Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5141 142 143 144 145419 420 421 422 423
ibnz
04.04.2017 19:51:18
TTV: Hyvä skebandeeri, mulla oli vastaava BKP Nailbombs setillä pari vuotta sitten.

On kyllä - https://farm3.staticflickr.com/2902/33025906503_035a58fb5f_c.jpg
https://farm3.staticflickr.com/2942/33025908493_bb88e7cae9_c.jpg

Emmä nyt kauheasti eroa kuule akustisesti perus-SL2H:n, mut tosi hyvin tehty on.
Laulava Kylätohtori
04.04.2017 22:25:12
hallu: No nyt mä sitten repäisin ja ostin enemmän tai vähemmän heräteostoksena jonkin aikaa unelmoimani vahvistimen Mesa markIV combo. Tämä on vielä häkellyttävämpi laite kuin odotin, siitäkin huolimatta että olin ja pieniä maistiaisia saanut markV:stä joka on tästä uudempi ja ainakin käyttöliittymältään kehittyneempi versio (tämä on pienemmässä kotelossakin).

Nyt minä vasta ymmärrän mitä tarkoittaa sanonta "soundi painaa" :-D. Se on Mesafriikkien keksimä sanonta, vaikka luulin että Ampegin SVT Pro olisi kirvoittanut moisen toteamuksen. Tämä kombo on nimittäin aivan naurettavan painava... siis ihan hervoton :-D. Kotelo on pikkuruinen mutta painoa on ainakin nelkytkiloa (ensimmäinen vahvistin, jota ihan tosissani en kuvittele roudailevani yksin). Tässä on vielä kajarina BlackShadow Ev joka on aikamoinen kabinentin täyttävä mörssäri (Hyvä soundinen ja kuulemma nykyään harvinainenkin), mutta tekee kokonaisuudesta sellaisen mustan aukon, että oikeasti pelkään maapallon vaappumisen käyvän vaarallisen epäkeskiseksi kun näille leveysasteille on tämmöinen hirviö raijattu :-D.

Nyt jäi sitten Twintone joutilaaksi, siitä hyvä juuri huollettu combo enemmän tarvitsevalle. Olen tosi innoissani uudesta lelustani, mutta Mesat jakaa niin pahasti tunteita foorumilla etten tule tänne sen erinomaisuutta vakuuttelemaan :-), pääasia että itse tykkään..... ainakin toistaiseksi.

Onnittelut! Ja tottakai sun kuuluu hehkuttaa sitä oikein viimeisen päälle. :)

Lisää vaan kommenttia tänne.

En tiedä, mitä Mesa painaa, mutta Voxin AC30:n, Fenderin Twinin ja Orangen AD30:n omistaneena ja Fenkulla keikkaa tehneenä mulla on jonkilainen aavistus, mistä puhut, kun puhut painavista comboista. :D
Less is more.
ha55i
04.04.2017 23:02:50
hallu: No nyt mä sitten repäisin ja ostin enemmän tai vähemmän heräteostoksena jonkin aikaa unelmoimani vahvistimen Mesa markIV combo. KLIP KLIP

Nyt minä vasta ymmärrän mitä tarkoittaa sanonta "soundi painaa" KLIP KLIP KLIP.

Onnea vaan. Tuo on kiva peli. Seurasin tässä palstalla sun gasitelua ja pienen hetken jopa mietin oman neloseni myymistä.

Painoa tosiaan riittää kotitarpeiksi, mutta pieni koko ja pyörät auttavat siirtelyä. Tosin on myönnettävä, etten mä kovinkaan usein keikalle viitsi raahata omaani juuri tuon painon vuoksi. Kynäniska, mikä kynäniska...

Hommaat vielä lisäkaapiksi Mesa 4x12 varustettuna EV-12L:illä. Sitten voi puhua jo ylipainosta :)
Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt.
harryk
04.04.2017 23:12:24

Meillä oli juuri yhden asiakkaan 2x12" EVM 12-L kaappi pajalla tsekattavana. Laitettiin piruuttaan se puntariin ja lukema oli miehekäs 29,5 kg. Ne elementit eivät ole heikkokuntoisten heiniä.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
hallu
05.04.2017 00:30:23
Laulava Kylätohtori: Onnittelut! Ja tottakai sun kuuluu hehkuttaa sitä oikein viimeisen päälle. :)

Lisää vaan kommenttia tänne.

En tiedä, mitä Mesa painaa, mutta Voxin AC30:n, Fenderin Twinin ja Orangen AD30:n omistaneena ja Fenkulla keikkaa tehneenä mulla on jonkilainen aavistus, mistä puhut, kun puhut painavista comboista. :D

Kiitos :-) en oikein osaa vielä hehkuttaa kun tämä vaatii vähän tutustumista. Mutta sanotaanko ensimmäiseksi fiilikseksi, että kasari Pantse on heti aika nätisti läsnä :-). Kaveri jolta tämän ostin, aikoi itse siirtyä digivehkeisiin ja jotenkin ymmärrän keikkailevan muusikon näkökulmasta jonkun Kemperi viehätyksen tämän jälkeen.

Vaikka markki on pitkäaikainen haave ja tietynlainen kvanttiaskel itselleni soundi-identiteettini kehityksessä, niin en voi olla pohtimatta että tällainen monimutkainen analoginen putkivahvistin on ideana vähän vanhanaikainen. Siis näyttää jotenkin siltä, että allinone laitteet nyt ja tulevaisuudessa on digitaalisia. Digikamppeet vaan monipuolisuudessa ja kompaktiudessa vie voiton väkisinkin. Tulevaisuuden putkivahvistimet ovat varmasti yksikanavaisia yksinkertaisia yhdentempun poneja. Se kehitys lienee väistämätön koska analoginen laite ei voi monipuolisuudessa kilpailla digin kanssa, niin sen on keskityttävä tekemään äärimmäisen hyvin se yksi asia. Se mitä digi ei vielä tee ihan yhtä hyvin.

Tällainen todella monipuolinen vahvari joka on ladattu ihan äärimmäisen täyteen ominaisuuksia, on auttamatta ideana vanhanaikainen. Tämä on hieno laite, mutta en voi olla ajattelematta että jo kaksi viimeistä markkia (V ja 2JP) ovat olleet uljaanmallisarjan joutsenlauluja monissa ounasteluissa joskin Mesa on kaksi kertaa ennakoijat yllättänyt vielä uudella mallilla. Mutta kyllähän Mesan mallisarja hiljalleen pirstaloituu.

Oikeastaan koko 2000 luku on nähty erilaisia kokeilumalleja jotka oikeastaan ovat vain rectosta tai markista omiksi vahvistimikseen irroitettuja moduuleja. Itselläni on tuo TA15 jonka kaikki moodit löytyi markista samantien. Sehän tarkoittaa sitä, että ne Mesallakin on huomanneet muutoksen markkinassa ja tunnustelevat mitä ihmiset haluaa tulevaisuudessa. Osia markeista ja rectoista vähän helpommilla ja pienemmillä säätövaroilla. En tiedä, ehkä me nähdään vielä uusi markin tuleminen. Onhan sitä mallia haudattu jo -90 luvulta lähtien ja kai sen uskottiin jo kolmoseen päättyvän ja nyt mennään jo 2JP:sä mistä sitä tietää.

No toisaalta kun kovan tason ammattilaiset siirtyy selkäystävällisiin ja toimintavarmoihin digivehkeisiin, niin nämä eilispäivän huippumallit jäävät meikäläisen kaltaisen harrastelijan iloksi ja mulle tämmöisessä markissa riittää ihmettelemistä pitkäksi aikaa :-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
ÄrGee
05.04.2017 02:41:25
En ostanut kitarakamaa, ostin Roland A-49 midi-keyboardin. Tällä ja plugareilla pimputtelu on erittäin hauskaa, vielä kun oppisi soittamaankin jotain.
TO THE STARS!!!
Shredator
05.04.2017 07:46:28

hallu: No nyt mä sitten repäisin ja ostin enemmän tai vähemmän heräteostoksena jonkin aikaa unelmoimani vahvistimen Mesa markIV combo. Tämä on vielä häkellyttävämpi laite kuin odotin, siitäkin huolimatta että olin ja pieniä maistiaisia saanut markV:stä joka on tästä uudempi ja ainakin käyttöliittymältään kehittyneempi versio (tämä on pienemmässä kotelossakin).

Nyt minä vasta ymmärrän mitä tarkoittaa sanonta "soundi painaa" :-D. Se on Mesafriikkien keksimä sanonta, vaikka luulin että Ampegin SVT Pro olisi kirvoittanut moisen toteamuksen. Tämä kombo on nimittäin aivan naurettavan painava... siis ihan hervoton :-D. Kotelo on pikkuruinen mutta painoa on ainakin nelkytkiloa (ensimmäinen vahvistin, jota ihan tosissani en kuvittele roudailevani yksin). Tässä on vielä kajarina BlackShadow Ev joka on aikamoinen kabinentin täyttävä mörssäri (Hyvä soundinen ja kuulemma nykyään harvinainenkin), mutta tekee kokonaisuudesta sellaisen mustan aukon, että oikeasti pelkään maapallon vaappumisen käyvän vaarallisen epäkeskiseksi kun näille leveysasteille on tämmöinen hirviö raijattu :-D.

Nyt jäi sitten Twintone joutilaaksi, siitä hyvä juuri huollettu combo enemmän tarvitsevalle. Olen tosi innoissani uudesta lelustani, mutta Mesat jakaa niin pahasti tunteita foorumilla etten tule tänne sen erinomaisuutta vakuuttelemaan :-), pääasia että itse tykkään..... ainakin toistaiseksi.

Tämä on oikein, onnittelut :) Jos tarvitset soundinvääntövinkkejä niin pistä pikaviestiä. Multa meni pari kuukautta ennen kuin sain kohdilleen mutta kymmenen vuoden jälkeenkin tästä oppii joka päivä jotain uutta :)
pappasfin
05.04.2017 10:51:01

Onnittelut! Kyllä sitä saa välillä repäistä arjesta irti ja ostella kivaa ;D
PappaSFin
Shredator
05.04.2017 12:14:42

Kaduin myymistä jonkun verran niin hommasin takaisin Eventide H9:n ja Source Audion Nemesis Delayn. Josko se kolmas kerta toden sanoisi...
Antsa Lipsanen
05.04.2017 16:49:12 (muokattu 05.04.2017 16:49:50)
Shredator: Kaduin myymistä jonkun verran niin hommasin takaisin Eventide H9:n ja Source Audion Nemesis Delayn. Josko se kolmas kerta toden sanoisi...

Tämä katuminen on kunnon meininkiä. Hukkasin taannoin "paremman" suunnitelman putkahtaessa mieleen Keeleyn SuperMod Workstationin saman tien. "Parempi suunnitelma" olikin toteutuskelvoton, yllättäen. Sain hommattua Keeleyn nyt sunnuntaina takaisin ja vieläpä ihan saman yksilön. Näyttävää. Eikä ole edes eka kerta, kun moista kohdalleni sattuu. Pitäisiköhän joskus miettiä hetki, ennen kuin alkaa höperehtimään...
hallu
05.04.2017 17:21:56
pappasfin: Onnittelut! Kyllä sitä saa välillä repäistä arjesta irti ja ostella kivaa ;D

Kiitos :-D mun pitää näemmä ensin katkaista selkäni ennenkuin pääsen Kemperin äärelle. Nyt nämä mun hankinnat alkaa olla sellaisessa mittaluokassa, että mun on ihan turha porata Kemperin kalleutta (kyllä näillä kahden kuukauden investoinneilla olisi yhden Kemperinkin ostanut).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
kotoilija
05.04.2017 17:56:35
On mielenkiintoista lukea kuinka herkästi joillakuilla lähtee kitarakamoja myyntiin. Olen soittanut kitaraa seitsemän vuotta enkä ole vielä kertaakaan myynyt mitään. Suurin syy siihen on ehkä se, että käyttämiini laitteisiin, erityisesti kitaroihin, syntyy tunnesidä, mistä johtuen en niistä halua luopua ne kerran ostettuani. Tämä ei silti tarkoita, että käyttäisin kaikkia kamoja aktiivisesti. Ensimmäinen sähkökitarani on ollut odottamissa korjaamista jo kaksi vuotta enkä ole sinä aikana sillä oikeastaan soittanut. Sen lisäksi Line6:en Floor Pod Plussaakaan en ole käyttänyt aikoihin. Sen pitämisen oikeutan itselleni siitä löytyvien erikoisefektien, kuten ring modulatorin, takia. "Jos joskus tarvitsen" -tyylillä. Sama pätee omistamaani 100 wattiseen Marshallin putkinuppiin, jota en ole soittanut puoleen vuoteen. Tähän syynä on tosin se, että asun nykyään kerrostalossa, jossa tuollainen peli on auttamatta käyttökelvoton ilman kaappimallintajia ja kuulokkeita. Tämä postaus on ehkä vähän offtopicia, mutta tämä tuli mieleeni tämän ketjun viestejä lukiessani.

Tänä vuonna olen kyllä ostanut kitarakamaakin kitaran kielien ja Ditto Stereo -looperin sekä pedaalilaudan muodossa.
Musiikkiaiheista bloggausta: musiikkiajamuuta.blogspot.fi
K.Hill
05.04.2017 18:22:42
LM96: On mielenkiintoista lukea kuinka herkästi joillakuilla lähtee kitarakamoja myyntiin. Olen soittanut kitaraa seitsemän vuotta enkä ole vielä kertaakaan myynyt mitään. Suurin syy siihen on ehkä se, että käyttämiini laitteisiin, erityisesti kitaroihin, syntyy tunnesidä, mistä johtuen en niistä halua luopua ne kerran ostettuani. Tämä ei silti tarkoita, että käyttäisin kaikkia kamoja aktiivisesti. Ensimmäinen sähkökitarani on ollut odottamissa korjaamista jo kaksi vuotta enkä ole sinä aikana sillä oikeastaan soittanut. Sen lisäksi Line6:en Floor Pod Plussaakaan en ole käyttänyt aikoihin. Sen pitämisen oikeutan itselleni siitä löytyvien erikoisefektien, kuten ring modulatorin, takia. "Jos joskus tarvitsen" -tyylillä. Sama pätee omistamaani 100 wattiseen Marshallin putkinuppiin, jota en ole soittanut puoleen vuoteen. Tähän syynä on tosin se, että asun nykyään kerrostalossa, jossa tuollainen peli on auttamatta käyttökelvoton ilman kaappimallintajia ja kuulokkeita. Tämä postaus on ehkä vähän offtopicia, mutta tämä tuli mieleeni tämän ketjun viestejä lukiessani.

Tänä vuonna olen kyllä ostanut kitarakamaakin kitaran kielien ja Ditto Stereo -looperin sekä pedaalilaudan muodossa.

Hyvä kuitenkin että kamoja myyntiinkin lähtee koska ostohaluisiakin on koko ajan. Itsellänikin on kitaroita tullut ja mennyt, mutta ainakin kolme on "pysyvässä kokoelmassa".
Rämppy
05.04.2017 19:14:44
hallu: Kiitos :-D mun pitää näemmä ensin katkaista selkäni ennenkuin pääsen Kemperin äärelle. Nyt nämä mun hankinnat alkaa olla sellaisessa mittaluokassa, että mun on ihan turha porata Kemperin kalleutta (kyllä näillä kahden kuukauden investoinneilla olisi yhden Kemperinkin ostanut).

Heh,
Mä palasin raahaamaan Twin Reverbiä kevyempien kombojen jälkeen. Vaikka tuo painaakin sen 30 kg, niin tykkään siitä että soundi pysyy ryhdissään vaikka eteen tuuppaa parikin särötintä ja boosteria. Tuumasin, että kyllä meikä tässäkin iässä nyt yhden twinin kantaa...kele...otetaan homma kuntoilun kannalta. Varsinkin tällaisella amatöörin leppoisalla keikkatahdilla jaksaa vähän kanniskellakin. Jos noidannuoli iskee, katsellaan sitten kevytratkaisuja. Tai kempereitä -toisaalta en kauheasti tykkää säätämisestä. Täytyy sitten ehkä sijoittaa tulevat keikkaliksat roudariin :D
In Finland we have this thing called "diu diu".
BulletFace
06.04.2017 09:33:57
Tuli taloon hetken kaasuttelemani uusi Jacksonin RR24 natural. Ja on kyllä muuten melkoisen mukava soitettava tuo kyseinen keihäs. Itselle kaikkein mieluisin ja luontevin soitettava tuo epäsymmetterinen v joka istuu syliin yhtä hyvin kuin jo aiemmin taloudessa olevat RR5:t. Vahva suositus.

Jacksoni teki viisaan liikkeen laittamalla tuohon uuteen RR24:n myös kaulamikin mikä aikaisemmasta 24:sta puuttui. Kaulassa on duncanin sh-6n mikä soi todella puhtaasti ja pehmeästi. Tallamikkinä toimii duncanin tb-6 joka on todella tymäkkä mikki, mutta josta näemmä lähtee myös cleanit nätisti säröytymättä.
iec
06.04.2017 09:48:19

LM96: On mielenkiintoista lukea kuinka herkästi joillakuilla lähtee kitarakamoja myyntiin. Olen soittanut kitaraa seitsemän vuotta enkä ole vielä kertaakaan myynyt mitään. Suurin syy siihen on ehkä se, että käyttämiini laitteisiin, erityisesti kitaroihin, syntyy tunnesidä, mistä johtuen en niistä halua luopua ne kerran ostettuani.....

Tuota esineisiin liittyvää tunnesidettä pitäisi kyllä yrittää välttää. Tiedän muutaman tapauksen, joilla esineitä kertyy talon joka nurkka täyteen, niin että asuminen alkaa olla melko mahdotonta. En nyt ole mikään psykologian asiantuntija, eli en osaa sanoa mikä on hamstraamisen alkuperäinen syy. Voi se olla jokin ihan muu asia kuin tunnesyy.

Eräs tuttu sanoi hyvän neuvon, jota olen yrittänyt noudattaa: Jos et tarvitse jotain harrastuskampetta kokonaiseen vuoteen, tai vaihtoehtoisesti huomaat melko pian, että kampe on täysin epäsopiva, myy sellaiset kamppeet pois. Jos ne jättää lojumaan nurkkiin&kaappeihin&varastoihin, on niitä kohta joka paikka täynnä. Parempi mieli on kun ei tarvitse katsella/varastoida turhia esineitä.

Mutta tässäkin pata kattilaa soimaa, eli tiedän että tällä hetkellä mulla on turha itse rakennettu putkivahvistin (oli pojalla käytössä ennenkuin ostettiin pojan tarpeisiin sopivampi laite). Laite on hyväsoundinen, mutta sillä ei kukaan enää soittele. Ei vain viitsisi myydä kun se on pojan kanssa yhdessä rakennettu. Nyt vahvari kököttää kaapin kanssa yhden huoneen nurkassa käyttämättömänä. Oma käytössä oleva vahvari on sen verran monipuolisempi, että saan suunnilleen samat soundit siitäkin. Poika taas löytää omat rankemmat soundit paremmin mallintavasta laitteesta.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
calluna
08.04.2017 19:30:24
Epin Lucille Koreasta tuli täyttämään aukkoa 335-tyyppisten kohdalla. Aukot siinä tietty ummessa, kuten BB King halusi...
Aiemmin piipahti Sheraton, mutta vaikka hyvä olikin, jatkoi se matkaa muista syistä johtuen.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
korvaoo
10.04.2017 12:06:13
calluna: Epin Lucille Koreasta tuli täyttämään aukkoa 335-tyyppisten kohdalla. Aukot siinä tietty ummessa, kuten BB King halusi...
Aiemmin piipahti Sheraton, mutta vaikka hyvä olikin, jatkoi se matkaa muista syistä johtuen.

itelläni moinen oli nimenomaan koreasta ja jesta että se oli vaan hyvä keppi, varsinkin konkanvaihdon jälkeen. Nykyisellään harmittaa aika paljon että tuli myytyä sitten jossain tarpeessa pois :(
kaikki paitsi on turhaa.
Bald Anus
10.04.2017 13:16:05

Warmoth Thinline Telecaster -projekti valmistui vihdoin ja sain kitaran eilen kotiin. Runko suosaarnia ja kaula loimuvaahteraa. Gotohin virittimet, Wilkinsonin talla ja suomalaiset Hilltop-mikit. Kaula on paksuin, mitä Warmothilta sai (Fatback). Kestää hetki tottua, mutta ainakin tuntuma on hyvä.

http://i.imgur.com/0vBGcJO.jpg
sääh
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)