Robert 12.06.2004 13:26:05 | |
---|
Mitäs tuo tarkoittaa? Eikö "nut" ole kitaroista puhuttaessa satula? Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
JS 12.06.2004 13:29:42 (muokattu 12.06.2004 13:29:58) | |
---|
Ohan se. Tuo tarkoittaa sitä, että (ei onnistu lukkosatulan kanssa lukkojen ollessa kiinni) painat kieltä satulan takaa (siis satulan ja virittimien välistä) jolloin soitetun nuotin sävelkorkeus nousee. Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Swan 12.06.2004 13:30:00 | |
---|
Kantrikikkoja. Nut todellakin tarkoittaa satulaa. Behind-the-nut-bend toteutetaan siis niin, että soinnun tai yksittäisen sävelen soidessa painat kieltä satulan takaa niin, että sävelen korkeus nousee. Vireongelmien välttämiseksi satulan kannattaa olla grafiittinen tai ainakin kielten koloja voisi hinkata lyijykynällä. "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
JS 12.06.2004 13:31:45 | |
---|
Kantrikikkoja. Ja kyllä minä ainakin tätä teen vaikken mikään kantrikepittäjä olekaan... Antaa mukavasti vibraattoa luonnollisiin huiluääniin. Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Swan 12.06.2004 13:34:48 | |
---|
Ja kyllä minä ainakin tätä teen vaikken mikään kantrikepittäjä olekaan... Antaa mukavasti vibraattoa luonnollisiin huiluääniin. No siis yleinen kantrikikka, vaikka muutkin sitä käyttävät. Minä muuten tykkään käyttää kampea NH-vibratoon. ;) "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
JS 12.06.2004 13:40:03 (muokattu 12.06.2004 13:41:54) | |
---|
No siis yleinen kantrikikka, vaikka muutkin sitä käyttävät. Minä muuten tykkään käyttää kampea NH-vibratoon. ;) Blokattu kampihan toimii hyvin vibraatossa :) EDIT: Lisäselvennyksenä: Blokkautin tän Journeymanin kammen kun tulin siihen tulokseen että _ehkä_ käytänkin kampipelleilyissä lukkotallallista kitaraa... Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
sarkjan 12.06.2004 13:40:29 | |
---|
Myös Iron Man:in alussa käytetty (kantri) kikka ;) Kauppojen aukioloajoista keskusteltava myös sunnuntaisin. |
Swan 12.06.2004 13:41:43 | |
---|
Blokattu kampihan toimii hyvin vibraatossa :) Kukaan ei pakota sitä blokkaamaan. :P "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
JS 12.06.2004 13:59:36 | |
---|
Kukaan ei pakota sitä blokkaamaan. :P Kyllä täällä Espoossa on semmone blokkaamattomien kampien lisävero :) Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä. |
Swan 12.06.2004 14:04:02 | |
---|
Kyllä täällä Espoossa on semmone blokkaamattomien kampien lisävero :) Muuta siekin Heinolaan. :> Joo, off-topicia huipussaan. "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
Robert 12.06.2004 14:05:55 (muokattu 12.06.2004 14:07:21) | |
---|
Muuta siekin Heinolaan. :> Joo, off-topicia huipussaan. Heinolaa kannattaa välttää. Liikaa amiksia. EDIT No ei vaineskaan Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
Swan 12.06.2004 14:08:38 | |
---|
Heinolaa kannattaa välttää. Liikaa amiksia. EDIT No ei vaineskaan Vain torin ympärillä. Satamassa lukiolaiset ja peruskoululaiset tuhoavat aivosolujaan Apulannan tahtiin. "If I could play one note through a whole song, I would." - The Edge |
Necromuru 12.06.2004 23:40:02 | |
---|
No siis yleinen kantrikikka, vaikka muutkin sitä käyttävät. Minä muuten tykkään käyttää kampea NH-vibratoon. ;) Mutta kampi ei nosta sävelkorkeutta ylöspäin, jotein bnb on käytännöllinen nh-vibraattoja varten jos ei ole kelluvaa tallaa. 7 päivää G3:n |
moottorisaha 13.06.2004 00:40:58 | |
---|
Mutta kampi ei nosta sävelkorkeutta ylöspäin, jotein bnb on käytännöllinen nh-vibraattoja varten jos ei ole kelluvaa tallaa. kyllä se nostaa jos tajuaa vetää siitä kammesta ylöspäin. |
Pande 13.06.2004 11:42:55 | |
---|
Yhdenlaisen "Bend behind the nut"-efektin saa aikaiseksi kun soittaa niskansa takana bendin. *kuiva hörähdys* If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
lxi 13.06.2004 12:11:18 | |
---|
Yhdenlaisen "Bend behind the nut"-efektin saa aikaiseksi kun soittaa niskansa takana bendin. *kuiva hörähdys* Entäpä jos nuoteissa lukisikin "bend behind the nuts"? (Joo, lopetin jo.) |
PoLFus 13.06.2004 12:22:52 | |
---|
eikös Jake E. Lee käytäs tuota tekniikkaa paljonkin? [polfus, eipä tuolla väittämällä sun sanomana ole pohjaa eikä merkitystä] - Tianzi |
Kyllähän Jake käyttää tuota tekniikkaa myös...samaten kuin virittimien kääntelyä livenä ja koko kitaran kaulan vääntämistä. Yksi tapa millä saa hieman samanlaista "Behind the nut" efektiä aikaiseksi ihan millä tahansa kitaralla, on venyttää plekukädellä kieliä sormituskäden ja satulan välistä. Tämä ei tietenkään onnistu avoimilla kielillä/huiluäänillä. |
Lord of the strings 13.06.2004 18:41:08 | |
---|
Käytä maapähkinän kuorta slidenä. (Huono) "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
Jucciz 14.06.2004 15:46:20 | |
---|
Minä muuten tykkään käyttää kampea NH-vibratoon. ;) Ja minä taas tykkään vääntää kaulaa, kun olen monesti liian laiska kiinnittääkseni kammen kitaraan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |