torpedo mennään. Ei jälkiequttelua tai muuta.

https://www.youtube.com/watch?v=bRpq7GFsxzQ&feature=youtu.be

Hieno veto, jätkä osaa soittaa ja loihtia saundit :-)

Kyllä täytyy sanoa, etttä tää Torpedo LIVE on kyllä just se "must have gear" jokaiselle kotisoittajalle. Koko viikonloppuna en oo laittanu AX8:iin edes sähköjä päälle, kun tää Bugaboo+LIVE-ketju on vaan niin sairaan hyvän kuuloinen. Vahvistimen ominaisuudet ja säädettävyys pääsevät nyt valloilleen, kun kuorma ja kaappi ovat kunnossa. Toki vahvistin kuulostaa hyvältä ihan oikeankin kaapin kautta, mutta kotisoittovolumeilla ei ihan vielä olla taivaissa, kun vertaa tämän LIVEn kanssa soitteluun. Ja tietenkin mun tapauksessa soittelu on kuulokkeisiin. Monitorien kautta soittaminen on myös vallan jees, mutta kun oon tottunut kuulokesoittoon, niin tässä se parhaus just tulee vastaan. Ja edelleen, täysin erilaiset fiilikset tuntumassa ja saundissa kuin mitä resistiivisellä kuormalla ja C.A.B.illa soitettaessa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Shredator
19.02.2017 18:51:45

TTV: Hieno veto, jätkä osaa soittaa ja loihtia saundit :-)

Kyllä täytyy sanoa, etttä tää Torpedo LIVE on kyllä just se "must have gear" jokaiselle kotisoittajalle. Koko viikonloppuna en oo laittanu AX8:iin edes sähköjä päälle, kun tää Bugaboo+LIVE-ketju on vaan niin sairaan hyvän kuuloinen. Vahvistimen ominaisuudet ja säädettävyys pääsevät nyt valloilleen, kun kuorma ja kaappi ovat kunnossa. Toki vahvistin kuulostaa hyvältä ihan oikeankin kaapin kautta, mutta kotisoittovolumeilla ei ihan vielä olla taivaissa, kun vertaa tämän LIVEn kanssa soitteluun. Ja tietenkin mun tapauksessa soittelu on kuulokkeisiin. Monitorien kautta soittaminen on myös vallan jees, mutta kun oon tottunut kuulokesoittoon, niin tässä se parhaus just tulee vastaan. Ja edelleen, täysin erilaiset fiilikset tuntumassa ja saundissa kuin mitä resistiivisellä kuormalla ja C.A.B.illa soitettaessa.

Kiitos kiitos. Täytyy sanoa että on kyllä Axekin jäänyt vähälle soitolle tämän Torpedon hankkimisen jälkeen. Toisaalta Torpedollakin tulee turhan usein tukeuduttua tuttuihin kaappeihin. Ehkä pitäsi kokeilla enemmän...
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
TTV
19.02.2017 19:02:52
Shredator: Kiitos kiitos. Täytyy sanoa että on kyllä Axekin jäänyt vähälle soitolle tämän Torpedon hankkimisen jälkeen. Toisaalta Torpedollakin tulee turhan usein tukeuduttua tuttuihin kaappeihin. Ehkä pitäsi kokeilla enemmän...

Kyllä, mulla on käytännössä 3 kaappia käytössä (Diezel, ENGL ja One), joihin samalla vahvistimella ajettuna voi muuttaa saundia aika hemmetin näppärästi. Tässä LIVEssä tuo vahvistimen dynamiikka tulee todella hyvin esille, kun soitteleen eri kitaroilla; pienetkin potikan muutokset vaikuttavat todella kuultavasti loputulokseen. Puhtaasti mallintavalla signaaliketjulla ainakin mun HiGain-setupit ovat huomattavati neutraalimpia kitaroiden suhteen. Taitaa päätyä Ax8 pelkäksi efektilaitteeksi tuohon signaalikejtuun :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
RaskasMielinen
20.02.2017 01:17:44

Shredator: Kiitos kiitos. Täytyy sanoa että on kyllä Axekin jäänyt vähälle soitolle tämän Torpedon hankkimisen jälkeen. Toisaalta Torpedollakin tulee turhan usein tukeuduttua tuttuihin kaappeihin. Ehkä pitäsi kokeilla enemmän...

Two Notesin BlendIR-softalla saa käsittääkseni yhdisteltyä kaappeja/mikityksiä eli mahdollisia kombinaatioita on lähes rajattomasti. En ole kokeillut. Lisäksi Torpedoissa toimii myös kolmansien osapuolten impulssit. Mulla on läjä Ownhamnerin impulsseja Liveni edellisen omistajan jäljiltä. Hyvin toimivat nekin. Kuitenkin jo Liven peruskattauksessa löytyy valtava määrä kokeiltavaa. Suosittelen punaviinipönikkää, aikaa ja ennakkoluulottomuutta :)
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
TTV
20.02.2017 06:27:05
RaskasMielinen: Two Notesin BlendIR-softalla saa käsittääkseni yhdisteltyä kaappeja/mikityksiä eli mahdollisia kombinaatioita on lähes rajattomasti. En ole kokeillut. Lisäksi Torpedoissa toimii myös kolmansien osapuolten impulssit. Mulla on läjä Ownhamnerin impulsseja Liveni edellisen omistajan jäljiltä. Hyvin toimivat nekin. Kuitenkin jo Liven peruskattauksessa löytyy valtava määrä kokeiltavaa. Suosittelen punaviinipönikkää, aikaa ja ennakkoluulottomuutta :)

Jaa-a, vai että vielä Blendailua... Meikä on jo ihan mehuissaan tosta LIVEstä, vaikken oo sitä edes vielä PC:hen kytkenyt :-) No, joskohan ens viikonloppuna soittamiselta kerkeis....

Ainoa seikka, mitä piti hiukan pohtia C.A.B.in kokemusten valossa, että mistäs sai EQ:n ja muut säädöt päälle? No, Arcade -> Simulation modenvaihtohan sen mahdollisti. Ite tykkään enemmän noista EQ alueista, kuin erinäisistä adjektiivi-parametreistä.

Mites on noissa 3. osapuolen impulsseissa, että käsitteleekö LIVE sen paketin kokonaisuutena, jossa tiettyyn fileen on yhdistetty kaappi, mikki ja mikin asemointi, vai voiko siinä vaihtaa lennosta eri mikkiä ja muuttaa sen asemointia?
Shredator
20.02.2017 07:54:45

TTV: Jaa-a, vai että vielä Blendailua... Meikä on jo ihan mehuissaan tosta LIVEstä, vaikken oo sitä edes vielä PC:hen kytkenyt :-) No, joskohan ens viikonloppuna soittamiselta kerkeis....

Ainoa seikka, mitä piti hiukan pohtia C.A.B.in kokemusten valossa, että mistäs sai EQ:n ja muut säädöt päälle? No, Arcade -> Simulation modenvaihtohan sen mahdollisti. Ite tykkään enemmän noista EQ alueista, kuin erinäisistä adjektiivi-parametreistä.

Mites on noissa 3. osapuolen impulsseissa, että käsitteleekö LIVE sen paketin kokonaisuutena, jossa tiettyyn fileen on yhdistetty kaappi, mikki ja mikin asemointi, vai voiko siinä vaihtaa lennosta eri mikkiä ja muuttaa sen asemointia?

Ei voi. Se kolmannen osapuolen impulssi on sellaisenaan mutta voi tilaa tehdä ympärille ja kai jonkun verran equtella. Olen laitellut muutaman Ownhammerin, 3Sigman ym impulssin, mutta enimmäkseen käyttelen Two Notesin omia, kun nillä olen saanut saman soundin irti kun omista oikeista kaapeistani.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Muovinen
07.04.2017 10:24:22

Okei, ekat viiden minsan testisavut otettu Livestä ja kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa. Ei mikään taikapurkki, joka tekee instant valmista kamaa tuosta noin, vaan karun realistinen vehje, josta täytyy löytää ne parhaat jutut, kuten oikean kaapinkin mikityksen kanssa. Marshall kuulosti varsin tutulta itseltään heti ekasta plekun iskusta lähtien. Testasin tosin vasta kuulokkeiden kanssa, kun muksut oli jo nukkumassa ja se on aina tosi ankeaa hommaa kitaran kanssa. Ei se kuulosta koskaan oikealta.

Tuossa käyttöliittymässä tosin hämmentää pari juttua. Mulla on se X määrä kaappeja mitkä tulee laitteen mukana mutta silti listassa on sen miljoona eri vaihtoehtoa, joista osa pitää taukoja signaalissa, koska en varsinaisesti vielä omista niitä. Varmaan hoksaan tämän homman itekki, kun pääsen enemmän roplaamaan mutta miten tuolta erottaa ne, mitkä mulla oikeasti on käytössä ja mitkä ei? Eikö tuo Boutique-puoli ois riittäny uusien testailuun, miksi niiden pitää olla sotkemassa varsinaista kaappilistaa?

Jotkut presetit heittää automaagisesti Arcade -moodiin, enkä vielä oikein hoksannut, että mikä varsinaisesti on Simulator ja Arcade -moodien ero muuten kuin ulkonäössä. Arcade ehkä hieman intuitiivisempi käyttää näin äkkiseltään.

Ja miksei tuo voi tukea 44.1 kHz näytteenottotaajuutta? Ei millään jaksais alkaa säätämään niiden kanssa, kun on tuon 44.1 päättänyt omaksi työskentelyasetukseksi asian yksinkertaistamiseksi. Olis kuitenkin kätevää ottaa SPDIFin kautta mallinnus ja raaka soundi yhtä aikaa talteen ja mankeloida raaka sitten WoS:ssa. Parhaimmillaan vielä äänittää mikitetyn kaapin samalla. Eli tiivistettynä pähkäilen siis, että miten saan 96k näytteenottotaajuudella kamaa sisään projekteihin, joissa on rummut jo 44.1 asetuksella? Vai onko siinä edes mitään ongelmaa?
Muovinen
10.04.2017 16:41:20

Itselle vastatakseni, niin Reaperin kanssa tuo näytteenottotaajuuksien rajoitus ei ole ongelma. Reaper osaa mukautua tilanteeseen kuin tilanteeseen, mikä on loistavaa.

Ehdin kokeilla eri kaappeja nyt vähän enemmän monitorien kautta kuunneltuna ja kyllähän tällä pääsee niin lähelle oikeasti mikitettyä kaappia, että sillä erolla ei ole enää mitään merkitystä. Torpedoa voi käyttää oikeastaan yhtenä monipuolisena EQ:na vaikka Remoten oma EQ-osio on jo sekin todella vaikuttava. Pelkästään yhdellä nupilla ja pedaalilaudalla saa aivan tolkuttoman määrän erilaisia toneja irti. Asia vain korostuu, kun on vahvistin, jonka luonnetta voi muuttaa yksin pedaaleilla huomattavasti.

Noiden kaappien läpikäymiseen menee kyllä tolkuton määrä aikaa ja se hieman turhauttaa. Yhdellä kaapilla pääsin sellaiseen tulokseen, joka kuulosti hyvältä vielä pienen tauonkin jälkeen. Mutta eiköhän sieltä jonkinlaiset "vakiokaapit" löydy suht kohtuullisella säätämisellä. Sen kuitenkin kuulee aikalailla samantien, kun jokin EI toimi.
Shredator
10.04.2017 17:02:34

Muovinen: Itselle vastatakseni, niin Reaperin kanssa tuo näytteenottotaajuuksien rajoitus ei ole ongelma. Reaper osaa mukautua tilanteeseen kuin tilanteeseen, mikä on loistavaa.

Ehdin kokeilla eri kaappeja nyt vähän enemmän monitorien kautta kuunneltuna ja kyllähän tällä pääsee niin lähelle oikeasti mikitettyä kaappia, että sillä erolla ei ole enää mitään merkitystä. Torpedoa voi käyttää oikeastaan yhtenä monipuolisena EQ:na vaikka Remoten oma EQ-osio on jo sekin todella vaikuttava. Pelkästään yhdellä nupilla ja pedaalilaudalla saa aivan tolkuttoman määrän erilaisia toneja irti. Asia vain korostuu, kun on vahvistin, jonka luonnetta voi muuttaa yksin pedaaleilla huomattavasti.

Noiden kaappien läpikäymiseen menee kyllä tolkuton määrä aikaa ja se hieman turhauttaa. Yhdellä kaapilla pääsin sellaiseen tulokseen, joka kuulosti hyvältä vielä pienen tauonkin jälkeen. Mutta eiköhän sieltä jonkinlaiset "vakiokaapit" löydy suht kohtuullisella säätämisellä. Sen kuitenkin kuulee aikalailla samantien, kun jokin EI toimi.

Ai? Ite käytän vaan samoja Torpedon kaappeja mitä mulla oikeastikin on. Pitäs varmaan kokeilla aktiivisemmin, mutta kun näistä lähtee ne parhaat soundit niin...Tai se "sound in my head".

Olen toki säätänyt eri presetit tarpeen mukaan, eli olenko nauhoittamassa tai soittamassa kuulokkeilla. Nauhoituskäyttöön säädän sen graafisessa käyttöliittymässä siten kuten oikeasti mikittäisin ja kuulokesoitossa siten kuten seisoisin huoneessa/lavalla kaapin edessä.
Muovinen
10.04.2017 19:47:07

Shredator: Ai? Ite käytän vaan samoja Torpedon kaappeja mitä mulla oikeastikin on. Pitäs varmaan kokeilla aktiivisemmin, mutta kun näistä lähtee ne parhaat soundit niin...Tai se "sound in my head".

Kokeilin useampaakin Marsun kaappia (en oo varma vastasko niistä yksikään juuri mun kaapin mallia) mutta ne ei sopinu just siihen soundiin mikä nyt oli hakusessa. Ja miksi pitäytyä vain niissä kaapeissa mitkä jo omistaa fyysisesti, kun Torpedo mahdollistaa nimenomaan erilaisten kaappien käyttämisen? Ite ajattelin kuitenkin mikittää kaapin ja lisäksi ottaa Torpedosta täydennystä ja back uppia talteen. Kotidemotukseen vaan Torpedon soundia, koska kaappia ei voi huudattaa paritalossa tai lasten nukkuessa.

Olen toki säätänyt eri presetit tarpeen mukaan, eli olenko nauhoittamassa tai soittamassa kuulokkeilla. Nauhoituskäyttöön säädän sen graafisessa käyttöliittymässä siten kuten oikeasti mikittäisin ja kuulokesoitossa siten kuten seisoisin huoneessa/lavalla kaapin edessä.

Kuulokesoundi on mulle yhdentekevä. Kunhan soundi toimii narulla.
Shredator
10.04.2017 20:27:48

Muovinen: Ja miksi pitäytyä vain niissä kaapeissa mitkä jo omistaa fyysisesti, kun Torpedo mahdollistaa nimenomaan erilaisten kaappien käyttämisen?

Niin, tämä on tietenkin näitä syvempiä kysymyksiä. Ehkä olen saanut mielestäni jo sen parhaan mahdollisen haluamani soundin fyysisistä kaapeista mitä mulla on ja haluan kuulla sen saman Torpedosta ja sitä myöten myös narulta :) Olen toki muitakin kokeillut mutta aina palaan näihin samoihin.
Shredator
11.04.2017 19:53:15

Siinä vähän Torpedo-soundia rokkiklassikon muodossa. Gibson LP suoraan Marshall JMP 2203:een ja Torpedo Liveen. Marshallin 4x12 Greenback-impulssi käytössä.

https://www.youtube.com/watch?v=kMzkJrvwNrI&feature=youtu.be
TTV
11.04.2017 20:01:50
Shredator: Siinä vähän Torpedo-soundia rokkiklassikon muodossa. Gibson LP suoraan Marshall JMP 2203:een ja Torpedo Liveen. Marshallin 4x12 Greenback-impulssi käytössä.

Wau, sehän toimii kuin Angus konsanaan :-) Todella autenttiset saundit ja soittokin erittäin mallikasta!! Seuraavaksi voisit loihtia Slayer-saundit ja rykäistä vähän rankempaa runtua...
Shredator
11.04.2017 20:08:36

TTV: Wau, sehän toimii kuin Angus konsanaan :-) Todella autenttiset saundit ja soittokin erittäin mallikasta!! Seuraavaksi voisit loihtia Slayer-saundit ja rykäistä vähän rankempaa runtua...

Kiitos :) Voishan tuota laitella sellastakin jossakin vaiheessa.

JMP oli tosiaan siten laitettu että kaikki napit oli turvallisessa 6-6-6 -asetelmassa, gain oli 1:llä. Impulssin säädin siten näköjään että;
- Kaappi BritGreen
- Mikki Dyn 57
- Distance 10 %
- Center 0%
- Room reverb 1%
jii.haanpaa
11.04.2017 21:45:33
Shredator: Siinä vähän Torpedo-soundia rokkiklassikon muodossa. Gibson LP suoraan Marshall JMP 2203:een ja Torpedo Liveen. Marshallin 4x12 Greenback-impulssi käytössä.

Very good, sir!
steelduck
07.05.2017 02:33:43

No hittolainen ja hyvää päivää. Nyt on pakko mennä jo nukkumaan (02:30) - ei vain malttaisikin, kun on hauskaa.

Perjantaina hain Torpedo Studion ja eilen iltapäivällä sain sen kiinni iMacciin. Hain treenikämpältä Mesa Mark V:sen ja ei voi kuin ihmetellä kuinka mainio laite tämä on. Kerrostalokotistudiossa on tullut käytyä läpi Amplitubet, BIAS:t, S-Gear:t ja Kemperit ja onhan tämä nyt ihan eri meininki, kun saa oikealla vahvistimella soittaa putket punasena. Vihdoin soittotuntuma on sama kuin treenikämpälle. Mahtavuutta.

(Ostakaa tuo Mesa multa pois, niin saan Bluetonen kotiinkin)
RaskasMielinen
07.05.2017 11:05:16 (muokattu 07.05.2017 11:30:05)

Tulin viime viikolla hankkineeksi Torpodo Liven kaveriksi saman valmistajan Le Bass -bassoetuasteen. Nyt alkaa kotiäänitysten bassoraidatkin (tai edes ne) kuulostamaan sille mille haluan. Suosittelen vahvasti, etenkin laitteen "cold fusion" -kytkennällä saa basson erottumaan sopivasti vaikka mistä särövallista, esim intron jälkeinen tremolopikkausharjoite:

https://soundcloud.com/user-1797634 … instrumental-sorrowminded-may-17-v2

,joka lähtee normivireisen seiskakielisen paksun B-kielen ekalta nauhalta eli C-nuotista. Bassoraita kulkee samassa mutta sen kaksi oktaavia alempana eli soitettu normivireisellä viisikielisellä bassolla. Tuo bassoraita ei kuitenkaan ole tremolopikattu. Lisäksi tässä on myös pari tremolopikattua kitararaitaa yhden oktaavin korkeammalta, eli lähtien A-kielen kolmannelta nauhalta. Kitaravahvistimena Mesan Stiletto ja kaiutin/mikitysmallinnokset Torpedo Livestä.

... mutta Morleyn ABY-pedaalia hyväksi käyttäen on kuitenkin samalla otettu raidat purkkiin myös S-Gear -vahvistinmallinnossoftaa (aloittamani erillinen ketju haulla) varten, josta on käytetty Stealer-nimistä ja hyvin Soldanon oloista vahvistinta. Näin olen saanut lepattavaan perussoundiini (oleellisena Earthquaker Devices Ghost Echo) lisää tiukkuutta. Soundi ei näin ole kompromissi, vaan sekä-että.

BTW, Intron urut ja kuorot ovat Roland GR-55:stä. Rummuissa häärii EzrummerII.
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
Muovinen
07.05.2017 13:25:47

RaskasMielinen: Tulin viime viikolla hankkineeksi Torpodo Liven kaveriksi saman valmistajan Le Bass -bassoetuasteen. Nyt alkaa kotiäänitysten bassoraidatkin (tai edes ne) kuulostamaan sille mille haluan. Suosittelen vahvasti, etenkin laitteen "cold fusion" -kytkennällä saa basson erottumaan sopivasti vaikka mistä särövallista, esim intron jälkeinen tremolopikkausharjoite:

https://soundcloud.com/user-1797634 … instrumental-sorrowminded-may-17-v2

Huomaa että on kitaristin miksaus, hehheh. Ehkä se on toisaalta hyväkin, kun rumpali on EZdrummer.
RaskasMielinen
07.05.2017 13:32:49

Muovinen: Huomaa että on kitaristin miksaus, hehheh. Ehkä se on toisaalta hyväkin, kun rumpali on EZdrummer.

On nuo mun miksaukset ehkä vähän parantuneet, mutta lähtökohta on edelleen liiankin ilmeinen - totta siis turiset. Joo ja rumpuja en osaa miksata lainkaan eli suoraan Ezdrummerista, vaikka kuulostaakin sille itselleen eli päälleliimatulle, konemaiselle ja keinotekoiselle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)