Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lakland DJ5 kokemuksia?
1
CheRoberto
04.09.2015 12:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GAS päällä ja viisikielinen mielessä. Erityisesti tällä hetkellä kiinnostaisi Lakland DJ5. Omakohtaisia kokemuksia kenelläkään jaettavaksi asti, mielellään positiivisia sellaisia?
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
pekezu
04.09.2015 15:41:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: GAS päällä ja viisikielinen mielessä. Erityisesti tällä hetkellä kiinnostaisi Lakland DJ5. Omakohtaisia kokemuksia kenelläkään jaettavaksi asti, mielellään positiivisia sellaisia?
 
Skyline-mallista varmaan puhutaan?
 
Paria tollaista olen käpistellyt ja ovat olleet hyviä pelejä.
 
Joe Osborn-malli on ollut myös omistuksessa ja se oli oikke hyvä peli sekin hintaluokassaan.
 
Mun kokemusten mukaan noi soirot saattaa olla tosi painavia, kandee kokeilla hartialla ennen ostopäätöstä. JO:n jälkeen on tuntunut kaikki bassot tosin melkosen ketterältä hartialla.
 
Mikit tossa omassa JO:ssa oli vähän huonot omaan makuun, Bartolinit toimi paremmin mulle. Mutta makuasioita. Mitään perustavanlaatuista vikaa en usko noissa mikeissä olevan. Muistaakseni taitaa olla jotkut ihan merkkimikitkin osassa malleista.
 
"Että minkä tahansa tekeminen kunnolla on melkein mahdotonta, kun aina on joku urpo joka tekee paskaa halvemmalla." -pkuukas
Santukka
04.09.2015 19:27:16 (muokattu 04.09.2015 19:35:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: GAS päällä ja viisikielinen mielessä. Erityisesti tällä hetkellä kiinnostaisi Lakland DJ5. Omakohtaisia kokemuksia kenelläkään jaettavaksi asti, mielellään positiivisia sellaisia?
 
DJ5:sta ei kokemuksia, DJ4 ja JO5 on ollu käytössä. Kummatkin oli wanhempia ja joidenki mukaan ns. parempia Koreassa tehtyjä malleja. Tais olla Aeron mikeillä varustettuja.
 
Hyviä, kaikinpuolin laadukkaita keihäitä. DJ4:ssa oli extrakiva kaula, joskin jotain - en tiedä mitä - jäi omaan korvaan/käteen puuttumaan. En oikein usko, että DJ5:sen valitsemalla menee kovinkaan syvälle metsään.
 
Jäsen Johannes_t muistaakseni omistaa ainakin DJ5:sen.
 
CheRoberto
08.09.2015 08:29:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos rohkaisevista kommenteista. Nimenomaan tuosta Skyline-mallista on tosiaan siis kyse.
 
Aguilar | Sandberg | Tech 21 | TKS
Typhus
08.09.2015 12:19:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollut vanhan mallin 4-kielinen ja uusi 5-kielinen.
Mä en muista missä vaiheessa se tuotanto siirtyi eri tehtaalle ja mikit vaihtuivat Laklandin omiin, mut mun mielestä ne ennen sitä tehdyt olivat parempia. Ainakin mun 4-kielinen harjasi ton femman mennen tullen.
 
Ei siinä, ei ne uudetkaan huonoja ole. Mutta kannattaa silmäillä jos käytettynä vanhemman löydät jostain :) Mulla jäi siitä femmasta vähän "kylmä" fiilis. Jotain puun soinnin lämpöä/sielua jäi puuttumaan verrattuna mun muihin bassoihin...
 
Tissit, bassot, perse, kalija.
CheRoberto
10.03.2017 16:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä kieliä olette käyttäneet Lakland DJ5-bassossa? Erityisesti kiinnostaisi testata flatwounds-kieliä ja mieluiten vetäisisin kielet rungon läpi. Riittääkö silloin long scale vai pitääkö olla extra long scale?
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
absqua
13.03.2017 08:15:50 (muokattu 13.03.2017 08:16:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Mitä kieliä olette käyttäneet Lakland DJ5-bassossa? Erityisesti kiinnostaisi testata flatwounds-kieliä ja mieluiten vetäisisin kielet rungon läpi. Riittääkö silloin long scale vai pitääkö olla extra long scale?
 
Kannattaa hommata extra long scale jos vedät rungon läpi, koska noissa on kuitenkin 35" mensuuri. Mulla oli JO5 ja siinä käytin D'addarion roundwound-kieliä.
 
Ja olen Jessen kanssa samaa mieltä, että jos käytettyä vahtaa, niin kannattaa kytätä sen verran kauemmin että vastaan tulee Koreassa tehty myöhempien Indonesialaisten sijaan.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
CheRoberto
13.03.2017 09:01:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso tuli taloon jo puolisen vuotta sitten ja olen ollut siihen kovin tyytyväinen vaikka Indonesialainen onkin. Ihan kokeilumielellä kiinnostaisi kokeilla tuohon flatwounds kieliä, joista ei minulla ei ole aikaisempaa kokemusta lainkaan. Tai sitten laitan DR Hi-beamsit...
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
absqua
13.03.2017 09:11:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Basso tuli taloon jo puolisen vuotta sitten ja olen ollut siihen kovin tyytyväinen vaikka Indonesialainen onkin. Ihan kokeilumielellä kiinnostaisi kokeilla tuohon flatwounds kieliä, joista ei minulla ei ole aikaisempaa kokemusta lainkaan. Tai sitten laitan DR Hi-beamsit...
 
Flatwoundeja kannattaa ilman muuta testata. Niillä basson luonne muuttuu kertalaakista. Hi beamsit sen sijaan ei ole sen kummemmat kuin muutkaa hyvät roundwound-kielet.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Rämppy
13.03.2017 09:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

absqua: Flatwoundeja kannattaa ilman muuta testata. Niillä basson luonne muuttuu kertalaakista. Hi beamsit sen sijaan ei ole sen kummemmat kuin muutkaa hyvät roundwound-kielet.
 
Komppia. Kannattaa kokeilla. Bassosta saa aivan erilaisia soundeja kuin roundwoundeilla. Pläteistä irtoaa myös atakkia, yläpäätä ja selkeyttä. Eivät ole tumput, kuten jotkut luulee.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
CheRoberto
13.03.2017 12:42:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä jotein flatwoundseja suositella, mielellään vetäisisin kielen rungon läpi, joten extra long -setti tarvitaan? Toisaalta olen joskus lukenut, että flättejä ei kannata vetää rungon läpi - mahtaako siinä olla jotain perää?
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
jperala
13.03.2017 13:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Onko teillä jotein flatwoundseja suositella, mielellään vetäisisin kielen rungon läpi, joten extra long -setti tarvitaan? Toisaalta olen joskus lukenut, että flättejä ei kannata vetää rungon läpi - mahtaako siinä olla jotain perää?
 
Tuolta, itsellä 45-132 setti.
 
http://www.daddario.com/DADProductF … 7422e3d-131b-4a4a-b4ab-885557c54d19
 
Warwick Thumb 5 bo 1993
absqua
13.03.2017 14:48:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Onko teillä jotein flatwoundseja suositella, mielellään vetäisisin kielen rungon läpi, joten extra long -setti tarvitaan? Toisaalta olen joskus lukenut, että flättejä ei kannata vetää rungon läpi - mahtaako siinä olla jotain perää?
 
Siinä ei ole mitään perää. On ihan makukysymys kummasta kielen reititysvaihtoehdosta diggaa enemmän. Hyvin pieni soundiero siinä on, mutta ei hyvä-huono-akselilla mun mielestä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Antti K.
13.03.2017 14:50:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CheRoberto: Onko teillä jotein flatwoundseja suositella, mielellään vetäisisin kielen rungon läpi, joten extra long -setti tarvitaan? Toisaalta olen joskus lukenut, että flättejä ei kannata vetää rungon läpi - mahtaako siinä olla jotain perää?
 
Eikös Leo luonut sähköbasson 1951, ja siinä oli string-thru. Ja mitäs kieliä niissä käytettiin. Flättejä.
 
LaBellaan pikaisella guugletuksella liittyvät nuo suositukset olla laittamatta bodyn läpi.
 
Noh, olipa miten oli. En pysty tähän antamaan tämän parempaa, kun en käytä flättejä.
 
Muusikon paras ystävä!
absqua
13.03.2017 20:11:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti K.: Eikös Leo luonut sähköbasson 1951, ja siinä oli string-thru. Ja mitäs kieliä niissä käytettiin. Flättejä.
 
LaBellaan pikaisella guugletuksella liittyvät nuo suositukset olla laittamatta bodyn läpi.
 
Noh, olipa miten oli. En pysty tähän antamaan tämän parempaa, kun en käytä flättejä.

 
Veikkaan että tuo ns.suositus perustuu siihen että läpi bodyn kielitettäessä kieleen tulee tallan kohdalla aika jyrkkä mutka, jonka kohdalla flatwoundien pinta ei ehkä pysy ehjänä.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
CheRoberto
14.03.2017 08:25:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkempi tutustuminen aiheeseen kertoi että Labellan jossain kielissä tosiaan oli varoitus, että ei saa laittaa läpi rungon. Muilla ei tietääkseni tällaisia rajoituksia ole ollut.
 
Aguilar | Fairfield Circuitry | Lakland | Sandberg | Tech 21 | TKS
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «