Biitzilla 12.03.2017 21:17:30 | |
---|
Löytyykö jostain kohtuu hyvä laatuista "joikumista" jota voi vapaasti ladata koneelle? Ilman siis mitään taustamusiikka tai ääntä! Tuo laulu voisi olla tyyliin jotain etnistä naisääntä tai vaikka jotain house-tekno tyylisiä kohtuu lyhyitä ääni pätkiä. Sanoilla ei ole väliä ja parempi jos laulaa vaikka arabiaksi ettei tiedä sanoista mitään. |
Simulator 14.03.2017 09:01:15 | |
---|
Biitzilla: Löytyykö jostain kohtuu hyvä laatuista "joikumista" jota voi vapaasti ladata koneelle? Ilman siis mitään taustamusiikka tai ääntä! Tuo laulu voisi olla tyyliin jotain etnistä naisääntä tai vaikka jotain house-tekno tyylisiä kohtuu lyhyitä ääni pätkiä. Sanoilla ei ole väliä ja parempi jos laulaa vaikka arabiaksi ettei tiedä sanoista mitään. Itse olen käyttänyt näitä musicradar-sampleja. Yllättävän käyttökelpoisia naisen laulamia vocal-pätkiä erilaisille musiikkityyleille ja erilaisilla painotuksilla hard, mid, soft. http://www.musicradar.com/news/tech … 8-free-female-vocal-samples-275492# kohtuuttomuus kaikessa. |
Biitzilla 14.03.2017 21:56:07 | |
---|
Simulator: Itse olen käyttänyt näitä musicradar-sampleja. Yllättävän käyttökelpoisia naisen laulamia vocal-pätkiä erilaisille musiikkityyleille ja erilaisilla painotuksilla hard, mid, soft. http://www.musicradar.com/news/tech … 8-free-female-vocal-samples-275492# Kiitti! Ihan hyvää materiaalia ainakin kokeilu mielessä. Itse en tajua musiikin teoriasta mitään ja kun kokeilin muutamaa lyhyttä laulun pätkää, niin ne sotivat omia sävelmiäni vastaan. Toisaalta Rolandin oman äänikirjaston joukumiset taas eivät aiheuttaneet riitasointuja. Mutta kysymys. Mistä tietää mistä sävelestä laulu on laulettu? Tai siis meinaan että alkaako se vaikka C:sta? Ja mikä on sävellaji? Siis jos tekee sointuja taustalla niin miten saa laulun ja kaiken sovitettua yhteen? Vai pitääkö mennä vain korvakuulolla? Itsellä on niin surkea sävelkorva etten pysty erottamaan suoraan säveliä laulusta. Eli en pysty suoraan päättelemään nuotteja vain kuuntelemalla laulua ellei tunne entuudestaan. |
Henri Henri Olavi 14.03.2017 21:59:19 | |
---|
Biitzilla: Mutta kysymys. Mistä tietää mistä sävelestä laulu on laulettu? Tai siis meinaan että alkaako se vaikka C:sta? Ja mikä on sävellaji? Siis jos tekee sointuja taustalla niin miten saa laulun ja kaiken sovitettua yhteen? Usein tiedostonimessä on mainittu sävel. Ei toki aina. K.F.S. is the Only Law |
Biitzilla 14.03.2017 22:58:59 | |
---|
Henri Henri Olavi: Usein tiedostonimessä on mainittu sävel. Ei toki aina. Tässä tapauksessa samplet on nimetty tyyliin: all night hard h1.wav all night hard h2.wav all night hard.wav all night mid h1.wav all night mid h2.wav all night mid.wav all night soft h1.wav all night soft h2.wav all night soft.wav Tuo hard, mid, soft tuntuu siltä että se kuvaa vain laulun tyyliä. Sen jälkeen tulevan H1, H2 tai ei mitään merkitys ei ole selvinnyt. Voiko h1, h2 tai "ei mitään" tarkoittaa säveltä? |
Henri Henri Olavi 15.03.2017 09:35:07 | |
---|
Biitzilla: Voiko h1, h2 tai "ei mitään" tarkoittaa säveltä? En oikein usko. K.F.S. is the Only Law |
Simulator 15.03.2017 09:55:08 | |
---|
h1 ja h2 tarkoittaa harmonia1 ja harmonia2. Minä olen noiden kanssa tehnyt vaan siten, että korvakuulolta olen kokeillut erilaisia lauluja, että mikä sopii. Tarvittaessa olen sitten muuttanut soittoani hieman, että sopii paremmin. Teoriapuolesta en osaa sanoa mitään kun olen vaan korvakuulosoittaja mutta ehkä joku viisaampi osaa kertoa noista paremmin. kohtuuttomuus kaikessa. |
Henri Henri Olavi 15.03.2017 10:06:11 | |
---|
Kyllähän sä voit pitchata uudestaan niitä sampleja vastaamaan sun biisis sävellajia. Usein lopputulos ei kuitenkaan ole hyvän kuuloinen. Riippuen algoritmistä, onnistuu paremmin tai huonommin. K.F.S. is the Only Law |
Biitzilla 15.03.2017 12:05:44 | |
---|
Henri Henri Olavi: Kyllähän sä voit pitchata uudestaan niitä sampleja vastaamaan sun biisis sävellajia. Usein lopputulos ei kuitenkaan ole hyvän kuuloinen. Riippuen algoritmistä, onnistuu paremmin tai huonommin. Oikeastaan tässä tarvitaan tietokonen ohjelma joka lukee sämplen ja antaa nuotit ulos. Tai parempi jos antaa pianoroll tyylisesti tai vaikka kirjaimin C C# D D# E jne. Minkä nimisiä ohjelmia tätä varten on olemassa? |
Biitzilla: Oikeastaan tässä tarvitaan tietokonen ohjelma joka lukee sämplen ja antaa nuotit ulos. Tai parempi jos antaa pianoroll tyylisesti tai vaikka kirjaimin C C# D D# E jne. Minkä nimisiä ohjelmia tätä varten on olemassa? Slice to midi vaikka Logicissa vois toimia. Helpompaa on toki kuunnella mistä se laulu menee. K.F.S. is the Only Law |
Nelisormimangusti 15.03.2017 14:31:41 | |
---|
Henri Henri Olavi: Slice to midi vaikka Logicissa vois toimia. Helpompaa on toki kuunnella mistä se laulu menee. Tuskin on, jos on niin surkea sävelkorva etten pysty erottamaan suoraan säveliä laulusta. Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. |
Henri Henri Olavi 15.03.2017 14:58:22 | |
---|
Nelisormimangusti: Tuskin on, jos on No kaipa jokaisella on sen verran sävelkorvaa, että voi valitsemallaan instrumentilla etsiä vastaavaa säveltä. K.F.S. is the Only Law |
Nelisormimangusti 15.03.2017 15:00:19 | |
---|
Henri Henri Olavi: No kaipa jokaisella on sen verran sävelkorvaa, että voi valitsemallaan instrumentilla etsiä vastaavaa säveltä. En pitäisi tätä kovinkaan varmana :) Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. |
Henri Henri Olavi 15.03.2017 15:05:27 | |
---|
Nelisormimangusti: En pitäisi tätä kovinkaan varmana :) Okei. Ehkä ei sitten ole. K.F.S. is the Only Law |
Biitzilla 15.03.2017 21:53:33 | |
---|
Henri Henri Olavi: No kaipa jokaisella on sen verran sävelkorvaa, että voi valitsemallaan instrumentilla etsiä vastaavaa säveltä. Hmmm... aika vaikeaa tuo on musikaalisesti vaimmaiselta. Toki pidän musiikista tosi paljon, mutta sain laulusta numeron 5 koulussa. Eli en pysty esim. hyräilemään säveliä niin että ne tulisivat oikealta korkeudelta. Saati sitten laulaa. Sama pätee kuuloon eli vaikka jos soitan pienolla kosketinta C niin en osaa sanoa varmasti onko joku musiikissa oleva sävel samalla korkeudella. Toki riitasoinnut kuulee, mutta nehän vaatii usein useimman sävelen tai soinnun. Tietokoneelta taas sävelien tunnistus tapahtuu helposti tutkimalla taajuuksia. Tähän joku freeware ohjelma kiitos! |
Henri Henri Olavi 15.03.2017 22:53:55 | |
---|
Biitzilla: Tietokoneelta taas sävelien tunnistus tapahtuu helposti tutkimalla taajuuksia. Tähän joku freeware ohjelma kiitos! Ei se ihan noin helppoa ole, mutta jos siitä on sulle hyötyä, niin lataa vaikkapa Audacity ja siihen sellainen eq, joka näyttää äänentaajuudet. K.F.S. is the Only Law |
Nelisormimangusti 15.03.2017 23:10:23 (muokattu 15.03.2017 23:15:09) | |
---|
Henri Henri Olavi: Ei se ihan noin helppoa ole, mutta jos siitä on sulle hyötyä, niin lataa vaikkapa Audacity ja siihen sellainen eq, joka näyttää äänentaajuudet. Googlailin huvikseen ja törmäsin tuollaiseen. En voi sitä kyllä tabletilla koklata, mutta näkyy taas yritystä olevan. Tuolta vaan export midiksi ja pianorolliin sitten. http://scorecloud.com Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. |
Nelisormimangusti 15.03.2017 23:20:38 (muokattu 15.03.2017 23:21:16) | |
---|
Tupla ja kuitti. Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. |
Kalmo 17.03.2017 16:13:51 | |
---|
Täytyy kuitenkin pitää terve epäluulo pinnassa. Laulu on yksi vaikeimmista MIDIksi muutettavista, joten varaudu suureen määrään käsin korjattavia virheitä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |