Seba 09.03.2017 13:34:23 | |
---|
Krice: Power glide -asento auttoi jostakin syystä, kun samalla viritin jousen tosi löysälle. Käytän bassopedaalia ehkä vähän erikoisesti eli haluan pitää koko jalan pedaalilla, en pelkästään etuosaa. Perkussionisti-multi-instrumentalistina en ymmärrä miksi bassorumpu pitäisi virittää niin matalalle, että kalvo on vain löysästi kiinni rummussa. Minulle bassorumpu on vain lappeellaan oleva rumpu, jota soitetaan jalkapedaalilla. Älä hautaa pedaalia ni ei pompi. Tai leikkaa etukalvoon reikä. Siinäpä ne vaihtoehdot. Tekniikan opettelu tai mattopuukko. ♠ |
hollmi-5 09.03.2017 17:14:39 | |
---|
Krice: Power glide -asento auttoi jostakin syystä, kun samalla viritin jousen tosi löysälle. Käytän bassopedaalia ehkä vähän erikoisesti eli haluan pitää koko jalan pedaalilla, en pelkästään etuosaa. Perkussionisti-multi-instrumentalistina en ymmärrä miksi bassorumpu pitäisi virittää niin matalalle, että kalvo on vain löysästi kiinni rummussa. Minulle bassorumpu on vain lappeellaan oleva rumpu, jota soitetaan jalkapedaalilla. Joskus auttaa bassorummun etureunan nosto korkeammalle. Silloin nuijan varsi ei mene yli 90-asteen kulmaan ja nuija pomppaa paremmin takaisin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 09.03.2017 20:35:05 (muokattu 09.03.2017 20:35:54) | |
---|
Krice: Power glide -asento auttoi jostakin syystä, kun samalla viritin jousen tosi löysälle. Käytän bassopedaalia ehkä vähän erikoisesti eli haluan pitää koko jalan pedaalilla, en pelkästään etuosaa. Jos ei tarvi soittaa lujaa, niin koko kalossi voi levätä pedaalilla. Mutta silti ei ole pakko haudata nuijaa, vaan sen voi antaa pompata kalvosta pois. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 10.03.2017 20:55:09 (muokattu 10.03.2017 20:56:22) | |
---|
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
moderndrummer88 11.03.2017 00:39:36 | |
---|
|
sahkuifk 12.03.2017 23:01:51 | |
---|
Ostin nämä rodit, vai onko ne nyt sitten riisitikut, ihan sama. Muutaman viikon niillä soitellut ja en kyllä näe mitään eroa siihen jos olisin vaan ottanut ohuemmat kapulat ja vähän hennommalla tatsilla olisin vedellyt. Joko näiden idea ei mulle aukea tai sitten nää on vaan rahastusta. Niin, niistä puuttuu kokonaan se jäntevyys millä saa hyvää pomppua. Ei jatkoon ainakaan mulla. Silloin pitää puskee kun reikä on ruskee. |
Bullitt 14.03.2017 20:30:54 | |
---|
sahkuifk: Ostin nämä rodit, vai onko ne nyt sitten riisitikut, ihan sama. Muutaman viikon niillä soitellut ja en kyllä näe mitään eroa siihen jos olisin vaan ottanut ohuemmat kapulat ja vähän hennommalla tatsilla olisin vedellyt. Joko näiden idea ei mulle aukea tai sitten nää on vaan rahastusta. Niin, niistä puuttuu kokonaan se jäntevyys millä saa hyvää pomppua. Ei jatkoon ainakaan mulla. Saa niillä sellaista tiettyä "läskiyttä" sointiin kun sopivalla tatsilla soittelee. Tai sitten kyse on vain placebosta ja se ei oikeasti kuulosta setin toiselle puolen mitenkään eriltä mutta tuntuu vain kun kapula on paksu ja löysä :D. Mutta joo, en itsekään isommin ole koskaan oppinut rodisoitosta perustamaan. "Muta laki mahdollistaa poikkeustilanteissa esmes veljentyttären kanssa avioitumisen. Mutta kajoaminen tyttärentytär on nopeampi." - Funkånaut |
Epämuusikko 14.03.2017 21:10:03 | |
---|
Vihaan riisikeppejä. En tiedä miksi, samanlaista irrationaalista vihaa kuin mitä harrastan cajonia ja Helsinkiä kohtaan. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
hollmi-5 14.03.2017 21:18:41 | |
---|
Epämuusikko: Vihaan riisikeppejä. En tiedä miksi, samanlaista irrationaalista vihaa kuin mitä harrastan cajonia ja Helsinkiä kohtaan. Nyt olet yhtä mieltä kanssani. Että pitikin sattua Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kefiiri 14.03.2017 21:23:20 | |
---|
Riisikepit ovat vähän tyhmät, kun ne eivät ole oikein kunnolla mitään, ja niillä on tunnoton soittaa. Mutta jos ei muuten osaa soittaa hiljaa, niin saa niillä lussun soinnin lisäksi hieman vähemmän äänenvoimakkuutta. Kyllä itse vihaan enemmän nylontippisiä kapuloita. Cajon on epäilyttävä, mutta Helsinki on mainio. En ole musiikin asiantuntija. |
markkuliini 14.03.2017 21:28:48 | |
---|
On helppo vihata. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jarome 14.03.2017 21:33:09 | |
---|
Kovakätinen läpilyöjä jos yrittää saada hiljaisemman meiningin riisikepakoilla, niin nopeesti saa ne myös rikki. Kai niilläkin oma paikkansa kuitenkin on. Ainakin saa pehmeyttä soundiin, mutta onhan ne melko tunnottomat soitossa. time decorating |
weekenddrummer 14.03.2017 22:38:15 (muokattu 14.03.2017 22:45:27) | |
---|
Mulle nuo riisikapulat on vain yksi saundi lisää jos biisi sitä vaatii, samoin kuin malletit. Enkä ole kokenut nuita riisikapuloita mitenkään tunnottomiksi, paremminhan se pomppaa tomikalvolta kuin kapula :) |
EJ84 14.03.2017 22:52:18 | |
---|
|
Kailis 15.03.2017 01:17:51 (muokattu 15.03.2017 01:19:24) | |
---|
Eiks joku poskisolistikin räppää että "Lihavat lihoo" tai jotain. JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. |
Epämuusikko 15.03.2017 15:12:22 | |
---|
Krice: Sitten kun maksan 300 euroa metallilevystä niin joko helvetti jäätyy tai voitan lotossa. Lähetin muuten thomannilaisille pari päivää sitten sähköpostin ja kysyin niiltä, että mikä olisi hyvä max 150 euron hintaluokassa, mutta ei ole vielä ainakaan kuulunut vastausta. Kyllähän tuohonkin hintaan näyttäisi löytyvän muutama vaihtoehto. Pakko palata tähän sen verran että https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1241338 (edelleenkään en ole rumpujen suhteen hintaelitisti, mutta joissakin asioissa laatu maksaa) "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko: Pakko palata tähän sen verran että https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1241338 (edelleenkään en ole rumpujen suhteen hintaelitisti, mutta joissakin asioissa laatu maksaa) Kuuntelin samplen. On se hieno soundiltaankin, mutta noin kiihkeästi en peltehin uskalla kiinnittää hilloa. Hitto, jos se sitten lähtee repeilemään, kun sen on omakseen saanut. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 15.03.2017 22:57:31 (muokattu 15.03.2017 22:59:45) | |
---|
No niin. Mulla on samalta aikakaudelta turkkilainen 16" virheetön K-crash. Se on käytössä ja onhan siinä karaktääriä. Helmetin ohut ja sellaisen savuisen kosahduksen päästää. JuhaHo: Pien yrittäjän kohdalla tämä näkyy, kun pöydän vastapuolelle sattuu oman elämänsä huutoneuvoskeisari, joka teeskentelee sydänhalvausta hintoja kuullessaan, oli ne posi- tai negatiivisia. |
Krice 17.03.2017 16:43:28 (muokattu 17.03.2017 16:43:51) | |
---|
Vähän hiljaisemman virvelin metsästyksessä olen huomannut, että alakalvon löysääminen auttaa aika paljonkin. Ei tietenkään kovin löysälle, mutta kuitenkin löysemmälle. Sehän sitten resonoi vähemmän ärhäkkäästi. Voisi vielä kokeilla erityyppisiä mattoja. Myöskään yläkalvoa ei kannata virittää ihan viimeisen päälle tappiin, mutta sen pitää olla tarpeeksi kireä että se pystyy heiluttamaan kunnolla alakalvoa. |
passe 17.03.2017 22:11:53 | |
---|
Krice: Vähän hiljaisemman virvelin metsästyksessä olen huomannut, että alakalvon löysääminen auttaa aika paljonkin. Ei tietenkään kovin löysälle, mutta kuitenkin löysemmälle. Sehän sitten resonoi vähemmän ärhäkkäästi. Voisi vielä kokeilla erityyppisiä mattoja. Myöskään yläkalvoa ei kannata virittää ihan viimeisen päälle tappiin, mutta sen pitää olla tarpeeksi kireä että se pystyy heiluttamaan kunnolla alakalvoa. Näillä jutuilla haetaan yleensä rummulle haluttua virettä, ei niinkään volatasoja. Tight-medium-loose vireistä puhutaan usein snarvelien kohdalla. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |