Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 523 24 25 26 27 28 29 30 31 32
V.M.V
28.03.2017 12:27:09
Laulava Kylätohtori: Näin. Yksinkertainen asia, mutta silti kaikkien aivot eivät riitä tätä ymmärtämään. *huoh*

Ai niinkuin se että jos tavara on vain myynnissä niin silti mielestäsi kaikki haluavat vaihdokkeja? Varmaan kun kotona käy sähkäri niin tarjoat jotain pedaaleja vaihdossa. Vaimollasi varmaan onkin jotain muuta kuin rahaa tarjolla.
Muovinen
28.03.2017 12:29:26

Alettaisko taas seuraavaksi määrittämään ja vänkäämään mikä on hyvä vai jätetäänkö hiekkalaatikkoleikit ja pippelin mittailut muualle?
J.Nikkanen
28.03.2017 12:32:21
Paimentolaisen nakkipaistos
Raaka-aineet

2 pkt Atria 280g Rehti Herkkubroilernakki
1 pkt Atria 140g Suomalainen Pekonikuutio
1 kpl keltasipulia
4 kpl tomaattia
1/2 tl mustapippurirouhetta
1/2 dl persiljaa
800 g perunoita
2 dl ruokakermaa 15%
1 tl suolaa
2 dl juustoraastetta
Näin se hoituu

Leikkaa nakit parin sentin paloiksi tai käytä pikkunakkeja sellaisenaan. Pieni sipuli ja tomaatit lohkoiksi ja pekoni silpuksi. Paista nakkeja pannulla pekonin kanssa ja lisää joukkoon tomaatit ja sipulit. Mausta mustapippurilla ja persiljasilpulla ja kumoa ruoka uunivuokaan. Keitä kuoritut perunat ja soseuta ne. Notkista sose kermalla ja mausta suolalla. Levitä sose nakkipaistoksen päälle ja kuorruta juustoraasteella. Paista 180-asteisessa uunissa noin 1/2 tuntia.
V.M.V
28.03.2017 12:45:55
J.Nikkanen: Paimentolaisen nakkipaistos

Taidat olla lihava?
mpekkanen
28.03.2017 13:02:53
tuskiz: Musta on mielenkiintoisia myös ilmot missä mainitaan että ei ole mikään pakko myydä, on myynnissä kunnes joku myyjää kiinnostava toinen kohde on torilla tai ilmestyy torille sekä vain tyyliin viikonlopun voimassa olevat tarjoukset.

Tässä on kyllä ihan pointtiakin. Jos olisi oikeasti jotain myymässä ja tarkoitus olisi rahoittaa uuden ostoa...Niin eikö silloin voisi mainita, että kyseinen laite käy vaihdossa. Aika moni näin toki tekeekin, mutta muutamien kohdalla tuntuu tuo myyntisyy olevan vain osa myyntipuhetta.

Nuo viikonlopun tarjoukset ovat kyllä jo aika surullisia tapauksia. Hyvin usein nekin ilmoitukset kun ovat tyypeiltä, jotka ovat samaa ilmoa pyöritelleet jo kuukausia tai jopa vuosia. Luulisi nyt sen verran miettivät noita "tarjouksia", että jos sen hinnan kertaalleen tiputtaa(tai jopa useasti ja sitten taas nostaa)...Niin ihan turhaan sitä ilmoitusta enää uusii, sillä isommalla hintapyynnöllä uudestaan ja uudestaan. Näitäkin on ja parhaimmillaan vielä erikseen maininta ettei varauksia, vaan sen saa joka ensin laittaa rahat kouraan. Luuleeko joku, että joka puolelta kotimaata lähtee mahdollinen ostajajoukko jonkun ovella katsomaan onko se tuote vielä mennyt vai ei?
Minusta tuollaisetkin ilmoitukset ovat ihan turhia, joissa myydään rahat ensin kouraan laittaneelle. Eli ei minkäänlaisia varauksia. Tosin tämäkin vain oma mielipiteeni...

Nyt on hieman vähentynyt tämä. Myydään kun vaimon mielestä ei sovi sisustukseen tai vaimon mielestä tämä on myytävä/soittimia on liikaa...
Mielestäni kumppanin syyllistäminen on kyllä todella typerää ja en oikein usko, että kovinkaan monesti useamman kitaran omistajan vaimo sanoo millä saa soittaa, millä ei ja mikä vaimon mielestä on myytävä. Jos näin on, niin silloin kannattaa tuota "vaihtokauppaa" miettiä ihan tosissaan, mutta ei tosiaan kitarapuolen kamoista...

Myös tällaisetkin ovat aika huvittavia. Myydään Navigator LP kitara(kitaran merkki on taas vain esimerkki) ja ilmoituksessa kerrotaan ettei näin strato/tele-miehellä vaan LP kitarat sovi kouraan. Kitaraa vielä mainostetaan ylivoimaisesti parhaana LP kitarana ja hakkaa/linkoaa/pesee kaikki Gibsonit ihan mennen tullen.
Sitten ilmoituksen lopussa on kuitenkin, että rahan lisäksi käy vaihdossa myös Gibson Les Paul...

Ymmärrän kun itse en voi enää sairauksien takia soittaa bänditouhuja, että noiden kalliimpien myynti ei ole aina siitä johtuva että ne olisivat jotenkin huonoja. Joskus vain ilmoituksissa on perusteltu myynnin syyt aika tökerösti. Fender miehelle ei sovi Gibson ja se myydään sen takia, mutta kuitenkin jonkinlainen Gibson kävisi sitten vaihdossa :)

Tuolla Gibson komerossa joku kysyi hiljattain erään kitaran arvoa ja onko hänen hintapyyntönsä kohdillaan. Siihen joku vastasi minusta aika hyvin. Kyllä se on, mutta nykyisen tilanteen takia voi silti mennä aika heikosti rahalla. Jotenkin näin se oli, vaikka ei ehkä ihan sanasta sanaan.
Hiemankin arvokkaiden kitaroiden hintapyyntö voi siis olla kohdallaan, mutta niitä ei kuitenkaan kukaan osta sillä???
Jos on joskus syystä tai toisesta hankkinut arvokkaan pelin ja sitä on myymässä, niin kyllä niitä on todella vaikea myydä suoralla rahalla ja tosiaan järkevälläkään hintapyynnöllä.
Paremmin menee kaupaksi käytettynä halvemmat ja noin muutamien satasien soittimet. Kalliimpiin pitäisi sitten ottaa vaihdossa kaikenlaista ja jos ei jatkuva puljaaminen ole se, mistä on kiinnostunut--->Aika turhauttavaa touhua on silloin torin kyttääminen.
Tietysti jos ne vaihtokoneet olisi edes sellaisia, että niille voisi itsellä olla jonkinlaista käyttöä tai edes osalle niistä. Muutoin jonkun hyvän soittimen vaihtaminen muutamaan palacasteriin ja modattuihin pedaaleihin ei ainakaan minusta ole kovinkaan järkevää. Ei silloinkaan vaikka sitä rahaa muutama kymppi tai jopa satanen kouraan tulisikin.
Kaikki harrastukset maksaa ja varmaan jokainen haluaisi päästä itselle ylimääräisistä mahdollisimman vähällä tappiolla ja myöskin ilman vuosien vaihtorumbaa ja kauheata vaivaa. Itse en tällaiseen jatkuvaan vaihtamiseen jaksa alkaa.

On toki niitäkin kavereita, jotka luulevat tekevänsä jotain voittoa/tiliä kun noita myyvät ja jatkuvasti ostavat. Eipä se minulta ole pois, mutta toki sen on muutamien nimimerkkien kohdalla laittanut huomioon, että tietyt soittimet kun jossain on myynnissä todella halvalla-->Niin samaiset kaverit ostaa ne heti pois ja sitten on kohta myyntihinnat jo ihan jotain muuta.
Tuossa käy helposti niin, että siinä menee rahat ja sitten on kämppä täynnä erilaisia modattuja sekasikiöitä täynnä, joita voi olla todella vaikea saada myytyä.
klobasa
28.03.2017 13:08:49 (muokattu 28.03.2017 13:09:44)
V.M.V: Minä puhun hyvästä, sinä arvokkaasta. Eri asia.

Mulla on ollu vain hyvää tavaraa viimeisen 10v aikana ja silti osan myynti on ollut lähes mahdotonta vaikka osa on vain muutaman kympin tai satasen arvoisia. Uskomatonta, eihän ton pitäis olla mahdollista jos sinuun on uskominen.

On kyllä rikkaus, että tulit takaisin foorumille, kiitos.
V.M.V
28.03.2017 14:38:56
Arkka:

Tuleeko niitä vaihtoehdotuksia sitten oikein tulvimalla? Eikös niistä pääse vastaamalla "ei vaihtoja".

Ei ne mua haittaa. Harvoin kellään on mitään tarjolla mikä itseä kiinnostaa. Enempi vain ärsyttää ihmiset joiden mielestä on hyvä tyrkyttää kaikkea vaikkei vaihtoa ilmoituksen mukaan haluta.

Ilmeisesti itse olen tylsä kauppamies. Jos löydän jotain miellyttävää ostettavaa, tarjoan rahaa pyydetyn summan verran ja maksan tilille etukäteen jos en jaksa hakeakseen. Köyhät tinkaa ja tyrkyttää vaihdokkejaan.
mpekkanen
28.03.2017 15:18:45
V.M.V: Ei ne mua haittaa. Harvoin kellään on mitään tarjolla mikä itseä kiinnostaa. Enempi vain ärsyttää ihmiset joiden mielestä on hyvä tyrkyttää kaikkea vaikkei vaihtoa ilmoituksen mukaan haluta.

Ilmeisesti itse olen tylsä kauppamies. Jos löydän jotain miellyttävää ostettavaa, tarjoan rahaa pyydetyn summan verran ja maksan tilille etukäteen jos en jaksa hakeakseen. Köyhät tinkaa ja tyrkyttää vaihdokkejaan.

Joskus vaan kun tarjoaa sellaista vaihdossa, jota ilmoituksessa haetaankin-->Ei aina tule minkäänlaista vastausta...

Kun itsellä on kitaroita yli 20 ja siihen päälle kaikki ukulelet, balalaikat, kanteleet, kitaraosat ja muut kielisoittimet...Niin on varmaan aika luonnollista/normaalia, että ensin ainakin kysyy olisi joku niistä itselle ylimääräisistä sellainen joka kiinnostaisi vaihdossa. Jos olisin nyt tarvitsemassa jotain ja ilmoituksessa ei ainakaan lue erikseen ettei haluta mitään vaihdossa.
Nyt ei ole tosin aivan akuuttia tarvetta millekkään soittimille.

Itse olen käynyt viimeisimmät ostokset hakemassa jo ihan pienen vaihtelun vuoksi kun hieman matkustaa. Olen myös eräälle tutulle ostajalle vienyt kitaran täältä Jyväskylästä pääkaupunkiseudulle, vaikka sovittiin että saa kokeilla luonnollisesti ennen ostopäätöstä.
Julkisten kulkupelien varassa kun olen, mutta en silti laske itseäni köyhäksi vaikka parantumatonta syöpää sairastankin ja yritän elää enemmän tässä hetkessä.
Siksipä olisikin ihan mukava päästä eroon itselle ylimääräisistä soittimista ja tosiaan pärjään niillä edullisemmila ja huonommillakin kotosalla.
Paremmat soittimet joutaisivat minusta aktiivimpaan käyttöön, mutta jos niistä ei makseta järkeviä summia-->Niin ei minun ole niitä mikään pakko myydä. Tosin kyllä sitä aikaa käyttäisi mieluusti muutenkin kuin seuraamalla näitä osto/myynti/vaihdetaan-ilmoituksia...Varsinkin kun siellä pyörii paljon ihan samoja ilmoituksia vuodesta toiseen.

Maanataina 3.4 ratkeaa taas lääkärissä miten on asiat kehittyneet. Jos käy minulle oikein huono munkki, niin joku "perseaukinen" saattaa saada hyvinkin edullisesti muutamia soittimia. Tosin kun arvaa, ettei ne mene kuitenkaan kuin edelleen myyntiin-->Niin annan vaikka sitten ilmaiseksi sellaisille jotka mielestäni ovat vähissä rahoissa ja tarvitsevat soittimia oikeasti. Jobbareita en ala lihottamaan.
Laulava Kylätohtori
28.03.2017 16:20:53
V.M.V: Taidat olla lihava?

Sä ainakin olet videoistasi päätellen, joten kannattaa jättää tällaset kommentit kokonaan väliin.

Jos ei halua vaihtoa, niin ilmoitukseen voi pistää, että ei vaihtoa. Kyllä se aika hyvin toimii, vaikka aina joku siitäkin huolimatta niitä tarjoaa. Mutta mitä väliä sillä sitten on. Jos psyyke on niin herkällä, ettei pää kestä vaihtotarjouksia, niin kannattaa hoidattaa pää kuntoon...
Less is more.
V.M.V
28.03.2017 16:37:13
Laulava Kylätohtori: Sä ainakin olet videoistasi päätellen, joten kannattaa jättää tällaset kommentit kokonaan väliin.

Se oli sun selkämakkara, mikä siinä videossa oli.

Jos ei halua vaihtoa, niin ilmoitukseen voi pistää, että ei vaihtoa. Kyllä se aika hyvin toimii, vaikka aina joku siitäkin huolimatta niitä tarjoaa. Mutta mitä väliä sillä sitten on. Jos psyyke on niin herkällä, ettei pää kestä vaihtotarjouksia, niin kannattaa hoidattaa pää kuntoon...

Kellään ei taida alapää kestää kylätohtorin vaihtotarjouksia :-o
hallu
28.03.2017 16:47:22
V.M.V: Niistä vaihdokkien tyrkyttäjistä. Kovat on aina puheet "ota tää vaihdossa, on tosi hyvä". Itse jos tarjoaisin jotain vaihdossa (mitä en tee, jos erikseen ei ilmoituksessa ehdoteta vaihtoa), niin en tosiaankaan luopuisi niistä hyvistä, vaan koittaisin parhaani mukaan laittaa paskan kiertämään.

Mulla ei ole ollenkaan paskaa, mulla on pelkästään hyviä kamoja. Siksi en voi paskaa kierrättää. Itseasiassa kun tori-ilmoituksia katsoo, niin sama tilanne taitaa olla suurimmalla osalla porukoita. Paskat on paskottu aikapäiviä sitten markkinoilta ja nyt on kyllä niin priimaa kampetta tarjolla että ihan hirvittää :-D
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
V.M.V
28.03.2017 17:33:51
hallu: Mulla ei ole ollenkaan paskaa, mulla on pelkästään hyviä kamoja. Siksi en voi paskaa kierrättää. Itseasiassa kun tori-ilmoituksia katsoo, niin sama tilanne taitaa olla suurimmalla osalla porukoita. Paskat on paskottu aikapäiviä sitten markkinoilta ja nyt on kyllä niin priimaa kampetta tarjolla että ihan hirvittää :-D

No vaikka tarjoaisit kuun taivaalta vaihdossa, niin jos myyjä tarttee rahaa, niin hänen kannaltaan vaihdokki on paska. Ainakin sillä hetkellä. Jos tarttee vaikka fyrkkaa uuteen pesutorniin niin hittoako tekee hienolla laitteella x vaihdossa vaikka sen tarjoajan mukaan laite pesee kaiken.

Sitä paitsi paskuuteen riittää ulkonäkö. Vaikka SG tai tele on kuinka hyvä niin rumia ovat, eli paska. Scheisse.
hallu
28.03.2017 19:01:09
V.M.V: No vaikka tarjoaisit kuun taivaalta vaihdossa, niin jos myyjä tarttee rahaa, niin hänen kannaltaan vaihdokki on paska. Ainakin sillä hetkellä. Jos tarttee vaikka fyrkkaa uuteen pesutorniin niin hittoako tekee hienolla laitteella x vaihdossa vaikka sen tarjoajan mukaan laite pesee kaiken.

Sitä paitsi paskuuteen riittää ulkonäkö. Vaikka SG tai tele on kuinka hyvä niin rumia ovat, eli paska. Scheisse.

No hyvänenaika kaupan ehdothan ovat myyjän ja ostajan välinen asia. Ei tietenkään myyjän ole pakko ottaa vaihdokkeja eikä aina otakaan, olen monet kerrat hieronut monenlaisia vaihtareita sun muita säätöjä ja ei se aina mene puikkoihin, mutta ei haittaa..... ei tavara maailmasta lopu. Onnistuneen vaihtokaupan ehdoton edellytys on kyllä se, että vastapuoli ihan oikeasti haluaa sen tavaran mitä mulla on tarjota, koska ainakin mun kama on ihan liian arvokasta annettavaksi ehdoilla "okei voin ottaa sen jos ilmaiseksi annat...". Kyllä vaihtokaupan pitää tyydyttää molempia osapuolia, ei siinä muuten mitään järkeä ole. Sitten kun tarpeet kohtaa, niin kaikki on iloisia. Kyllä minä ostan rahallakin silloin kun sitä sattuu olemaan, mutta ei rahattomuuden kannata antaa estää hyvä diiliä jos semmoinen kohdalle osuu, sitten se on vaan armotonta säätämistä :-D
Zambe88
28.03.2017 19:19:23 (muokattu 28.03.2017 19:22:00)

hallu: No hyvänenaika kaupan ehdothan ovat myyjän ja ostajan välinen asia. Ei tietenkään myyjän ole pakko ottaa vaihdokkeja eikä aina otakaan, olen monet kerrat hieronut monenlaisia vaihtareita sun muita säätöjä ja ei se aina mene puikkoihin, mutta ei haittaa..... ei tavara maailmasta lopu. Onnistuneen vaihtokaupan ehdoton edellytys on kyllä se, että vastapuoli ihan oikeasti haluaa sen tavaran mitä mulla on tarjota, koska ainakin mun kama on ihan liian arvokasta annettavaksi ehdoilla "okei voin ottaa sen jos ilmaiseksi annat...". Kyllä vaihtokaupan pitää tyydyttää molempia osapuolia, ei siinä muuten mitään järkeä ole. Sitten kun tarpeet kohtaa, niin kaikki on iloisia. Kyllä minä ostan rahallakin silloin kun sitä sattuu olemaan, mutta ei rahattomuuden kannata antaa estää hyvä diiliä jos semmoinen kohdalle osuu, sitten se on vaan armotonta säätämistä :-D

Vaihdokeista tuli mieleen, että usein näkee myös sellaisia ilmoituksia missä myydään vaihdossa tulleita kamoja tarpeettomana tai käteen sopimattomana.
Mielestäni siinä tilanteessa vaihtokauppa ei ole tyydyttänyt kuin toista osapuolta, eikä ole mennyt homma ns. putkeen.

Eihän kaikki aina vaan sovi käteen yms. mutta itse omalla kohdallani pyrin mahdollisen vaihtokaupan hyväksymään vain, jos vaihdossa tuleva kampe vastaa tarpeista.
Tokihan sitä kaikkea roinaa tekee mieli vähän väliä haalia nurkkiin, mutta nykyään sitä osaa jo vähän käyttää järkeä hankinnoissa.
If it's too loud, you're too old!
Durty
28.03.2017 19:28:43
J.Nikkanen: Paimentolaisen nakkipaistos

Otin reseptin talteen. Kiitos.
hallu
28.03.2017 20:03:43
Zambe88: Vaihdokeista tuli mieleen, että usein näkee myös sellaisia ilmoituksia missä myydään vaihdossa tulleita kamoja tarpeettomana tai käteen sopimattomana.
Mielestäni siinä tilanteessa vaihtokauppa ei ole tyydyttänyt kuin toista osapuolta, eikä ole mennyt homma ns. putkeen.

Eihän kaikki aina vaan sovi käteen yms. mutta itse omalla kohdallani pyrin mahdollisen vaihtokaupan hyväksymään vain, jos vaihdossa tuleva kampe vastaa tarpeista.
Tokihan sitä kaikkea roinaa tekee mieli vähän väliä haalia nurkkiin, mutta nykyään sitä osaa jo vähän käyttää järkeä hankinnoissa.

Mä luulen, että vallankin kallista kamaa myytäessä otetaan vaihdossa jotain huokeampaa jotta saadaan kauppa aikaiseksi ja luotetaan siihen että sen vaihdokin saa eteenpäin helpommin kuin sen kalliin tavaran. Se on vähän semmoista riskibisnestä jossa voi joutua nielemään kyyneleitä, mutta varmasti myös monesti ihan onnistunut ratkaisu.

En minä ainakaan halua moralisoida kenenkään motiiveja tehdä vaihtokauppaa. Jos ottaa vaihdokin siinä uskossa, että saa sen helpommin kaupaksi kuin sen alkuperäisen myyntiartikkelin, niin mitä sitten? eihän kauppaa ole pakko tehdä jos ehdot ei miellytä, siksihän niitä kauppoja hierotaan ja sovitellaan.
Zambe88
28.03.2017 21:44:32

hallu: Mä luulen, että vallankin kallista kamaa myytäessä otetaan vaihdossa jotain huokeampaa jotta saadaan kauppa aikaiseksi ja luotetaan siihen että sen vaihdokin saa eteenpäin helpommin kuin sen kalliin tavaran. Se on vähän semmoista riskibisnestä jossa voi joutua nielemään kyyneleitä, mutta varmasti myös monesti ihan onnistunut ratkaisu.

En minä ainakaan halua moralisoida kenenkään motiiveja tehdä vaihtokauppaa. Jos ottaa vaihdokin siinä uskossa, että saa sen helpommin kaupaksi kuin sen alkuperäisen myyntiartikkelin, niin mitä sitten? eihän kauppaa ole pakko tehdä jos ehdot ei miellytä, siksihän niitä kauppoja hierotaan ja sovitellaan.

Juu jokainen tyylillään, eikä siinä mitään. Itse vaan taidan olla sen verran nirso vaihdoissa, että ei jaksa säätää. Yleensä JOS vaihdossa jokin kelpaa, niin se tulee mainittua selkeästi.
Hyviä vaihtokauppoja onkin tullut tehtyä vuosien varrella kieltämättä.
If it's too loud, you're too old!
J.Nikkanen
28.03.2017 22:00:53
Durty: Otin reseptin talteen. Kiitos.

Hyvä ruoka, parempi mieli!
Laulava Kylätohtori
28.03.2017 22:51:15 (muokattu 28.03.2017 22:53:53)
Voihan vaihdon motiivi olla ihan vaan kokeilunhalu ilman aikomustakaan pitää vaihdokkia sen pidempään. Ainakin itsellä on useinkin ollut näin.

Joskus ilmossa on ollut 'ei vaihtoa', mutta joku on tarjonnut vaihdossa jotain niin mielenkiintoista, että onkin tullut vaihtokaupat. Eli joskus se, että tarjotaan vaihdokkeja kiellosta huolimatta, onkin ihan hyvä juttu.

Joskus taas löytyy ihan pidempiaikaisiakin tuttavuuksia, vaikka vaihto on tehty testin jälkeistä myyntiä silmällä pitäen. Vaihdokki osoittautuukin luultua paremmaksi.

E. Esim Rewattin 4x12" kaappi piti laittaa testin jälkeen kiertoon (varsinkin, koska Celestionin G12H-75:t ovat liian kirkkaat), mutta sehän olikin tosi hyvä kaappi ja saa ainakin toistaiseksi jäädä omaan käyttöön...
Less is more.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)