Aihe: straton potikoiden kytkentä eri mikeille?
1
Reiska_
30.03.2017 20:33:01
Moro

Tuli hommattua jenkkistrato (sss) jossa edellinen omistaja oli kytkenyt kaksi alempaa namiskaa talla ja keskimikille tonen säätöön (molemmille oma). Tuntuu että kaulamikissä tone on nollilla..millainen homma olisi palauttaa originaaliksi?

Reiska
Rämppy
31.03.2017 21:20:44
Helppo hommahan tuo on osaajalle. Ei ole kallis operaatio teetettynäkään.
Suosittuja variaatioita:
-takimmainen tone tallamikille (keskimikki ilman tonea).
-takimmmainen tone keski + tallamikille.
Molemmissa etumainen tone kaulamikille.
Mä olen tykännyt tuosta ekana mainitusta kytkennästä.
In Finland we have this thing called "diu diu".
mpekkanen
31.03.2017 21:30:59
Minulla on tuossa edullisessa HB:n stratocasterissa juurikin tuollainen mitä tässä haluttiin muuttaa. Eli master volume, tone keskimikille ja tone kaulamikille + 5-asentoinen mikkikytkin.
Käsittääkseni tuollainen on ollut joskus ihan Fenderin kytkennöissäkin jonkinlainen vakio. Eli tallamikki olisi ilman tonea ja kahdella muulla olisi omat.

Minusta tuo toimii ihan hyvin, mutta se voi johtua soittotyylistänikin. Soitan aika paljon puhtailla tai vain vähän säröisillä soundeilla. Käytän myöskin tuota tallamikkiä, niin stratoista kuin muissakin soittimissa sooloihin ja muuten soitan kaulamikilla tai stratossa jollainen muulla asennoilla rytmejä kuin siis tallamikillä.
Tuollaiseen soittoon sen tallamikin kirkkaus ei niin haittaa ja on minusta paras kytkentä. Tosin 5-asentoinen kytkimen voisi vaihtaa 3-asentoiseen, koska minusta noilla väliasennoilla ei käytännössä tee mitään. Saa nyt toistaseksi jäädä kuitenkin...
Itse jotenkin ahdistun jos kitarassa on liikaa liikkuvia osia, mutta voihan se kertoa myös jostain muustakin ;)
Reiska_
06.04.2017 07:58:28
Rämppy: Helppo hommahan tuo on osaajalle. Ei ole kallis operaatio teetettynäkään.
Suosittuja variaatioita:
-takimmainen tone tallamikille (keskimikki ilman tonea).
-takimmmainen tone keski + tallamikille.
Molemmissa etumainen tone kaulamikille.
Mä olen tykännyt tuosta ekana mainitusta kytkennästä.

Katsoin spekseistä että vakiona keskimmäinen tone on keski- ja kaulamikille. Millainen homma on palauttaa? Tallamikissä tuntuu olevan tonet "täysillä" eli maks asennossa. Vai voiko olla kun tälle ei ok säätöä?
73nd3r
06.04.2017 08:55:55
Kysyt samaa kysymystä uudelleen... ;)

Olipa siellä kitarassa nyt mitä tahansa, homma etenee niin, että valitset sen kytkennän mitä haluat ja muutat piuhat kulkemaan sen mukaan.
Voi olla, että kannattaa uusia jotain osia samalla, riippuu palikoitten kunnosta.

Ota vaikka pari hyvää kuvaa siitä nykyjohdotuksesta tuonne omiin kuviin, vastaus saattaa tarkentua.
Rämppy
06.04.2017 09:43:55
mpekkanen: ... Käytän myöskin tuota tallamikkiä, niin stratoista kuin muissakin soittimissa sooloihin ja muuten soitan kaulamikilla tai stratossa jollainen muulla asennoilla rytmejä kuin siis tallamikillä.
Tuollaiseen soittoon sen tallamikin kirkkaus ei niin haittaa ja on minusta paras kytkentä.

Kyllähän straton tallamikki on monissa tilanteissa turhan piikikäs ilman tone-säätöä. Munsta tone-potikka lisää tallamikin käytettävyyttä huomattavasti, kun sitä treblepiikkiä voi kesyttää tilanteen mukaan. Samalla straton yhteispeli eri tyyppisten vahvistimien sekä esim. säröpurkkien kanssa sujuu joustavammin.
Mulla on stratossa tallamikki kovassa käytössä sekä puhtailla että särösoundeilla - nimen omaan sen jälkeen kun tulin kytkeneeksi takimmaisen tonepotikan tallamikille.
In Finland we have this thing called "diu diu".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)