Aihe: POD ja efektipedaalit?
1
wiggy
11.06.2004 13:35:00

Onko kellään kokemuksia siitä, miten POD (2.0 tai XT) käyttäytyy, jos sen ja kitaran väliin kytkee tavallisia efektipedaaleja? Onko soundi mistään kotoisin?

Lähinnä kiinnostaisi wahwahin käyttö. Haluaisin ohjata wahia jalalla, mutta floorboardin hinta hirvittää.
Line6:lla ei taida olla pelkästään kaasupolkimen sisältäviä lisäpedaaleita valikoimassa, vai onko?
I'm living it, you're just hearing it!
kede
11.06.2004 13:50:04
floorboardin hinta hirvittää.
Line6:lla ei taida olla pelkästään kaasupolkimen sisältäviä lisäpedaaleita valikoimassa, vai onko?

Floorboard on maailman ylihintaisin vehje. Uutena yli 350 euroa Suomessa. _Ihan_ älytöntä sen tasoon nähden. Mutta minkäs teet.

Ne line6:n expression pedaalit toimii kyllä myös wahina, mutta PODissa ei ole erikseen semmoista liitäntää mihin sen siihen tarkoitukseen saisi kiinni, toisin kuin joissain niissä vahvistimissa...
Billsner
11.06.2004 15:16:06
Entäs tämä? Yli puolet halvempi kuin line6:sen oma pedaali
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-149820.html

Minun mielestä tuon pitäisi toimia Podin kanssa. 100% varma en ole.
Cursed Ibanez 7-string of molestation.
Dumb
11.06.2004 15:25:24

Ihan hyvin toimii POD ulkoisien efektien kanssa. Ainoastaan säröt saattavat (en osaa varmasti sanoa kun en ulkoisia säröjä käytä) aiheuttaa ongelmia jos ne yliohjaavat PODin sisääntuloa liiaksi.
Jabe
11.06.2004 19:11:16

Ihan hyvin toimii efektispedut PODin kanssa. Esim. wahia ja Tubescreameria olen itse käyttänyt.

Ja tosiaan - ihan x-treme boostauksia ja säröjä siinä edessä kandee ehkä välttää .. Mutta ei kait niille niin tarvetta olekaan, kun siitä myllystä saa vaikka mitä säröjä.
paristo
12.06.2004 23:20:09
toimiiko behringer FCB 1010 podien kans???
Selvästi pidemmälle..
kede
13.06.2004 16:47:29
kun siitä myllystä saa vaikka mitä säröjä.

Yksi hyvä särö siitä vehkeestä niin kättä puristan kyllä.
Jabe
13.06.2004 20:32:59

Yksi hyvä särö siitä vehkeestä niin kättä puristan kyllä.

No mikäs provonpoikanen sieltä pelmahti lentoon? Kyllä PODista hyviä mallinnettuja soundeja saa. Esim. se ei-minkään-stygen-mukaan-nimetty särösoundi (POD drive tms.?) on erittäin toimiva liidisoundi. Monilla levyilläkin kuultu.
Pnctocn
15.06.2004 13:39:54
No mikäs provonpoikanen sieltä pelmahti lentoon? Kyllä PODista hyviä mallinnettuja soundeja saa. Esim. se ei-minkään-stygen-mukaan-nimetty särösoundi (POD drive tms.?) on erittäin toimiva liidisoundi. Monilla levyilläkin kuultu.

Podista löytyy paljonkin käyttökelpoisia hyviä soundeja, kuitenkin jotenkin tuntuu että mallintavat kuullostavat jollain tavalla aina mallintavilta (ei hyvä tai paha asia), särösoundit ovat jotenkin "lytyssä"?
Jabe
15.06.2004 13:47:14

Jep, kyllä minäkin olen sitä mieltä, että mallintava on eri juttu kuin oikea (putki)vahvistin. Ennen kaikkea itse soittaessa se soundi tuntuu erilaiselta; soiton dynamiikka on erilaista. Itse käytän oikeaa putkistyrkkaria bänditouhuissa ja levynteossa. POD on kyllä mainio työkalu treenaamiseen tai pikaiseen demojen tekoon. (Toisaalta - jotkuthan nimenomaan pitääkin mallintavan kapeammasta dynamiikasta ja erilaisesta tuntumasta.)

Mutta kyllä minun mielestäni PODista ihan mallikkaan kuuloisia säröjä saa. Ei se minun mielestäni mikään probleemi ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)