A) ne ovat hyviä soittamaan. ensisijaisesti vain tätä. B) ne ovat hyviä säveltämään. Biisit ovat mielestäni hyviä vaikka soundit ja soittotaidot olisivat kusisia. C) soundimaailma on hyvä, vaikka soitossa olisi virheitä ja biiseissä olisi huonoja kohtia. D) bändi on niin sanotusti tr00 ja kukaan "teini" ei siitä tykkää E) bändin jäsenet näyttävät "hyvältä". Niin siis miksi tykkäät jostain bändeistä erityisesti. Itse olen huomannut, että eniten kuuntelu valintoihini vaikuttavat se, kuinka hyvät saundit bändillä on ja kuinka hyviä biisejä he tekevät. mutta minua ei niinkään haittaa se ovatko soittotaidot kovin monipuolisia. Esimerkiksi Linkin Parkilla on loistavat saundit (tästä ei nyt keskustella) ja pidän kyseisestä bändistä, vaikka biisit eivät ole kovin monipuolisia ja soittotaito on uunoa. Se minua ei kiinnosta, kuinka tr00 bändi on sitten tippaakaan, mutta sen olen huomannut, että niiden bändien jäsenet näyttävät harvoin näköä vaurioittavilta, joiden musiikista pidän, kun taas ne bändit joista en pidä ovat yleensä tyhmän näköisiä. no olipa hölmö keskustelun avaus. Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
Ola_90 13.06.2004 13:31:33 | |
---|
Mulle riittää ihan vain se, että musiikki on loistavaa. Millään muulla ei ole oikeastaan mitään väliä. Piste. "Kyl räkä on vielä ihan hyvää, mut korvavaikku on jo ihan saatanan pahaa." -Kaverini |
Stain 13.06.2004 13:32:48 | |
---|
Minä pidän sellaisista bändeistä jotka: 1. Tekevät hyvää musiikkia 2. Eivät ole niin sanottuja "tuotteita", vaan ovat tehneet kovan työn menestyksensä eteen. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Muurari 13.06.2004 13:32:56 | |
---|
tykkään bändeistä joiden musiikki miellyttää korvaani, olivatpa he minkänäköisiä tahansa tai tykkäsipä heistä ketkä tahansa, ei mitään väliä. Tytöt ovat kauniita, kuin lumpeet lammessa, katson niitä rannalta, vaan en voi poimia |
Torniojaws 13.06.2004 13:38:00 | |
---|
Jos musiikissa on omaa juttua ja muutenkin ammattisoittajia, niin kyllä käy. A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old. |
lxi 13.06.2004 13:46:53 | |
---|
Linkin Parkilla ... soittotaito on uunoa. Selventäisitkö? Minä pidän hyvästä ja mielenkiintoisesta musiikista. Siinä kaikki. |
Saami 13.06.2004 13:50:28 | |
---|
Musiikki ja imago ovat tärkeitä minulle. |
akame 13.06.2004 13:58:10 | |
---|
niillä pitää olla munaa. mikään tylsä bändi jossa ei mitään tapahdu ei välttämättä ole niin hyvä. sitten tietysti biisit pitää jollain tavalla erottua toisistaan. Ja soittotaitoa pitäisi olla jonkin verran edes. pienet virheet nyt eivät haittaa. Can't sleep, clowns will eat me. |
Schnowotski 13.06.2004 13:58:32 (muokattu 13.06.2004 14:01:11) | |
---|
Sävellykset ovat varmaan se tärkein osa. Soittotaidolla ei ole niinkään väliä, kunhan ne biisit menevät. Ei taida lempparibändieni soittajat mitään Ynkkiä olla...ja ei Rautiainen ole itseään kauheasti kehunut. Soundit voivat huonontaa tai parantaa jo muutenkin hyvää biisiä, mutta huonosta kappaleksesta ne eivät saa hyvää. Sanoituksilla on sen verran merkitystä, että on mukavampi kuunnella bändiä jos ei tarvitse hävetä siitä mitä ne sanovat. Ja hyvää, sujuvaa lyriikkaa on hauska lukea. Bändillä voi myös olla jokin tietynlainen tunnelma, joka kiehtoo. Liittyy _hieman_ sanoituksiin. EDIT: elikä s'on tuo B-kohta. Post mortem: raamattua ei tule lukea kuin raamattua |
Kapane 13.06.2004 13:59:12 | |
---|
Selventäisitkö? mieluusti. Itse kitaristina panisin asian näin. kaverit luultavasti osaavat tai eivät osaa soittaa, mutta eivät todellakaan laita kaikkea osaamistaa biiseihin. esim. kitarat ovat yksinkertaisia ja ns. varmoja nakkeja, joiden kanssa ei voi mennä metsään. Melodiat tuppaavat toistamaan itseään ja suurin osa koukuista hoidetaan sämpleillä ja koneilla, jolloin kavereiden todellinen soittotaito ei tule niin esille. Mutta rumpali on ihan kiva kaiken maailman hämykomppeinensa. paha on sanoa loppujen lopuksi ovatko hyviä soittamaan.. no ainakin pysyvät taimissa. satun kyllä tykkäämään heidän jutustaan, vaikka omastakin mielestäni kappaleet toistavat kovasti samaa juttua. tosin mielestäni on jotenkin hohto kadonnut, kun tyypit rahastavat kokoajan remix ja live levyillä. Personal Jesuss & Modern Angel
[Kyllä Lähtee] MEKKALA #1 |
Vilhelmus 13.06.2004 14:00:48 | |
---|
Jos noista pitäisi valita, niin minun tapauksessani aivan selkeä B. Biisistä lähtee kaikki. |
sub zero 13.06.2004 14:12:55 | |
---|
Riittää että saavat aikaan parasta musiikkia. Soittotaidolla ei periaatteessa ole väliä, vaikka ehkä lempibändini olisi Return to Forever, jos sellainen pitää välttämättä olla. What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Jouto 13.06.2004 14:19:58 | |
---|
Minä en oikeastaan tiedä musiikista mitään niin kuuntelen sieltä täältä kaikenlaista. Eihän niitä suosikkibändejä "valita" vaan niistä vaan alkaa tykkäämään. En tiedä vielä paljoa säveltämisestä tai mistään enkä korvakuulolta osaa kovin hyvin sanoa onko kyseistä musiikkia vaikea soittaa tai ei tai millainen soundi yhtyeellä on jne. Mutta olen kuitenkin huomannut että syrjin kuitenkin monia bändejä mitä "massa" kuuntelee eli en ihan listahittejä yleensä kuuntele. Joskus sieltäkin kuitenkin löytyy jotain ihan kuuntelun arvoista. Ei varmaan kannata valita kuuntelemaansa millään tavalla, vaan kuunnella vain mikä omaan korvaan kuulostaa hyvältä. The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end... |
lxi 13.06.2004 15:36:33 | |
---|
eivät todellakaan laita kaikkea osaamistaa biiseihin. esim. kitarat ovat yksinkertaisia ja ns. varmoja nakkeja, joiden kanssa ei voi mennä metsään. Kas, siinäpä se. Sovitukset voivat olla vaikka kuinka yksinkertaisia, mutta mitä se soittajien tasosta muka kertoo? |
Jani The Rock 13.06.2004 16:12:24 | |
---|
Mun suosikkibändi on mieluiten jo hajonnut. Tai sitten sen on täytynyt aloittaa toimintansa ainakin 20 vuotta sitten. Mikäli nämä ehdot eivät täyty, tulee orkesterin jäsenten ulkoasuun kuulua olennaisena osana stetsonit ja bootsit. Jenkkiautojakin olisi hyvä harrastaa, ja niihin liittyvää termistöä viljellä sekä biisien sanoituksissa että muualla. Että näillä eväillä, tai sitten ei millään. Don`t mess with the countryboys |
Aerodactev 13.06.2004 16:17:26 (muokattu 13.06.2004 16:19:39) | |
---|
B) Pidän hyvänkuuloisista sävellyksistä. Esim. Camelin herrat eivät vedä hirmu virtuoosimaisesti, mutta sävellykset ovat mahtavia. Ian Andersonin sävellyskynää nyt ei tarvitse edes erikseen kehua. Ja sounditkin joskus ratkaisee. Nyky- ja ysärisoundit saavat pään kipeäksi, semmosta 70-luvun juttua on kivempi kuunnella. Kasarisounditkin maistuvat paremmin kuin uudet.
Long = progressive = good
|
Juntunen 13.06.2004 16:24:29 | |
---|
Minulle on tuo rytmipuoli kasvanut vuosi vuodelta tärkeämmäksi seikaksi. Alkaa nykyään olemaan jopa se tärkein. Pitää pystyä heiluttamaan tätä ruhoa musiikin tahtiin. Omaperäiset ratkaisut sävellyksissä kiehtovat myös. Ja mielestäni loistavat melodiat löytyvät jostakin AIVAN muualta kuin nykyajan listamusiikista. Aivan liian helppoja ratkaisuja viljellään aivan liian paljon. |
Moratoria 13.06.2004 17:04:02 (muokattu 13.06.2004 17:06:26) | |
---|
Yhdistetty B) ja C). Jykevät rummut, kauniit kitaramelodiat ja rouhea vokalisointi. Esimerkkibändejä vaikkapa nyt COB. |
KMT 13.06.2004 17:14:46 | |
---|
AC. Minusta bändin ei tarvitse tehdä omia sävellykiä mutta muiden tekemien kappaleiden sovittaminen bändille ratkaisee Elämä on p*skaa |
Henko 13.06.2004 17:25:32 | |
---|
Mun suosikkibändi on mieluiten jo hajonnut. Tai sitten sen on täytynyt aloittaa toimintansa ainakin 20 vuotta sitten. Mikäli nämä ehdot eivät täyty, tulee orkesterin jäsenten ulkoasuun kuulua olennaisena osana stetsonit ja bootsit. Jenkkiautojakin olisi hyvä harrastaa, ja niihin liittyvää termistöä viljellä sekä biisien sanoituksissa että muualla. Että näillä eväillä, tai sitten ei millään. Jos Natsipaska ois alottanu parikyt vuotta sitten ni se vois olla sun lempibändi :) Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |