noon 20.03.2017 19:02:37 | |
---|
Mac koneeni kävi "huollossa" ja käyttis päivittyi El Capitoon (10.11.x) ja nyt nykyinen M-Audion Fast Track Pro ei tuon kanssa enää toimikaan, niin M-audion driver download sivu kertoo.. ja kokeilin tietysti ja ei toimi. Mikä olisi vastaava yksinkertainen audio interface jota suosittelisitte? Hintaluokkakin vois olla jotain vastaavaa, eli 50-100 euroa. |
tommijk 21.03.2017 10:14:57 (muokattu 21.03.2017 10:15:16) | |
---|
Focusrite Scarlett 2i2 tai 2i4. Käytettynä löytyy usein torilta |
Krice 22.03.2017 09:40:56 (muokattu 22.03.2017 09:42:45) | |
---|
Minusta OSX kannattaa aina päivittää uusimpaan versioon. Jos ohjelmat tai laitteet ei toimi niin vaihtaa ne toimiviin. Hyvä interface tuossa hintaluokassa on mielestäni Yamaha AG06 (150€), jossa on DSP-efektiosio. Vaikka se on rajoitettu muutaman efektiin niin todella hyödyllinen ominaisuus. DSP-editori oli vähän aikaa rikki kun se ei toiminut Sierrassa, mutta Yamaha korjasi sen aika nopeasti päivityksellä. |
anapena 22.03.2017 11:02:40 (muokattu 22.03.2017 11:04:48) | |
---|
OSXn kanssa laittaisin käytetyn Motun tai RMEn. Hintaluokka ei tosin ihan kohtaa, mutta pitkällä aikavälillä kannattaa. Ihan budjettiluokassa olen tykännyt ESIn purkeista. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Spedemix 22.03.2017 12:32:09 | |
---|
Joo ei kyllä meinaa mitään edes semiasiallista interfacea alle sadan euron löytyä. Just silä satasella saa sen Focusriten Scarletin. Mä en oo käyttänyt enkä edes lukenut käyttäjäkokemuksia joten ei voi tietää onko mistään kotoisin. Spede blendaa: https://blend.io/spede |
Henri Henri Olavi 22.03.2017 13:30:12 | |
---|
Nosta budjettia muutamalla kympillä ja hommaa halvin Audient. K.F.S. is the Only Law |
noon 22.03.2017 22:08:36 | |
---|
Kiitti vastauksista. Hakusessa siis ihan vaan satunnaiseen kotiäänittelyyn tuleva laite, mitään studiotason laitetta en tarvitse. Tuosta OSX:n päivittämisestä aina uusimpaan, oon eri mieltä. Pro Toolsin kanssa kannattaa ainakin olla varovainen, ajurituki laahaa pahasti perässä. |
kotoilija 23.03.2017 21:36:03 | |
---|
noon: Kiitti vastauksista. Hakusessa siis ihan vaan satunnaiseen kotiäänittelyyn tuleva laite, mitään studiotason laitetta en tarvitse. Tuosta OSX:n päivittämisestä aina uusimpaan, oon eri mieltä. Pro Toolsin kanssa kannattaa ainakin olla varovainen, ajurituki laahaa pahasti perässä. Samaa mieltä tuosta, että kannattaa olla varovainen. Koskee muitakin Avidin tuotteita kuin Pro Toolsia. Eleven Rackin ajurit ovat olleet jo vuoden verran itselleni rajoite OSX:n ja nykyisin macOS:n päivittämisessä. Musiikkiaiheista bloggausta: musiikkiajamuuta.blogspot.fi |
Krice 23.03.2017 23:44:19 | |
---|
noon: Pro Toolsin kanssa kannattaa ainakin olla varovainen, ajurituki laahaa pahasti perässä. Minkälainen firma ei osaa tehdä uusimmalle OSX:lle ajureita? Kannattaisi ehkä välttää sen tuotteita. |
Krice: Minkälainen firma ei osaa tehdä uusimmalle OSX:lle ajureita? Kannattaisi ehkä välttää sen tuotteita. Avid. Ei virhettä. Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 160 |
noon 25.03.2017 11:22:25 | |
---|
Ainakin Avidilla ne kestää. Jouduin luopumaan M-Audion io laitteesta puuttuvien ajurien takia. Krice: Minkälainen firma ei osaa tehdä uusimmalle OSX:lle ajureita? Kannattaisi ehkä välttää sen tuotteita. |
WanhaWetäjä 25.03.2017 11:47:09 | |
---|
tommijk: Focusrite Scarlett 2i2 tai 2i4. Käytettynä löytyy usein torilta Itse olen harkinnut keikkareissu/mökkikäyttöön tätä MBP:n kaveriksi, plussana midi ja yhteensopivuus iPadin kanssa, aina ei ole läppäri edes mukana. https://www.f-musiikki.fi/pa-studio … ortit/rolandusb-duo-capture-ex-ua22 Mitään hajua Rolandin tuotteista tällä alueella ei ole mutta monipuoliselta laitteelta vaikuttaa tuohon hintaan. Toki midin saa helposti myöhemminkin jos sille ei ole nyt tarvetta, toisaalta satkun kortti ilman midia ja myöhemmin mahdollisesti midisovitin niin ollaan tuon Rolandin hinnoissa. https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … 7FV-cUfOjJd6yDiSz5u2uoGMaAoCX8P8HAQNoitahan on moneen lähtöön, itellä joku EMU:n vastaava, pelittänyt jo varmaan 10 vuotta moitteetta. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |