Aihe: Palasuperstraton bodyn tunnistus (Amfisound kaula)
1
Ochmo
03.04.2017 09:01:12 (muokattu 03.04.2017 10:17:52)
Minulle tuli vaihtokaupassa muutama viikko sitten palasuperstrato, jossa tietojen mukaan seuraavat osa: Amfisound kaula, Finlandia Instruments body, DiMarzio Evo mikit, OFR, lukkovirit.

Kävipä tässä niin, että irroitin kaulan säätöä varten (kaularaudan säätö persiissä) ja kummastelin kun kaulataskussa ei mitään tietoa/merkintää ollut. Tämä jäi kaivertamaan mieltä ja perjantaina otinkin yhteyttä Finlandia Instruments:n Teemuun ja hän kertoi, ettei muista tuollaista bodya tehneensä plus merkitsee tietoja kaulataskuun. Tästä lähdin selvittelemään historiaa ja pääsin edelliseen omistajaan saakka, joka kertoi myös olleensa luulossa että kitarassa on FI:n body.

Mitä ilmeisimmin silloin kun tämä kitara on rakennettu niin tuohon Amfin kaulaan on asennettu kielilukot ja poistettu "string tree". Se mikä minua tässä nyt kiinnostaa on se mikä body tässä on ja siinä sivussa missä vaiheessa siitä on tullut Finlandia Instrumentsin valmistama. Toivottavasti täältä foorumilta löytyy edellisiä omistajia tai muuten kepin historiasta tietäviä niin saataisiin speksit kohdilleen. Selvennetään myös se että minulla ei ole mitään intressiä lähteä osoittelemaan syyttävällä sormella mihinkään suuntaan. Olenerittäin tyytyväinen kitaraan näikin. Kiinnostaa vain bodyn alkuperä. Hirtoria mitä minulla on nyt tiedossa on Oulu -> Eura -> ja nyt Piikkiö.

Täällä on kuvia kitarasta:
https://www.dropbox.com/sh/26j3ugq8 … 321y/AADDbE9J2fXjRCaoL5GKXUQHa?dl=0

Edellisen omistajan mukaan pleksin alta löytyy H-S-H routtaus, itse en ole sinne vielä kurkannut.
Ikihonka
03.04.2017 11:39:24
No kannattaisiko kuitenkin kurkata pleksin alle jos vaikka sieltä mikkipoterosta löytyisi joku merkintä tekijästä...
-Absoluuttinen puukorva-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)