Burana2 12.06.2004 15:07:36 | |
---|
Eli nyt ois kitaran hankkiminen edessä, siis sähköisen. Luonnollisesti tarvitsee hankkia vahvistin, mutta alkoi mietityttämään voisiko mitenkää tavallisia stereoita käyttää hyväksi? Olisi juuri vapaan tuollainen seiskytluvun pioneer merkkinen stereosarja. |
Exhausted 12.06.2004 15:10:02 | |
---|
kyllä ainakin mallintavia etuasteita voi helposti soittaa kotistereoihin. |
Pnctocn 12.06.2004 18:45:20 | |
---|
Itse vaihtelunhaluisena soittelen joskus PODia stereoihin. Mielenkiintoiseksi homma käy kun kytkee vahvistimen viiveet ja surroundit päälle. Pienillä voluumeilla nämä mallintavat vermeet ovat aika lyömättömiä. |
migeboy 12.06.2004 19:35:03 (muokattu 12.06.2004 19:35:29) | |
---|
Itse olen jo lie kuinka kauan sähkistä stereoihin. Kyllä toi ihan toimii. Stereoina mulla on jotkut Sonyt. |
Kitaravirtuaali 12.06.2004 19:42:10 | |
---|
Korgista menee minullakin piuha stereoihin. Hyvin siis onnistuu. Paskaakos tässä. |
tommiot 12.06.2004 21:16:31 (muokattu 12.06.2004 21:17:35) | |
---|
Kestääkö tavalliset stereoiden kaiuttimet soittoa säröllä? EDIT: Entä kestääkö bassolla soittaa? Kaverilla olis basso, niin jos sille kaapin rakentaisin kun on pari ylimääräistä elementtiä... |
Kitaravirtuaali 12.06.2004 22:43:57 | |
---|
Kestääkö tavalliset stereoiden kaiuttimet soittoa säröllä? EDIT: Entä kestääkö bassolla soittaa? Kaverilla olis basso, niin jos sille kaapin rakentaisin kun on pari ylimääräistä elementtiä... Kestää. Mitäs niistä stereoista kuuntelet, ellet bassoa ja kitaraa? Paskaakos tässä. |
Burana2 12.06.2004 22:58:32 | |
---|
Selvä. Siis voinko iskeä kitaran suoraan kiinni sterkkoihin, vai tarvitseeko jonkin ''välikappaleen''? Jos ei tarvitse, niin milläs apuvälineillä saa säröä aikaa? Ehkä hieaman tyhmä kysymys, mutta menköön :). |
Da Make 12.06.2004 23:17:54 (muokattu 12.06.2004 23:18:23) | |
---|
Selvä. Siis voinko iskeä kitaran suoraan kiinni sterkkoihin, vai tarvitseeko jonkin ''välikappaleen''? Jos ei tarvitse, niin milläs apuvälineillä saa säröä aikaa? Ehkä hieaman tyhmä kysymys, mutta menköön :). Riippuu steroista... Jos sulla on niissä MIC inputti (reikä, samanlainen kuin "iso kuuloke jutska") niin voit iskeä kitarapiuhan suoraan kiinni. Säröä saat halvinten särö pedaalilla. Konsultoi kitara kauppiastasi. ed: kirotus virheitä... |
zepeteus 13.06.2004 13:04:41 | |
---|
Kestääkö tavalliset stereoiden kaiuttimet soittoa säröllä? Kyllä kestänee kun olet varovainen etkä innostu liikaa. Normaalit stereokaiuttimet, etenkin diskantti-elementit, eivät tykkää sitten yhtään kanttiaallosta/klippaamisesta. Tämä siis jo normaalissa stereo-kuuntelussa. Kun syötät sisään jo valmiiksi klipattua signaalia (särökitaraa), voi olla vaikea erottaa missä vaiheessa itse stereovahvistimesi alkaa säröytymään, mikäli soitat siis vahvistimen tehojen yläalueella. Logiikka siitä että kaikkea mitä stereoidesi kautta kuuntelet, voit myös livenä sisään syöttää, ei pidä täysin paikkaansa. On muistettava että valmiit äänitteet on käsitelty ja rajattu dynamiikaltaan. Jos soitat livenä sisään, on se dynamiikka laitteistosta riippuen kirjaimellisesti soittajan käsistä kiinni. Itse poltin aikoinaan useita diskanttielementtejä ja rikoin muutaman bassokartionkin erinäisissä kitara/stereo-kokeiluissa. Minulla oli siihen varaa, vanhoja "testi-kappaleita" kun olivat, mutta varoituksen sana lienee paikallaan niille jotka riskeeraavat ainokaisen stereosettinsä. |
Kitaravirtuaali 13.06.2004 13:42:04 | |
---|
Itse poltin aikoinaan useita diskanttielementtejä ja rikoin muutaman bassokartionkin erinäisissä kitara/stereo-kokeiluissa. Minulla oli siihen varaa, vanhoja "testi-kappaleita" kun olivat, mutta varoituksen sana lienee paikallaan niille jotka riskeeraavat ainokaisen stereosettinsä. Itse ratkoin ongelman lyömällä etusen master volumea alas, muuten lähtivät stereotkin särkemään ja EQ-palkit olivat koko ajan katossa. Nyt voluumia on etusesta vain noin neljännes, mutta eipä särje elementtiä. Paskaakos tässä. |
Jaaba 13.06.2004 13:59:38 | |
---|
Muistan joskus, kun pikkuveli soitti skittaa stereoiden kautta kytkemällä sen kasettidekkiin mic-in -liittimeen, laittamalla kasetin sisään ja rec-pause päälle. Dekissähän pystyy säätämään äänityksen tasoa, joten pahimmat klippaamiset pystyi helposti leikkaamaan pois (kunhan ei ensisäädön jälkeen liikaa käyttänyt skitan omia potikoita). |
Itse ratkoin ongelman lyömällä etusen master volumea alas, muuten lähtivät stereotkin särkemään ja EQ-palkit olivat koko ajan katossa. Nyt voluumia on etusesta vain noin neljännes, mutta eipä särje elementtiä. Jees, näin se varmaan toimii OK. Liian lujaa tuli itse ajettuakin noita stereovahvistimia, kunnes kajarit alkoivat kärvähdellä. Hauskin ilmiö oli tuo soittodynamiikan vaikutus; volat isolla (liian isolla) ja kevyttä pikkausta > kuului normaalisti. Voimallisempi isku > diskantti katosi hetkeksi kajareista. Muutaman "yrityksen" jälkeen ne diskantit menivät sitten lopullisesti... |
Bilharzia 13.06.2004 14:11:44 | |
---|
Jos soittaa multiefektin kautta, niin voi siitä säätää sitä master volumea alas.. kato korvalla sitten mitä sieltä tulee. 2/3 olis ihan hyvä suhde. Tämä minulla. www.LifeofDebauchery.Com |
PIM 13.06.2004 14:28:24 | |
---|
Kannattaisko sitenkin pistää seittemänkymppiä Behringerin GM108:iin ennen kuin alkaa hajottaan stereoitaan? Päivän tarjous: Kirsikanpunainen Fenix strato, pari naarmua takana muuten kuin uusi, hp. 270e |
kivi 13.06.2004 15:32:50 | |
---|
Kannattaisko sitenkin pistää seittemänkymppiä Behringerin GM108:iin ennen kuin alkaa hajottaan stereoitaan? Toi on kyllä myös totta. Vähän alle satasella saa ihan siedettäviä pikkucomboja kotisoitteluun, Marshallin 10-wattinen on (yllättäen ja varmaan sattumalta) parempi kuin saman valmistajan 15-wattinen ja sitä isommat halpistrankut, ja Voxin Pathfinder on jo ihan kelpo vahvistin. Jos niitä kotistereoita haluaa käyttää soittamiseen, kannattaa käydä kirpputorilta yksielementtiset kaapit. Kaksi- tai kolmitiekaiutin ei särösoitosta tykkää, ja saattaa hyvinkin sanoa sopimuksensa irti. |
lexa53 14.06.2004 11:58:41 | |
---|
Muistan joskus, kun pikkuveli soitti skittaa stereoiden kautta kytkemällä sen kasettidekkiin mic-in -liittimeen, laittamalla kasetin sisään ja rec-pause päälle. Dekissähän pystyy säätämään äänityksen tasoa, joten pahimmat klippaamiset pystyi helposti leikkaamaan pois (kunhan ei ensisäädön jälkeen liikaa käyttänyt skitan omia potikoita). Ja dekistä kun laittaa tuon rec levelin täysille niin saadaan säröäkin aikaiseksi, ei tosin kaiuttimet välttämättä tykkää siitä. K100#9 |
Deranged 14.06.2004 12:42:29 | |
---|
Minä kokeilin V-amp2:n liittämistä stereoihin pikkumikserin välityksellä (mikserin ansiosta hurinat vähenivät ja saa tasot pidettyä alhaalla kätevästi). Toimii. |
Jaba 14.06.2004 14:51:20 | |
---|
Toi on kyllä myös totta. Vähän alle satasella saa ihan siedettäviä pikkucomboja kotisoitteluun, Marshallin 10-wattinen on (yllättäen ja varmaan sattumalta) parempi kuin saman valmistajan 15-wattinen ja sitä isommat halpistrankut, ja Voxin Pathfinder on jo ihan kelpo vahvistin. Jos niitä kotistereoita haluaa käyttää soittamiseen, kannattaa käydä kirpputorilta yksielementtiset kaapit. Kaksi- tai kolmitiekaiutin ei särösoitosta tykkää, ja saattaa hyvinkin sanoa sopimuksensa irti. Roland Cube 15? "What stands best is the public buys your records and they come see you. What more do you want?" –Angus Young |
Jucciz 14.06.2004 15:07:59 | |
---|
Laney LC15R? Ei pelkästään pieni ja kätevä, vaan aivan uskomattoman hyväsoundinen vehje. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |