Aihe: Latenssista vaihteeksi
1
Skinwalker
13.06.2004 02:29:32 (muokattu 13.06.2004 02:38:35)
Olen uskomatonta kyllä saanut elää edellisen elämäni lähes latenssimurheista vapaana, mutta nyt se sitten iski. Salakavala on tuo trancemiehen pahin painajainen.

Ohjelma on kristal ja koneena tuttavani kovaa vauhtia ikääntyvä pc, win98, jokin crystalin integroitu äänikortti.

Tuskaisen googlen & m.netin koluamisen jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ainoa vaihtoehto miehekkäälle etenemiselle tässä asiassa on madellen ja nöyristellen säätää nauhoitetut pätkät käsin oikeaan synkkaan.

Miten hoidamme tämän käytännössä? Pienoisena perfektionistina minua inhottaa ajatuskin mitata latenssia korvakuulolta. Käsittääkseni kuitenkin latenssi on mahdollista määrittää melkoisen tarkkaan bufferin koosta ja näytetaajuudesta laskemalla. Mutta millä kaavalla?

Pienetkin vihjeet olisivat avuksi. Kiitos.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
jorma_r
13.06.2004 20:20:13 (muokattu 13.06.2004 20:21:25)
Käsittääkseni kuitenkin latenssi on mahdollista määrittää melkoisen tarkkaan bufferin koosta ja näytetaajuudesta laskemalla. Mutta millä kaavalla?

Melko tarkkaan - kaavailut ylläolevan linkin takana.

Muista kuitenkin että äänikortin AD/DA muunnosten ja koneen sisäisen tiedonsiirron aiheuttama viive jää ottamatta huomioon. Yleensä se on niin pieni ettei siitä ole haittaa. Ota se kuitenkin huomioon jos ei meinaa osua kohdalleen. Rauta ja softapuolesi on sen ikäistä...
Skinwalker
13.06.2004 20:28:41
Kiitoksia. Täytyypi yrittää seuraavalla kerralla kokeilla tuota latenssin laskemista käytännössä.

Asio4all ajurit eivät kyseisessä windowsissa kyseisellä äänikortilla toimi.
Big man, pig man, ha ha, charade you are
jorma_r
13.06.2004 20:53:49
Kiitoksia. Täytyypi yrittää seuraavalla kerralla kokeilla tuota latenssin laskemista käytännössä.

Asio4all ajurit eivät kyseisessä windowsissa kyseisellä äänikortilla toimi.

Näyttääkö normaaliajurisi muuten sinulle puskurin koon?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)