Aihe: Vaihtoehto Roland micro cubelle
1 2 3 4 5
finlanderr
08.04.2017 09:44:24
LepakonNahka: Katana on hyvä, toinen kova ois varmaan, ja onkin, Yamaha THR10.

Jösses tuo THR10 on HYVÄ! Nimenomaan hotelli/kotivahvariksi.
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
blues guitar
08.04.2017 09:52:46

Laulava Kylätohtori: Onhan nuo digitalisuuden hyödyt huikeita ja kiistattomia. Näkisin edelleen, että digi ja analoginen täydentävät toisiaan, eivät korvaa, joten vastakkainasettelu ei ole vain turhaa, vaan myös tyhmää.

Itse tykkän analogisista vehkeistä, jotka palvelevat parhaiten omia tarpeita, mutta nauhoitteluhommiin täytyy valjastaa digitaalitekniikka avuksi. Parhaat puolet molemmista, kuten ilahduttavan moni tuntuu täällä mnetissäkin tekevän...

Juurikin näin. Myös itse käytän sujuvasti molempia. Tykkään vanhoista laitteista, mutta hyväksyn myös nykytekniikan, näin elämä on helpompaa. :)
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Guitarfreak
08.04.2017 13:27:02 (muokattu 08.04.2017 13:27:41)
finlanderr: Jösses tuo THR10 on HYVÄ! Nimenomaan hotelli/kotivahvariksi.

Hotellitoimivuustarve riippuu varmaan väleistä vaimon kanssa :D

Itse diggailin jostain syystä IMOsti Katanasta enämpi.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
LepakonNahka
09.04.2017 10:28:55
finlanderr: Jösses tuo THR10 on HYVÄ! Nimenomaan hotelli/kotivahvariksi.

THR10:ssä miellytti stereosoundit ja ISO puhdas soundi, Katanan eduksi laskisin metallipettereille soveltuvat soundit, THRstäkin toki on X-versio joka palvelee tuota käyttäjäkuntaa. THR on myös sisustuksellisempi, sen avokki olisi meillekin ottanut :)
kohta alkaa kalman tanssi...
headhead
09.04.2017 13:38:49
Aika harvoin kukaan tuo esiin yhtä analogisten laitteiden etua: hintaa. Muutamalla satasella saa putkikombon josta saa tyydyttävää soundia ulos. Paitsi nykyään Boss Katanalla pääsee juttujen perusteella jopa edullisemmin maaliin.
Sanoinko jotain typerää?
hallu
09.04.2017 14:04:42
headhead: Aika harvoin kukaan tuo esiin yhtä analogisten laitteiden etua: hintaa. Muutamalla satasella saa putkikombon josta saa tyydyttävää soundia ulos. Paitsi nykyään Boss Katanalla pääsee juttujen perusteella jopa edullisemmin maaliin.

Minä olen tuonut, mutta törmän yleensä vastaväitteisiin kun otan hintakysymyksen esiin. Mutta olen samaa mieltä, että muutaman satasen putkikoneella saa sen referenssisoudin jota se puolentoista tai kahden tonnin mallintavamasiina yrittää matkia.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
aristoteles666
09.04.2017 14:18:32

hallu: Minä olen tuonut, mutta törmän yleensä vastaväitteisiin kun otan hintakysymyksen esiin. Mutta olen samaa mieltä, että muutaman satasen putkikoneella saa sen referenssisoudin jota se puolentoista tai kahden tonnin mallintavamasiina yrittää matkia.

silla 200 THR lla saat kuusi loistavaa soundia jotka kuulostaa paremmalta kuin se parin sadan putkivahvari.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
headhead
09.04.2017 14:35:40
aristoteles666: silla 200 THR lla saat kuusi loistavaa soundia jotka kuulostaa paremmalta kuin se parin sadan putkivahvari.

En löytänyt googlettamalla millainen laite 200 thr on mutta eikös thr:t ole makuuhuonevahvistimia? Idea siinä muutaman sadan putkikombossa on että sillä voi soittaa bändin kanssa ja keikoilla.
Sanoinko jotain typerää?
hallu
09.04.2017 14:56:09
headhead: En löytänyt googlettamalla millainen laite 200 thr on mutta eikös thr:t ole makuuhuonevahvistimia? Idea siinä muutaman sadan putkikombossa on että sillä voi soittaa bändin kanssa ja keikoilla.

Putkivahvistin ei välttämä toimi makuuhuoneessa yhtähyvin jos ei käytä kaverin jotakin keinokuormaa tai kaappimmallinnusteknologiaa. Tilannehan vähän samanlainen kuin tarkkailukaiuttimen ja hifikaiuttimen suhteen. Ensimmäinen tuo sinfoniabändin makkariisi ja jälkimmäinen tuo konserttisalin makkariisi. Tässä taas tullaan sen kysymyksen äärelle, että kuinka sliipattua soundia haluat soittaessasi kuunnella, varsinkin tilamallinnukset ovat itselleni vähän vaikeita tykkääsn soittaessani enemmän raakasta naamassa olevasta soundista, mutta ymmärrän hyvin että nätisti soiva vahvistin on valtaosalle mieluisampi vaihtoehto. Toisaalta en voi suurinta osaa mallintavista moittia kosta en ole suurimmalla osalla mallintavista soittanut, mutta jo pelkästään sana "stereo" kitaravahvistimen yhteydessä saa karvani nousemaan pystyyn :-). Minull aon kyllä positiivisia kokemuksia mallintavista kuten aiakisemmin mainitsin niin mielestäni Blackstar ID on ihan mainia kapina bändin kanssa ja uskon Katanan olevan varmaan vähintään yhtähyvä. Keikalla Tampereella näin yhden bändin käytössä Roland Bluescubet ja vallan päteviltä vehkeiltä vaikuttivat (en ole varma onko ne edes mallintavia, saattaa meinaan olla analogisiakin).
sustain65
09.04.2017 15:02:50
hallulle sellainen huomio, että ei sitä stereo-ominaisuutta ole pakko käyttää mallintavilla laitteilla tai softilla. Saa kyllä vedettyä ihan mononakin ja ilman efektejä. Monasti vaan ne valmiit tehdasasennuksen presetit on laitettu stereona kaikua, viivettä ym. täyteen.
hallu
09.04.2017 15:19:34
sustain65: hallulle sellainen huomio, että ei sitä stereo-ominaisuutta ole pakko käyttää mallintavilla laitteilla tai softilla. Saa kyllä vedettyä ihan mononakin ja ilman efektejä. Monasti vaan ne valmiit tehdasasennuksen presetit on laitettu stereona kaikua, viivettä ym. täyteen.

Juu olenhan minä käyttänyt mallintavia ja tietokoneella käytän mallinnusplugeja aika useinkin. Käytin sitä viittausta stereon karvojen pystyynnostattavasta vaikutuksesta lähinnä kuvatakseni oman luonteeni tietynlaista "jälkeenjääneisyyttä". Siis lähinnä sitä, että tykkään lähestyä omaa soittoani aika armottoman soundimaailman kautta..... tätä on vähän vaikea selittää ja ehkä en tässä yhteydessäkään yritä. Mä en osaa aatustani riittävän selkeästi tuoda esille tulen helposti provosoineeksi ihmisiä puhuessani näistä asioista, mutta en sitä oikeasti yritä.
Kefiiri
09.04.2017 15:42:57
No ainakin mä ymmärrän hallua tässä asiassa täysin, stereofonisuus kitaravahvarissa vain ahdistaisi :)
En ole musiikin asiantuntija.
sustain65
09.04.2017 16:24:51
hallu: Juu olenhan minä käyttänyt mallintavia ja tietokoneella käytän mallinnusplugeja aika useinkin. Käytin sitä viittausta stereon karvojen pystyynnostattavasta vaikutuksesta lähinnä kuvatakseni oman luonteeni tietynlaista "jälkeenjääneisyyttä". Siis lähinnä sitä, että tykkään lähestyä omaa soittoani aika armottoman soundimaailman kautta..... tätä on vähän vaikea selittää ja ehkä en tässä yhteydessäkään yritä. Mä en osaa aatustani riittävän selkeästi tuoda esille tulen helposti provosoineeksi ihmisiä puhuessani näistä asioista, mutta en sitä oikeasti yritä.

Ei kai tässä nyt kukaan sentään "provosoitunut"? Luulin vaan että sinä olet väärässä luulossa.
Matias.
09.04.2017 17:48:44
Aloittaja ei kertonut minkälaisilla kitaroilla vahvistinta on tarkoitus kurittaa. Itse olen kokenut etti Jammun THR (eikä mikään muukaan pikkuvahvistin joita oon kokeillut) toimi kunnolla humbuckereiden kanssa. Yksikelaisilla saa ihan ok soundin mut humppareilla kyykkää ja tulee puuroa ihan minimivolumeilla. Eikä mun Alnico Pro kakkoset ole edes kovin tömäkät mikit.

Pienistä ehkä Street Cube soundaa humppareillakin. Aloittaja ei myöskään kertonut mihin on siinä Micro Cubessa kyllästynyt. Todennäköisesti kaikkeen, oletan......ja syystäkin.
THR on soundiltaan avoimempi ja monipuolisempk mutta siinä on todella rajoittuneet äänivarat. Vähemmän volaa kuin Micro Cubessa. Mutta se onkin ns. bed room amp ja toimii siinä ok.
Siinä om pienet kumireunaiset kaiuttimet jotka oman kokemukseni mukaan soi ok säröillä mutta cleanilla vähän liian pehmeä ja sitten sormin soitettuna cleanilla lähtee myyntiin. Itse piti tuokokeilla kahteen kertaan ennen kuin uskoin. Eli mulla on ollut noita kaksi kappaletta.
Soundi isonee kun laittaa THR vahvarin nurkkaan.
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)