kimurantti1 12.06.2004 19:41:31 (muokattu 12.06.2004 19:41:58) | |
---|
Covereiden soittaminenhan on yleistä joka genressä, mutta lähinnä rock/heavy osastolla on tällainen ristiriita: Yleinen mielipide taitaa olla, että alkuperäinen on aina parempi? Tällasesta oletuksesta lähtisin. Kuitenkin, jos bändi muokkaa kappaletta hieman ja tuo siihen ns. "omaa näkemystään", niin sanotaan, että: Voi voi, on se surullista kun bändi raiskaa klassikkokappaleen." Jos alkuperäinen on aina parempi, niin tarkoittaako se sitten sitä, että coveri on aina huono? Nämä kaksi asiaa eivät mielestäni ole ristiriidassa toistensa kanssa. Vaikka coveri ei olisi yhtä hyvä, kuin alkuperäinen kappale, niin ei se sitä tarkoita, että se ei silti voisi olla hyvä. Mikä järki bändin on soittaa ko. kappale aivan niin kuin se on alunperin soitettu, mutta vain "huonommin kuin alkuperäinen", minun järkeni mukaan on pelkästään hyvä asia jos bändi lisää siihen hieman omia juttujaan! On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
lord of this world 12.06.2004 19:55:42 | |
---|
Joo, mut se riippuu tietenkin mistä kukin tykkää. Jos vaik joku tekee jonku lempparibändin biisistä coverin, nii tottakai se on paskempi sen mielestä. Ainakin itse olen monista covereista sitä mieltä. Mut joku COB (vedetään se nyt tähänki mukaan), on tehny aika helvetin tiukkoja covereita joidenki bändien biiseistä mistä itekkin tykkään. Kuten: Stonen No Commands, Scorpionsin Don`t stop at the Top, se Ramonesin biisi. Et silleen. fuck the world, for all it´s worth, every inch on planet earth! (-Philip Anselmo ´96-) |
HCW 12.06.2004 20:40:17 | |
---|
Ainoa mitä toivoisin hevigenressä on se, että jos niitä kovereita soitellaan niin olisi hyvä ettei bändit olisi aina niin uskollisia sille alkuperäiselle. Tekisi omia sovituksia, keksisi jotain pientä koukkua niihin.Eihän tämä ole kiellettyä tietääkseni??? "Ei mulla teittiä mitään vastaan ole,mut mää vaan olen kylän lyöjä" |
Aegis 12.06.2004 22:40:07 | |
---|
Covereiden soittamista keikoilla kannatan erittäin paljon. On mukavaa, kun vähän tuntemattomampi bändi heittää jonkin tutun biisin jonka tahtiin voi heillutella lettiä. Ja nimenomaan alkuperäistä mukaillen. Kovin montaa onnistuneesti levytettyä coveria ei mieleeni tule, niissä menetetään suunnilleen aina se alkuperäinen fiilis mikä biisistä tekee erityisen. Too fast to be dead! |
Da Make 12.06.2004 22:41:50 | |
---|
Parempi = parempi. Neonvärit ja jalkamonitorin päällä /= parempi. (/= = ei ole yhtäkuin) |
aivokuolio 13.06.2004 00:23:34 | |
---|
meikäläinen kannattaa sitä 'raiskaamista', eli pistetään omaan versioon rohkeasti mukaan uusia aineksia ja koitetaan saada biisi kuulostamaan itseltään, alkuperäisen tunnelmaa silti loukkaamatta. näissä yks yhteen-covereissa ärsyttää kaikista eniten ne pienet kitaralickit tai fillit, joita ei ole sitten opeteltu tarpeeksi hyvin. |
Covereissa on se hyvä et coverinsoittajat voi vähän 'parannella' näitä biisejä oman makunsa mukaan :) esim. tehä poppibiisistä rankempi, tai muuta sellasta. P.S. Machinae Supremacy ( www.machinaesupremacy.com) on tehny pirun hyvii covereita, esim. sidstyler (heviversio Bomfunk MC'sin Freestyleristä :D) biisejä voi ladata noilt sivuilt Ostetaan ESP/LTD KH-202!!! lähetä pikaviestiä tai mailaa (maili mieluiten) jos myyt! |
Unworthy Knight 13.06.2004 02:52:53 | |
---|
P.S. Machinae Supremacy (www.machinaesupremacy.com) on tehny pirun hyvii covereita, esim. sidstyler (heviversio Bomfunk MC'sin Freestyleristä :D) biisejä voi ladata noilt sivuilt Tätä bändiä voi ja "pitää" mainostaa on senverta hyvää commandore menoa. Mutta asiaan. Minusta yksinkertaisesti keikalla coverit on aina kiva juttu levyllä ne on yleensä vähän täytteen oloista roipettaa. Sinkuilla menee vähän siinä rajoilla. Mutta yleensä ei niitä tarvis levyttää ollenkaan. Tulis vaan isompanan yllärinä livenä. Ja jos coveri vedetään niin oma kosketus saa ja pitää näkyä rajustikkin. Cover bändit on sitten erikseen. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 |
Super-Jari 13.06.2004 05:50:17 | |
---|
Paras koveri mitä olen kuullut on Nevermoren Sound of Silence. Ei paljon garfunkelit läpi kuulu. heu heu |
marke- 13.06.2004 09:09:45 | |
---|
Coverin ongelma on se, että kun bändi tekee coveria, se bändin oma saundi ja soitto ei välttämättä sovi muiden biiseihin. Itselle uppoavia covereita olen kuullut TODELLA vähän. Entisen bändinkin kanssa tuli soiteltua ensin Metallican ja sitten myöhemmin Faith No Moren biisejä liiankin kanssa. No.jok.tap. Hienoin coveri on omasta mielestäni Panteran versio Planet Caravanista. Sillä tehdään kunniaa raiskaamatta itse kipaletta. No chiefs, all indians. |
skebajaba 13.06.2004 15:45:44 | |
---|
mielestäni driven version prodigyn biisistä on helevatin kova. www.driveontheweb.comsieltä saa ladattua oikein musavideon kanssa. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
Henko 13.06.2004 17:19:16 (muokattu 13.06.2004 17:20:25) | |
---|
Mun mielestä on hienoa tehdä oman kuuloinen coveri jostain mikä on ihan eri genressä. Siitä en oikeen lämpene jos joku sankarihevibändi tekee vaikka Helloween-coverin. Sit jotku on sitä mieltä ettei kannata soittaa covereita ku sitten kaikki huomaa miten huonosti soittaa, mutta jos soittaa vaan omia biisejä ni voi aina sanoa että syy on paskoissa biiseissä :) Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
Moratoria 13.06.2004 17:29:24 (muokattu 13.06.2004 17:30:07) | |
---|
Mun mielestä on hienoa tehdä oman kuuloinen coveri jostain mikä on ihan eri genressä. Siitä en oikeen lämpene jos joku sankarihevibändi tekee vaikka Helloween-coverin. Mä olen samaa mieltä. Mun mielestä olis vähän hassua jos vaikka Dimmu Borgir vääntäis Immortal coverin.... Taino jos vääntäis, ni vääntäis niistä vanhoista biiseistä, kun kolmella Immortalin uusimmalla levyllä on niin hyvät saundit. Jotenki tuntuu että biisistä, jossa on hyvät soundit alunperin ei kannata tehdä coveria, vaan mielummin paskasaundisesta. Tämä koskee lähinää vaan niitä saman genren edustajia. Itte haluaisin joskus tuelvassa bändissä väsätä coverin ainakin Manowarin Black Wind, Fire And Steelistä. Oli mulla jotain muutakin mielessä mutta en nyt muista. |
lfc 13.06.2004 19:29:20 | |
---|
Ei covereiden tarvitse aina olla joko tylsiä "uusintoja" jostain kappaleesta tai sitten klassikon raiskauksia. Hyvä esimerkki on munsta tuo Type O Negativen Paranoid coveri sitä ei ihan heti alkuperäiseksi tunnista. Se on kuin nuoralla kävelyä bändin oman tyylin ja biisille uskollisena pysymisen välillä. Avain on sen keskitien löytäminen. Life is a game, that's never too lame. |
Caine 13.06.2004 19:32:02 | |
---|
Mä olen silloin tällöin miettinyt että miltä kuulostaisi, jos Dimmu Borgir vetäisisi coverin Judas Priestin Painkilleristä. Mä osaisin jo kuvitella miltä se kuulostaisi. Todella hyvältä! Pesumerkki taakse. |
Super-Jari 13.06.2004 20:00:47 | |
---|
Mä olen silloin tällöin miettinyt että miltä kuulostaisi, jos Dimmu Borgir vetäisisi coverin Judas Priestin Painkilleristä. Mä osaisin jo kuvitella miltä se kuulostaisi. Todella hyvältä! Entä jos Judas Priest vetäisisi koverin Dimmu Borgirin Progenies of the great apocalypsestä? :D heu heu |
Henko 14.06.2004 13:31:06 | |
---|
Mä olen silloin tällöin miettinyt että miltä kuulostaisi, jos Dimmu Borgir vetäisisi coverin Judas Priestin Painkilleristä. Mä osaisin jo kuvitella miltä se kuulostaisi. Todella hyvältä! Minä haluaisin ennemmin tietää miten ne vetäis vaikka Exciterin! Muuten ei kyllä Dimmut kiinnosta. Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä. |
Jackson Dinky 14.06.2004 22:58:29 | |
---|
Mitäs jos Iron Maiden soittaisi Master of Puppetin :P Vai onko tämä jo tapahtunut? Luulenpa ettei äijillä riitä ranteessa voima :) Jau jau! |
Starlia 14.06.2004 23:07:53 | |
---|
Mitäs jos Iron Maiden soittaisi Master of Puppetin :P Vai onko tämä jo tapahtunut? Luulenpa ettei äijillä riitä ranteessa voima :) ja maiden heittäisi sen tikkinsonin hiivattiin ja kehiin mies jonka äänessä on MUNAA! eli DEE SNIDER. |
kimurantti1 14.06.2004 23:54:42 | |
---|
No.jok.tap. Hienoin coveri on omasta mielestäni Panteran versio Planet Caravanista. Sillä tehdään kunniaa raiskaamatta itse kipaletta. Yhdyn tähän=) On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |